5 Minutės
Plymouth legenda sugrįžta: 1969 metų Sport Satellite kabrioletas
Po daugiau nei trijų dešimtmečių, praleistų nuošalėje, į viešumą sugrįžo itin retas 1969 metų Plymouth Sport Satellite kabrioletas, suteikiantis automobilių entuziastams unikalią progą pažvelgti į Mopar istoriją. Puikiai išsilaikęs klasikinis automobilis tapo tikra laiko kapsule, įkūnijusia stilių, našumą ir prabangą, kurie apibrėžė vėlyvųjų šeštojo dešimtmečio Amerikos raumenų automobilius.
Kilmė ir raida: Plymouth Satellite istorija
Plymouth Satellite debiutavo 1965 metais kaip aukščiausios klasės vidutinio dydžio Belvedere linijos modelis, skirtas ieškantiems komforto ir V8 galios be didelių gabaritų. Skirtingai nei Dodge Coronet, Satellite buvo Plymouth atsakas Amerikos vis augančiam susidomėjimui vidutinio dydžio raumenų automobiliais.
1968 metais Satellite modelis buvo visiškai atnaujintas – „Coke-bottle“ B-kėbulo dizainas tapo Chrysler prekės ženklu. Aiškesnės linijos ir agresyvi laikysena puikiai atspindėjo laikmečio dvasią. „Sport Satellite” komplektacija buvo pristatyta kartu su šiuo atnaujinimu, pirkėjams siūlydama prabangias detales: gausų chromo apdailos naudojimą, aukštos kokybės vinilines salono apdailas bei sportines sėdynes, išskyrus modelį tarp kitų vidutinio dydžio kupė ir kabrioletų.
Prabanga ir našumas: išskirtinė Sport Satellite vieta
Nors Sport Satellite ir nepasiekė tokių legendinių aukštumų kaip gretimi raumenų automobiliai – Plymouth Road Runner ar galingasis GTX, tačiau rado savo nišą kaip rafinuotas pasirinkimas entuziastams. Sukurtas kaip „džentelmeno kruizeris“, Sport Satellite derino santūrią prabangą su galingų V8 variklių potencialu. Pirkėjai galėjo rinktis iš kelių jėgos agregatų, pradedant ekonomiškais 273 ir 318 kub. in V8, baigiant galingu 383 Super Commando, taip atsiskleidė tikras raumenų automobilio charakteris.
Ypač retas – kabrioleto variantas – buvo gaminamas labai ribotu tiražu, skirtas vertinantiems atvirą važiavimo pojūtį ir stilingumą ne mažiau nei našumą. Sport Satellite kabrioletas tapo mažos gamybos perlu, skirtu subtiliems automobilių kolekcininkams.
Gamybos retumas ir reikšmė
1969 metais Plymouth pagamino apie 241 000 B-kėbulo automobilių, tačiau tik ~16 000 grąžino Sport Satellite ženkliuką. Iš jų vos 818 buvo pagaminti kabrioleto pavidalu, todėl šis modelis tapo vienu rečiausių to laikmečio Mopar vidutinio dydžio kabrioletų – lenkiamas tik dar retesnio GTX kabrioleto. Itin maža dalis buvo komplektuojama su standartiniu 318 V8 varikliu ir automatine pavarų dėže, tad išlikę neliesti pavyzdžiai kolekcininkams yra itin vertingi.
Dizainas ir savybės: išskirtinis išorėje ir viduje
Ryškios formos kėbulas, spindinti chromo juostos ir lakoniški spoileriai darė 1969 metų Sport Satellite kabrioletą iš karto atpažįstamą. Standartinėje komplektacijoje buvo sportinės sėdynės, pagerinti apdailos paketai ir gausi ryškių akcentų panauda. Ryškios, aiškios linijos, elektrinis stogas ir originalus stiklinis galinis langas pabrėžė automobilio dvigubą prigimtį – prabangos ir raumenų derinį.
Salone vairuotojus pasitikdavo erdvė, patogumai ir klasikiniai Mopar dizaino sprendimai. Restauruotame pavyzdyje išsaugoti visi originalūs salono elementai – puikus pagrindas tiek autentiškai restauracijai, tiek individualiems projektams.
Techninė būklė ir variklis
Šį 1969 Sport Satellite kabrioletą varo originalus 318 kub. in V8 variklis, susietas su automatine pavarų dėže – idealus tandemas ramiam kruizavimui. Variklis šiek tiek patobulintas – sumontuotas švelnus velenėlis ir 340 X cilindro galvutės, todėl variklis veikia tiek gyviau, tiek našiau, išlaikant patikimumą. Nors dėl šių patobulinimų galia ir sukimo momentas pakito (originaliai 230 AG ir 340 lb-ft), automobilis siūlo smagesnę važiavimo patirtį ir tuo pačiu išlaiko autentiškumą.
Per devyniolika eksploatavimo metų automobilis nuvažiavo mažiau nei 89 101 mylią – vidutiniškai tik apie 4700 mylių per metus. Klasikinis kabrioletas iki šiol išsaugojo originalius sparnus, bagažinės ir grindų dangą bei duris – tai retenybė šio amžiaus kabrioletams, kurie dažnai kentėjo nuo rūdžių. Tik keleivio pusės sparnas kadaise pakeistas, todėl automobilio istorija iš tiesų įspūdinga.
Neliesta istorija: 37 metų ramybės
Ką iš tiesų išskiria šį Sport Satellite kabrioletą – tai jo istorija. Nuo 1980-ųjų pabaigos automobilis saugotas Teksaso garaže, nebandytas restauruoti ar modifikuoti, o savininkų kaitos praktiškai nebuvo. Sausas Teksaso klimatas padėjo išvengti korozijos – konstrukcija liko puikios būklės. Nuo 1987 metų gruodžio automobilis nebuvo eksploatuotas, tad išlaikyta tikra istorinė dvasia ir išliekamoji vertė kolekcininkams.
Salone išsaugota visa apdaila, net jei dalis detalių dar nesumontuotos, o elektrinis stogas veikia nepriekaištingai – svarbu tiems, kas ieško originalių Mopar kabrioletų. Tokių autentiškų egzempliorių pasiūla rinkoje kasmet vis mažėja.
Rinkos perspektyva: kolekcionavimas ir vertė
Šio 1969 metų Sport Satellite kabrioleto kaina – 17 900 JAV dolerių – iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti didelė, turint omenyje, kad tai nėra Mopar ikona. Tačiau pilnai restauruoti 318 V8 variklio kabrioletai aukcionuose, tokiose kaip „Mecum Indy“, įkainojami net iki 47 000–51 700 JAV dolerių (su pirkėjo mokesčiais įskaičiuotais), tad išlikęs originalus automobilis yra patraukli investicija ir unikalus Plymouth istorijos fragmentas už konkurencingą kainą.
Nesvarbu, ar tikslas – autentiška restauracija, autentiškas „performance“ projektas, ar tiesiog patikimas, stilingas klasikinis automobilis su kilme ir istorija – Sport Satellite puikiai tinka visiems šiems tikslams. Jo retumas, originalumas ir tvirta techninė būklė leidžia siekti sėkmės tiek parodose, tiek klasikinio automobilių mėgėjų susibūrimuose.
Palyginimas ir išvados
Nors šis modelis ir neturi tokių varžybinių pergalių kaip Road Runner ar GTX raumenų legendų jėgos, 1969 metų Plymouth Sport Satellite kabrioletas užima svarbią vietą Mopar paveldėjime. Balansuojantis tarp subtilios elegancijos, tikro raumenų automobilio charakterio ir atviro mėgavimosi kelione, šis modelis siūlo savitą ir viliojantį 1960-ųjų Amerikos automobilių interpretaciją. Nedaug automobilių taip puikiai atspindi laikmečio stiliaus ir turinio pusiausvyrą – o neliesti, autentiški pavyzdžiai yra dar didesnė retenybė.
Kolekcininkams, Mopar gerbėjams ir visiems, ieškantiems autentiško istorinio Amerikos automobilio, šis 1969 metų Sport Satellite kabrioletas yra radinys, kurio nereikia praleisti pro akis. Tokios laiko kapsulės vertė tik auga, tad dabar – puikus laikas iš naujo atrasti Plymouth džentelmeno raumenų kabrioletą.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai