6 Minutės
Mercedes testuoja „Baby G“ — kompaktišką elektrinį SUV
Mercedes‑Benz tyliai pradėjo kelių bandymus su mažesniu ir pigesniu savo ikoninio G‑Class variantu — kompaktišku „Baby G“, skirtu pirkėjams, kurie nori G‑Wagen estetikos be aukščiausios klasės kainos. Ankstyvos prototipų šnipų nuotraukos ir neseniai pasirodę Kolesa renderiai gerai sutampa, kas rodo, jog Mercedes intensyviai vysto elektrinę versiją, galimai žymimą EQ ženklu.
Kodėl kompaktiškas G yra logiškas sprendimas
G‑Class yra vienas iš geidžiamiausių Mercedes prabangių visureigių, žinomas dėl savo kampuotos silueto ir bekelės pajėgumų. Tą įvaizdį pritaikius mažesniam, miestui pritaikytam kėbului, galima praplėsti auditoriją ir atidaryti naują rinkos nišą. Tai nėra nauja Mercedes strategija: modelis GLK (2008–2015) sėkmingai perkėlė G‑Class bruožus į kompaktišką prabangų visureigį ir pardavė gerai dėl tvirto, kampuoto dizaino.
![]() | ![]() |
Ateinančio modelio koncepcija atrodo panaši: kompaktiškas, charakteringas SUV, išlaikantis G‑Wagen DNR, tačiau prioritetą teikiantis efektyvumui, praktiškumui ir elektrinei jėgainėms. Toks sprendimas gali suderinti ikoninį dizainą su miesto reikalavimais — mažesnėmis stovėjimo vietomis, siauresnėmis gatvėmis ir dažnesniais trumpais maršrutais, kurie būdingi miesto naudotojams.
Ką atskleidžia šnipų nuotraukos ir renderiai
Stebėtojai pažymėjo, kad prototipas akivaizdžiai atrodė mažesnis šalia didesnių Mercedes SUV viešaisiais keliais — tai aiškus ženklas, kad Mercedes taiko subkompaktinei / kompaktinei prabangių automobilių teritorijai. Tikėtina architektūra — MFA2 (EQA) platforma, kurią jau naudoja A‑Class, B‑Class, GLA, EQB, GLB ir CLA modeliai. Platformos dalijimasis supaprastintų vystymą, sumažintų kaštus ir leistų pasiūlyti tiek priekinių ratų, tiek visų varančių ratų elektrines konfigūracijas.

Dizaino požiūriu Kolesa renderiai atrodo patikimi. Galima tikėtis:
- Kompaktiškos, į dėžutę panašios silueto linijos, kurios nurodo į G‑Class stilistiką, bet nėra paprastas viso modelio proporcijų sumažinimas.
- Skaidresnių, miestuose patogesnių matmenų bei didesnio dėmesio aerodinamikai ir interjero išdėstymui.
- Modernių EQ šeimos apšvietimo elementų ir minimalaus elektrinių pavarų grupės išdėstymo.
Be estetikos, dizaino sprendimai greičiausiai bus nukreipti į tai, kad automobilis būtų praktiškas miesto gyventojams: geresnis matomumas, patogios įlaipinimo detalės, universalesnės bagažo spragos ir efektyvesnis salonas, padidintas vidinių erdvių panaudojimas dėl elektrinės architektūros privalumų.
Varikliai ir variantai — pirmiausia EV, vėliau galimi kiti
Bendras sutarimas yra toks, kad gamybinė versija debiutuos su elektrine pavara, todėl yra realu tikėtis EQ žymėjimo. Tačiau Mercedes gali palikti galimybę ir įkraunamoms hibridinėms (PHEV) arba net vidaus degimo variklių (ICE) versijoms pagal regioninę paklausą. Tipinės galimybės apima:
- Griežtai elektrines versijas (vieno variklio galinėms ašims arba dviejų variklių integralios varančiosios ašys — AWD).
- PHEV kaip pereinamą sprendimą rinkoms, kurios dar nėra visiškai elektrifikuotos.
- ICE variantai mažiau tikėtini paleidimo metu, bet negalima jų visiškai atmesti regioninėse rinkose.
Akumuliatoriaus talpa, nuvažiuojamas atstumas ir galingumo rodikliai vis dar yra spekuliacijų sritis, tačiau MFA2 architektūros dalijimasis su EQA/EQB šeima rodo realistišką miesto diapazoną ir vidutinišką našumą, orientuotą į kasdienį naudojimą, o ne ekstremalų bekelės eksploatavimą. Įvertinus esamas EQA/EQB konfigūracijas, galima prognozuoti, kad bazinė elektrinė versija pasiūlys pakankamą diapazoną kasdienėms reikmėms (apie 300–450 km pagal WLTP, priklausomai nuo baterijos), o galingesnės versijos orientuosis į greitesnį įsibėgėjimą ir didesnę trauką.

Technologiniu požiūriu galima tikėtis pažangių valdymo sistemų integracijos: regeneracinio stabdymo režimų pasirinkimo, programinių atnaujinimų (OTA), pažangių baterijų valdymo sistemų (BMS) ir greito įkrovimo galimybių (elektrinių modelių prioritetas — 100 kW ir daugiau DC greitasis įkrovimas, priklausomai nuo baterijos chemijos). Kiti variantai, tokie kaip kintamosios galios valdymas ar programiškai apribotas „range boost“ režimas miesto / bekelės profiliams, taip pat gali būti pasiūlyti kaip papildomos parinktys.
Rinkos pozicionavimas ir kam tai skirta
Mercedes pozicionuos Baby G kaip gyvenimo būdo kompaktišką SUV: išskirtinis dizainas, prabangios salono detalės ir prioritetas miesto dinamikai. Tai produktas pirkėjams, kurie trokšta G‑Class įvaizdžio — „street cred“ — bet nori automobilio, labiau tinkamo miesto garažams, siauresnėms gatvėms ir mažesnei pradinei kainai.
Pagrindiniai akcentai ir lūkesčiai:
- Oficialus pristatymas galimas kitais metais; pardavimai tikėtini 2027 m.
- Gaminamas ant MFA2/EQA platformos, leidžiančios pasinaudoti konkurencingu gamybiniu kaštu.
- Strategija: elektrinis pirmasis modelis, vėliau galimi PHEV/ICE variantai tam tikrose rinkose.
- Dizainas įkvėptas G‑Class, supaprastintas praktikai ir aerodinamikai.
„Įsivaizduokite jį kaip kompaktišką G‑Wagen EV erai,“ — taip galima apibendrinti dabartinę rinkos perspektyvą. Toks modelis gali sujungti ikonišką stilistiką su prieinamumu ir kasdieniu praktiškumu.
Vis dėlto klausimas lieka: ar jis sugebės pritraukti tą patį kultinį sekimą kaip pilno dydžio G‑Class? Tik laikas parodys. Sėkmė priklausys nuo kelių faktorių: autentiškumo (kiek „Baby G“ išlaikys G‑Class charakterį), kainodaros (ar jis bus pakankamai pigesnis nei tradicinis G), ir techninių savybių (diapazonas, įkrovimas, važiuoklės charakteristikos).
Be to, konkurencinė aplinka vaidina svarbų vaidmenį: premium segmentas dabar užimtas tokiais žaidėjais kaip Range Rover (kompaktiniai modeliai), BMW (kompaktiniai iX serijos modeliai) ir Audi (Q2/Q4 serijos elektriniai variantai). Mercedes turi gilų istorijos kapitalą su G‑Class išvaizda, bet reikia aiškios vertės pasiūlos — pavyzdžiui, aiškaus pranašumo miesto naudojimui, geresnio interjero pritaikymo ir konkurencingų eksploatacinių sąnaudų.
Kalbant apie kainodarą, „kompaktiškas G“ turi potencialą užimti nišinę poziciją: jis turėtų būti pigesnis už pilno dydžio G, bet brangesnis už įprastus kompaktinius SUV dėl prekinio ženklo, dizaino ir prabangių apdailų. Galima tikėtis, kad pradinės elektrinės versijos kaina būtų orientuota į „prieinamą prabangą“ — realistiškai Mercedes galėtų tikėtis, kad tai taps pasirinkimu jaunoms šeimoms miestuose, miesto profesionalams ir vartotojams, kurie nori išskirtinumo be didelio bekelės konkurso.
Galiausiai, rinkodaros strategija greičiausiai akcentuos gyvenimo būdo asocijuojamą įvaizdį: reklama, kuri demonstruoja „Baby G“ kaip miesto aksesuarą — eleganciją, miesto pritaikomumą, švarų elektrinį gyvenimą ir mobilumo patogumą. Partnerystės su miesto įmonėmis, eksperimentiniai demonstraciniai ekspozicijos miestų centruose ar dalinimosi platformų integracija taip pat gali padėti pasiekti tikslinę auditoriją.
Ar rinkoje tai taps hitu? Tiems, kurie vertina G‑Class estetiką, bet gyvena mieste ir nori draugiškesnio kainos bei išlaidų balanso, kompaktiškas elektrinis „Baby G“ gali tapti patraukliu pasirinkimu. Dabar kviečiame pasidalinti nuomone: ar rinktumėtės kompaktišką „G“ prieš tradicinį G‑Class ar kitus prabangius kompaktiškus SUV?
Šaltinis: autoevolution


Palikite komentarą