Porsche uždaro užsakymus 718 Cayman ir Boxster — žengiamas žingsnis link elektrinių sportinių automobilių

Porsche uždaro užsakymus 718 Cayman ir Boxster — žengiamas žingsnis link elektrinių sportinių automobilių

0 Komentarai Simona Vaičiulytė

5 Minutės

Dešimtmečiais Porsche pirkėjams buvo trys aiškios sportinių automobilių pasirinktys: nepavargstantis 911, vidurio varikliu varomas Cayman kupė ir atviras Boxster. Dabar Porsche patvirtino reikšmingą pokytį: pasaulinės užsakymų knygos 718 Cayman ir 718 Boxster uždaromos. Tai ženklina 718 linijos vidaus degimo variklių eros pabaigos pradžią ir atspindi Porsche spartėjantį pereinamąjį kelią link elektrinių automobilių bei pažangių automobilių technologijų.

Kodėl Porsche uždarė užsakymus ir ką tai reiškia

Porsche sprendimas sekė ankstesnius regioninius atsisakymus: 2024 m. pradžioje įmonė išėmė abu modelius iš Europos pardavimo, nes ketvirtos kartos modeliai — gaminami nuo 2016 m. — nebeatitiko naujų kibernetinio saugumo reglamentų reikalavimų. Vietoj investicijų į brangius senų valdymo sistemų ir programinės įrangos atnaujinimus, Porsche tyliai pašalino modelius iš Europos salonų. Dabar uždarymas taikomas pasauliniu mastu: abu automobiliai pašalinti iš Porsche konfigūratoriaus ir kainoraščių, o paskutiniai neoficialūs pristatymai kai kuriose rinkose numatomi iki 2026 m. kovo.

Nors naujų užsakymų nepriimama, gamyba, pagal pramonės ataskaitas, gali tęstis iki 2026 m., kad būtų išspręsti užsakymai. Porsche Šiaurės Amerika anksčiau nurodė, kad dabartinių 718 variantų, įskaitant RS modelius, pasaulinė gamyba turėtų baigtis 2025 m. spalio mėn. Reikia paminėti, kad paklausa nebuvo problema: pristatymai 2024 m. išaugo 15%, parduota daugiau nei 23 600 vienetų.

Ateinančių elektromobilių produkto savybės ir techninė kryptis

Platforma, varikliai ir baterijų architektūra

Cayman ir Boxster vardai išliks — pertvarkyti kaip dvivietės elektrinės sportinės mašinos, kurių debiutas tikimasi 2026 m. Abu modeliai naudos Volkswagen grupės PPE (Premium Platform Electric) architektūrą — tą pačią skalęjančią elektrinę platformą, ant kurios pagrįstas Macan EV ir būsimų Audi bei Porsche modelių šeima. Laukite vieno variklio galinių varomųjų ratų ir dviejų variklių visų varančių ratų konfiguracijų, su baziniu galingumu virš 300 hp ir aukštos klasės versijomis, viršijančiomis 400 hp — šaltiniai užsimena apie galimus galingumus artimus arba viršijančius 490 hp Turbo tipo komplektacijoms.

Baterijos išdėstymas ir važiavimo dinamika

Porsche planuoja vidurio variklio stiliaus baterijų paketą, išdėstytą už sėdynių, ir žemą svorio centrą, kad būtų išsaugotas jautrus valdymas ir balansavimas, kuriuos vertina 718 šeima. Toks baterijos išdėstymas, kartu su lenktynėms įkvėpta važiuoklės derinimo patirtimi ir pažangiomis regeneracinio stabdymo sistemomis, turi atkurti vairavimo dvasią net kai energijos šaltinis keičiasi iš benzinio į elektrinį.

Palyginimai, privalumai ir naudojimo atvejai

  • Vykdymas lyginant su vidaus degimu: ankstyvi bandymo prototipai rodo, kad EV variantai gali pranokti benzininius 718 modelius 0–60 greitėjime ir sukimo momento pristatyme, tuo pačiu pasiūlydami geresnį svorio pasiskirstymą ir momentinį elektrinį sukimo momentą. Tačiau natūraliai užpūsto plokščio šešių garso charakterio atkėlimas bus sunkiai atkartojamas akustine prasme.
  • Naudojamumas ir technologijos: elektriniai 718 modeliai gaus šiuolaikinius ADAS pasiruošusius elektronikos sprendimus, per oro (OTA) atnaujinimus veikiančią programinę įrangą ir patobulintas kibernetinio saugumo sistemas — funkcijas, kurių išeinantys vidaus degimo modeliai neturėjo be brangių retrofitų.
  • Praktiniai naudojimo atvejai: šie dvivietės EV sportiniai automobiliai patrauks vairavimo entuziastus, kurie vertina valdomumą, trasos galimybes ir šiuolaikinį elektrinį našumą, taip pat technologiškai orientuotus pirkėjus, ieškančius pažangios baterijų technologijos ir integruotų programinės įrangos sprendimų.

Rinkos aktualumas ir kolekcinė vertė

Besibaigiant beveik 30 metų trukmei vidurio varikliu varomų Porsche su vidaus degimo varikliais, ankstyvos gamybos benziniai Cayman ir Boxster modeliai gali tapti kolekciniais eksponatais. Jų kultinė gerbėjų bazė, istorinė reikšmė atgaivinant Porsche finansus vėlyvaisiais 1990–aisiais ir faktas, kad gamyba nutraukta, daro likusius benzinu varomus egzempliorius reti. Porsche požiūriu, šis pakeitimas yra strateginis: žengimas link pagrindinės sportinių automobilių DNR elektrifikacijos, pasinaudojant programinės įrangos, baterijų inovacijomis ir PPE platformos ekonomija.

Perspektyvos

Porsche R&D vadovas pažadėjo, kad EV įpėdiniai išlaikys tikrą sportinių automobilių DNR per važiuoklės inžineriją ir lenktynėms pritaikytas stabdžių sistemas. Perėjimas kelia tiek emocinį, tiek techninį iššūkį — atkurti taktilinį ryšį beveik tyliame, baterija varomame pakete — tačiau taip pat atveria galimybes geresniems našumo rodikliams, patogesnei jungčiai ir atitikčiai besikeičiantiems kibernetinio saugumo bei emisijų standartams. Pirkėjams, kurie vis dar nori visiškai naujo vidaus degimo 718, salonuose likusi atsarga bus vienintelis šaltinis; visiems kitiems visiškai elektrinis Cayman ir Boxster atspindės Porsche naujos kartos sportinių automobilių viziją.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą