6 Minutės
Subaru naujasis Uncharted atvyksta su netikėtais debiutais
2026 metų Subaru Uncharted oficialiai įkainotas ir ruošiamas patekti į JAV salonus, o jo debiutas turi netikėtą posūkį: standartinėje komplektacijoje siūlomas priekinis varymas (FWD). Šis žingsnis Šiaurės Amerikoje yra unikalus — nuo antrosios kartos Impreza, praėjus maždaug dviem dešimtmečiams, Subaru vėl siūlo modelį su FWD. Pagamintas Japonijoje ant Toyota platformos, Uncharted bazinė Premium FWD versija kainuoja nuo 34 995 USD, dar nepridėjus paskirstymo mokesčio ir papildomų opcijų.
Komplektacijų linija ir kainodara
Subaru išleidžia Uncharted trimis komplektacijomis, orientuotomis į skirtingus pirkėjų poreikius ir rinkos segmentus. Kiekviena versija skirtis ne tik galios ir varančiųjų ratų konfigūracija, bet ir komforto bei technologijų paketu. Svarbu pažymėti, kad kainos nurodytos be papildomų mokesčių ir pasirenkamų priedų, todėl galutinė kaina gali ženkliai skirtis priklausomai nuo regiono ir pasirinkimų. Pagrindinės komplektacijos yra:
- Premium FWD: 34 995 USD — įžanginė versija, pasižyminti ilgu nuotoliu dėl vieno variklio priekinio pavaros išdėstymo; EPA sąlygomis deklaruotas kombinuotas nuotolis viršija 300 mylių (apie 483 km). Tai patrauklus pasirinkimas pirkėjams, kuriems svarbiausia ekonomika ir didelis nuotolis už prieinamą kainą.
- Sport: 39 795 USD — didesnė dinamika ir našumas dėl dviejų variklių sistemos, bendra galia siekia 338 AG, o EPA kombinuotas nuotolis vertinamas virš 285 mylių (apie 459 km). Ši versija orientuota į vairuotojus, kurie nori daugiau energijos ir geresnės traukos įvairiomis sąlygomis.
- GT: 43 795 USD — aukščiausios klasės komplektacija su dviem varikliais, panašiais į Sport, bet kitaip sureguliuota range ir komforto paketu; EPA vertinimu nuotolis viršija 270 mylių (apie 435 km). GT pabrėžia išskirtinumą ir papildomas prabangos ar technologines opcijas.
Daugumoje valstijų reikėtų tikėtis apie 1 450 USD paskirstymo (destination) mokesčio. Reikia atkreipti dėmesį, kad Subaru planuoja ribotą FWD Premium pardavimą — tai atspindi rinkos tendencijas, kur dauguma pirkėjų šiame segmente tradiciškai renkasi visų ratų pavarą (AWD). Tokiu būdu gamintojas stengiasi suderinti prieinamumą ir segmentui būdingas preferencijas, siūlydamas ribotą kiekį ekonomiškesnių FWD vienetų.
Akumuliatorius, įkrovimas ir realūs lūkesčiai
Uncharted yra aprūpintas 74,7 kWh baterijos bloku, kuriam priskirtas 11 kW įmontuotas AC įkroviklis ir baterijos išankstinio kondicionavimo (battery preconditioning) funkcija. DC greitojo įkrovimo galia iki 150 kW atitinka Subaru–Toyota partnerių sprendimus, tokius kaip Solterra ir Trailseeker, o Subaru teigia, kad idealiomis sąlygomis akumuliatorių galima įkrauti nuo 10 iki 80 proc. per mažiau nei 30 minučių. Reali įkrovimo trukmė priklausys nuo išorinių sąlygų — temperatūros, stoties apkrovimo ir programinės valdymo strategijų.
Visos komplektacijos turi NACS tipo įkrovimo lizdus, užtikrinančius tiesioginį suderinamumą su Tesla Supercharger tinklu ten, kur jis prieinamas. Tai reiškia didesnį patogumą ilgesnėse kelionėse elektra varomu automobiliu — ypač svarbu dėmesingiems elektromobilių pirkėjams, vertinantiems tinklo prieinamumą. NACS palaikymas padidina Uncharted konkurencingumą kovoje už rinkos dalį tarp elektrinių SUV modelių.
Vairavimo charakteristika, galimybės ir salono įranga
Premium FWD, turintis vieną variklį priekyje, naudoja 221 AG elektros variklį, kuris suteikia gerą nuotolį ir efektyvumą, tačiau jo tempimas nėra toks ryškus kaip dviejų variklių modelių. Sport ir GT versijos naudoja dviejų variklių išdėstymą, tai pagerina akseleraciją, trauką ir bendrą dinaminių savybių balansą. Su 8,2 colio (apie 208 mm) prošvaisa Uncharted padeda užtikrinti praktišką pravažumą per duobes ir nedidelius nelygumus, tačiau automobilis labiau orientuotas į kasdienį ir sezoninį naudojimą nei į ekstremalų bekelės eksploatavimą.
Interjere Subaru aprūpina Uncharted 14 colių jutikliniu ekranu, belaidžiu Android Auto ir Apple CarPlay palaikymu bei savo EyeSight vairuotojo saugumo komplektu kaip standartą. Tai sudaro bazinius tinklo ir saugumo elementus, kurių tikisi dauguma vartotojų šiandien. Taip pat svarbūs patogumo ir komforto sprendimai apima:
- Elektrinį galinės bagažinės dangtį ir visų oro sąlygų paketą (all-weather package), pagerinantį praktiškumą įvairiu metų laiku.
- 18 colių aliuminio ratlankius su blizgia juoda dangtelių apdaila, suteikiančius modernesnį ir sportiškesnį išvaizdos akcentą.
- LED žibintus su plovimo sistema ir stiklų valytuvo šildymo funkcija, užtikrinančią geresnį matomumą vyraujančiomis oro sąlygomis.
- Dual-zone automatinę klimato kontrolę, leidžiančią nepriklausomai reguliuoti skirtingų zonų temperatūras, kas pagerina komfortą vairuotojui ir keleiviams.
- Dvigubus belaidžius telefonų įkroviklius ir skaitmeninį raktą (digital key) FWD Premium versijoje — patogios kasdienės funkcijos, palengvinančios kasdienius įpročius ir naudojimą.
Sport komplektacija papildomai prideda Subaru X-Mode dviejų režimų traukos valdymo sistemą, šildomą odinį vairą, 360 laipsnių aplinkos kamerą, StarTex apmušalus, eismo spūsčių pagalbą (Traffic Jam Assist), juostos keitimo pagalbą (Lane Change Assist) bei vairuotojo sėdynės atmintį su elektriniu priekinės keleivio reguliavimu. Šios funkcijos padeda Uncharted išsiskirti tiek komforto, tiek aktyvaus asistavimo įrankiais, orientuotais į kasdienį miesto ir užmiesčio vairavimą.
Eksterjero dizainas ir spalvų pasirinkimai
GT komplektacija gauna išskirtines salono apdailos detales ir specifinius stiliaus akcentus, taip pat tai yra vienintelė versija, siūloma su dviejų tonų dažų apdaila. Pirkėjai gali rinktis iš penkių išorinių spalvų: Coastal Wolf Gray Metallic, Cosmic White Pearl, Habanero Orange Metallic, Astro Black Mica ir Metropolis Gray. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad dviejų tonų apdaila negalima kartu su Astro Black Mica — tai riboja tam tikras estetines kombinacijas, bet išlaiko gamintojo dizaino balansą tarp pasirinkimų ir techninių apribojimų.
Rinkos pozicionavimas, konkurencija ir svarbiausios išvados
Po konstrukciniu paviršiumi Uncharted dalijasi daug ką su Toyota mažesniais elektriniais SUV modeliais, todėl struktūriškai jis gali priminti Toyota sprendimus labiau nei tradicinį Subaru požiūrį. Tačiau Subaru sugeba išlaikyti savo prekės ženklo atpažįstamumą per pažįstamą saugumo paketą, didesnę prošvaisą ir praktinius sprendimus, tinkamus permainingoms oro sąlygoms ir sezonams. Sport versijos 338 AG dviejų variklių sistema suteikia pranašumą prieš kai kuriuos konkurentus, tokius kaip Hyundai Kona EV ar Kia Niro EV, kalbant apie grynąją galią, tuo tarpu Premium FWD išsiskiria ilgu EPA nuotoliu ir prieinamomis pradine kaina.
Pirkėjams svarbiausi sprendimai bus, ar prioritetas yra nuotolis ir kaina (Premium FWD), ar našumas bei papildomos funkcijos (Sport arba GT). NACS lizdai ir spartus įkrovimas padeda Uncharted pozicionuotis kaip konkurencingą žaidėją kompaktiškų elektrinių SUV rinkoje, ypač atsižvelgiant į augančią viešųjų ir privačių įkrovimo sprendimų infrastruktūrą. Kai automobiliai pasieks prekybos salonus kitų metų pradžioje, matysime, kaip rinkos dinamika formuos pirkėjų pasirinkimus tarp FWD ir AWD, tarp kainos ir našumo.
Analitikas trumpai apibendrintų: „Subaru Uncharted apjungia praktišką EV nuotolį ir tradicinės SUV koncepcijos patogumus su netikėtu FWD sprendimu Šiaurės Amerikos rinkai.“ Tai glaustas modelio apibūdinimas, kuriuo Subaru bando sujungti dvi skirtingas prekės ženklo filosofijas — Toyota techninį pagrindą ir Subaru orientaciją į saugumą bei kasdienį praktiškumą.
Šaltinis: autoevolution
Palikite komentarą