8 Minutės
Audi gali ruoštis mesti iššūkį G-Wagenui
Mercedes-Benz G-Klasė yra reta automobilių ikona – kubiška, galinga ir iš karto atpažįstama. Istoriškai Audi iš savo pagrindinės SUV gamos nesukūrė tiesioginio konkurento šiai tradicinei bekelės legendai. Tačiau situacija gali keistis: nauji pranešimai rodo, kad Audi rimtai svarsto specialiai sukurtą, tvirtą 4x4 visureigį, kuris tiesiogiai nukreiptų savo dėmesį į G-Klasę ir kitus istoriškus bekelės modelius.
Iš kur kilo gandas
Žurnalistai iš Autocar atgaivino diskusijas apie tokį modelį, primindami ankstesnes užuominas iš buvusio Audi dizaino vadovo Marco Lichte. Pastaruoju metu leidėjai paklausė Audi generalinio direktoriaus Gernot Döllner, ar vis dar svarstomas griežtas body-on-frame tipo 4x4 visureigis. Jo atsakymai buvo sąmojingi ir kryptingi: „Sekite naujienas“ ir „neatsisakykite tos svajonės“. Šie trumpi komentarai kartu su platesniais pastebėjimais apie nišinius modelius paskatino spėliones, kad Audi jau gali judėti nuo koncepcijų fazės link konkrečių gamybos planų.
Svarbu pažymėti, kad automobilių pramonėje trumpi atsakymai iš aukšto rango vadovų dažnai reiškia, jog idėja yra gyva — bet dar gali būti derinama. Tokie žodžiai taip pat leidžia markei išlaikyti lanksčią poziciją: iš vienos pusės – išbandyti naujas koncepcijas ir stiprinti prekės ženklą, iš kitos – neįsivelti į dideles serijines investicijas tol, kol rinka aiškiai neparodo poreikio.
Strategija ir prekės ženklo pozicionavimas
Döllner pabrėžė Audi dvigubą strategiją: išlaikyti aiškų ir fokusuotą pagrindinių modelių portfelį, kartu selektyviai kurti nišinius modelius, kurie sustiprintų prekės ženklo identitetą ir įvestų naujoves į masinę gamą. Tokie nišiniai projektai, jo žodžiais, yra dalis platesnės strategijos – eksperimentuoti, išbandyti technologijas ir dizaino sprendimus, o vėliau sėkmingas sprendimus perkelti į pagrindinę gamą.
Praktikoje tai galėtų reikšti, jog kalbama ne apie dar vieną Q serijos crossoverį, o apie savarankišką produktą su aiškiai atskirta vizualine ir technine tapatybe. Tokia strategija leidžia Audi išlaikyti pagrindinę liniją švarią ir kartu turėti produktą, kuris konkuruotų su praeities ikonomis bei patrauktų pirkėjus, siekiančius tikros bekelės patirties su prestižiniu ženklu.
Marketingo prasme tokio tipo modelis taip pat tarnautų dvigubam tikslui: pritraukti naują auditoriją – klasikinių, „heritate“ besižavinčių pirkėjų – ir suteikti Audi galimybę demonstruoti inžinerinę kompetenciją sunkesnėse aplinkose. Prekės ženklo pozicionavimas būtų svarbus: ar Audi norėtų, kad šis visureigis skambėtų kaip „garsi prekės ženklo ekstensija“, ar kaip visiškai naujas segmentas, kuriame Audi gali tapti autoritetingu žaidėju?

Dizaino ir inžinerijos lūkesčiai
Jeigu Audi rimtai žvelgia į tikrą G-Klasės konkurentą, tai greičiausiai reikštų body-on-frame architektūros priėmimą – konstrukciją, kuri užtikrina tvirtumą, lengvą remonto galimybę ir natūralią elastingumą sunkioms bekelės užduotims. Tokia platforma reikštų aiškų atotrūkį nuo Q7 ar Q9 tipo unibody modelių ir reikalaus specifinio dizaino, funkcinio požiūrio ir techninių sprendimų.
Dizaino kalbos požiūriu Audi turėtų pasirinkti kryptį, kuri atspindi bekelės paveldą: galbūt tyčia kubiška silueto forma, vertikalesni langai, aiškios ir funkcionalios išorinės detalės, tokios kaip tvirtos apdailos elementai, užrakinami apdailos dangteliai ir praktiški bagažo bei derinimo sprendimai. Tai reikštų atitolimą nuo Audi įprastų aptakių ir coupe tipo linijų, bet leistų sukurti modelį, kuris įkūnytų autentišką „darbinį“ charakterį.
Inžinerijos srityje reikėtų investicijų į patikimą pakabą, didesnės apkrovos perdavimo elementus, pažangias visų ratų pavaras su užrakinamomis diferencialų funkcijomis, bei po automobilio esantį apsauginį dugną – svarbiausi elementai būtiniausiems bekelės egzaminams. Taip pat galimi moduliai, skirti išplėstinei apsaugai, įskaitant poilginį plokštumą, sustiprintus rėmus ir tvirtinimo taškus priedams (pvz., vinčams, radiatorių apsaugoms, poilsiui skirto stogo bagažinės bazėms).
Rinkos ir dizaino aspektai, į kuriuos verta atkreipti dėmesį, galėtų apimti:
- Išskirtinį eksterjero dizainą, kuris aiškiai skiria modelį nuo Audi coupe tipo ir kasdieniškų SUV
- Stiprų po automobilio apsauginį dugną, sunkiųjų sąlygų pakabą ir pažangias visų ratų pavaras su diferencialų valdymu
- Prabangų interjerą, tačiau pagamintą iš medžiagų, pritaikytų bekelės eksploatavimui (atsparūs paviršiai, paprastesnės priežiūros sprendimai) ir technologijas, orientuotas į nuotykius

Variklių pasirinkimai: benzinas, dyzelis ar elektra?
Mercedes siūlo platų G-Klasės variklių spektrą – nuo 3.0 litro įprastoje eilėje išdėstytų šešių cilindrų iki V8 parinkčių, taip pat elektrifikuotus sprendimus, pavyzdžiui, G 580 su EQ technologijomis. Bet koks Audi iššūkis tokiame segmente turėtų pasiūlyti konkurencingas galimybes: galingus vidaus degimo variklius tiems, kurie vertina tradicines charakteristikas ir garsą, ir galimus elektrifikuotus variantus, atitinkančius griežtėjančius emisijų reikalavimus bei pritrauktų elektromobilių pirkėjus, kurie nori klasikinio visureigio stiliaus su nulinėmis išmetamųjų teršalų emisijomis.
Kalbant apie konkrečias galimybes, Audi galėtų pasirinkti kelis strateginius kelius:
- Pilna gamybos eilė su benzininiais V6 ir V8 varikliais tam, kad išlaikytų tradicinius klientus ir suteiktų pageidaujamą dinamiką bei garsą.
- Dyzelinės parinktys kai kuriose rinkose, kur dyzelis tebėra populiarus dėl ilgo nuvažiuojamo atstumo ir didesnio sukimo momento žemose apsukose.
- Pilnai elektrinis arba hibridinis modelis, kuris panaudotų Audi ir Volkswagen grupės elektrinės platformos įžvalgas; tokia versija būtų būtina Europos rinkoms ir aukštos klasės aplinkosaugos reikalavimams.
Praktiniai iššūkiai: elektrifikuotas, sunkus, body-on-frame visureigis turi spręsti baterijų svorio, integracijos ir aušinimo klausimus, ypač jeigu bus tikimasi rimtų bekelės galimybių. Taip pat gamybos kaštai ir homologacijos reikalavimai skirtingose rinkose (pvz., JAV vs Europa) gali turėti didelį poveikį tolesniam sprendimui dėl variklių variacijų.
Rinkos kontekstas ir konkurentai
Audi nebūtų vienintelė markė, siekianti perduoti klasikinio visureigio aurą į šiuolaikinį portfelį. BMW taip pat yra susietas su planų vystyti tvirtą, galbūt JAV orientuotą 4x4 visureigį. Land Rover Defender ir toliau užima svarbią nišą tarp „rimtų“ prabangių visureigių, todėl konkurencinė aplinka galėtų virsti trijų lyderių kova: Mercedes su G-Klase, Land Rover su Defender ir bet kuris naujas Audi žaidėjas.
Sėkmė tokiame segmente priklausys ne vien nuo techninių gebėjimų, bet ir nuo autentiškumo: pirkėjai nori paveldą atspindinčios tvirtumo ir ilgaamžiškumo jausmo, o ne tik stilizuoto crossoverio, kuris tik imituoja bekelės estetiką. Autentiškumo elementai apima tokius dalykus kaip konstrukcijos tvirtumas, galimybė atlikti realius bekelės manevrus, prieinamumas pravažumui skirtų priedų, ir, galiausiai, kaip automobilis elgiasi kasdienėje eksploatacijoje.
Be to, rinkos vieta yra svarbi: JAV rinka tradiciškai vertina didesnius variklius ir turtingą komfortą kartu su bekelės gebėjimais; Artimieji Rytai linkę į prabangą ir prestižą; Europa – į efektyvumą ir emisijų kontrolę. Audi turėtų nuspręsti, kurioms rinkoms skirti didžiausią dėmesį, arba pasiūlyti skirtingas konfigūracijas, pritaikytas specifinėms rinkos reikmėms.

Cituotina frazė: „Nėra jokio nišinio šūkio, yra visiškai priešingai“, – sakė Döllner, nurodydamas, kad fokusiniai, nišiniai modeliai bus naudojami stiprinti Audi pagrindinius pasiūlymus ir perteikti inovacijas į platesnę gamą.
Ar pirktumėte tokį automobilį?
Kurti G-Wagen klasės konkurentą yra didelio masto ir aukštos rizikos žingsnis Audi. Jeigu projektas būtų įgyvendintas, jis išplėstų Audi portfelį į tikrą bekelės teritoriją ir priverstų lygiuotis su legendiniais konkurentais. Toks modelis turėtų pasiūlyti autentišką, kubišką, body-on-frame konstrukciją, galingas V8 arba pažangias elektrines parinktis, pritaikytą interjerą ir modernią elektroniką, kuri padėtų išlaikyti komfortą bei saugumą bekelėje.
Pirkėjui sprendimui lemiamą įtaką darytų tokie veiksniai kaip traukos sistema, pravažumo pajėgumai, vidaus įranga, kaina ir prekės ženklo autentiškumas. Katalogo kaina iš pradžių gali būti aukšta dėl specialios platformos ir apribotos gamybos apimties – tai įprastas modelis nišinėms prabangioms gamoms. Tuo pačiu metu sandorio vertė būtų papildyta aukštu atsparumu nusidėvėjimui, galimybe aftermarket modifikacijoms bei potencialu didesnei likvidumo vertei tam tikrose rinkose.
Kokią pavarų sistemą jūs pasirinksite? Ar kainos ribos ir priedų paketai nulems sprendimą? Ar jūsų prioritetas būtų autentika ir bekelės pajėgumai, ar moderni elektrinė varomoji ašis su aukštu komforto lygiu? Pakomentuokite, kokius sprendimus (variklis, įranga, kaina) laikytumėte esminiais, jei Audi tikrai paleistų tokį projektą.
Galutinė mintis: toks žingsnis reikalautų ne tik inžinerinių ir gamybos investicijų, bet ir aiškios rinkodaros strategijos, aiškaus prekės ženklo pozicionavimo bei tinkamo produkto autentiškumo sklaidos. Jei Audi sugebėtų suderinti šiuos elementus, markė galėtų užimti patrauklią poziciją tarp tradicinių bekelės ikonų ir naujos kartos prabangių visureigių.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą