3 Minutės
Rudens viduryje šeši „Scania“ elektriniai sunkvežimiai stabtelėjo Baltijos šalyse, o viena iš stotelių buvo Kaune. Renginyje dalyvavo per 100 transporto sektoriaus profesionalų iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Renginio dalyviams buvo suteikta galimybė praktiškai išbandyti skirtingas elektrines konfigūracijas, susipažinti su naujausiais įkrovimo sprendimais ir aptarti finansavimo bei eksploatacijos sąnaudas, aktualias Lietuvos autoparkams.
Renginio struktūra ir demonstracijos
Turo metu organizatoriai įkūrė penkis teminius paviljonus, skirtus greitam ir koncentruotam žinių perdavimui apie autoparko elektrifikaciją. Dalyviai gavo informaciją nuo finansavimo modelių iki kasdienės techninės priežiūros ir skaitmeninių sprendimų maršrutų planavimui. Kaune surengti bandomieji važiavimai parodė, kaip įvairios elektrinės platformos tinka Lietuvos miestų ir regionų sąlygoms.
Įkrovimas ir infrastruktūra
Vienas renginio akcentų buvo modernūs DC greitojo įkrovimo sprendimai. Kempower 1 MW galios stotelės ir Erinion siūlomi sprendimai leidžia įkrauti vilkiko baterijas per maždaug 45 minutes, kas puikiai dera su vairuotojų poilsio grafikais. Toks įkrovimo greitis yra ypač svarbus Lietuvos keliais dirbantiems operatoriams, siekiantiems perkelti dalį regioninių reisų prie elektros.

Produktai, konfigūracijos ir techninės charakteristikos
Scania demonstruoja modulinę platformą, kuri leidžia lengvai pritaikyti sunkvežimius miestų pristatymams, statyboms ar ilgoms pervežimo linijoms. Demonstracinėse mašinose buvo kėbuliniai miesto sunkvežimiai, savivartės, vilkikai su puspriekabėmis, šiukšliavežės, konteinervežės ir birių krovinių vilkikai. Elektrinių variklių galia paprastai svyruoja priklausomai nuo paskirties, pasižymi auktu pradinio sukimo momentu, o baterijų komplektacija parenkama pagal nuvažiuojamą atstumą ir naudingosios apkrovos poreikį.
Optimali baterija, o ne didžiausia
Viena iš pagrindinių žinučių renginyje buvo, kad svarbiausia pasirinkti tinkamą, o ne didžiausią bateriją. Per didelė baterija sumažina naudingąją apkrovą ir didina transporto priemonės svorį, o per maža — riboja nuvažiuojamą atstumą. Lietuvos sąlygomis daugeliui įmonių prasminga rinktis subalansuotus sprendimus, skirtus miesto ir regioniniams reisams, ypač Vilniuje ir Kaune, kur trumpesni atstumai ir galimybė organizuoti greitą įkrovimą leidžia pasiekti gerą bendrąsias eksploatacijos sąnaudas.
Finansavimas, eksploatacija ir Lietuvos kontekstas
Scania Lietuva pristatė finansavimo modelius ir Services 360 priežiūros paketus, kurie padeda sumažinti riziką ir planuoti bendrąją nuosavybės kainą. Nors pradinis investicijų lygis į elektrinį sunkvežimį dažnai būna aukštesnis nei vidaus degimo variklio ekvivalentas, operatoriai Lietuvoje vis labiau atsižvelgia į ilgalaikes kuro ir techninės priežiūros taupymo galimybes, taip pat valstybinių ir ES paramos mechanizmų įtaką įsigijimo kainai.

Rinkos tendencijos Lietuvoje
Lietuvos automobilių rinka pastebi augantį susidomėjimą elektrinėmis komercinėmis transporto priemonėmis. Kol kas pasiūla sunkvežimių Lietuvoje yra mažesnė nei Vakarų Europoje, tačiau didėja importas ir lokalių tiekėjų pasiūla. Kainų tendencijos rodo, kad nors pradinės kainos išlieka aukštesnės, bendrasis eksploatacijos kaštas (TCO) daugelio maršrutų atveju gali būti konkurencingas per kelis metus, ypač jei veikiama urbanizuotose zonose Vilniuje ir Kaune.
Performance, dizainas ir pozicionavimas
Elektrinių Scania modelių dizainas orientuotas į ergonomiką ir operatoriaus komfortą. Kabina, valdymo sistemos ir modulinė konstrukcija optimizuotos tiek miesto, tiek regioniniams užduotims. Elektrinė pavara suteikia didelį sukimo momentą prie nulio apsukų, kas ypač vertina vairuotojams Lietuvoje dirbant miestuose ir statybų aikštelėse. Pozicionavimo prasme Scania stengiasi užimti platų segmentą nuo miesto paskirstymo iki regioninių vežimų, kartu siūlydama skaitmeninius įrankius maršrutų ir įkrovimo planavimui.
Išvados ir reikšmė Lietuvos transporto sektoriui
Scania turas Baltijos šalyse priminė, kad elektrifikacija yra tiek galimybė, tiek procesas, reikalaujantis optimizavimo. Lietuvoje, kur miestuose populiarėja elektrinės transporto priemonės, operatoriai ir vairuotojams Lietuvoje tampa vis svarbiau suprasti, kaip tinkamai parinkti bateriją, užtikrinti įkrovimo logistiką ir integruoti skaitmenines paslaugas. Tolesnis infrastruktūros plėtra ir finansinių sprendimų prisitaikymas gali pagreitinti elektrinių sunkvežimių diegimą Lietuvos automobilių rinkoje.
Šaltinis: elektronika
 
             
                
Palikite komentarą