6 Minutės
Nauji CGI anonsai ir realūs ženklai rodo sugrįžimą
Nissan, panašu, rengia Xterra vardą atgaivinimui: vadovų signalai kartu su entuziastų sukurtomis vizijomis vėl pakėlė susidomėjimą tvirtu, vidutinio dydžio visureigiu, kuris oficialiai iš prekybos dingo 2015 metais. Pasak Nissan vadovybės pranešimų, siekiama 2028 metų debiuto — automobilio, kuris turėtų būti prieinamas, patvarus ir tinkamas bekelėms, tiesiogiai konkuruojantis su Toyota 4Runner, Jeep Wrangler ir Ford Bronco modeliais. Šis grįžimas būtų strategiškai reikšmingas markei, siekiančiai išplėsti savo asortimentą į tradicinių, aštresnėms bazėms skirtų modelių segmentą.
Iš kur kyla gandai
Las Vegase vykusiame nacionaliniame atstovų susitikime Nissan vadovas Ivan Espinosa užsiminė, kad Xterra atgaivinimas – klausimas kelių metų, o 2028 metai pažymėti kaip tikslinis paleidimo laikotarpis. Techninės detalės kol kas saugomos kaip komercinė paslaptis, tačiau šiais metais paskelbtas trumpas anonsas leido įžvelgti stambų, vertikalų grotelių dizainą, kampuotas žibintų formas ir raumeningas proporcijas, primenančias tradicinius bekelės modelius. Toks pirmasis įspūdis rodo, kad Nissan siekia grįžti prie vizualinių kodų, kurie pabrėžia tvirtumą ir praktiškumą, o ne vien tik patrauklumą miestui.
Pavarų blokas ir gamyba: ką žinome iki šiol
Spekuliacijos apie 2028 Nissan Xterra pagrindinį dėmesį kreipia į dalinę elektrifikaciją, o ne į visišką baterinį variklį. Pramonėje sklinda nuogirdos, kad planuojama baterija galėtų užtikrinti apie 75 mylių (120 km) tylų važiavimą vien tik elektra — tai būtų pakankama kasdieniam naudojimui mieste ir trumpiems kelionėms. Kartu būtų naudojamas benzininis nuotolio didintuvas (range extender), galbūt V6 agregatas, kuris leis palaikyti ilgus atstumus ir suteiks reikiamos galios bekelėje. Toks hibridinis arba PHEV tipo sprendimas leistų Xterra balansuoti tarp efektyvumo kasdieniame eisme ir patikimumo tolimesnėms kelionėms su didesniu kroviniu arba tralu.

Gamyba, tikėtina, sugrįš į jau pažįstamą teritoriją: Canton, Misisipės valstiją — tą pačią gamyklą, kur anksčiau buvo surinkinėjamos Xterra kartos. Gamintojo sprendimas atnaujinti gamybą Šiaurės Amerikoje būtų logiškas ekonominiu požiūriu: sumažėtų logistikos kaštai, būtų greičiau reaguojama į JAV rinkos paklausą aukštais važiavimo aukščiais pasižyminčių SUV modelių segmente, o taip pat mažintųsi tiekimo grandinės rizikos, susijusios su tolimesnėmis gamybos vietomis. Be to, vietinė gamyba gali pagerinti atstovų prieinamumą, palaikymo spartą ir garantines paslaugas klientams.
Tikėtini akcentai
- Vidutinio dydžio visureigio kėbulo matmenys su tvirta važiuokle ir didesniu pravažumu
- Dalinė elektrifikacija, numatoma elektrinė rida apie 120 km (75 mylių)
- Benzininis nuotolio didintuvas, greičiausiai V6 tipo, suteikiantis pastovią trauką bekelėje
- Gaminamas Canton, Misisipė – orientacija į Šiaurės Amerikos pirkėjus
Šie bruožai rodo, kad Nissan gali siekti pusiausvyros tarp prieinamumo ir funkcionalumo: iš vienos pusės – modernios elektrinės technologijos, iš kitos – mechaninis patikimumas ir tradiciniai „off-road“ sprendimai. Tačiau svarbu pabrėžti, kad galutinės specifikacijos gali keistis priklausomai nuo reguliacinių reikalavimų, tiekimo grandinės prieinamumo ir rinkos reakcijų.
Entuziastų renderiai sukelia diskusiją
Tuo tarpu skaitmeninis menininkas @vburlapp paskelbė drąsų CGI konceptą siūlomam Xterra, kuris greitai išplito socialinėse tinkluose. Renderis labai pabrėžia bekelės estetiką: dideles ratų arkos, agresyvų padangų profilį, ventiliuojamą variklio dangtį, atskirtus LED žibintus su dienos šviesomis ir stogo bagažinę su papildomu apšvietimu. Vizualas primena futuristinę FJ Cruiser interpretaciją susiliejusią su moderniais Nissan dizaino elementais, kas automobilių entuziastams gali atrodyti itin patrauklu, tačiau realaus gamybos modelio atveju šie elementai gali būti perdėti arba modifikuoti dėl saugumo reikalavimų ir gamybos sąnaudų.

Nors renderis negali būti laikomas tiksliu automobilių dizaino peržiūros atspindžiu, jis puikiai atveria diskusiją apie tai, ko vairuotojai tikisi: stiprios bekelės savybės, praktiškas stilius ir naudingi priedai – nuo apsauginių plokščių po važiuokle iki stogo laikymo sprendimų. Entuziastų vizijos dažnai įkvepia gamintojus atsižvelgti į specifinius poreikius ir priedus, kurie vėliau integruojami kaip gamyklinės arba po-pardavimo įrangos dalis.
Rinkos pozicionavimas ir konkurencija
Jeigu Nissan Xterra bus pozicionuojama kaip prieinamas, dalinai elektrifikuotas vidutinio dydžio bekelės visureigis, tai gali paveikti segmentą, šiandien dominuojamą 4Runner, Wrangler ir Bronco. Pagrindiniai veiksniai, lemiantys pardavimų sėkmę, bus:
- Kaina ir siūlomų komplektacijų įvairovė – ar Nissan pasiūlys bazinį, prieinamą modelį ir ar bus galimybė rinktis specializuotas „off-road“ versijas
- Reali bekelės našumo vertė – ar automobilis išlaikys tikrą pravažumą, patvarumą ir gebėjimą įveikti sudėtingą reljefą
- Traukos galia ir krovinio/Temps perkrovimo charakteristikos – ar Xterra išsiskirs traukos galia ir vilkimo galimybe lyginant su konkurentais
- EV/hibridinė rida ir įkrovimo patogumas – ar baterijos įkrovimas ir hibridinis režimas bus praktiški kasdienei eksploatacijai
Atstovai atrodo optimistiški: paklausa aukštesniais važiuoklės automobiliais išlieka stipri, o prieinama Xterra su modernia elektrifikacija galėtų pritraukti pirkėjus, kurie trokšta bekelės galimybių be aukštos kainos ženklinimo. Be to, dalinė elektrifikacija gali pritraukti ir tuos vairuotojus, kurie siekia mažesnio kuro sąnaudų, mažesnės emisijos miesto režime, bet nenori aukoti bekelės pajėgumo.

Galutinė nuomonė
Kol kas 2028 metų Nissan Xterra išlieka daugiausia gandais ir entuziastų vaizduotės objektu — vadovų užuominos ir kūrybiniai CGI atvaizdai sukuria kryptį, bet tikroji forma paaiškės vėliau. Kryptis yra aiški: Nissan tyrinėja galimybę sugrįžti į tvirtų, bet modernesnių technologijų segmentą, derindama bekelės charakteristikas su elektrifikuotomis sistemomis, kurios atitiktų šiandieninių pirkėjų lūkesčius. Ar Toyota turėtų sunerimti? Tai priklausys nuo Nissan vykdymo kokybės: konkurencingai įkainotas, techniškai patikimas Xterra su realiu hibridiniu nuotoliu ir stipria bekelės konfigūracija tikrai gali sukelti permainas 4Runner ir platesnėje visureigių rinkoje.
Ką manote jūs apie paskelbtą renderį ir pranešamas specifikacijas? Ar tai tas vidutinio dydžio, dalinai elektrifikuotas bekelės automobilis, kurio rinka laukia, ar dizainas per daug radikalus, kad galėtų pasiekti masinę gamybą? Pasidalykite savo nuomone — jūsų įžvalgos padeda formuoti diskusiją apie tai, ko iš tikrųjų reikia šiam segmentui ir kaip gamintojai galėtų subalansuoti kainą, našumą bei technologijas.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą