4 Minutės
Įvadas: Tata Motors stiprina savo pasaulinę poziciją svarbiu įsigijimu
Viena iš pasaulio lyderių automobilių pramonėje, Tata Motors, paskelbė apie planus įsigyti Iveco Group – žymų Europos gamintoją, žinomą dėl savo komercinių transporto priemonių, autobusų ir mobilumo sprendimų. Šio sandorio vertė siekia apie 4,3 mlrd. JAV dolerių (3,8 mlrd. eurų) ir jis bus įvykdytas kaip visiškai grynaisiais apmokėtas savanoriškas akcijų supirkimo pasiūlymas. Šis žingsnis žymi reikšmingą abiejų prekių ženklų plėtros stiprinimą, atskleidžiant Tata Motors siekį tapti svarbiu žaidėju komercinių transporto priemonių rinkoje, skatinant inovacijas ir tvarius transporto sprendimus.
Sandorio struktūra ir finansinė apžvalga
Pagal susitarimą, Tata Motors moka po 16,09 JAV dolerio (14,1 euro) už kiekvieną laisvai prekiaujamą Iveco Group akciją. Šis pasiūlymas siūlo 22–25 % premiją, lyginant su Iveco trijų mėnesių vidutine akcijos kaina iki 2025 m. liepos, ir atspindi didelį abiejų bendrovių rinkos potencialą. Svarbu pažymėti, kad sandoryje nėra įtrauktas Iveco gynybos padalinys – jį planuojama atskirai parduoti Leonardo, pirmaujančiai Europos gynybos bendrovei, už 1,9 mlrd. JAV dolerių (1,7 mlrd. eurų). Baigus gynybos padalinio pardavimą, dabartiniai Iveco akcininkai gaus neeilinį dividendą, todėl įsigijimo premija gali išaugti net iki 41 %.
Be to, Tata Motors įsipareigojo bent dvejus metus po susijungimo nepradėti gamyklų uždarymo ar darbuotojų mažinimo, užtikrindama stabilumą esamiems darbuotojams ir sklandžią veiklos integraciją.
Transporto priemonių portfelis ir rinkos plėtra
Susijungimo dėka bus sujungtos Tata Motors inovatyvios krovininių transporto priemonių, autobusų ir komunalinių automobilių linijos Indijoje su įvairia Iveco produkcija – sunkvežimiais, miesto ir tarpmiestiniais autobusais, mikroautobusais, elektrinėmis ir specializuotomis transporto priemonėmis priešgaisrinei apsaugai bei gelbėjimui. Naujai suformuota grupė kasmet planuoja parduoti apie 540 000 vienetų ir uždirbti iki 25 mlrd. JAV dolerių (22 mlrd. eurų) pajamų.
Rinkos struktūra bus tokia: Europa sudarys apie 50 % pardavimų, Indija – 35 %, o Amerikos rinkos – 15 %. Tai naująjį aljansą pavers tikru pasauliniu lydere. Strateginės vidaus rinkos – Indija ir Europa – suteiks papildomų sinergijų ir augimo galimybių.
Prekės ženklo stiprybė ir gaminių įvairovė
Susivienijus Tata Motors ir Iveco produktų pasiūlai, klientams atsivers dar platesnės komercinių automobilių pasirinkimo galimybės. Nuo lengvųjų furgonų, miestui skirtų elektromobilių iki sunkiasvorių vilkikų ir specialios įrangos gaisrininkams ar statyboms – naujoji grupė atitiks įvairių pramonės sektorių poreikius. Ši pasiūlymų įvairovė sustiprins jų konkurencinę padėtį pasaulinėje komercinių transporto priemonių rinkoje, prieš tokius gigantus kaip Daimler Truck, Volvo ir Scania.
Inovacijos, tvarumas ir našumo įsipareigojimai
Sparčiai augant ekologiško transporto reikšmei, Tata Motors ir Iveco skiria išskirtinį dėmesį nulinės emisijos ir alternatyvių degalų transporto priemonių vystymui. Iveco Group vadovo Olof Persson teigimu, bendros žinios ir išplėstiniai mokslinių tyrimų bei plėtros pajėgumai leis spartinti inovacijas elektrinės transmisijos, kuro elementų ir hibridinių sistemų srityse. Siekiama sukurti naujus efektyvumo, našumo ir mažesnio aplinkos poveikio standartus kitai komercinio transporto kartai.
Dizaino ir inžineriniai pranašumai
Tata inžinerinės kompetencijos ir stiprūs Iveco europietiško dizaino bruožai leis pagerinti transporto priemonių kokybę, patikimumą ir valdymą. Ateityje klientai galės tikėtis patogesnių, pažangiomis jungiamumo galimybėmis pasižyminčių bei saugesnių komercinių automobilių.
Strateginis finansavimas ir korporatyvinė parama
Įsigijimą finansuoti Tata Motors užsitikrino 3,8 mlrd. eurų tiltinę paskolą, kurią teikia Morgan Stanley ir MUFG Bank. Per artimiausius 12–18 mėnesių planuojama papildomai pritraukti dar 1 mlrd. eurų, išleidžiant naujų akcijų ir monetizuojant turimus aktyvus, taip užtikrinant tvirtą finansinį pagrindą susijungimui.
Pasiūlymui jau pritarė Iveco Group valdyba. Pagrindinė akcininkė Exor – Agnelli šeimos valdoma investicijų grupė – viešai deklaravo paramą sandoriui, kontroliuodama daugiau nei 43 % balsavimo teisių.
Integracija, rinkos pozicionavimas ir ateities perspektyvos
Sandorį planuojama užbaigti iki 2026 m. pradžios – po visų reguliavimo institucijų patvirtinimų ir Iveco gynybos verslo pardavimo. Grupės būstinė liks Turine, o partneriai įsipareigoja išlaikyti dabartines gamyklas ir darbuotojus tol, kol vyks integracija.
Šis reikšmingas susijungimas gali iš esmės pakeisti pasaulinę komercinio transporto priemonių rinką – suteikdamas precedento neturinčią masto naudą, skatinant inovatyvių produktų plėtrą ir atveriant naujas rinkas. Skiriant dėmesį tvarumui ir pažangiai transporto technologijai, Tata Motors ir Iveco kelia naujus pramonės standartus ateičiai.
Palyginimas su pasauliniais konkurentais
Bendradarbiaudamos, Tata Motors ir Iveco Group galės efektyviai konkuruoti su automobilių pramonės gigantais – tokiais kaip Daimler, MAN, Volvo ir Scania. Sujungtas produktų portfelis, išplėsti gamybos pajėgumai ir globalus pasiekiamumas kurs stiprų konkurencinį pranašumą kiekviename komercinio transporto rinkos segmente.
Išvada: nauja pasaulinė jėga komercinio transporto sektoriuje
Vežėjams, mobilumo paslaugų įmonėms ir sunkvežimių bei autobusų entuziastams visame pasaulyje šis susitarimas reiškia naujos automobilių rinkos lyderės gimimą. Tata Motors ir Iveco Group, orientuodamosi į inovacijas, tvarumą bei klientų vertės kūrimą, pasirengusios formuoti šiuolaikinės komercinių transporto priemonių rinkos ateitį.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai