Smart paneigia #4 gandus ir patvirtina #2 fortwo

Komentarai
Smart paneigia #4 gandus ir patvirtina #2 fortwo

8 Minutės

Smart paneigia #4 gandus ir patvirtina #2 fortwo

Britų leidinys Autocar neseniai pasiūlė idėją, kad smart gali atgaivinti keturvietį forfour kaip naują modelį pavadinimu #4. Tačiau šią spekuliaciją užgniaužė smart pasaulinis ryšių su visuomene direktorius Jack Bailey pokalbyje su Carscoops: planų kurti #4 šiuo metu nėra. Vietoje to smart orientuojasi į dvivietį elektrinį miesto automobilį – artėjantį #2, kurio pristatymas numatytas 2026 m. antroje pusėje.

Šis pareiškimas nutraukė dalį spėlionių, kurios kilo dėl senesnės markės istorijos ir pastangų išplėsti asortimentą. Žiniasklaidoje dažnai kyla spekuliacijų, kai prekės ženklai atnaujina strategiją arba keičia partnerius – šiuo atveju svarbu atskirti oficialiai patvirtintą informaciją nuo nepatikrintų gandų. Jack Bailey žodžiai suteikia aiškumo: smart dabar užsibrėžė aiškų prioritetą, o tai svarbu tiek investuotojams, tiek potencialiems pirkėjams ir miesto mobilumo planuotojams.

Rinkos sąlygos ir vartotojų poreikiai A segmento keturvietiams miesto automobiliams keitėsi, o tai formuoja gamintojo sprendimus. Kompaktiškas dvivietis elektrinis automobilis, atitinkantis fortwo palikimą, turi didesnę tikimybę komerciškai pasiteisinti Europos ir Jungtinės Karalystės miestuose – ten, kur siauri gatvių koridoriai, ribotos parkavimo aikštelės ir ES bei JK skatinimo priemonės vis dar palankios itin kompaktiškiems EV sprendimams.

Ką žinome apie #2

Detali informacija kol kas ribota, tačiau smart pateikė kelias kertines gaires, kurios yra svarbios tiek automobilių entuziastams, tiek kasdieniams miesto vairuotojams. Šios žinios leidžia susidaryti pirmą vaizdą apie automobilio koncepciją ir pozicionavimą rinkoje.

  • Pristatymo langas: vėlyvas 2026 metai – tai leidžia planuoti eigos darbų pristatymą ir testavimą iki serijinės gamybos.
  • Išdėstymas: tikėtina galinės ašies variklio konfigūracija su grindų plokštėje montuojama baterija. Toks sprendimas tęstų fortwo tradiciją – nedideles gabaritus, kompaktišką svorio paskirstymą ir optimizuotą vidaus erdvę mieste.
  • Platforma: #2 naudos naujai sukurtą platformą, bendradarbiaujant su Mercedes‑Benz, o tai skirtų jį nuo tų smart modelių, kuriuos daugiausia vystė Geely. Tai reiškia galimą kokybės ir inžinerinių standartų pakopą, artimesnę Mercedes požiūriui į miesto mobilumą.

Mercedes įsitraukimas svarbus ne tik marketinginiu aspektu — galime tikėtis, kad #2 gaus tam tikrus techninius sprendimus ir kokybės standartus, kurių reikėtų tikėtis iš Vokietijos inžinerijos. Praktiniu požiūriu tai gali reikšti kruopštesnį triukšmo, vibracijos ir šiurkštumo (NVH) valdymą, aukštesnį paslaugų kokybę salone, patobulintą saugumo konstrukciją ir griežtesnius bandymus. Po kėbulu tai gali apimti tvarkingą akumuliatoriaus termomanagementą, efektyvų BMS sprendimą, regeneracinio stabdymo valdymą ir galimus kompaktinės chemijos akumuliatoriaus pasirinkimus, pritaikytus miesto naudojimui.

Kalbant apie techninius parametrus, oficualių skaičių dar nėra, todėl bet kokie konkretūs duomenys apie baterijos talpą, variklio galingumą ar WLTP nuvažiuojamą atstumą yra spekuliacija. Praktikos požiūriu miesto EV optimizuojamas pagal TCO ir realų miesto ciklą: trumpi atstumai, daug start‑stop situacijų, regeneracija ir dažnas lėtas arba vidutinio greičio krovimas. Dėl to gamintojai dažnai renkasi akumuliatorius, kurių kemija yra pigesnė ir ilgaamžiškesnė miestams pritaikytam ciklui, pavyzdžiui LFP, arba hybridinius sprendimus su geru energijos tankiu ir greitu krovimu.

Dizainas ir gamybos kontekstas

Nuo 2019 metų smart veiklą žymėjo bendradarbiavimas su Geely: Mercedes prisidėjo prie stiliaus ir kai kurių inžinerinių sprendimų, o Geely užtikrino platformas ir gamybą Kinijoje, per savo partnerį Hangzhou gamykloje. Tarp šių modelių, #1, #3 ir #5 turėjo Mercedes dizaino bruožų, bet stovėjo ant Geely platformų ir buvo gaminami Geely gamyklose. 2021 m. Miunchene pristatytas Concept #1 žymėjo viešą šios partnerystės pradžią ir viziją ateičiai.

Visgi #2 atrodo kiek kitaip: dedikuota platforma ir numatoma galinės ašies konfigūracija grąžina mintimis į smart originalą – kompaktišką kūną, trumpus iškyšius, labai mažą posūkio spindulį ir maksimalų salono panaudojimą. Praktinėje gamybos pusėje tai reiškia specializuotą inžineriją – nuo šasi geometrijos iki baterijos montavimo sprendimų. Tokia platforma taip pat gali suteikti galimybių greitesnei vietinės adaptacijos grandinei, jei gamintojas nuspręstų dalį gamybos ar surinkimo operacijų perkelti ar diversifikuoti pagal regioninę paklausą.

Gamybos partnerystės su Geely plius Mercedes įsitraukimas gali duoti kombinaciją: Geely gamybos efektyvumą ir Masteliu kontroliuojamą kaštų struktūrą, kartu su Mercedes inžinerine priežiūra ir branduolinėmis kokybės gairėmis. Toks modelis leidžia išlaikyti konkurencingą kainodarą, bet tuo pačiu – pasiekti aukštesnį kokybės lygį nei paprastas peržymėjimas (rebadgingas) pagrindinių masinių Geely modelių.

Trumpa istorija: nuo City‑Coupe iki šiuolaikinio smart

Smart prekės ženklas buvo įkurtas 1994 metais kaip bendras SMH (vėliau tapusio Swatch Group) ir Daimler‑Benz projektas. Originalus modelis buvo vadintas City‑Coupe; jis turėjo būti pristatytas 1998 m. kovo mėnesį, tačiau techniniai patobulinimai ir valdymo optimizavimas atidėjo debiutą iki spalio to paties metų. Vėliau modelis gavo fortwo vardą (2002 m.) ir per tris kartas vystėsi per kelias partnerystes bei technologinius virsmus.

Per skirtingas kartas smart bendrovė bendradarbiavo su įvairiais partneriais: Renault prisidėjo prie 2014 m. forfour vystymo – trumpam šis variantas buvo pardavinėjamas ir kaip Renault Twingo, o elektrifikacija įgavo pagreitį dviem tūkstantmečiais. Abi pagrindinės linijos, fortwo ir forfour, buvo gaminamos iki 2024 metų, o jų paskutinės iteracijos buvo visiškai elektrinės. Nors Europoje komandai pavyko išlaikyti nišinį populiarumą, JAV rinka parodė skirtingą realybę: po 2019 metų smart pasitraukė iš JAV, nes mažyčiai, Europai skirti automobiliai nepritapo amerikietiškiems vartotojų lūkesčiams ir pardavimo tinklui.

Istorija rodo, kad smart identitetas visada balansavo tarp inovacijos, miesto praktiškumo ir nišinio pozicionavimo. #2 projektas gali būti kilmės simbolis – bandymas sutelkti dėmesį į tai, kas prekę ženklą padarė išskirtinę, bet pritaikyti tai moderniam elektriniam amžiui.

Rinkos pamokos ir kelias į priekį

Keli realūs rinkos faktoriai formavo smart pastarųjų metų pasirinkimus ir strategijas. Šios pamokos yra naudingos ne tik markei, bet ir miesto planuotojams bei investuotojams, kurie seka miesto mobilumo pokyčius ir vartotojų elgseną.

  • Pardavimų nuosmukis: po 2018 metų, kai smart rinkose perkėlė dėmesį į elektrinę gaires, pardavimai smuko – JAV rinkoje kritimas buvo ypač ryškus, siekęs apie 58 procentus, palyginti su 2017 metais. Tai atspindėjo sudėtingą perėjimą, kai vartotojai reikalavo ilgesnio nuvažiuojamo atstumo, didesnės infrastruktūros ir kitų funkcijų, kurių nedideliai miesto transporto priemonei sunku pasiūlyti JAV masteliu.
  • Prekės ženklo pokytis: finansinis spaudimas ir prasti pardavimai paskatino Geely įgyti platesnį operacinį vaidmenį. Rezultatas – smart tapo daugiau nei tik Mercedes sub‑preke; tai tapo sino‑vokiška partneryste, kurioje Geely dalijasi technologijomis ir gamybos pajėgumais, o Mercedes skiria dizaino ir inžinerinius standartus tam tikriems modeliams.

Vis dėlto yra pagrindo atsargiai optimistiškai žiūrėti į ateitį. Jei Mercedes inžinerijos ženklai tikrai bus gilesni #2 projekte, automobilis gali atkoduoti fortwo dvasią: būti labai kompaktiškas, sumaniai suplanuotas ir optimizuotas miestui. Pridėjus modernias EV efektyvumo priemones, pažangias saugos sistemas ir tinkamą serviso tinklą, #2 gali tapti patraukliu sprendimu tiek privatiems pirkėjams, tiek dalijimosi ir miesto mobilumo paslaugoms.

Šaltinis, susijęs su projektu, pažymėjo, kad #2 bus galimybė grįžti prie ištakų: dvivietis, mažas tūris ir didžiausia manevringumo nauda – tai bruožai, kurie istoriškai rezonavo su smart auditorija. Tuo pačiu metu gamintojas turi atsižvelgti į modernias kliento lūkesčias: šiuolaikinius sąsajos reikalavimus, saugos normas, programinės įrangos atnaujinimus per orą ir galimus prenumeratos modelius už papildomas paslaugas.

Santrauka – pagrindiniai akcentai:

  • #4 (forfour įpėdinis) neplanuojamas.
  • fortwo įpėdinis (#2) patvirtintas ir numatytas pristatyti vėlyvą 2026 m.
  • Tikimasi naujos Mercedes bendrosios platformos, galinio variklio išdėstymo ir grindų baterijos sprendimo.

Miesto automobilių entuziastams #2 gali reikšti „restartą“: siauresnį ir grynesnį smart koncepciją, sutelktą į miesto EV mobilumą, o ne į platesnį Geely stiliaus krosoverių asortimentą. Praktinis rezultatas gali būti automobilis, geriau pritaikytas šiuolaikinių miestų poreikiams – nuo parkavimo iki eismo sąlygų ir vietinių paskatų elektromobiliams.

Ilgalaikėje perspektyvoje #2 sėkmė priklausys nuo keleto veiksnių: ar jis užtikrins tinkamą kainos ir naudos santykį, ar pasiūlys tikrai patogų realių miestų atstumą, ar bus draugiškas krovimo infrastruktūrai ir ar sugebės patraukti pasidomėjimą tiek privatiems, tiek B2B klientams. Be to, svarbus bus prekės ženklo komunikacijos planas – kaip smart sugrąžins savo istoriją ir pritaikys ją šiuolaikiniam vartotojui.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai