4 Minutės
Automobilių pasaulis atsisveikina su benzininiais Porsche 718 Boxster ir Cayman
Automobilių entuziastai visame pasaulyje liūdi dėl dviejų ikoniškų Porsche modelių – benzininio 718 Boxster ir 718 Cayman – gamybos pabaigos. Šie sportiniai automobiliai, garsėjantys savo vidutinio variklio išdėstymu ir išskirtinėmis vairavimo savybėmis, palieka rinką, palikdami neišdildomą pėdsaką automobilių istorijoje. Ketvirtosios kartos (982 serijos) Boxster ir Cayman gamyba artėja prie pabaigos, o paskutiniai vienetai bus surinkti iki 2024 m. spalio mėn. Šis sprendimas priimtas po to, kai 2023 m. nauji reglamentai privertė šiuos modelius pasitraukti iš Europos rinkos, žymint pasaulinę šių Zuffenhauzene gaminamų automobilių eros pabaigą.
Gamybos istorija ir besikeičianti rinka
Nuo 2016 m. pagrindinė Porsche gamykla Zuffenhauzene buvo skirta Boxster ir Cayman modelių gamybai, o pastaraisiais metais papildoma gamyba buvo perkelta į Osnabrücką. 2024 m. žymi šios eros pabaigą, nes paskutiniaisiais pilnais gamybos metais pasauliniai pardavimai išaugo 15% iki 23 670 vienetų, įrodant nuolatinę paklausą. Tačiau 2025 m. pirmąjį ketvirtį pristatymai sumažėjo 22% iki 4 498 vienetų, kas nestebina pramonės analitikų. Griežtėjantys ES teisės aktai ir pasauliniai rinkos pokyčiai paspartino šių jaudinančių sportinių automobilių gamybos nutraukimą.
Specialiosios versijos išlieka pereinamuoju laikotarpiu
Nors įprastos 718 versijos jau pasitraukė iš pasaulinių salonų, riboto leidimo modeliai, tokie kaip Boxster RS Spyder ir Cayman GT4 RS, išliko tam tikruose regionuose. Dėl savo išskirtinumo ir mažesnių gamybos apimčių šie modeliai laikinai atleidžiami nuo kai kurių reguliavimo apribojimų, suteikdami kolekcininkams ir entuziastams paskutinę galimybę patirti vidaus degimo variklio jaudulį.

Techninės specifikacijos, dizainas ir trasai paruoštas našumas
Porsche 718 serija garsėja savo vidutinio variklio balansu ir itin tiksliu valdymu. Po variklio dangčiu vairuotojai galėjo rinktis tarp turbininių keturių cilindrų variklių ir jaudinančių šešių cilindrų opozicinių variklių aukštesnėse komplektacijose, sujungtų su mechaninėmis arba dvigubos sankabos transmisijomis. Lengvas važiuoklės dizainas, preciziškas vairavimas ir nesenstantis kabrioleto bei kupė stilius leido Boxster ir Cayman užimti nišą kaip vieni prieinamiausių, tačiau jaudinančių sportinių automobilių Porsche asortimente.
Žinomi dėl savo įsibėgėjimo nuo 0 iki 100 km/h per mažiau nei 4 sekundes (aukščiausiose versijose) ir trasai paruoštų stabdžių, šie modeliai nustatė standartus judrumui ir našumui vidutinio variklio sportinių automobilių segmente. Nuo kasdienių kelionių iki savaitgalio pasivažinėjimų, jų komforto, technologijų ir našumo derinys padarė juos ikonomis prabangių automobilių rinkoje.
Ateities perspektyvos: elektriniai įpėdiniai ir Porsche evoliucija
Porsche ruošiasi įžengti į naują erą su visiškai elektrinėmis Boxster ir Cayman versijomis. Tačiau perėjimas neįvyks per naktį. Generalinis direktorius Oliveris Blume patvirtino, kad elektriniai įpėdiniai vis dar kuriami ir šiais metais salonuose nepasirodys. Porsche siekia pristatyti elektromobilius, kurie bus „dinamiškesni, galingesni ir suteiks gryną vairavimo patirtį“, užtikrindami, kad 718 dvasia išliks gyva – net ir be vidaus degimo variklio.
Ateities jėgos agregatų strategijos ir asortimento koregavimai
Porsche pereinant prie elektrifikacijos, prekės ženklas peržiūri savo ambicingus tikslus. 80% elektromobilių pardavimų iki 2030 m. tikslas buvo sumažintas, pripažįstant rinkos realijas ir besikeičiančią vartotojų paklausą. Vis dėlto, nutraukdama savo pradinio lygio benzininius sportinius automobilius, Porsche išlaiko daugiakryptę strategiją:
- Cayenne bus parduodamas kartu su visiškai elektrine versija iki 2030-ųjų.
- Panamera galingas dviejų turbinų 4,0 litrų V8 variklis atnaujinamas, kad atitiktų Euro 7 standartus, ir liks gamyboje dar keletą metų.
- Pirmosios kartos Macan bus nutrauktas 2026 m., jį pakeis elektrinis antrosios kartos Macan – tačiau ateityje gali atsirasti naujas benzininis arba hibridinis krosoveris, užpildantis šią nišą.
Įdomu tai, kad Porsche net svarsto galimybę pridėti vidaus degimo arba hibridinius jėgos agregatus prie transporto priemonių, iš pradžių skirtų kaip gryni elektromobiliai, rodydama lankstumą naviguojant besikeičiančiose technologinėse ir reguliavimo aplinkose.
Rinkos pozicionavimas ir konkurencinė perspektyva
Benzininių Boxster ir Cayman pasitraukimas žymi reikšmingą posūkį automobilių rinkoje. Konkurentų prekės ženklai, tokie kaip BMW Z4 ir Toyota GR Supra, toliau siūlo įtraukiančias vidaus degimo alternatyvas, tačiau Porsche žingsnis signalizuoja apie didesnę tendenciją link elektrifikacijos sportinių automobilių segmente. Entuziastai atidžiai stebės Porsche naujos kartos elektrinių sportinių automobilių debiutą – norėdami pamatyti, kaip jie lyginasi su savo garsiaisiais pirmtakais.
Išvada: eros pabaiga, naujos legendos gimimas
Nors saulė leidžiasi ant legendinių benzininių 718 Boxster ir Cayman, Porsche įsipareigojimas našumui ir inovacijoms išlieka stipresnis nei bet kada. Artimiausi metai žada įdomius pokyčius, nes prekės ženklas priima elektrifikaciją, nesiaukodamas savo vairavimo meistriškumo paveldo. Gerbėjams ir kolekcininkams dabar yra paskutinė galimybė patirti šių ikoniškų vidutinio variklio sportinių automobilių magiją, kai jie įvažiuoja į automobilių istorijos metraščius.
Komentarai