6 Minutės
Porsche nutraukia naujų užsakymų priėmimą 718 Cayman ir 718 Boxster
Kelerius dešimtmečius Porsche pirkėjai galėjo rinktis iš trijų sportinių automobilių kertinių modelių: ilgaamžio 911, vidurinio variklio Cayman kupė ir atviros viršaus Boxster. 2025 m. rugsėjo pradžioje Porsche patvirtino, kad globaliai nutraukė naujų užsakymų priėmimą 718 Cayman ir 718 Boxster modeliams. Šis žingsnis žymi pabaigos pradžią šiems prieinamiems, vidaus degimo varikliais varomiems dviviečiams ir atveria naują elektrinį etapą 718 vardams.
Kodėl užsakymai buvo nutraukti
Sprendimas yra kelių veiksnių kulminacija: griežtėjantys reguliaciniai reikalavimai ir kibernetinio saugumo standartai rinkose, tokiose kaip ES, vidinė sąnaudų–naudos analizė atnaujinant 2016 m. pristatytus ketvirtos kartos modelius, bei Porsche strateginis posūkis link elektrifikacijos. 718 modeliai jau buvo pašalinti iš Europos rinkos 2024 m., nes neatitiko naujų kibernetinio saugumo reikalavimų. Vietoje brangaus esamos platformos atnaujinimo Porsche leido šiems modeliams tyliai pasitraukti iš kai kurių rinkų prieš priimant sprendimą uždaryti užsakymų knygas visame pasaulyje.
Paskutiniai pristatymai ir gamybos grafikas
Ir Cayman, ir Boxster buvo pašalinti iš Porsche internetinio konfiguratoriaus ir oficialių kainoraščių. Neoficialiai tikimasi, kad kai kuriose regionuose paskutiniai pristatymai įvyks iki 2026 m. kovo, nors Porsche nepatvirtino tikslios pasaulinės gamybos nutraukimo datos. Pramonės raportai rodo, kad gamyba gali tęstis iki 2026 m., kad būtų išvalytos dilerių likučio atsargos ir nepanaudotos paskirstymo kvotos. Šių metų pradžioje Porsche Šiaurės Amerika nurodė, kad dabartinių 718 variantų, įskaitant RS modelius, gamyba numatyta nutraukti 2025 m. spalį — data gali skirtis priklausomai nuo rinkos.

Pirkėjams, kurie vis dar nori gamyklinio, naujo vidaus degimo 718, lieka tik nepaimtos dilerių atsargos. Paklausa nebuvo pagrindinė problema: 2024 m. pristatymai padidėjo maždaug 15 %, parduota daugiau nei 23 600 vienetų visame pasaulyje. Nutraukimas daugiausia susijęs su reguliacinėmis ir strateginėmis priežastimis, atspindinčiomis Porsche platesnį elektrifikacijos kelią.
Elektriniai įpėdiniai: ko tikėtis
Porsche patvirtino, kad 718 vardai tęsis, bet kaip visiškai elektriniai sportiniai automobiliai. Vis dažniau keliuose pastebimi visiškai elektrinių Cayman ir Boxster prototipai. Paleidimo langas numatomas apie 2026 m., kai Porsche pristatys pirmuosius dviviečius elektrinius sportinius automobilius, statomus ant Volkswagen Group PPE architektūros — Premium Platform Electric, kurią naudos ateities Audi ir Porsche modeliai bei šiuo metu naudojama Macan EV.
Platforma, pavarų sistema ir baterijų architektūra
Elektrinė 718 pora bus statoma ant PPE platformos ir, tikėtina, bus siūloma vieno variklio galiniams ratams (RWD) ir dviejų variklių visų ratų pavarai (AWD). Baterijų sprendimas sieks imituoti vidurinio variklio išdėstymą, talpinant kompaktišką, didelio tankio baterijos paketą už sėdynių, kad išlaikytų žemą svorio centrą ir vairavimo dinamiką, kurią tikisi Porsche vairuotojai. Šaltiniai teigia, kad baziniai modeliai pateiks daugiau nei 300 AG, o aukštos klasės versijos gali viršyti 400 AG ir galbūt priartėti prie 490 AG Turbo arba Turbo S ekvivalentuose.

Porsche pabrėžia, kad iššūkis yra tiek emocinis, tiek techninis: atkurti plokščio šešių arba turbokompresorinio keturių cilindrų variklio jutiminius aspektus tylioje elektrinėje pavarų sistemoje. Inžinerijos prioritetai apima lenktynėms pritaikytą važiuoklės paruošimą, stiprias regeneracinio stabdymo sistemas ir sukimosi momento valdymą (torque vectoring), kad būtų išlaikytas originalų vairavimo DNK.
Produkto savybės ir technologijų akcentai
Baterija ir krovimas
Laukti modernios greito krovimo palaikymo ir energijos tankio baterijų chemijos, optimizuotos galiai ir temperatūros valdymui, o ne vien maksimaliam nuvažiuojamam atstumui. Porsche požiūris derins sportui orientuotą energijos paskirstymą su kasdieniu patogumu ir krovimo suderinamumu su CCS greitojo krovimo infrastruktūra.
Programinė įranga, kibernetinis saugumas ir ryšys
Posūkis į vien tik elektrinius modelius ateina kartu su augančiomis programiškai valdytų automobilių galimybėmis. Nauji 718 modeliai remsis pažangia automobilio programine įranga, over-the-air (OTA) atnaujinimais ir sustiprintu kibernetiniu saugumu, kad atitiktų griežtus reguliacinius reikalavimus — būtent tie patys reikalavimai, kurie prisidėjo prie vidaus degimo 718 pašalinimo iš Europos rinkos 2024 m.
Palyginimai, privalumai ir naudojimo scenarijai
Vidaus degimo 718 vs elektrinė 718
Vidaus degimo Cayman ir Boxster buvo girti už subalansuotas vidurinio variklio valdymo savybes, mechaninį grįžtamąjį ryšį ir plokščių variklių charakterį. Elektriniai įpėdiniai suteiks momentinį sukimo momentą, rafinuotą galios paskirstymą ir pažangų traukos kontrolės valdymą. Elektrinių 718 pranašumai — greitesnė akceleracija per visą sūkių diapazoną, paprastesnė priežiūra ir geresnis važiuoklės valdymas per programinę įrangą. Trūkumai greičiausiai bus susiję su variklio garso praradimu ir subjektyviu pojūčiu, kurį vertina entuziastai.
Naudojimo scenarijai
Elektriniai 718 pritrauks vairuotojus, kuriems svarbiausia našumas, kasdienis praktiškumas ir skaitmeninės funkcijos — trasos dienų entuziastus, siekiančius pastovių ratų laikų, bei technologiškai pažangius pirkėjus, ieškančius ryšio, OTA derinimų ir elektros efektyvumo. Vidaus degimo modeliai išliks patrauklūs kolekcionieriams ir entuziastams, vertinantiems taktilinę bei intensyvią vidaus degimo sportinių automobilių patirtį.
Rinkos reikšmė ir kolekcionavimas
Šie paskutiniai vidaus degimo 718 modeliai gali tapti geidžiamais kolekcionuojamais eksponatais. Gamybai einant link pabaigos ir esant stipriai istorinėms paklausoms, ribotos serijos variantai ir nepaimtos dilerių atsargos gali įvertėti kolekcionierių rate. Originalus Boxster vaidino lemiamą vaidmenį gelbėjant Porsche finansus devintajame dešimtmetyje, o 718 šeima įvedė daugybę pirkėjų į markę. Perėjimas prie EV išsaugo ženkliukus, tačiau žymi beveik 30 metų vidurinio variklio Porsche tradicijos pabaigą vidaus degimo formoje.
Ką tai reiškia Porsche ir automobilių pramonei
Porsche sprendimas atspindi platesnį pramonės poslinkį: automobilių gamintojai prioritetu laiko elektrinę architektūrą, programinės įrangos ekosistemas, kibernetinio saugumo atitikimą ir baterijų inovacijas. 718 perėjimas akcentuoja kompromisus, su kuriais susiduria gamintojai, balansizuodami tarp paveldimų platformų ir reguliacinės atitikties kaštų bei ilgalaikių elektrifikacijos naudų.
Paskutinės mintys
Entuziastams užsakymų nutraukimas reiškia erą pabaigą. Porsche ir technologijoms atviresniems vairuotojams naujieji EV Cayman ir Boxster žada evoliuciją našume, automobilio programinėje įrangoje ir elektrinėje architektūroje, siekiant išlaikyti esminį vairavimo etosą, kartu priimant elektrifikaciją, pažangias baterijų sistemas ir naujos kartos ryšį.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai