4 Minutės
Įvadas: Kodėl svarbūs BMW M riboto leidimo modeliai
Nuo 1972 m. įkurtas BMW M padalinys tapo viena įtakingiausių sportinių automobilių divizijų tarp prabangių gamintojų. Be masiškai gaminamų modelių, tokių kaip i4 M50 ar M2 Coupé, išskirtinį BMW M reputaciją pagrindžia riboto tiražo modeliai – nuo homologacijos specialiųjų versijų iki bendradarbiavimo su prekiniais ženklais rezultatų. Šiame gide aptariami penki rečiausi BMW M automobiliai: pristatomi jų techniniai duomenys, dizainas, dinaminės savybės, rinkos pozicionavimas bei palyginimas su standartiniais M modeliais.
1. BMW E46 M3 GTR Strassenversion
Apžvalga ir retumas
E46 M3 GTR Strassenversion laikomas rečiausiu šiuolaikiniu M automobiliu – buvo numatyta pagaminti tik 10 kelių versijų. Šis modelis gimė GT lenktynių homologacijos tikslu ir kardinaliai skyrėsi nuo įprastų E46 M3 – dėl lenktynėms adaptuoto V8 variklio ir trasai nutaikytų sprendimų.

Techninės charakteristikos ir dinamika
Variklis: lenktyninis V8, Galia: ~380 AG, Sukimo momentas: ~365 Nm, 0–100 km/val.: <5 s, Didžiausias greitis: ~295 km/val. Įprastame E46 M3 buvo montuojamas eilinis šešių cilindrų variklis (~343 AG), užtikrinantis puikią dinamiką kasdienai.
Dizainas ir rinkos pozicionavimas
Išplėsti sparnai, aerodinaminiai patobulinimai ir masės mažinimas atitiko motosporto bei homologacijos reikalavimus. E46 M3 GTR tapo itin geidžiamu, bet paprastam pirkėjui neprieinamu kolekcionavimo objektu.
2. BMW E36 M3-R
Apžvalga ir retumas
E36 M3-R buvo homologacijos specialusis modelis, sukurtas Australijos ilgų nuotolių lenktynių programai – pagaminta tik 15 vienetų. Ribotas tiražas ir sportinis palikimas daro jį vienu rečiausių E36 variantų.

Techninė informacija ir dinamika
Variklis: patobulintas eilinis šešių cilindrų, Galia: ~322 AG, Sukimo momentas: ~361 Nm, 0–100 km/val.: ~5,5 s. Tai buvo galingiausias E36 kelių modelis savo laikotarpiu.
Dizainas ir kolekcinė trauka
M3-R iš kitų išsiskyrė subtiliais išoriniais akcentais ir sportine pakaba. Skirtingai nei E30 ar E46 M3 modeliai, E36 nesulaukė pasaulinio kulto statuso, o specifinė Australijos homologacija lėmė mažesnį tarptautinį pripažinimą tarp kolekcininkų.
3. BMW XM by Kith
Apžvalga ir retumas
Bendradarbiaujant su Kith buvo sukurti itin riboti BMW M modeliai, ryškiausi iš jų – Frozen Techno Violet/Frozen Black XM (47 vnt.) bei ypatingos M4 ir i4 M50 versijos. XM Kith sukurtas pagal XM Label bazę – pirmąjį M padalinio nepriklausomą modelį nuo M1 laikų. Rezultatas – galingas visureigis su išskirtiniais Kith stiliaus akcentais.

Techninės savybės ir dinamika
Platforma: XM Label, Variklis: hibridinis V8 (S68/S58) – galia priklauso nuo versijos; visi Kith modeliai pasižymi solidžia dinamika ir specialiai parinktais išskirtiniais dizaino bei interjero sprendimais.
Rinkos pozicionavimas ir vertė
Nors XM modeliui kai kuriose analizėse pastebimos greitos vertės nuvertėjimo tendencijos, bendradarbiavimo su Kith modeliai išsiskiria kolekcininkų susidomėjimu – riboto tiražo i4 M50 buvo parduotas už reikšmingą sumą aukcione. XM Kith išskirtinumas ir kultūrinis potencialas užtikrina ilgalaikį vertės augimą, ypač tarp prekės ženklais besižavinčių pirkėjų.
4. BMW 3.0 CSL (50-mečio leidimas)
Apžvalga ir retumas
Pažymint M padalinio 50-metį, pristatytas šiuolaikinis 3.0 CSL yra brangiausias ir rečiausias šio sąrašo modelis – pagaminta tik 50 vienetų. Tai dvasinis E9 3.0 CSL įpėdinis, apjungiantis istorinį paveldą ir naujas inžinerines technologijas.

Techninės savybės ir dinamika
Variklis: S58 eilinis šešių cilindrų (patobulintas), Galia: ~560 AG, Kėbulas: lengvos medžiagos ir aerodinaminiai sprendimai, Kaina: ~€750 000 (antrinėje rinkoje vertė viršija $1 mln.). Modelis skirtas maksimalioms vairavimo savybėms ir kolekcininkams.
Dizainas, palyginimai ir pozicionavimas
Išvystyta aerodinamika, gausu anglies pluošto detalių, akcentuojamas svorio mažinimas – 3.0 CSL yra viršūnėje tarp BMW halo automobilių. Tiems, kurie ieško prieinamesnės alternatyvos, Skytop variantas su S63 V8 siūlo kitokią charakterį ir prognozuojamą stiprią kolekcinę vertę.
5. BMW M4 Nürburgring Edition (Kinijos rinka)
Apžvalga ir retumas
BMW pristatė tik Kinijos rinkai skirtą riboto leidimo M4 Nürburgring Edition, skirtą pabrėžti ilgametę prekinio ženklo sąsają su legendine „Nordschleife“. Pagaminti tik 53 automobiliai – išskirtinumas garantuotas.

Techninės charakteristikos ir dinamika
Pagrindas: M4 Competition xDrive, atlikti specifiniai patobulinimai ir unikalūs Nürburgring žymėjimai, Kaina: ~150 000 JAV dolerių (apie 19 000 brangiau už įprastą M4 Competition xDrive). Dauguma automobilių buvo greitai išparduoti.
Rinkos pozicionavimas
Nürburgring Edition modelis taikomas į pasiturinčius automobilių entuziastus ir kolekcininkus Kinijoje. Tai puikus pavyzdys, kaip BMW kuria specialiai regionui pritaikytus riboto leidimo M modelius, o greitas pardavimas įrodo tokių automobilių paklausą.
Kaip retieji M automobiliai lyginami su standartiniais M modeliais?
Riboto tiražo BMW M automobiliai pasižymi mažesne gamyba, unikaliu dizainu, aukštesne kaina bei dažnai su lenktyninėmis technologijomis. Tuo tarpu standartiniai M modeliai – kaip M2, M3 ar i4 M50 – orientuoti į didesnes apimtis, plačiai prieinamą našumą ir gerą kainos bei dinamikos santykį. Kolekcininkams svarbiausi kriterijai – retenybė, istorija, kilmė ir investicinė vertė.
Išvados
Retiausi BMW M modeliai apima homologacijos specialius leidimus, prabangius bendradarbiavimo projektus ir jubiliejines flagmanų versijas. Kiekvienas jų skirtingas – nuo trasai skirto E46 M3 GTR iki mados prekių įkvėpto XM Kith – tačiau visiems būdingas našumo, paveldo ir kolekcinės traukos derinys. Ieškantiems išskirtinių BMW, šie penki modeliai puikiai atskleidžia, kaip M padalinys balansuoja tarp motosporto šaknų, dizaino inovacijų ir riboto išskirtinumo.
Šaltinis: bmwblog

Komentarai