7 Minutės
Audi ir Fantic pakelia kartelę su eMTB 2.0
Audi perkėlė savo e-tron patirtį nuo asfalto į miškus. Bendradarbiaudama su italų dviračių gamintoju Fantic, automobilių kompanija pristatė eMTB 2.0 — iš esmės atnaujintą enduro klasės elektrinį kalnų dviratį, kuris sujungia aukštos klasės automobilių inžineriją su rimtomis trasos galimybėmis. Rezultatas — lengvas, bet patvarus rėmas ir komponentų paketas, kuris siekia konkuruoti su specializuotais e-dviračių prekiniais ženklais, išlaikant akivaizdžius Audi dizaino bruožus.
Naujasis važiuoklės dizainas ir komponentų parinkimas nėra vien tik estetinis atnaujinimas. Audi ir Fantic peržiūrėjo rėmo geometriją ir sustiprino kritines zonas, kad dviratis geriau išlaikytų apkrovas ant stačių, akmenuotų takų ir agresyvių nusileidimų. Net be elektrinio asistento tai yra rimtas enduro dviratis; su varikliu jis tampa tikru pretendentu į aukščiausios klasės eMTB segmentą.

Hardware and ride package
Greitas būtinų komponentų apžvalga atskleidžia dėmesį detalėms ir komponentų kokybę:
- Lengvas aliuminio rėmas su atnaujinta geometrija, pritaikyta sudėtingoms trasoms
- SRAM GX Eagle transmisija su Eagle ASX galine perjungimo sistema ir 12 pavarų SRAM XX SL Eagle 10-52T kasete
- Galingos stabdžių sistemos: priekyje 220 mm EPTA STAGE rotoriai, gale 203 mm, su Sunstar Braking F.I.R.S.T. suportais
- Mavic bekamurių ratlankių komplektas su Vittoria bekelės padangomis
- Mix ratai: 29 colių priekyje ir 27,5 colio gale, siekiant manevringumo posūkiuose ir stabilumo tiesiame ruože
Pakaba yra aukščiausios klasės. Priekyje sumontuota Ohlins RXF38 m.2 oro spyruoklė, o gale — Ohlins TTX22m.2 ritininė amortizacija, suteikianti apie 180 mm (virš septynių colių) pilno kelio sujungimo — tai kelio ilgis, kurio enduro entuziastai tikisi dideliems smūgiams ir techniniams ruožams. Tokia pakaba leidžia išlaikyti greitį ir kontrolę tiek ilguose nusileidimuose, tiek trumpuose smūgiuose.
Be pagrindinių komponentų, inžineriniai sprendimai apima tikslius kabineto tvirtinimus, optimalias hidraulinių linijų trajektorijas ir kabelių nutekėjimo sprendimus rėme — viskas tam, kad priežiūra būtų lengvesnė, o patikimumas trasoje didesnis.

Drivetrain, battery and range
Po žemutine rėmo linke slepiasi 720 Wh, 36 voltų ličio jonų akumuliatorius, sukurtas subalansuoti talpą ir svorį. Šis akumuliatorius maitina kompaktišką 250 vatų S-Mag elektrinį variklį, kuris nuo pirmojo droselio posūkio išvysto įspūdingus 90 Nm sukimo momento (66 lb-ft). Tokie tokūs parametrai suteikia tiesioginį jėgos pojūtį, kurio reikia staigiems pakilimams ir greitiems trasos perkėlimams.
Vairuotojai gali rinktis iš keturių važiavimo režimų: Eco, Tour, Sport ir Boost. Kiekvienas režimas skirtingai valdo elektros pagalbą ir variklio charakterį, tad eMTB 2.0 tinka tiek ramioms ilgesnėms išvykoms, tiek agresyviam trasos važiavimui. Audi pateikia preliminarų rango įvertinimą nuo maždaug 20 iki 150 km (12–90 mylių), priklausomai nuo reljefo, važiavimo stiliaus, režimo pasirinkimo ir svorio — tai atitinka lūkesčius aukštos galios enduro e-dviračiams.
Ant vairo montuojamas kompaktiškas skaitmeninis ekranas pateikia greitį, įveiktą atstumą ir likusią akumuliatoriaus talpą, leidžiantį važiuotojui valdyti maršrutą ir energijos naudojimą be bereikalingo blaškymosi. Ekranas taip pat gali rodyti momentinį režimo nustatymą ir įspėjimus apie techninę priežiūrą.
Praktiniu požiūriu, 720 Wh paketas suteikia gerą kompromisą tarp nuvažiuojamo atstumo ir svorio; daugelis profesionalių enduro rungčių nori didesnių talpų, tačiau Audi eMTB 2.0 inžinieriai bandė išlaikyti dviratį vikrų ir ne per sunkų techniniams pakilimams.
Design, livery and positioning
Dizainas akcentuoja Audi lenktyninių šaknų įtaką: eMTB 2.0 siūlomas su Audi RS Q e-tron įkvėpta apdaila, kuri nurodo į prekės ženklo neseniai pasiektus Dakar lenktynių rezultatus. Tai ne tik estetinis pasirinkimas — tokia livery pozicionuoja dviratį kaip gyvenimo stiliaus ir aukštos klasės sporto produktą klientams, kurie nori automobilio kilmės ant trasos.
Rėmo linijos, dažų paletė ir grafika buvo parinktos taip, kad pabrėžtų dinamiškumą ir solidumą: kontrastingos detalės akcentuoja amortizacijos ir variklio komponentus, o logotipai ir RAID tipo akcentai padeda susieti dviratį su Audi motorsport istorija. Toks stilius traukia pirkėjus, kurie vertina tiek vizualinį dizainą, tiek inžinerinį turinį.
Su rekomenduojama mažmenine kaina (MSRP) 5 850 USD eMTB 2.0 patenka į aukštesnį e-dviračių kainų segmentą. Ši kaina yra didesnė už daugelį vartotojams skirtų modelių, bet konkuruoja su žinomų gamintojų perfomansinėmis enduro e-dviratėmis. Pirkėjams, kurie prioritetu laiko inžinerinius sprendimus, aukščiausios klasės amortizaciją ir OEM lygio dizainą, tokia premija atrodo pateisinama.

Išryškinimai:
- Enduro pasiruošusi pakaba su 180 mm kelio ilgio
- Didelio sukimo momento 90 Nm variklis ir 720 Wh akumuliatorius
- Aukštos klasės komponentų paketas (SRAM, Ohlins, Mavic, Vittoria, Sunstar)
- Audi prekinio ženklo dizainas įkvėptas ralio patikrinimo RS Q e-tron
What this means for the market
Automobilių gamintojų įsitraukimas į e-dviračių rinką nebėra tik pramoga ar ribotas eksperimentas — tai strateginė elektrifikacijos ir gyvenimo stiliaus įvaizdžio plėtra. Audi eMTB 2.0 parodo, kaip automobilių gamintojai gali pritaikyti savo inžinerijos standartus ir dizaino kalbą kuriant aukščiausio lygio dviratį, kuris konkuruoja tiek pagal charakteristikas, tiek pagal įvaizdį.
Renkantis tarp e-dviračių, kurie orientuoti į kasdienį susisiekimą, ir tokių, kurie skirti grynai sportiniam/entuziazmo naudojimui, eMTB 2.0 aiškiai stovi ant antrosios pusės ribos. Jis skirtas tiems, kurie nori daugiau nei komfortiško miesto elektrinio dviračio — jie ieško galios, amortizacijos, komponentų patikimumo ir važiavimo stabilumo kalnuose.
Be to, Audi panaudoja savo prekės ženklo svorį pritraukti klientus, kurie jau vertina automobilių inžineriją. Dėl to eMTB 2.0 ne tik parduoda technines specifikacijas, bet ir siūlo prekinio ženklo patikimumą bei aptarnavimo tinklo pranašumą, kurį gali pasiūlyti didesnės automobilių bendrovės partnerystė su dviračių servisu ir garantiniu aptarnavimu.
Tiek techniniu, tiek rinkodaros požiūriu, tai taip pat kelia klausimą konkurencijai: ar tradiciniai dviračių gamintojai gali išlaikyti savo pozicijas prieš automobilių prekės ženklų įėjimą, kuris atneša didesnį biudžetą, projektavimo resursus ir stiprų prekinio ženklo išskirtinumą. Atsakymas priklausys nuo to, ar Audi ir kiti automobilių gamintojai sugebės išlaikyti aukštą kokybės lygį, neprarasdami dviračių bendruomenės pasitikėjimo.
Galutinis rezultatas vartotojui: eMTB 2.0 žada tvirtą trasos pajėgumą kartu su rafinuota įranga — paketą, skirtą entuziastams, kurie nori daugiau nei įprastas miestas/komuteriams skirtas e-dviratis.
Ar jūs vertinate Audi ženklą, ar konkrečias komponentų charakteristikas — eMTB 2.0 yra tvirtas teiginys: aukštos klasės automobilių inžinerija gali būti sėkmingai perkelta į rimtą ir važiuoti galintį enduro elektrinį kalnų dviratį.
Techniniai ir praktiniai pastebėjimai, kurie dažnai domina pirkėjus:
- Svoris ir valdymas: nors 720 Wh akumuliatorius suteikia gerą nuotolį, tai taip pat reiškia papildomą svorį; Audi inžinieriai optimizavo rėmą ir komponentus, kad išlaikytų gerą svorio paskirstymą ir valdymą.
- Priežiūra: aukščiausios klasės amortizacija ir hidraulikos sistemos reikalauja periodinės priežiūros; norint išlaikyti optimalią trasos charakteristiką, reikės reguliarių serviso intervalų.
- Atnaujinimai ir priedai: OEM komponentai leidžia lengviau rasti atsargines dalis per įgaliotus tiekėjus; taip pat planuojami programinės įrangos atnaujinimai varikliui ir valdymo sistemai.
Išsamus įvertinimas rodo, kad eMTB 2.0 nėra vien rinkodaros triukas — tai gerai apgalvotas produktas, kuris, įvertinus komponentų derinį ir dizaino sprendimus, gali konkuruoti techniniais argumentais su labiau įprastais dviračių gamintojais.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą