Pirmasis BMW „iX3“ Lietuvoje: 805 km vienu įkrovimu

Naujas BMW iX3 debiutuoja Lietuvoje: iki 805 km vienu įkrovimu, 108,7 kWh baterija, 345 kW galia, V2L palaikymas ir keturi „supersmegenys“. Kaip šios savybės veikia Lietuvos rinką ir vairuotojus?

2 Komentarai
Pirmasis BMW „iX3“ Lietuvoje: 805 km vienu įkrovimu

5 Minutės

Vilniuje pristatytas visiškai atnaujintas elektromobilis BMW iX3 žymi naują etapą tiek BMW istorijoje, tiek ir Lietuvos automobilių rinkoje. Tai pirmasis serijinės gamybos „Neue Klasse“ modelis, kuriame koncernas apjungė naujausias elektrinio važiavimo, skaitmenizacijos ir autonominio valdymo technologijas. Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, pirmasis pasirodys „iX3 50 xDrive“ — versija, kuri išsiskiria itin dideliu nuvažiuojamu atstumu vienu įkrovimu ir pažangiu hibridiniu elektroniniu valdymu.

Techninės specifikacijos — ką verta žinoti

Baterija ir nuvažiuojamas atstumas

„iX3 50 xDrive“ komplektuojamas su 108,7 kWh talpos baterija, kuri pagal WLTP standartą leidžia pasiekti iki 805 km nuvažiuojamą atstumą. Tai svarbus privalumas Lietuvos rinkai — ilgas nuotolis sumažina baimę dėl įkrovimo trūkumo, ypač keliaujant tarp miestų ar į mažesnius regionus.

Įkrovimo greitis ir dvikryptis įkrovimas

Naudojant iki 400 kW stoteles, per maždaug 10 min. galima papildyti energiją iki maždaug 372 km, o bateriją nuo 10 iki 80 proc. įkrauti prireiks apie 21 min. Be to, iX3 palaiko dvikryptį įkrovimą (Vehicle-to-Load), todėl automobilio bateriją galima naudoti išoriniams prietaisams maitinti — naudingas komforto elementas statant palapinę, darbui statybose ar kaip avarinis namų energijos šaltinis.

Galia ir dinamika

Modelis turi du elektrinius variklius, bendrai generuojančius 345 kW (469 AG). Pagreitis nuo 0 iki 100 km/val. siekia 4,9 sek., o maksimalus greitis — 210 km/val. Tai reiškia, kad iX3 išlieka konkurencingas sportiškų SAV klasės elektromobilių segmente.

Technologijos ir dirbtinis intelektas — keturios „supersmegenys”

„Neue Klasse“ architektūra apima keturis didelio našumo valdymo kompiuterius, vadinamus „supersmegenimis“. Jie apdoroja informaciją žymiai greičiau nei tradiciniai valdikliai — kai kurios užduotys vykdomos 10–20 kartų greičiau. Vienas modulis valdo pavaros ir važiavimo dinamiką, kitas skiria daug resursų automatinio vairavimo ir parkavimo sistemoms. Naujas iX3 taip pat naudoja pažangius DI sprendimus: automobilis „moka“ vartotojo įkrovimo įpročius ir automatiškai valdo įkrovimo skydo dangtelį, optimizuodamas įkrovimo procesą.

Dizainas ir komfortas

Interjeras ir eksterjeras atspindi futuristinę, sportišką kryptį. Salono centre dominuoja „BMW Panoramic iDrive“ — informacijos juosta per priekinį stiklą, dirbanti kartu su vairuotojui pasuktu centriniu ekranu ir naujos kartos 3D Head-Up Display. Naujoji BMW Operating System X leidžia valdyti funkcijas lietimu, balsu arba įprastais mygtukais ir suteikia prieigą prie pramogų platformų: Spotify, Disney+, YouTube, Zoom ir kt.

Tvarumas ir gamybos sprendimai

BMW teigia, kad apie trečdalis iX3 komponentų pagaminti iš antrinių žaliavų. Pavyzdžiui, ratlankiai liejami iš aliuminio, kuriame 70 proc. sudaro perdirbtas metalas, o šarnyrų atramos – iš 80 proc. pernaudotos medžiagos. Per 200 tūkst. km gyvenimo ciklą iX3 CO₂ pėdsakas yra apie 34 proc. mažesnis nei ankstesnio modelio; jei automobilis kraunamas tik iš atsinaujinančių šaltinių, šis skirtumas pasireiškia jau po ~17,5 tūkst. km.

Rinkos pozicija Lietuvoje ir Europa

BMW iX3 taikosi į aukštesnį premium elektromobilių segmentą — Lietuvoje modelis turėtų sulaukti didelio susidomėjimo dėl savo nuotolio ir technologijų. Nors tikslios kainos Lietuvoje dar skelbiamos, tikėtina, kad jos bus panašios į kitų Europos valstybių premium elektrinių SAV kategorijos lygius, atsižvelgiant į mokesčius ir vietines importo sąlygas. Dėl gerėjančios įkrovimo infrastruktūros Vilniuje, Kaune ir tarpmiestiniuose koridoriuose, ilgų nuotolių elektromobiliai tampa praktiškesni — tai svarbu Lietuvos pirkėjams, kurie vertina universalumą tarp miestų ir kaimo vietovių.

Prieinamumas ir perspektyvos

Įgaliotosios BMW atstovybės Lietuvoje vadovas Aurimas Tamašauskas pažymėjo, kad iX3 inovacijos bus perduotos į daugelį kitų BMW modelių iki 2027 m., o susidomėjimas klientų tarpe nuo pasaulinio debiuto yra aukštas. Rinkai įsigalint hibridinių ir visiškai elektrinių SAV, iX3 gali tapti patraukliu pasirinkimu tiek verslo klientams, tiek vairuotojams Lietuvoje, kurie ieško ilgo nuotolio, greito įkrovimo ir aukšto komforto lygio.

Kaip tai veikia Lietuvos vairuotojus?

Ilgas nuotolis, V2L funkcija ir greitas įkrovimas reiškia mažiau sustojimų ilguose maršrutuose ir daugiau funkcionalumo miestų renginiams ar poilsiui kaimo vietovėse. Dėl didėjančių elektros įkrovimo stočių skaičiaus ir valstybinių bei savivaldybių iniciatyvų, vartotojams Lietuvoje elektromobilio naudojimas taps paprastesnis, o iX3 pozicionuotas kaip rimtas žaidėjas premium elektrinių SAV segmente.

Apibendrinant — BMW iX3 debiutas Lietuvoje ženklina reikšmingą žingsnį į priekį tiek technologijų, tiek tvarumo srityse. Dėl savo didelio nuotolio, pažangių valdymo sistemų ir orientacijos į ateities naudojimo scenarijus, šis modelis gali pakeisti lūkesčius Lietuvos automobilių rinkoje ir tapti vienu iš populiaresnių pasirinkimų tarp vairuotojų, vertinančių technologijas ir komfortą.

Šaltinis: autoasas

Palikite komentarą

Komentarai

Tomas

Ar realiai pavyks tiek nuvažiuoti Lietuvoje be dažnų įkrovimų? WLTP dažnai atrodo optimistiškai. Patinka, kad auga infrastruktūra, bet tikroji nauda išlįs tik testuose.

driveline

wow, iX3 50 xDrive atrodo kaip tikras ateities automobilis! V2L funkcija ir 805 km WLTP skamba įspūdingai, įkrovimo greitis super. Lietuvoje laukiu realių testų.