3 Minutės
Kinijos automobilių gamintojas BYD, šiandien jau vienas iš pasaulio elektromobilių lyderių, paskelbė apie gamybos startą Europoje. Nauja gamykla Segede (Vengrijoje) pradės veikti iki 2025 m. pabaigos, o pirmasis vietoje gaminamas modelis – kompaktiškas BYD Dolphin Surf. Dėl tokios lokalizacijos gamyba galės apeiti ES taikomus 27 % importo tarifus ir didinti prieinamumą rinkose, tarp jų – ir Lietuvoje.
Pagrindiniai faktai apie gamybą ir modelį
Modelio specifikacijos
Dolphin Surf yra kompaktiškas elektromobilis, kurio deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas siekia iki 507 km pagal gamintojo duomenis. Tai patraukli daily city/miesto transporto alternatyva su pakankama baterija ilgesnėms kelionėms tarp Vilniaus ir Kauno ar savaitgalio išvykoms Lietuvoje.
Gamybos startas ir strategija
Gamyba Vengrijoje prasidės 2025 m. pabaigoje. Vietinė gamyba leidžia BYD išvengti 27 % ES tarifų, todėl kainos Europoje gali būti pastebimai žemesnės nei importuojant tiesiogiai iš Kinijos. BYD taip pat žada antrą gamyklą Turkijoje iki 2026 m. ir planuoja, kad per trejus metus visi pagrindiniai modeliai bus gaminami regionuose, skirtuose Europos rinkai.

Rinkos padėtis ir kainodara
Pagal rinkos rodiklius, pirmąjį 2025 m. pusmetį mažų elektromobilių pardavimai Europoje spartėjo – per pirmuosius septynis mėnesius parduota apie 92 700 vienetų. BYD planuojama kaina už Dolphin Surf prasideda nuo maždaug < 25 000 EUR, tai tiesioginė konkurencija tokiems modeliams kaip Renault 5 E-Tech, Peugeot e-208 ar Citroën e-C3. Lietuvoje tai reiškia galimybę matyti naujus elektrinius modelius prieinamesnėje kainų zonoje, ypač Vilniuje ir Kaune, kur paklausa miesto elektromobilio segmentui yra didesnė.
Kaip tai paveiks Lietuvos automobilių rinką?
Žemesnės kainos ir didesnė pasiūla
Vietinė gamyba ir mažesnės importo išlaidos gali lemti žemesnes galutines kainas pirkėjams Lietuvoje. Segmentas 20 000–25 000 EUR Europoje yra dar neišvystytas, tad BYD įėjimas gali priversti tradicinius gamintojus pasiūlyti konkurencingesnius modelius.
Naudotų elektromobilių rinka
Kai BYD modeliai užims didesnę dalį Vakarų Europos pardavimų, Lietuvos naudotų automobilių rinka greičiausiai sulauks pigių naudotų BYD pasiūlymų. Tai gali paspartinti vietinį pereinamąjį laikotarpį nuo dyzelinių naudotų vokiškų automobilių prie pigesnių elektromobilių.
Infrastruktūra ir servisas
Vis dėlto visi šie pokyčiai priklausys nuo įkrovimo infrastruktūros plėtros Lietuvoje. ES ir valstybės investicijos į greitąjį tinklą ir viešą įkrovimą bus lemiamos. Be to, daugiau BYD automobilių reiškia poreikį vietos servisams tobulinti baterijų diagnostiką, aukštos įtampos sistemų priežiūrą ir programinės įrangos atnaujinimus.
Vieta rinkoje ir konkurencinės perspektyvos
Dolphin Surf pozicionuojamas kaip praktinis, miesto ir regionų kasdienio naudojimo elektromobilis. Jeigu BYD sugebės išlaikyti kainą apie 20–25 tūkst. EUR, markės modeliai gali tapti populiariais tarp jaunų pirkėjų ir šeimų Lietuvoje, ieškančių ekonominio ir mažai priežiūros reikalaujančio automobilio.
Ar Lietuvos vairuotojai pasiruošę priimti pigesnius kiniškus elektromobilius ar dar ilgai rinksis naudotus dyzelinius automobilius? Tai priklausys nuo kainos, garantijų, priežiūros tinklo ir įkrovimo galimybių Vilniuje, Kaune bei kituose miestuose. Pasidalinkite mintimis komentaruose.
Šaltinis: reidasofficial
Komentarai