Nissan pristato stumdomą saulės stogą Sakura EV mieste

Nissan pristato Ao-Solar Extender – stumdomą saulės stogą skirtą Sakura kei EV. Sistema kaupia saulės energiją važiuojant ir stovint, gali pridėti apie 3000 km per metus ir sumažinti priklausomybę nuo viešųjų įkroviklių miestuose.

Komentarai
Nissan pristato stumdomą saulės stogą Sakura EV mieste

7 Minutės

Nissan pristato saulės stogo sprendimą skirtą Sakura kei EV

Nissan dar kartą imasi spręsti vieną iš ilgai varginusių elektrinių automobilių problemų: įkrovimo laiką. Japan Mobility Show 2025 renginyje japonų gamintojas pristatys Ao-Solar Extender – stumdomą stoginę saulės energijos sistemą, pritaikytą geriausiai parduodamam Nissan Sakura kei klasės elektromobiliui. Idėja paprasta ir praktiška: kaupti saulės energiją važiuojant ir stovint, taip papildant tinklo įkrovimą ir mažinant įkrovimų poreikį bei savininkų laiką prie įkroviklių.

Kodėl saulės energija svarbi miesto EV

Didžioji dalis nuotolio baimės (range anxiety) buvo sumažinta plečiant viešąsias įkrovimo tinklo galimybes, tačiau įkrovimo trukmė vis dar išlieka svarbiu nepatogumu daugeliui elektromobilių savininkų. Greitieji įkrovikliai sumažina įkrovimo laiką keliais minutėmis, tačiau net ir greičiausi nuolatinės srovės (DC) įkrovimai užtrunka gerokai ilgiau nei tradicinės degalinės sustojimai. Kasdien važinėjančiams nedelius atstumus miesto sąlygomis, saulės energija ant automobilio stogo gali reikšmingai sumažinti priklausomybę nuo viešųjų įkroviklių ir sumažinti eksploatavimo sąnaudas, nekeičiant įpročių ar maršrutų.

Kaip veikia Ao-Solar Extender

Sistema sukurta taip, kad būtų intuityvi ir patikima. Fiksuota saulės plokščių eilė driekiasi per visą Sakura stogą, fiksuodama saulės spindulius ir generuodama energiją važiuojant. Stovint papildoma plokštė stumdomai išsiskleidžia iš po pagrindinio stogo elemento į priekį, taip padidinant saulės kolektorių plotą ir didinant išvestį. Nissan išskiria tris darbo režimus, priklausomus nuo oro sąlygų ir saugumo parametrų:

  • Saulėtas, ramus oras: išskleista plokštė leidžia pasiekti maždaug 500 vatų piko išvestį.
  • Vėjuotos sąlygos: papildoma plokštė susitraukia aerodinamikos ir saugumo sumetimais, sistema teikia maždaug 300 vatų.
  • Debesuota arba lietinga diena: generacija nukrenta iki maždaug 80 vatų, tačiau energija vis tiek gaminama.

Akivaizdus sistemos apribojimas yra naktis, kai saulės generacija lygi nuliui. Vis dėlto sprendimas sukurtas su mažu aerodinaminiu pasipriešinimu, kad nereikšmingai nepablogintų kei automobilio energijos sąnaudų, stabilumo ar valdomumo. Be to, konstrukcija numato automatinio susitraukimo algoritmus, saugos jutiklius ir integraciją su transporto priemonės valdymo sistema, kad plokštės nereaguotų neprognozuojamai esant stipriam vėjui ar kitoms ekstremalioms sąlygoms.

Realus poveikis: svarbūs skaičiai

Nissan inžinieriai vertina, kad Ao-Solar Extender galėtų pridėti maždaug 3 000 km papildomo ridavimo per metus. Kad tai būtų aiškiau: Sakura kontekste tai atitinka beveik 17 pilnų įkrovimų arba maždaug tris mėnesius įprasto miesto naudojimo Japonijoje. Šis skaičius remiasi prielaidomis apie saulėtų valandų kiekį, plokščių efektyvumą, transformavimo ir valdymo nuostolius bei vidutines miesto sąnaudas kilovatvalandėmis. Miesto gyventojams, kurie stovėdami darbo ar pirkinių zonose palieka automobilį saulėtoje vietoje, ši nemokama atsinaujinanti energija gali žymiai sumažinti elektros sąskaitas ir laiką, praleistą prie viešųjų įkroviklių.

Techniniu požiūriu 3 000 km per metus skaičiavimas gali remtis tokiais komponentais: vidutiniu plokščių veikimo laiku per dieną (pvz., 3–5 efektyvios saulės valandos), piko galia (iki 500 W), realiu kintamosios dienos išsklaidymu ir bendru sistemos efektyvumu (MPPT valdiklio nuostoliai, laidų ir konversijos nuostoliai). Skirtinguose regionuose ir klimatuose realūs skaičiai bus kitokie – daugiau saulėtų dienų reiškia didesnę metinę pridėtinę ridos įtaką.

Sakura: kompaktiškas EV, sukurtas miesto sąlygoms

Sakura yra skirtasis kei klasės elektrinis automobilis, kurį Nissan pristatė prieš trejus metus ir kuris nuosekliai yra populiariausias gamintojo elektro modelis Japonijoje. Jis komplektuojamas su priekyje sumontuotu elektriniu varikliu, kurio galia siekia apie 63 arklio galias (47 kW), ir apytiksliai 20 kWh talpos baterija. EPA ekvivalentu remiantis, tipinėmis sąlygomis Sakura siūlo maždaug 180 km (112 mylių) nuotolį – rodiklis, glaudžiai atitinkantis trumpus kasdienius maršrutus, išvykas į parduotuvę ir siaurus miesto parkavimus, kurie apibūdina kei segmentą.

Performance and design implications

Nissan teigia, kad Ao-Solar Extender sukurtas taip, kad išsaugotų Sakura vairavimo savybes ir eksterjero dizainą. Fiksuota stogo plokštė palaiko vientisą išvaizdą, o išskleidžiamas priekis tuo pačiu metu gali veikti kaip priekinio stiklo užuolaida, mažinanti kabinos įkaitimą saulėtą dieną. Gamintojas akcentuoja minimalų aerodinaminį nuostolį, todėl keleiviai neturėtų pastebėti jokio ženklaus našumo sumažėjimo ar padidėjusių energijos sąnaudų kasdieniame naudojime.

Kalbant apie konstrukciją, projektuojant integruotą saulės stogą tenka spręsti kelias technines užduotis: plokščių tvirtinimas ir sandarinimas, atsparumas drėgmei ir smūgiams, poveikis kėbulo standumui, saugos deformacijos zonų išlaikymas, taip pat elektroninių sistemų – baterijos valdymo sistemos (BMS) ir išmaniosios įkrovimo valdymo – suderinamumas. Nissan minimalizuoja rizikas per bandymus vėjo tuneliuose, klimatines ir mechaninio atsparumo patikras, kad sistemos ilgaamžiškumas atitiktų automobiliui keliamus reikalavimus.

Kaip sistema palyginama su kitais saulės EV eksperimentais

Sulčių saulės stogai arba priedai automobiliams nėra naujiena: gamintojai, startuoliai ir after-market įmonės eksperimentuoja su integruotomis plokštėmis jau keletą metų. Tačiau Nissan požiūris išsiskiria pakavimu, praktiškumu ir rinkos orientacija. Ao-Solar Extender renkasi kuklų, bet naudingą galios indėlį vietoje nepagrįstų pažadų apie visišką nepriklausomybę nuo tinklo tik naudojant saulę. Su piko galia apie 500 W sistema orientuota būti papildomu įkrovikliu – ji papildo naktinį ar stacionarų įkrovimą ir mažina kasdienį tinklo energijos poreikį trumpų nuotolių vartotojams.

'Tikslas – sumažinti priklausomybę nuo tinklo ir užtikrinti beveik begalę įkrovimą,' teigia Nissan, taip pabrėžiant siekį link energetinės nepriklausomybės miesto EV savininkams.

Kam tai suteikia didžiausią naudą?

Didžiausią naudą pajus miesto vairuotojai su nuspėjamais ir trumpais kasdieniais maršrutais. Savininkai, kurie stovėdami dienos metu palieka automobilį saulėtoje vietoje arba turi ribotą galimybę krauti namuose, galės pasinaudoti kasdienėmis papildomomis kilovatvalandėmis. Taip pat nauda akivaizdi flotsams, kurie vykdo daug trumpų reisų mieste: tokios saulės įrengtos mikrotransporto priemonės gali sumažinti eksploatacines išlaidas, sumažinti anglies dioksido emisijas ir pagelbėti atitikties miesto aplinkosaugos tikslams.

  • Svarbiausi privalumai: retesnis poreikis jungtis prie įkroviklių, mažesnės eksploatavimo išlaidos, papildoma nuvažiuojama rida kasdien.
  • Apribojimai: ribota galia prastomis oro sąlygomis, jokios naktinės generacijos, santykinai nedidelė maksimali galia palyginti su baterija.
  • Idealūs vartotojai: miesto darbuotojai su trumpais maršrutais, įmonių flotsai, vairuotojai, turintys dieninį parkavimą saulėje.

Komercinis diegimas ir perspektyvos

Nissan planuoja parodyti Sakura su Ao-Solar Extender Tokijo renginyje, o bendrovė patvirtino ketinimus sistemos komercializacijai ateityje. Konkrečios pasirodymo datos ir kainos dar neatskleistos, tačiau pats konceptas rodo automobilių pramonės norą siekti nedidelių, bet reikšmingų energijos efektyvumo laimėjimų per transporto priemonėse integruotas atsinaujinančias technologijas.

Automobilių sektoriuje tai dalis platesnio judėjimo: elektrifikacija derinama su protingesniu energijos surinkimu ir valdymu. Nors stoginė saulės energija automobiliuose niekada visiškai nepakeis namų ar viešųjų krovimo sprendimų, ji gali palengvinti kasdienį elektromobilio naudojimą ir sumažinti bendrą CO2 pėdsaką miestuose. Tankiai apgyvendintuose miestuose, kur kiekviena kilovatvalandė ir kiekviena minutė turi reikšmę, tokios sistemos kaip Ao-Solar Extender gali tapti praktišku ir populiariu mikro-EV įrankių komplekto priedu.

Laukiama, kad Nissan parodoje pateiks daugiau techninių detalių ir realaus pasaulio bandymų duomenų. Jei pateikti skaičiai pasitvirtins nepriklausomų bandymų metu, galime greitai išvysti daugiau kei klasės ir kompaktiškų elektromobilių su stumdomais saulės stogais gatvėse ir privačiuose kiemuose visame pasaulyje.

Be to, rinkos plėtra priklausys nuo kelių veiksnių: gamybos kaštų kritimo saulės moduliams, vietinių skatinimo priemonių atsinaujinančiai energijai, infrastruktūros plėtros poveikio įkrovimo įpročiams ir ateities reguliacinių reikalavimų. Verslui įvertinus investicijų grąžą (ROI), ypač miestų flotsai ir dalijimosi mobilumo paslaugos gali tapti pirmosiomis grupėmis, kurios priims tokias technologijas kaip standartinę įrangą.

Galiausiai, technologijos integracija – nuo plokščių medžiagos ir lankstumo iki pažangių valdymo algoritmų, kurie optimizuoja energijos paskirstymą tarp akumuliatoriaus, variklio šildymo ir komforto sistemų – gali padidinti sistemos vertę per ateinančius metus. Nissan bendradarbiavimas su panelių tiekėjais, MPPT valdiklių gamintojais ir miestų planavimo institucijomis bus svarbus, siekiant, kad sprendimas būtų ekonomiškai ir techniškai tvarus plačiajai rinkai.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai