Lenkija atsisakė mokesčio už vidaus degimo variklius

Lenkija atsisakė mokesčio už vidaus degimo variklius
Komentarai

Lenkija atšaukė planuotą mokestį už vidaus degimo variklių automobilius. Kaip tai paveiks Lietuvos automobilių rinką, naudotų automobilių importą iš Lenkijos ir kainas Vilniuje bei Kaune.


3 Minutės

Lenkijos premjeras Donaldas Tuskas oficialiai pranešė, kad planuojamas mokestis už automobilius su vidaus degimo varikliais – vadinamasis „Morawieckio mokestis“ – yra atšaukiamas. Šis sprendimas reiškia, jog mokestis, kuris turėjo būti įvestas kaip etapinis tikslas siekiant gauti KPO lėšas, nebus realizuotas. Naujiena svarbi ir Lietuvos vairuotojams, nes daug naudotų automobilių į Lietuvą keliauja iš Lenkijos; pokyčiai ten gali paveikti pasiūlą ir kainas mūsų šalies rinkoje.

Kaip tai gali paveikti Lietuvos automobilių rinką?

Atšaukimas gali šiek tiek padidinti naudotų dyzelinių ir benzininų automobilių srautą iš Lenkijos į Lietuvą. Vilniuje ir Kaune dažnai matome populiarių markių – VW, Opel, BMW – pasiūlą iš Lenkijos, tad kainų dinamika gali keistis. Jei Lenkijoje neatsiras papildomų apribojimų ar mokesčių, Lietuvos pirkėjai gali turėti platesnį pasirinkimą ir stabilias arba mažėjančias importuojamų automobilių kainas.

Vairuotojams Lietuvoje: ko tikėtis?

Vairuotojams Lietuvoje vertėtų stebėti ne tik kainas, bet ir techninę būklę: senesni modeliai dažniau turi aukštesnes NOx ir CO₂ emisijas. Nors Lenkija atsisakė mokesčio, Europos „Euro“ emisijų standartai tebėra svarbus kriterijus, lemiantis rinkos pasirinkimus ir draudimo ar techninės apžiūros reikalavimus.

Transporto priemonių specifikacijos, dizainas ir našumas

Rinkoje dominavę dyzeliniai modeliai pasižymi geru kuro ekonomijos ir ilgaamžiškumu, tačiau dažnai reikalauja papildomų išmetamųjų sistemų priežiūros. Benzininiai turbo varikliai siūlo gerą balansą tarp galios ir kuro sąnaudų. Lietuvos pirkėjams svarbūs variantai: paprastesnė priežiūra, pigios dalys, patikimumas miestui (Vilniuje) ar tarpmiestiniams reisams (pvz., Kaunas–Vilnius). Lyginant su Vakarų Europa, Lietuvoje populiarūs ekonomiški universalai ir kompaktiški SUV, kurių kainos dažnai priklauso nuo importo srauto iš kaimyninių šalių.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai

Jei Lenkijoje nebebus naujo mokesčio, tai gali laikinai padidinti naudotų vidaus degimo variklių pasiūlą Baltijos šalyse. Tačiau ilgalaikėje perspektyvoje Europos žalia darbotvarkė skatins elektrifikuotus modelius. Lietuvos automobilių rinka vis labiau orientuojasi į hibridus ir EV, tačiau kainų bei infrastruktūros skirtumai tarp Vilniaus ir mažesnių miestų vis dar lemia pirkėjų pasirinkimus.

Santrauka: Lenkijos sprendimas gali reikšti platesnį naudotų automobilių pasirinkimą Lietuvoje ir potencialų kainų stabilumą, tačiau emisijų reikalavimai ir vartotojų preferencijos palaipsniui skatins pereiti prie ekologiškesnių sprendimų.

Šaltinis: technologijos

Palikite komentarą

Komentarai