Polestar pristato naują flagmaną: Polestar 5 — elektrinis prestižinis sedanas

Polestar pristato naują flagmaną: Polestar 5 — elektrinis prestižinis sedanas

0 Komentarai Simona Vaičiulytė

4 Minutės

Polestar pristato naują flagmaną

Po metų konceptų pristatymų, prasidėjusių nuo Precept, Polestar pagaliau atskleidė savo orientuotą į dinamiką flagmaną: Polestar 5. Pademonstruotas IAA Mobility parodoje Bavarijoje, šis visiškai elektrinis grand tourer taikosi į aukščiausios klasės konkurentus, tokius kaip Porsche Taycan ir Lucid Air, derindamas skandinavišką dizaino minimalizmą su aukštos klasės elektromobilio charakteristikomis.

Gamyba, muito tarifai ir prieinamumas JAV

Polestar patvirtino, kad 5 modelis gaminamas Čongčinge (Chongqing), Kinijoje. Kadangi automobilis naudoja specialiai sukurtą, lipdytą aliuminio platformą ir dedikuotus gamybos įrankius, įmonės inžinieriai teigia, jog perkelti surinkimą būtų labai sudėtinga. Tai gali tapti kliūtimi JAV rinkai, nes Kinijoje pagaminti elektromobiliai gali būti apmokestinti JAV muitais, kas reikštų reikšmingą kainos padidėjimą. Europoje bazinis Polestar 5 kaina prasideda nuo €119,900 (apie $140,000), o Polestar 5 Performance — €142,900 (apie $167,000). Polestar spaudos medžiagoje nurodoma, kad automobilis „dabar užsakomas tam tikrose rinkose“, o Šiaurės Amerikos kainos bus paskelbtos vėliau, tad JAV prieinamumas kol kas nėra aiškus.

Platforma ir dizainas

Polestar 5 yra pirmasis prekės ženklo kruopščiai nuo nulio sukurtas modelis. Jis stovi ant lipdytos aliuminio platformos su aliuminio kėbulu ir daugiausia buvo projektuojamas Jungtinėje Karalystėje — pasitelkus buvusių Lotus ir McLaren inžinierių ekspertizę tam, kad pagerintų valdymą ir vairavimo jausmą. Eksterjeras akcentuoja aerodinaminį efektyvumą — Polestar skelbia aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą CD 0,24 — o stogo linija bei galinės dalies sprendimas artimi kupė tipo fastback estetikai.

Interjeras ir technologijos

Salone 5 modelis tęsia Polestar santūrų švedišką dizaino braižą. Kabina apibūdinama kaip 4+1 išdėstymas — patogi keturiems su galimybe retkarčiais vežti penktą keleivį — ir koncentruojasi į didelį 14,5 colio portreto orientacijos multimedijos ekraną, kuriame veikia Google pagrįsta sistema. Kaip ir Polestar 4, 5 modelyje įprastinį galinį langą pakeičia kameros vaizdas, integruotas į galinio vaizdo veidrodėlį — aerodinaminis sprendimas, skirtas efektyvumui didinti.

Elektrinė pavara ir įkrovimas

Tiek standartinis Polestar 5, tiek Performance versija naudoja tą pačią 112,0 kWh bruto (106,0 kWh neto) nikelio-mangan-karbonato (NMC) bateriją ir Polestar pirmąją 800 voltų elektros architektūrą. Tai leidžia iki 350 kW DC greitąjį įkrovimą, o deklaruojamas 10–80% įkrovimo laikas yra apie 22 minutes. Apskaičiuotas EPA nuvažiuojamas atstumas yra 330 mylių baziniam modeliui ir apie 300 mylių Performance versijai.

Performance specifikacijos

  • Polestar 5 (bazinis): 748 AG, 559 lb-ft, 0–60 mph per 3,8 sekundės, maksimalus greitis 155 mph.
  • Polestar 5 Performance: 884 AG, 749 lb-ft, 0–60 mph per 3,1 sekundės, maksimalus greitis 155 mph.

Abiejuose modeliuose naudojamas įmonės sukurtas galinis variklis kartu su mažesniu priekinio rato varikliu, užtikrinančiu visų ratų pavarą. Standartinė pakaba yra pasyvi, o Performance specifikacija prideda MagneRide adaptacinius dampenklius. Stabdžių įranga — iš Brembo, su keturių stūmoklių fiksuotais suportais ir dviejų dalių rotoriais, siekiant sumažinti neprietaisinio svorio ir pagerinti atsparumą nuovargiui.

Rinkos pozicionavimas ir konkurentai

Polestar 5 pozicionuojamas kaip technologijas iškeliantis į priekį ir vairuotoją orientuotas EV gran turismo, tiesiogiai taikantis į pirkėjus, svarstančius Porsche Taycan ir Lucid Air. Jis jungia stiprias tiesiogines greičio charakteristikas su šasi, sureguliuotu į įsitraukimą, bei aukštos klasės komponentais. Didžiausias neaiškumas Šiaurės Amerikoje išlieka kaina: muito tarifai kinų gamybos elektromobiliams gali pakelti kainą už ribos, kuria tikisi konkuruoti modelis — dėl to Polestar ankstesniems modeliams pirmenybę teikė vietinei arba regioninei gamybai (pvz., gamyba Volv'oje Pietų Karolinoje ar gamyba Pietų Korėjoje kitiems modeliams).

Išvados

Polestar 5 yra įtikinamas elektrinis performansų sedanas, atnešantis specializuotą inžineriją, aukštos įtampos įkrovimą ir skandinavišką minimalizmą į prabangos elektromobilių segmentą. Tačiau kol Polestar nepatikslins Šiaurės Amerikos prieinamumo ir kainodaros, potencialūs JAV pirkėjai turės palaukti, ar 5 galės tiesiogiai konkuruoti su Taycan ir Lucid Air Amerikos rinkoje.

Šaltinis: motor1

Sveiki, čia Simona! Automobilių pasaulyje ieškau prasmės ir žinių. Rašau praktinius straipsnius, kurie padeda suprasti rinką, priimti išmintingus sprendimus ir vairuoti užtikrintai. Noriu, kad vairavi

Komentarai

Palikite komentarą