8 Minutės
Mazda sustiprino BT‑50 variklį 2025 metams
Mazda tyliai, bet reikšmingai atnaujino BT‑50 pikapą 2025 metų sezonui. Ryškiausias pakeitimas slypi po kapotu: vietoje buvusio 1.9 l variklio diegiama didesnė 2.2 litro keturių cilindrų turbodieselio jėgainė. Ši modernizacija suteikia daugiau galios ir sukimo momento, debiutuojančią aštuonių pavarų automatinę transmisiją bei geresnį degalų sąnaudų balansą — sprendimus, orientuotus pirmiausia į Australijos rinką, kur šiems automobiliams yra didžiausia paklausa. Skaitytojams už Australijos ribų (ypač JAV, kur Mazda BT‑50 nėra siūloma) tai priminimas, kad Mazda tęsia varžybas globaliame pikapų segmente ir stiprina savo pozicijas šioje klasėje.
Pagrindiniai techniniai skaičiai apžvalgai
- Variklis: 2.2 L keturių cilindrų turbodieselis
- Galia: 120 kW (163 PS / 161 hp)
- Sukimo momentas: 400 Nm (295 lb‑ft)
- Transmisija: nauja aštuonių pavarų automatinė
- CO2 emisija: sumažinta 17 g/km
- Kuro sąnaudos: pagerintos 0,7 L/100 km palyginti su ankstesniu 1.9 L sprendimu
Šie skaičiai reiškia apčiuopiamą, nors ir ne revoliucinį patobulinimą prieš ankstesnį agregatą — maždaug +10 kW (14 PS / 13 hp) ir +50 Nm (37 lb‑ft). Tokie parametrai realiame gyvenime reiškia geresnę trauką vilkimo metu, mažiau varginančius persijungimus ir labiau stabilų judėjimą net ant nelygaus paviršiaus ar užimto kroviniu.

Transmisija ir varomoji ašis: aštuonių pavarų automatas ir galimybė 4x4
Vienas svarbiausių praktinių pakeitimų — naujos aštuonių pavarų automatinės dėžės įvedimas kartu su 2.2 turbodieseliu. Daugiau pavarų leidžia varikliui dirbti efektyviau, išlaikant optimalų sūkių diapazoną ir suteikiant gausesnį prieinamą sukimo momentą įvairiose situacijose. Tai išlygina pagreitėjimą, sumažina peržiūrų skaičių važiuojant kalnuotu reljefu ar traukiant sunkią priekabą ir prisideda prie deklaruotų degalų taupymo rodiklių.
Kritiniu aspektu tapo ir tai, kad Mazda šią naują jėgainę pasiūlė kartu su pasirenkama keturių varančiųjų ratų sistema — tai buvo neįmanoma su anksčiau montuotu 1.9 l dyzeliniu varikliu, kuris buvo prieinamas tik 4x2 versijoje. Dabar pirkėjai, kuriems reikalinga tikra bekelės galia arba didesnis stabilumas traukiant, gali užsisakyti 4x4 variantą Dual Cab Chassis ir Dual Cab Pickup karoserijų versijose. Single Cab Chassis modelis lieka 4x2, išlaikydamas paprastumą ir mažesnę kainą tiems, kam nereikia papildomų visų ratų privalumų.
4WD prieinamumas atveria BT‑50 kelią platesnei auditorijai — rangovams, ūkininkams ir laisvalaikio entuziastams, kuriems reikia atsparesnės pavaros be būtinybės pereiti prie sunkesnio arba kur kas brangesnio pikapo. Be to, 4x4 konfigūracija dažnai geriau paskirsto slypintį krovinį, sumažina ratų sukibimo praradimus ir padidina traukos rezervą sudėtingose sąlygose.

Apipavidalinimas ir specifikacijų pastabos
Mazda susiejo naują turbodieselį ir 4x4 prieinamumą su tam tikrais įrangos lygiais. Automobiliai su 2.2 turbodieseliu standartiniu komplektavimu gauna lengvojo lydinio ratlankius vietoje plieninių, o 4WD galimybė siūloma XS specifikacijoje šiems modeliams. XS versijose Mazda pateikia sveiką bazinį įrangos paketą, orientuotą į komfortą, saugumą ir kasdienį praktiškumą:
- LED priekiniai žibintai
- Atsarginė kamera stovėjimo manevrams
- Bevielė išmaniųjų telefonų integracija (Apple CarPlay/Android Auto)
- Adaptacinis kruizo valdymas su „stop & go“ funkcija
Šios funkcijos riboja atotrūkį tarp darbo automobilio charakterio ir šiuolaikinių pirkėjų lūkesčių dėl patogumo ir saugumo — ypač tiems, kurie naudoja pikapą tiek darbui, tiek šeimos reikmėms. Be to, kelių papildomų technologinių detalių integracija leidžia mažinti vairuotojo nuovargį ir pagerinti kasdienį valdymą tiek mieste, tiek užmiestyje.
Kiti mechaniniai atnaujinimai ir kuro taupymo technologijos
Nors pagrindinis akcentas — 2.2 l dyzelis ir aštuonių pavarų automatas, Mazda taip pat įdiegė papildomų kuro taupymo sprendimų skirtingose modelių versijose. XT lygio ir aukštesniuose modeliuose, kuriuose montuojamas 3.0 l variklis, dabar pristatyta nauja stovėjimo režimo išjungimo sistema (Idle Stop System). Kaip rodo pavadinimas, sistema išjungia variklį, kai automobilis stovi vietoje (pvz., šviesofore), taip sumažindama sunaudojamų degalų kiekį ir emisijas; Mazda skelbia, kad tokiu būdu galima pasiekti iki 11% degalų sunaudojimo sumažinimą tam tikromis eksploatavimo sąlygomis.
Taip pat verta paminėti, kad XTR ir GT 4x4 Dual Cab Chassis modeliai standartiniu komplektavimu gauna vilkimo kablys (towbar), kas yra svarbi detalė pirkėjams, planuojantiems traukti karavanus, priekabas ar sunkią darbo įrangą. Tokia komplektacija leidžia automobiliui būti labiau pritaikytam įvairiems komerciniams ir laisvalaikio poreikiams nuo iš karto įsigijimo momento, be papildomų modifikacijų.

Kainodara ir išleidimas į rinką
Mazda padėjo atnaujintą BT‑50 pozicionuoti konkurencingai Australijos rinkoje, kur jis pasirodys pardavimų salonuose nuo 2025 m. spalio mėn. Gamintojo pateikti kainų duomenys modeliams su nauju 2.2 turbodieseliu yra tokie:
- Single Cab Chassis (2.2) – AU$37,900 (maždaug US$25,010)
- Dual Cab Pickup (2.2) – AU$46,710 (maždaug US$30,820)
- Dual Cab Chassis XS (2.2) – AU$53,120 (maždaug US$35,050)
- Dual Cab Pickup XS (2.2) – AU$54,720 (maždaug US$36,105)
Aukščiausioje diapazono dalyje Dual Cab Pickup SP lieka brangiausia BT‑50 versija, kurios kaina prasideda nuo AU$71,950 (maždaug US$47,475). Svarbu pastebėti, kad kainos gali skirtis priklausomai nuo pardavimo politikos, mokesčių, transportavimo išlaidų ir papildomos įrangos pasirinkimų; taip pat atsiranda regioniniai skirtumai tarp Australijos didžiųjų miestų ir atokesnių regionų.
Kaip BT‑50 atrodo prieš savo „pusbrolį“ Isuzu D‑Max
BT‑50 dalijasi važiuoklės pagrindu ir variklio architektūra su Isuzu D‑Max — ir Isuzu taip pat pristatė naują 2.2 turbodieselį Australijos D‑Max gamoje. Tai pabrėžia glaudžią techninę partnerystę tarp abiejų prekės ženklų ir leidžia abiems modeliams pasinaudoti masto ekonomija bei patikrinta dyzelinių technologijų baze. Tokia sinergija reiškia ne tik žemesnes gamybos sąnaudas, bet ir spartesnį komponentų tobulinimą, nes patirtis iš vieno modelio greitai perkelia sprendimus į kitą.
Kainų atžvilgiu Isuzu D‑Max šiek tiek aplenkia BT‑50 pradinis lygyje: D‑Max bazinis modelis su tuo pačiu nauju varikliu prasideda nuo AU$36,200 (maždaug US$23,885). Pirkėjams lyginant abu modelius svarbu atsižvelgti ne tik į pagrindinius skaičius, bet ir į apdailos lygį, prekybos atstovų tinklą, garantijos sąlygas bei interjero dizaino charakterį; Mazda dažnai pabrėžia šiek tiek labiau automobilio tipo važiavimo pojūtį ir interjero rafinuotumą, o Isuzu orientuojasi į komercinį tvirtumą ir kainos/praktikos santykį.
Pirkėjo apsvarstymai
- Jeigu jums reikia tikros 4x4 galios su moderniu dyzeliniu varikliu ir patogiu salonu, BT‑50 2.2 su XS apdaila dabar tampa patraukliu pasirinkimu.
- Jei prioritetas — kuo mažesnė įsigijimo kaina, verta apsvarstyti D‑Max arba BT‑50 pigesnes 4x2 versijas.
- Klientams, daug traukiantiems priekabas, didesnis sukimo momentas ir aštuonių pavarų automatas turėtų pagerinti kelio dinamiką ir sumažinti pavara persijungimų poreikį didelės apkrovos sąlygomis.
Dizainas ir komfortas — subtilu, bet tikslinga
Išorės pakeitimai yra santūrūs: Mazda sutelkė šio atnaujinimo dėmesį į mechaninius ir įrangos patobulinimus, o ne į radikalų vizualinį atnaujinimą. Lydinio ratlankiai ir LED apšvietimas didina suvokiamą vertę, o tokie interjero patobulinimai kaip bevielė integracija su išmaniuoju telefonu ir atsarginė kamera padaro kasdienį naudojimąsi malonesnį. BT‑50 salonas išlieka funkcionalus ir patvarus — gerai pritaikytas komerciniams vartotojams — bet Mazda papildymai stumia jį arčiau vidutinio vartotojo lūkesčių, ko tikisi iš modernių vidutinio dydžio pikapų.
Interjero medžiagos, ergonomika ir vairuotojo pozicija atliepia daugiau privačių pirkėjų poreikių, o tuo pačiu išlaiko praktiškumą darbo aplinkai. Garso izoliacija ir važiuoklės suderinimas su 8 pavarų transmisija taip pat prisideda prie mažesnio triukšmo lygio salone, ypač greitkelyje, kai variklis dirba efektyviame sūkių diapazone.
Rinkodaros pozicionavimas ir kodėl tai svarbu
BT‑50 atnaujinimas yra pavyzdys, kaip automobilių gamintojai gali išlaikyti konkurencingumą vidutinio dydžio pikapų segmente be visiškai naujos modelio kartos. Didinant variklio darbo tūrį ir sukimo momentą, diegiant modernesnę automatinę pavarų dėžę ir plečiant 4x4 prieinamumą, Mazda reaguoja į du aiškius rinkos poreikius: didėjantį paklausą praktiško sukimo momento vilkimui ir vartotojų troškimą geresnio degalų efektyvumo bei mažesnių emisijų.
Tokie sprendimai padeda Mazda išsaugoti savo poziciją rinkose, tokiose kaip Australija ir Naujoji Zelandija, kur vidutinio dydžio pikapai yra tiek kasdieniai transporto priemonės, tiek darbui skirtos mašinos. Nors globalūs pirkėjai gali nematyti BT‑50 visuose regionuose, techniniai pasirinkimai — subalansuotas 2.2 turbodieselis, 8 pavarų automatas ir platesnis 4x4 pasiūlymas — atspindi dabartinių pikapų pirkėjų prioritetus ir lūkesčius.
Pabaigos mintys
Šis atnaujinimas nepakeis pikapų industrijos taisyklių, bet tai yra protingas inžinerinis žingsnis, gerinantis eksploatavimo patogumą ir plečiantis patrauklumą. Didesnis sukimo momentas, sklandesnė ir ekonomiškesnė automatinė pavarų dėžė bei platesnės 4x4 galimybės daro 2025 metų Mazda BT‑50 patrauklesnį pasirinkimą rinkose, kur jis parduodamas. Su konkurencingomis kainomis ir bendromis technologijomis su Isuzu D‑Max, BT‑50 turėtų išlaikyti savo poziciją tarp praktiškų ir pakankamai rafinuotų vidutinio dydžio pikapų.
Pagrindiniai akcentai:
- Naujas 2.2 L turbodieselis: 120 kW / 400 Nm
- Nauja aštuonių pavarų automatinė transmisija geresnei važiavimo kokybei ir kuro ekonomijai
- 4x4 prieinama su 2.2 varikliu Dual Cab modeliams
- XS komplektacijoje standartiniai technologiniai patobulinimai: LED žibintai, adaptacinis kruizas, bevielė telefono integracija
- Sale Australijoje nuo 2025 m. spalio; glaudžiai susijęs Isuzu D‑Max taip pat gauna naują variklį
Šaltinis: autoevolution
Komentarai