Toyota bZ4X: naujos baterijos ir greitesnis įkrovimas

Atnaujintas Toyota bZ4X 2026: dvi baterijų talpos, geresnis įkrovimo greitis, mažesnis aerodinaminis pasipriešinimas ir atnaujintas salonas. Modelis siekia pagerinti nuvažiuojamą atstumą ir kasdienį patogumą elektrinių SUV segmente.

2 Komentarai
Toyota bZ4X: naujos baterijos ir greitesnis įkrovimas

7 Minutės

Toyotos atnaujintas bZ4X: stipresnės baterijos ir greitesnis įkrovimas

Kai Toyota 2022 m. pristatė bZ4X, tai buvo markės pirmasis visiškai elektrinis serijinis modelis — ir nors pavadinimas skambėjo neįprastai, jis greitai rado pirkėjų. Šis elektrinis visureigis Europoje nuo debiuto yra pardavęs maždaug 150 000 vienetų ir tapo vienu iš segmento stipresnių pardavėjų. Dabar Toyota peržiūrėjo modelį 2026 metų modeliui: atlikta reikšmingų mechaninių, efektyvumo ir interjero atnaujinimų, kurie padeda bZ4X ryškiau išsiskirti konkurencingoje elektrinių SUV rinkoje.

Ką pakeitė mechanikos srityje?

Pagrindinis 2026 m. pokytis yra visiškas energijos bloko atnaujinimas. Toyota dabar siūlo dvi ličio jonų akumuliatorių talpas, tiekiamas per Prime Planet Energy & Solutions (PPES): mažesnę 57,7 kWh ir didesnę 73,1 kWh. Abi baterijų versijos gali būti derinamos su priekiniais varomais ratais (FWD), o didesnė talpa taip pat prieinama su visų ratų pavara (AWD).

Svarbiausi galios ir nuvažiuojamo atstumo duomenys:

  • 57,7 kWh (FWD, vidutinė versija): 167 AG, iki 276 mylių (444 km) nuvažiuojamo atstumo pagal gamintojo sąlygas.
  • 73,1 kWh (FWD): 224 AG, iki 354 mylių (569 km) su 18 colių ratais — optimizuotam aero efektyvumui.
  • 73,1 kWh (AWD): bendra galia 343 AG, iki 321 mylės (516 km) įvertintas nuvažiuojamas atstumas.

AWD konfigūracija pasiekia didesnį išvesties lygį padidinusi priekinių variklių galią nuo 201 AG iki 224 AG ir galinių variklių nuo 107 AG iki 117 AG. Dėl to atnaujintas bZ4X tapo „vienu galingiausių Toyota modelių Europoje, nepriklausomai nuo GR serijos“, kas suteikia pirkėjams sportiškesnį pojūtį neperžengiant grynakraujio GR performanso ribų. Toks pozicionavimas akcentuoja balanso tarp kasdienės naudingumo ir dinaminės charakteristikos paiešką.

Greitesnis įkrovimas ir protingesnė baterijos priežiūra

Toyota taip pat daug dėmesio skyrė realiam naudojimui: pagerintas įkrovimo greitis per naują baterijos paruošimo (preconditioning) logiką. Sistema prieš DC greitąjį įkrovimą sušildo arba atvėsins akumuliatorių iki optimalaus darbui temperatūros lango, kas leidžia pasiekti 10–80 % įkrovimą per maždaug 28 minutes naudojant DC greitojo įkrovimo stoteles esant aplinkos temperatūrai nuo −10 iki +25 °C (14–77 °F). Tai svarbus žingsnis tobulinant kasdienį įkrovimo patogumą ir maksimalų greitųjų stočių išnaudojimą.

Įkrovimo įranga diapazone tapo dosnesnė nei anksčiau:

  • Daugumoje komplektacijų: 11 kW integruotas AC įkroviklis, tinkamas namų ir mažiau intensyviam viešam įkrovimui.
  • Aukštesnė versija (High grade): standartinis 22 kW integruotas AC įkroviklis, leidžiantis tris kartus greičiau įkrauti naudojant atitinkamas AC stoteles.

Be to, High grade galima užsakyti su saulės stogu, kuris saulės energiją perduoda atgal į akumuliatorių nedidelės galios įkrovimui. Toyota vidaus bandymai Nagojos regione — nurodomame kaip saulėčiausia testavimo vieta — teigia, kad saulės skydelis esant idealiosioms sąlygoms ilgalaikėje eksploatacijoje galėtų pridėti iki lygiavertės 1 118 mylių (1 800 km). Toks skaičius labai priklauso nuo klimato, geografinės padėties ir naudojimo įpročių, tačiau tai pabrėžia Toyota pastangas padaryti pagalbinį įkrovimą (pvz., saulės paneles) prasmingu, o ne vien rinkodaros triuku.

Techninių sprendimų derinys — pažangesnė baterijos valdymo sistema (BMS), termoreguliacijos algoritmai ir išmanusis įkrovimo grafikas — siekia optimizuoti baterijos eksploatacijos trukmę (SOH — state-of-health) ir užtikrinti stabilų našumą per metus. Tai aktualu ir Europos rinkai, kur klimatas gali svyruoti nuo vidutinio iki gana šalto, o krovimo įpročiai įtakos akumuliatoriaus efektyvumą.

Lengvesnė aerodinamika ir subtilūs dizaino patobulinimai

Atnaujinimas matomas ir išore. Priekyje nauja centrinė šviesos juosta modernizuoja SUV veidą ir suteikia jam technologinį charakterį. Toyota siūlo dvi ratų alternatyvas — 18 colių oro srautui optimizuotus ratus su visais dangais iš dervos arba 20 colių lengvojo lydinio ratlankius su dervos dekoracija. Galinė dalis perdaryta: ten, kur nėra aukštai montuojamo spoilerio, dabar yra pakelti „ducktail“ tipo elementai. Šie dizaino patobulinimai sumažina aerodinaminį pasipriešinimą (Cd) nuo 0,29 iki 0,27 — reikšmingas pagerėjimas magistralinėje ekonomijoje ir realiame nuvažiuojamame atstume.

Mažesnis Cd reiškia mažesnį energijos poreikį važiuojant didesniais greičiais, todėl reali elektromobilio rida greičiausiai pagerės ypač magistraliniuose maršrutuose. Kartu su optimizuotais ratais ir žemesniu pasipriešinimu, tai prisideda prie geresnio energijos panaudojimo bei mažesnio elektros sąnaudų variabilumo kasdienėje eksploatacijoje.

Interjeras: didesnis ekranas ir perdirbtos medžiagos

Salone Toyota suteikė bZ4X švaresnę ir modernesnę kabiną. Pagrindiniai akcentai — nauja horizontali prietaisų skydelio koncepcija su didesniu, 14 colių multimedijos ekranu (ankstesnis 12,3 colio) ir atnaujintas centrinis konsolės sprendimas, vadinamas skaitmenine sala (digital island). 7 colių prietaisų skydelis išliko, tačiau dabar rodo daugiau elektromobiliams specifinės informacijos: realaus laiko įkrovimo galią, numatomą laiką iki 80 % bei akumuliatoriaus būklės (SOH) indikacijas.

Kiti patogumo ir komforto atnaujinimai:

  • Naujos perdirbtos PET medžiagos apmušalams — tai padeda mažinti anglies pėdsaką ir gerina tvarumo įvaizdį.
  • Šildomas vairo ratas ir nauji pavarų svirties ir paddle valdikliai, pagerinantys ergonomiką ir vairavimo komfortą.
  • 64 spalvų aplinkos apšvietimas (ambient lighting) leidžia suasmeninti salono nuotaiką pagal pageidavimus.
  • Pasirenkamas panoraminis stogas, kuris per struktūrinius keitimus padidina stiklinę zoną maždaug 20 %, didinant salono erdvės pojūtį ir natūralios šviesos kiekį.

Šie pakeitimai priartina kabiną prie lygio, kurį pirkėjai tikisi iš įsitvirtinusių elektrinių konkurentų, kartu išlaikant Toyota būdingą dėmesį ilgaamžiškumui, ergonomikai ir medžiagų kokybei. Interjero sprendimai taip pat orientuoti į praktiškumą: patogios zonos, saugyklos, įkrovimo lizdai ir laidų valdymas užtikrina kasdienį patogumą tiek miestui, tiek ilgesniems reisams.

Rinkos pozicionavimas ir prieinamumas

Toyota patvirtino, kad atnaujintas bZ4X pradės priimti užsakymus Europoje vėliau šį mėnesį, o kitos rinkos sekios per pirmuosius kitų metų du mėnesius. Kainos dar nepaskelbtos, bet plačiai tikimasi, jog jos bus truputį aukštesnės nei išeinančio modelio, priklausomai nuo rinkos ir komplektacijos. Patobulinimai nuvažiuojamo atstumo, įkrovimo greičio ir interjero technologijų srityse, greičiausiai, pateisinamai argumentuos šį kainos skirtumą ir pagerins bZ4X konkurencingumą prieš tokius mainstream žaidėjus kaip Tesla, Volkswagen ir Hyundai.

Trumpas santraukos punktas greitam susipažinimui:

  • Dvi baterijų talpos: 57,7 kWh ir 73,1 kWh (PPES tiekimas).
  • Geriausias nuvažiuojamas atstumas: iki 354 mylių (569 km) FWD su 73,1 kWh ir 18 colių ratais.
  • Maksimali galia: 343 AG AWD režimu — vienas galingiausių Toyota modelių Europoje ne GR serijoje.
  • DC 10–80 % per ~28 min. su baterijos paruošimu (efektyvu esant aplinkos temperatūrai nuo −10 iki +25 °C).
  • Standartinis įkroviklis 11 kW; High grade komplektacijoje 22 kW ir pasirenkamas saulės stogas.
  • Aerodinaminiai patobulinimai sumažina Cd nuo 0,29 iki 0,27.
  • Didesnis 14 colių liečiamasis ekranas, perdirbtos kabinos medžiagos, šildomas vairas, 64 spalvų aplinkos apšvietimas.

Ar sekate elektromobilių kaitą, ar tiesiog ieškote praktiško ir efektyvaus visureigio, atnaujintas bZ4X žymi svarbų žingsnį Toyota strategijoje. Jis sujungia didesnį nuvažiuojamą atstumą, greitesnį įkrovimą ir rafinuotesnį saloną su Toyota patikimumo reputacija — dėl to jis tampa įtikinamesniu konkurentu pagrindiniame EV segmente nei pradiniame paleidimo modelyje. Laukite vietinių atstovybių paskelbimų apie užsakymus Europoje pirmiausia, o kainų skelbimų — kai modelis pradės plėstis į kitas rinkas kitų metų pradžioje.

Trumpas palyginimas

Lyginant su konkurentais kompaktiškų elektrinių SUV klasėje, bZ4X dabar labiau orientuotas į nuvažiuojamo atstumo ir efektyvumo pagerinimus nei į gryną sportinį charakterį. Pirkėjams, kurie prioritetizuoja kasdienį patogumą — ilgą nuvažiuojamą atstumą, greitesnį įkrovimą, komfortišką saloną ir Toyota aptarnavimo tinklą — 2026 metų atnaujinimas turėtų būti ypač patrauklus.

Jei norite detalesnio palyginimo pagal komplektacijas arba laukiate regioninių kainų, sekite Toyota regionines spaudos pranešimų kanalas ir vietinių atstovybių skelbimus artimiausiomis savaitėmis. Taip pat verta atkreipti dėmesį į krovimo infrastruktūros plėtrą, kuri tiesiogiai lemia elektromobilių naudojimo patogumą ir nuvažiuojamo atstumo realius skaičius.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

datapulse

Gana realus žingsnis. dvi baterijos, 28 min DC įkrovimas, naujas interjeras - atrodo adekvačiai. tik ar kaina neperšoks? Europa stebi.

turboMK

Wow, atnaujinimas bZ4X atrodo rimtai. dvi baterijos, iki 354 mylių, 343 AG AWD - sportiškas pojūtis be GR. įkrovimas greitesnis - apie 28 min DC. įdomus žingsnis iš Toyota.