Saugaus atstumo kontrolė: ką tai reiškia Lietuvai dabar

Komentarai
Saugaus atstumo kontrolė: ką tai reiškia Lietuvai dabar

3 Minutės

Ispanija pradeda įrenginėti greitkeliuose sistemas, kurios automatiškai matuos atstumą tarp automobilių ir dalins baudas už pernelyg artimą važiavimą. Ten siūlomas saugus atstumas — apie 70 metrų magistralėse, o baudos svyruoja nuo 200 iki 500 eurų. Panašios technologijos jau veikia Austrijoje, Prancūzijoje, Šveicarijoje ir kai kuriose kitose Europos šalyse. Ispanijos planai apima ir mobilius matuoklius, pastatomus avaringose vietose – sprendimas, kuris artimiausiu metu gali tapti įprasta praktika ir Lietuvoje.

Kaip tai gali paveikti vairuotojus Lietuvoje?

Automatinė atstumo kontrolė ir griežtesnės sankcijos gali reikšti, kad vairuotojams Lietuvoje teks atidžiau planuoti keliones – ypač magistralėse ir intensyvaus eismo ruožuose netoli Vilniaus ar Kauno. Šią vasarą Lietuvoje įvyko kelios masinės avarijos, kurias didžiąja dalimi lėmė saugaus atstumo nesilaikymas. Dėl to tiek saugumo kultūra, tiek automobilio įranga įgauna svarbesnį vaidmenį Lietuvos automobilių rinkoje.

Technologijos ir automobilio specifikacijos — kaip jos padeda

ADAs, ACC ir AEB

Modernios saugos sistemos kaip adaptyvus kruizo kontrolė (ACC) ir automatinis avarinis stabdymas (AEB) gerokai sumažina riziką per arti važiuoti. Dauguma naujesnių automobilių, ypač populiarūs SUV modeliai Lietuvoje, jau siūlo šias funkcijas. Lietuvos automobilių rinka vis labiau linksta į saugumo įrangą – tiek nauji, tiek naudoti importiniai automobiliai dažnai pasirenkami būtent pagal ADAS galimybes.

Dizainas, našumas ir kainodara

Vartotojai Lietuvoje vertina ne tik saugumą, bet ir bendrai automobilio kainą, kuro sąnaudas bei priežiūros išlaidas. Elektrifikuoti ir hibridiniai modeliai populiarėja, tačiau jų kaina dažnai aukštesnė nei tradicinių benzininių ar dyzelinių variantų. Rinkos pokyčiai Europos mastu reiškia, kad saugumo įranga pamažu tampa standartine ir tai įtakoja automobilio pozicionavimą ir kainodarą Lietuvoje.

Rizikos ir praktiniai patarimai vairuotojams

Automatinės sistemos gali išrašyti kelias baudas per vieną kelionę, jei kameros ir mobilūs matuokliai išsidėsto kelio atkarpose. Vairuotojams Lietuvoje patariame: - naudoti ADAS funkcijas, jeigu jūsų automobilis jas turi; - palaikyti saugų atstumą, ypač magistralėse ir intensyvaus eismo zonose Vilniuje bei Kaune; - planuoti papildomą kelionės laiką, kad nebūtų pagundų skubėti ir artintis prie priekyje važiuojančių transporto priemonių.

Padėtis Lietuvos rinkoje ir lyginimas su Europa

Nors Lietuvoje matome didėjantį susidomėjimą saugiu automobilizmu ir ADAS sistemomis, kainų ir pasiekiamumo skirtumai nuo didžiųjų Vakarų Europos rinkų išlieka. Visgi automobilių pardavėjai ir importuotojai pradeda labiau akcentuoti saugumo įrangą kaip pardavimo argumentą, todėl per artimiausius metus saugos sprendimai gali tapti dar reguliariau prieinami Lietuvos vairuotojams.

Šaltinis: technologijos

Palikite komentarą

Komentarai