3 Minutės
Maserati modelių asortimentas susiduria su nežinomybe
Maserati šiuo metu išgyvena sudėtingą laikotarpį – šis garsus itališkas automobilių gamintojas neseniai nutraukė pagrindinių modelių, tokių kaip Ghibli, Levante ir Quattroporte, gamybą. Tokie pokyčiai paliko Maserati didžiąja dalimi priklausyti nuo Grecale SUV – modeliui dažnai priekaištaujama dėl aukštos kainos – ir ribotos sportinių automobilių serijos. Siaurėjantis modelių pasirinkimas kelia klausimų automobilių entuziastams ir rinkos analitikams – koks bus kitas Maserati žingsnis konkurencingoje prabangių automobilių rinkoje?
Stellantis investicijų traukimas stabdo Maserati ambicijas
Planuotas naujos kartos Quattroporte modelis jau buvo kuriamas, tačiau 2023-aisiais projektas staiga sustabdytas keičiantis strategijai. Neigiamą situaciją sustiprino ir Stellantis – Maserati priklausanti įmonė – nusprendusi atsisakyti reikšmingų investicijų. Nepaisant šių iššūkių, naujausi automobilių industrijos pranešimai leidžia tikėtis išeities iš Stellantis grupės – glaudesnio techninio bendradarbiavimo su Alfa Romeo.
Alfa Romeo platformos: kelias į priekį Maserati
Kaip Autocar duotame interviu teigia Alfa Romeo ir Maserati vadovas Santo Ficili, abi itališkos markės aktyviai ieško sinergijos galimybių. Ši partnerystė galėtų reikšti, kad būsimi Maserati modeliai – naujas Quattroporte sedanas ir Levante visureigis – būtų gaminami ant pažangių Alfa Romeo platformų. Naujausios Giulia ir Stelvio modelių platformos, vertinamos dėl išskirtinio dizaino, valdymo ir našumo, galėtų tapti naujų Maserati automobilių inžineriniu pagrindu. Tai leistų pasinaudoti STLA Large platforma, kuri jau naudojama tokiose transporto priemonėse kaip Dodge Charger ar Jeep Wagoneer S.
Varikliai ir elektrifikacijos strategija
Iš pradžių Maserati siekė savo ateities modelius gaminti tik su elektra varomomis pavaromis, tačiau pasikeitus rinkos realijoms, įmonė keičia požiūrį ir tampa lankstesnė. Ficili pabrėžia – būtina atsižvelgti į klientų lūkesčius, mat vairuotojai renkasi iš įvairių galimybių: nuo tradicinių benzininių variklių iki įkraunamų hibridų (PHEV) ir visiškai elektrinių automobilių (BEV). Dėl to dabar svarstoma įtraukti švelniojo (MHEV) ir įkraunamojo hibrido variantus, panašiai kaip ir Alfa Romeo artėjančiame asortimente.
Automobilių dizainas, techninės charakteristikos ir našumas
Nauja Giulia ir Stelvio platforma suteiktų Maserati prieigą prie moderniausios inžinerijos, pažangių elektroninių sistemų ir galingų jėgos agregatų. Pirkėjai gali tikėtis, kad būsimuose Maserati modeliuose bus išlaikytas itališkas stilius, prabangūs interjerai ir aukšti našumo rodikliai – nesvarbu, ar jie būtų benziniai, hibridiniai ar visiškai elektriniai. Tokia partnerystė leis greičiau kurti naujus modelius, didins patikimumą ir sumažins gamybos kaštus.
Rinkos pozicija ir prekinio ženklo išskirtinumas
Visgi strategija turi ir rizikos. Automobilių mėgėjai prisimena didelį Alfa Romeo Tonale ir Dodge Hornet bendrumą – abu modeliai turi daug panašių komponentų. Maserati siekia išvengti panašaus persidengimo, ypač formuojant prabangios sportinės markės įvaizdį, aiškiai atsiskiriant nuo sportiško, bet labiau prieinamo Alfa Romeo. Ficili sutinka, kad svarbu išlaikyti skirtingus prekių ženklų identitetus, kartu efektyviai bendradarbiaujant platformų, elektronikos, programinės įrangos ir variklių srityse.
Konkurencija ir ateities iššūkiai
Kol kiti prabangių automobilių gamintojai juda elektrifikacijos ir pažangių technologijų link, Maserati ir Alfa Romeo bendradarbiavimas gali atgaivinti Maserati modelių gamą. Esminis iššūkis išliks rasti balansą tarp efektyvumo ir išskirtinumo – nauji Maserati automobiliai turės išsiskirti unikaliu dizainu bei našumu ir kartu naudotis pažangiomis platformomis, kurių inovacijos ateina iš Alfa Romeo.
Ateities perspektyvoje ši itališka sąjunga gali padėti Maserati susigrąžinti vietą tarp pasaulio prabangiausių automobilių gamintojų, derinant istorinį paveldą ir modernias automobilių technologijas.
Šaltinis: carscoops

Komentarai