Bentley pirmasis serijinis EV: interjeras nuo Porsche

Bentley artėja prie pirmojo serijinio elektromobilio gamybos 2026 m. Interjeras rodo Porsche Cayenne Electric įtaką, tuo pačiu išlaikant Bentley prabangą. Tekstas aptaria PPE platformą, įkrovimą, gamybą Crewe ir rinkos pozicionavimą.

2 Komentarai
Bentley pirmasis serijinis EV: interjeras nuo Porsche

7 Minutės

Bentley pirmasis serijinis EV artėja prie gamybos — interjeras primena Porsche

„Volkswagen Group" Premium Platform Electric (PPE) architektūra taps pagrindu Bentley pirmam serijiniam elektromobiliui, kurio debiutas numatytas 2026 m. Remiantis pastaraisiais priešserijinės gamybos šnipinėjimo kadrais, prabangus miesto SUV — modelis dar neturi oficialaus pavadinimo — dabar akivaizdžiai baigiamas derinti. 2025 m. lapkričio pradžioje prasidėjo priešserijinė gamyba, o bandyminiai prototipai jau demonstruoja gamybai skirtų žibintų konstrukcijas, radiatoriaus groteles, išorinių veidrodėlių sprendimus ir užbaigtą, aukštos kokybės saloną.

Interjeras: įtaka iš Porsche Cayenne Electric

Salone matyti aiški įtaka Porsche Cayenne Electric Flow Display sprendimui, tačiau tai susieta su tipiniais Bentley detalėmis ir prabanga. Centrinis OLED ekranas žengia panašiu išdėstymu kaip Cayenne Electric, suporuotas su tradiciniais Bentley dizaino elementais — aukštos kokybės odos apdaila, metalo intarpai ir smulkūs apdailos raštai. Vairu stulpelyje kairėje esantis daugiafunkcis svirtelis yra panašus į tą, kurį Audi pristatė Q3 2026 modelyje; dešinysis svirtelis skiriasi, bet Bentley visur taiko tą pačią tekstūruotą, briaunuotą motyvą valdymo elementuose. Tas pats briaunuotas raštas matomas ir ant dviejų tekstūruotų mygtukų ant odiniu aptrauktos vairo dalies.

Vairas pats savaime, išskyrus laikinai trūkstamą oro pagalvės logotipą bandymo automobilyje, atrodo kaip grynas Bentley: aukščiausios kokybės medžiagos, briaunuoti valdymo mygtukai po pagrindiniu ekranu ir keleivio pusėje uždengta prietaisų skydelio dalis, kuri labai aiškiai nurodo galimybę įdiegti papildomą keleivio ekraną kaip pasirenkamą funkciją. Išskirtiniai „bullseye" tipo oro angų dizainas, šiek tiek pataisytas lyginant su Bentayga, Flying Spur ir Continental, užbaigia saloną, kuris harmoningai sujungia Porsche stiliaus ergonomiką su Bentley prabanga ir amatininkystės detale.

Be vizualinio panašumo, salono technologiniai sprendimai atrodo orientuoti į aukščiausią komforto ir valdymo lygį: pažangi klimato kontrolė su kelių zonų sienelių reguliavimu, garso izoliacija ir pažangios sėdynių reguliavimo galimybės su masažo, vėdinimo ir šildymo funkcijomis. Taip pat tikėtina, kad Bentley pasiūlys pritaikomas akustiškai optimizuotas garso sistemas bei unikalius apšvietimo paketus, kurie sustiprina prabangos pojūtį.

Išorė ir praktiškumas

Iš išorės SUV matyti šiek tiek kompaktiškesnis nei vidaus degimo variklio ir jungtinės įkrovimo (plug-in hybrid) versijos Bentayga. Korozijos ir aerodinamikos elementai atrodo priderinti taip, kad išlaikytų Bentley siluetą, bet tuo pačiu sumažintų oro pasipriešinimą ir pagerintų elektrinio nuotolio efektyvumą. Ant galinių sparnų matomos dvi įkrovimo durelės, išdėstytos taip pat kaip PPE kompanionės — Porsche Cayenne Electric — kairioji durelė greičiausiai skirta DC greitam įkrovimui, o dešinioji — AC namų arba viešosios įkrovimo įrangos naudojimui.

Šnipų nuotraukose matomas skaitmeninis prietaisų klasteris viename bandymo automobilyje rodė 87 km likusio nuotolio (54 mi), kas atspindi realistiškus kasdienio naudojimo duomenis sunkiam, ultra-prabangiam SUV. Tokie parodymai dažnai atspindi bandymo ciklus su intensyviu miesto ir greitkelio deriniu bei gali kisti priklausomai nuo oro sąlygų, vairavimo režimo ir keleivių bei krovinio svorio.

Iš praktinės pusės, elektrinės Bentley versijos dizainas greičiausiai orientuotas į didelį baterijos talpą ir pažangų šilumos valdymą: tai yra būtina, kad tokio svorio prabangus SUV galėtų pasiekti realų nuotolį ir priimtiną įkrovimo greitį. Regeneracinis stabdymas, integruotos šildymo sistemos bei išmanioji baterijos valdymo programinė įranga padeda optimizuoti veikimą įvairiomis klimato sąlygomis. Taip pat svarbu paminėti, kad dydis ir bagažo talpa bus subalansuoti taip, kad automobilis išlaikytų praktiškumą kasdienėms užduotims, bet kartu išsaugotų Bentley estetiką ir prabangą.

Įkrovimas, vardai ir gamyba

Bentley pateikė prekių ženklų paraiškas tiek „Barnato", tiek „Mayon" vardams. Anksčiau „Barnato" buvo siejamas su planuotu, tačiau niekada nepristatyti dvivietės sportinės kupė projektu, o „Mayon" atrodo tinkamesnis šiam elektra varomam SUV — todėl tai gali tapti galutiniu pavadinimu. Oficialiai Bentley teigia, kad naujasis EV galės per maždaug septynias minutes atkurti apie 100 mylių (161 km) nuotolio, pabrėžiant spartaus DC įkrovimo galimybes. Tuo tarpu Porsche teigia, kad Cayenne Electric idealiomis sąlygomis per 10 minučių gali pridėti apie 202 mylių (325 km), bet tokie skaičiai labai priklauso nuo įkrovimo stočių galimybių, akumuliatoriaus temperatūros ir pradinės energijos būklės.

Kalbant apie technines detales, spartus įkrovimas reikalauja tinkamos baterijos chemijos, aukštos įtampos architektūros (kai kuriems gamintojams tai reiškia 800 V sistemą) ir pažangių aušinimo/šildymo sprendimų. PPE platforma yra sukurta taip, kad galėtų palaikyti įvairias arkitektūras ir spartaus įkrovimo technologijas, tačiau konkrečios detalės apie akumuliatoriaus talpą, cheminių elementų tipą ar įtampos lygį dar nepatvirtintos Bentley. Svarbu pabrėžti, kad gamintojo pateikti skaičiai dažnai nurodomi optimaliose laboratorinėse ar idealiose sąlygose, o realus kasdienis įkrovimo efektyvumas gali skirtis.

Gamyba vyks Crewe mieste Jungtinėje Karalystėje — tai sąmoningas Bentley sprendimas, siekiant išlaikyti savo ultra-prabangos gamybos paveldą ir amatininkystės bazę įmonės JK namuose, o ne perkelti gamybą į kitas PPE platformos gamyklas Europoje. Crewe gamykla yra svarbi Bentley identiteto dalis: čia išlaikomi aukšti kokybės standartai, rankų darbo apdaila ir galimybė pasiūlyti individualizavimo programą, kuri tapo prekės ženklo išskirtinumu.

Vezimo charakteristika ir rinkos pozicionavimas

Kaip sunkus ir prabangus SUV, Bentley elektrinė versija beveik neabejotinai bus komplektuojama su visu varomu ašimi (AWD) kaip standartine įranga. Tai padės užtikrinti ne tik gerą trauką ir valdymą įvairiomis sąlygomis, bet ir leis pasiekti aukštus greitėjimo rodiklius, kuriuos laukia Bentley klientai. Porsche bazinė Cayenne Electric versija naudoja du sinchroninius variklius su pastoviais magnetais (PSM), kurie gali duoti apie 435 AG ir 615 lb-ft (835 Nm) su Overboost ir Launch Control; aukščiausios klasės Cayenne Turbo Electric pasiekia dar įspūdingesnius skaičius (iki 1 139 AG ir 1 106 lb-ft / 1 500 Nm pagal tam tikrus konfigūracijos variantus). Bentley, esantis Volkswagen Group kontekste, greičiausiai sieks panašaus „headline-grabbing" (daug dėmesio sulaukiančio) našumo, tačiau labiau pabrėš individualios prabangos sprendimus, rankų darbo apdailos galimybes ir unikalius komforto paketus, o ne tik tiesioginį specifikacijų kopijavimą iš Porsche.

Rinkos kontekste Bentley EV užims aukščiausio segmento poziciją, konkuruodamas su kitais ultra-prabangiais elektriniais SUV ir limuzinais, tokiais kaip Rolls-Royce Spectre ar specialios Mercedes-Maybach elektrinės versijos. Svarbu, kad Bentley išlaikytų ženklui būdingą amatininkystę, asortimento individualizaciją, aukštos kokybės medžiagas ir rafinuotą važiavimo komfortą kartu su aukšto lygio elektros variklio dinamika.

  • Platforma: Volkswagen Group PPE (Premium Platform Electric)
  • Galimi pavadinimai: Mayon (labiau tikėtinas), Barnato (mažiau tikėtinas)
  • Įkrovimas: dvi durelės, spartus DC įkrovimas — teigiama galimybė atkurti ~100 mylių per mažiau nei 7 minutes
  • Gamyba: Crewe, Jungtinė Karalystė

Šnipų nuotraukos atskleidžia, kad Bentley dėlioja paskutines detales — salonas sujungia Porsche inspiruotą technologijų išdėstymą su tradicine Bentley amatininkyste ir prabanga.

Prasidėjus priešserijinei gamybai, galima tikėtis, kad Bentley oficialiai pateiks daugiau duomenų apie realų nuotolį, skirtingas pavaros variantų konfigūracijas, akumuliatoriaus spektrą ir individualius prabangos paketus artėjant debiutui 2026 m. Entuziastams ir potencialiems pirkėjams pagrindiniai klausimai bus, kaip Bentley subalansuos gryną variklio galią ir dinamiką su prekės ženklo pamėgtu rafinuotumu, tylumu ir rankų darbo apdaila. Taip pat svarbu, kaip gamintojas suderins spartaus įkrovimo galimybes su akumuliatoriaus ilgaamžiškumu bei kasdienio naudojimo patogumu, nes tai taps vienu iš pagrindinių veiksnių aukštos klasės elektromobilio pirkimo sprendime.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

turbo_mk

Nepristatė dar tikro nuotolio, bet įdomu kaip Bentley subalansuos prabangą su realiu nuotoliu. jei DC įkrovimas dar ir tylus, gali būti rimtas varžovas.

Marius

Wow Bentley EV su PPE man patinka vizija, prabanga ir technologijos dera kaip Porsche Cayenne. ar tikrai išlaikys tylą, komfortą ir rankų darbo bruožus?