1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod: Išskirtinis Amerikietiško Raumenų Automobilio Pavyzdys | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod: Išskirtinis Amerikietiško Raumenų Automobilio Pavyzdys

1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod: Išskirtinis Amerikietiško Raumenų Automobilio Pavyzdys

2025-08-01
0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

5 Minutės

1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod legenda: Išskirtinis parodinis automobilis

Spalvingoje vėlyvųjų 1960-ųjų automobilių eroje „Oldsmobile“ siekė atnaujinti savo Amerikos prekės ženklo įvaizdį ne tik variklio galia, bet ir jaunimo kultūros bei inovacijų dvasia. „442 Mod Rod“ buvo pagamintas GM gamykloje Lansing, Mičigane, 1967 m. spalio pradžioje. Šis muscle car automobilis buvo sukurtas ne tyliai pasislėpti, o akinančiai suspindėti nacionalinių parodų apšvietime. Pirmasis viešas pasirodymas įvyko 1968 m. Čikagos automobilių parodoje, kur „Mod Rod“ nustebino lankytojus ant sukamos scenos ir po ryškiu „OLDS IS YOUNG“ plakatu.

Dizainas ir stilius: vizualinis savo laikmečio šedevras

„Mod Rod“ įspūdinga išvaizda iki šiol laikoma legenda tarp raumeninių automobilių (muscle car) entuziastų ir kolekcionierių. Originaliai automobilis buvo nudažytas Willow Gold Metallic spalva, su balto audinio stogu ir auksiniais vidaus akcentais. Tačiau, būdamas unikalus parodinis modelis, „Mod Rod“ greitai nutolo nuo standartinių gamyklinių versijų. Jo kėbulą papuošė dramatiškas spalvų perėjimas – nuo tamsaus medaus aukso priekyje iki visiškai balto automobilio gale, taip kuriant išskirtinį vizualinį efektą.

Atvėrus duris pasitinka ryški vėlyvųjų „60-ųjų“ atmosfera: salonas švyti psichodeliniais raštais ant sėdynių ir durų apmušalų, derinant purpurinius, oranžinius, sidabrinius ir auksinius atspalvius. Net automobilių parodų modeliai vilkėjo drabužius, atitinkančius įspūdingą automobilio interjerą. „Mod Rod“ sulaukė žvilgsnių ir aplodismentų visur, kur tik pasirodydavo.

Po variklio dangčiu: galia, lygi įvaizdžiui

Tačiau 1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod buvo ne tik parodinis modelis. Po jo variklio dangčiu darbavosi legendinis Oldsmobile 400 kub. colių „Rocket“ V8 variklis, išvystantis net 350 AG ir 440 lb-ft sukimo momentą. Keturiaspyruoklinis karbiuratorius ir pageidaujama 4 laipsnių mechaninė pavarų dėžė su Hurst Competition pavarų svirtimi užtikrino tikrą legendinio muscle car vairavimo patirtį. Tikri automobilių entuziastai vertino jo galingą variklį, galinius varomus ratus ir autentišką raumeninio automobilio garsą.

Patogumai taip pat neliko pamiršti: ši prototipinė versija buvo su elektriniais stabdžiais, langais, elektra valdomu kabrioleto stogu, elektrine antena bei bagažinės užraktu – visa tai suteikė išskirtinės prabangos, išskirdama Olds 442 iš kitų muscle car kategorijos automobilių.

Rinkos įtaka: galingo Oldsmobile simbolio branda

1968-ieji tapo lūžio tašku Oldsmobile sportinių automobilių gamoje. Nors „442“ vardas pradžioje buvo tik Cutlass ir F-85 opcijų pakete (nurodant 4 karbiuratorių kameras, 4 laipsnių pavaras ir dvigubą išmetimą), nuo šiol tapo savarankišku modeliu. 1968 m. parduota daugiau nei 33 000 Oldsmobile 442 vienetų, tačiau nė vienas neprilygo šiam tik vienam sukurtam Mod Rod. Jis tapo drąsios Oldsmobile pastangos įsitvirtinti tarp jaunimo simboliu ir išsiskirti iš kitų automobilių su konservatyviu įvaizdžiu.

Mod Rod spalvinga istorija: nuo parodų iki studentiško gyvenimo

Baigęs pasirodymus 1968 m. parodų ture, Mod Rod sužavėjo įtakingą Oldsmobile-Pontiac atstovą iš Šiaurės Karolinos R.L. „Rooster“ Bushą. Jo artimi ryšiai su GM ir įspūdingi pardavimai leido tiesiogiai įsigyti šį unikalų muscle car – privilegiją, teikiamą tik išskirtiniams kolekcionieriams.

Įsikūręs Lenoir mieste, „Mod Rod“ tapo Rooster asmeniniu automobiliu, miesto paradu žvaigžde ir tikru dėmesio magnetu – šį retą muscle car pažinojo visi miestelėnai. Vėliau Rooster perdavė automobilio raktelius savo dukrai Barbarai, kai ji pradėjo studijas Šiaurės Karolinos universitete Chapel Hill. Ten Mod Rod tapo stilingo ir išskirtinumo simboliu – didžioji dalis jo dabartinės, vos 9 104 mylių, ridos susikaupė per tuos studentavimo metus.

Po Barbaros studijų automobilis sugrįžo į šeimos garažą ir nuo 1995 m. buvo ilgai saugomas viduje, todėl puikiai išsilaikė iki šių dienų.

Techninis atgimimas: sugrįžimas į šlovės areną naujai kartai

2022 m. vasarį Mod Rod grįžo į dienos šviesą – atsargiai išimtas iš saugyklos, nuosekliai restauruotas ir paruoštas važiuoti. Buvo atnaujintos kuro bei stabdžių sistemos, sumontuotos naujos Coker redline padangos, išlaikant autentišką laikmečio stilių. Įspūdingi kėbulo dažai su perėjimu nuo aukso iki balto išliko nepriekaištingi, o interjero psichodeliniai akcentai iki šiol liudija 1960-ųjų parodinio automobilio dvasią. Svarbiausia – gamyklinis Rocket V8 vėl darbui, leidžiantis patirti tikrą muscle car malonumą.

Išskirtinai gamyklinis parodinis automobilis

Kitaip nei dauguma šiuolaikinių muscle car replikų ar tribute projektų, Mod Rod nėra nei atkūrimas, nei interpretacija – tai tikrasis 1968 m. Čikagos autoshou pristatytas unikalus gamyklinis automobilis. Kolekcionierių ir automobilių istorikų akimis – tai nepakartojamas, kūrybinės Oldsmobile viršūnės pavyzdys muscle car istorijoje.

Palyginimas: kuo Mod Rod išsiskiria tarp raumeninių automobilių

Nors tokie to meto muscle car kaip Chevrolet Chevelle SS, Pontiac GTO ar Ford Mustang GT demonstravo galingus variklius ir agresyvų dizainą, 1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod išsiskyrė gamyklinėmis modifikacijomis, vienetiniu statusu ir išpuoselėta prabanga. Jame darniai dera amerikietiškas našumas ir mod-kultūros stilius.

Rinkos pozicija ir vertė: unikali proga kolekcininkams

Olds 442 Mod Rod retumas – neperdedant išskirtinis. Jis nebuvo skirtas masiniam pardavimui ar salonų ekspozicijoms, taip ir neperėjęs į serijinę gamybą. Kai paskutinį kartą 2023 m. pradžioje buvo parduodamas Mecum aukcione Kissimmee mieste, pasiektas net 62 700 JAV dolerių kainos rekordas – tai parodo tokių autentiškų muscle car vertę. Šiemet šis automobilis vėl bus parduodamas Mecum aukcione, suteikdamas muscle car entuziastams retą progą įsigyti nepakartojamą GM istorijos dalį.

Išvada: išlikusi legenda grįžta į sceną

1968 m. Oldsmobile 442 Mod Rod išlikimas pats savaime yra stebuklas. Jo istorija – nuo GM ambicijų, pasirodymų viešai, jaunystės simbolio statuso iki beveik nepaliestos (vos 9 104 mylių) būklės – yra tikras automobilistų likimo pavyzdys. Visiems amerikietiškų automobilių, muscle car istorijos ar unikalių kolekcionuojamų automobilių gerbėjams tai – išskirtinė proga įsigyti savotišką laiko kapsulę, dizaino ikoną ir svarbų Oldsmobile paveldėjimo puslapį. Kai Mod Rod išriedės ant aukciono podiumo, tai bus ne šiaip automobilio pardavimas, o tikros legendos ir Amerikos muscle car istorijos tęsinys, laukdamas savo naujojo savininko.

Šaltinis: autoevolution

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą