7 Minutės
Chevy tyliai padidina Corvette ZR1X kainą
Chevrolet šiek tiek pakoregavo vienos ekstremaliausių savo vidutinio variklio pozicionavimo Corvette modelių kainodarą. Kai ZR1X debiutavo 2025 m. rugpjūtį, 1LZ kupe modelio pradinė kaina buvo nurodyta kaip $205,400 su $1,995 pristatymo mokesčiu. Nuo to laiko gamintojas padidino pristatymo mokestį iki $2,495 ir pakėlė rekomenduojamą mažmeninę kainą (MSRP), todėl bazinis ZR1X dabar yra įkainotas $209,595. Kabrioletų pirkėjams pradinė riba dar aukštesnė: $219,595.
Šis kainų koregavimas, nors ir nesudaro radikalių naujų pasiūlymų paketų, yra reikšmingas vartotojams, planuojantiems pirkimą arba lyginantiems alternatyvas rinkoje. Keitimas įtakoja ne tik pradinę etikete nurodytą sumą, bet ir gali didinti mokesčius ar registracijos išlaidas regionuose, kur jos skaičiuojamos pagal MSRP. Be to, pirkėjams reikėtų įvertinti papildomas išlaidas, susijusias su intensyviu trasos eksploatavimu — padangos, stabdžių trinkelės, paslaugos ir draudimas gali reikšmingai padidinti bendras nuosavybės sąnaudas.
Papildomi mokesčiai ir didelio kuro suvartojimo mokestis
Konfigūracijoje taip pat pažymėtas $2,600 dydžio didelio kuro suvartojimo mokestis (angl. "gas-guzzler tax"), taikomas nepriklausomai nuo to, ar pasirenkate standartinę aerodinamiką, ar daugiau sukibimo ir priekinei jėgai skirtą Carbon Fiber Aero Package. Oficiali ZR1X degalų sąnaudų informacija dar nepublikuota, tačiau kontekste verta pažymėti, jog 1,064 AG ZR1 modelis skelbiamas su kombinuotu vertinimu maždaug 14 mpg (apie 16.8 L/100 km). Turint omenyje papildomą svorį, visų ratų pavarą ir padidintą galingumą, ZR1X greičiausiai bus dar žiauresnis degalų sąnaudų atžvilgiu — todėl ir taikomas minėtas mokestis.
Be to, verta pažymėti, kad tam tikros regioninės aplinkosaugos normos ir valstijos mokesčių taisyklės gali sukelti papildomą finansinį krūvį pirkėjams. Pavyzdžiui, kai kuriose jurisdikcijose registracijos mokesčiai arba privalomas transporto priemonių mokestis yra skaičiuojami procentine dalimi nuo MSRP arba nuo transporto priemonės emisijų charakteristikų, todėl didesnė etiketė reiškia tiesioginį papildomą išlaidų padidėjimą. Pirkėjams rekomenduojama pasitikslinti vietines taisykles ir įvertinti bendrą nuosavybės kaštų projekciją prieš priimant sprendimą.

Ką gaunate už šią kainą
Tai nėra tik estetinė atnaujinimo juosta: ZR1X sujungia svarbiausius ZR1 ir sportiškos E-Ray technologijas, sukurdama visų ratų pavara aprūpintą trasinį įrankį. Akivaizdžiausias skirtumas — priekinėje ašyje sumontuotas elektrinis variklis, gaminantis 186 AG (apie 139 kW) ir 145 lb-ft (197 Nm) sukimo momentą. Šis agregatas yra galingesnis nei E-Ray vieneto analogas ir veikdamas kartu su sustiprintais vidaus komponentais bei peržiūrėta energijos skirstymo logika pagerina žemų apsukų reakciją ir pradinių pravažiavimų trauką.
Abi versijos — ZR1X ir E-Ray — naudoja kompaktišką 1.9 kWh baterijos paketą, integruotą į C8 šasi struktūrinį centrinį tunelį. Ten, kur ankstesnėse Corvette kartose buvo erdvė transmisijai (pvz., C7 transašiai), C8 išdėstymas sąmoningai pritaikytas taip, kad vidinė konstrukcija priimtų elektros komponentus, o dvigubos sankabos transaksė išlieka pritvirtinta prie variklio galinės dalies. Toks sprendimas leidžia išlaikyti tradicinį vidurio-variklio svorio paskirstymą, kartu įtraukiant elektrinę jėgą priekinėje ašyje — tai pagerina trauką ir stabilumą nuo pat pajudėjimo.
Techninė sandara apima kelias svarbias dalių stiprinimo ir valdymo strategijas: perdėta pavarų dėžės konstrukcija, tvirtesni velenai, patobulinta aušinimo sistema ir perprogramuota galiaus valdymo elektronika. Visa tai skirta atlaikyti didesnę apkrovą trasoje ir nuolatiniam aukšto lygio išnaudojimui. Be to, integruotos regeneracinės stabdymo strategijos ir pažangus sukimo momento paskirstymas leidžia elektrinei daliai prisidėti prie stabilumo reguliavimo ir kontroliuojamo sukibimo palaikymo posūkiuose.
Interjero ir vairavimo pagalbos srityse ZR1X išlaiko Corvette tradicijas — daugiafunkcis valdymas, trasiniai vairavimo režimai, paleidimo kontrolės sistemų komplektas ir galimos telemetrijos bei duomenų įrašymo galimybės, skirtos profesionaliems varžybų ar entuziastų naudojimui. Taip pat verta paminėti, kad gamintojas siūlo kelis aerodinamikos paketus, stabdžių variantus ir lengvųjų lydinių ratlankius, leidžiančius optimizuoti automobilį konkrečioms trasos sąlygoms.

Dinamiškumas ir trasos potencialas
Chevrolet skelbia, kad ZR1X pasiekia 0–60 mph (0–96,6 km/h) greitį per mažiau nei 2.0 sekundės — retas standartinės gamybos automobilis gali pasigirti tokiais skaičiais — ir prognozuoja ketvirtį mylios įveikimą per mažiau nei 9.0 sekundžių. Tokie rodikliai pabrėžia modelio misiją: sukurti trasos pajėgumus turintį superautomobilį, galintį konkuruoti ir kartais pralenkti daugelį Europos varžovų tiek tiesioje, tiek posūkiuose.
Trasos duomenys papildomai atskleidžia Corvette konkurencingumą. Randy Pobst valdymu varomosios ašies ZR1 užfiksavo 1:34.941 trasos laiką Sonoma Raceway — tai greičiau nei Porsche 911 GT3 RS (1:37.286) ir Ford Mustang GTD (1:38.710) toje pačioje trasoje. Atsižvelgiant į tai, kad ZR1X turi visų ratų pavarą ir papildomą elektrinę priekinę jėgą, logiška manyti, jog ZR1X aplink daugumą trasų turėtų būti dar greitesnis, ypač priimant pavedimus iš sušlapusių ar mažiau sukibimo sąlygų.
Visgi realus našumas trasoje priklausys ne tik nuo tiesioginės traukos ar akseleracijos: efektyvus aušinimas, stabdžių galia ir jų atsparumas išblukimui, padangų pasirinkimas ir aerodinaminių paketų derinys vaidina esminį vaidmenį. Gamintojas ir nepriklausomi testuotojai paprastai vertina balansą tarp didelio sukibimo kampuose ir stabilumo aukštose greičio zonose; ZR1X konstrukcija atrodo orientuota į kompromisų sumažinimą — suteikti maksimalų lygį abiejose kryptyse.

Rinkos pozicionavimas ir vertė
Remiantis $209,595 pradiniu kainos žygiu, ZR1X iš esmės kainuoja apie $168 už mechaninį arklio galią, skaičiuojant pagal deklaruojamus ZR1 parametrus — tai yra naudingas rodiklis pirkėjams, svarstantiems, kiek našumo jie gauna už kiekvieną dolerį. Tačiau šis paprastas skaičiavimas neatsižvelgia į hibridinę dalį, kuri priduria elektrinės traukos pranašumus, taip pat ir sudėtingesnę komponentų architektūrą bei galimą papildomą svorį.
Padidėjęs pristatymo mokestis ir minėtas didelio kuro suvartojimo mokestis realiai padidina pradinę investiciją. Tai ypač tampa aktualu pirkėjams ten, kur vietiniai mokesčiai bei registracijos įmokos skaičiuojamos nuo MSRP arba kur yra griežtos aplinkosaugos sankcijos dėl degalų sąnaudų. Dėl šios priežasties kai kurie pirkėjai gali pasižiūrėti į alternatyvas, siūlančias mažesnes eksploatacines išlaidas arba kitokią kainos ir našumo balansavimo strategiją.
- Bazinis MSRP (1LZ kupe): $209,595 (pristatymas $2,495)
- Kabrioletų pradinė kaina: $219,595
- Konfigūracijoje nurodytas didelio kuro suvartojimo mokestis: $2,600
"ZR1X siekia mesti iššūkį Italijos ir Didžiosios Britanijos egzotikai, siūlydama įspūdingą pagreitį ir rimtą aerodinamiką trasai."

Pirkėjams, siekiantiems geriausių rato laikų, ZR1X derinys — vidaus degimo variklio galia, elektrinė sukimo momento užpildymo funkcija ir pasirinktiniai aerodinaminiai paketai — bus pagrindinis traukos taškas. Tai leidžia modelį efektyviai konkuruoti tiek tiesiosiose, tiek vingiuotose trasų dalyse, o elektrinis priekinis variklis ypač naudingas išbandant stiprią trauką nuo starto ir koreguojant sukibimą posūkiuose.
Kitai grupei pirkėjų — tiems, kuriems daugiau rūpi kasdienė praktiškumas arba bendros nuosavybės sąnaudos — padidėjusi kaina ir mokesčių našta gali padaryti konkurentus patrauklesnius. Pavyzdžiui, kai kurie sportinių automobilių entuziastai gali apsvarstyti mažiau ekstravagantiškus, tačiau vis dar labai našius modelius, turinčius mažesnes eksploatacines sąnaudas arba labiau subalansuotą kainos ir paslaugų tinklo pasiūlą.
Ar papildomi mokesčiai jums kelia nepasitenkinimą, ar juos laikote tiesiog kainos dalimi, už kurią gaunate pasaulinės klasės trasinį įrankį, 2026 metų Corvette ZR1X išlieka viena iš įdomiausių ir techniškai pažangiausių Detroit gamintojų pasiūlymų — ypač vertinant gryną greitį, inžineriją ir trasos potencialą. Tai modelis, kuris aiškiai orientuotas į entuziastus ir profesionalus, ieškančius ekstremalaus bendro našumo už santykinai konkurencingą kainą JAV rinkoje.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
Rimantas
Kaip veikia tas 186 AG priekinis elektrinis variklis su visais ratais? ar realiai pagerina trauką posūkiuose, ar tik papildomi kaštai?
Linas
ZR1X kainų šuolis iki 209 595$ (pristatymas 2 495$) ir dar 2 600$ gas-guzzler. Ar tikrai už tokią kainą gauni kažką naujo, o ne tik šou?
Palikite komentarą