4 Minutės
Įžanga: Neįtikėtinas 1966 metų Charger su legendiniu 426 Hemi
Po ilgų dešimtmečių saugojimo vėl pasirodė retas 1966 metų Dodge Charger su originaliu 426 kubinių colių Hemi varikliu. Šis automobilis leidžia pažvelgti į ankstyvą Mopar galios istoriją. Nors vėlesnių metų Charger tapo amerikietiško „muscle car“ simboliu, pirmosios kartos „fastback“ kėbulo modelis išsiskyrė stiliaus, komforto ir netikėtos galios deriniu, ypač pasirinkus Chrysler garsųjį Hemi V8 variklį.
426 Hemi istorinis kontekstas ir kilmė
426 Hemi variklis debiutavo 1964 metais, sukurtas lenktynių tikslais. Iš pradžių Chrysler jį skyrė tik sportui, tačiau NASCAR taisyklių pakeitimai ir gamintojų spaudimas paskatino sukurti gatvėms pritaikytą versiją. Nuo 1966 metų „Street Hemi“ tapo papildoma opcija keleiviniuose automobiliuose, o Dodge Charger tapo vienu pirmųjų modelių, kuriame pirkėjai galėjo užsisakyti šį tikrą lenktynių dvasią turintį variklį.
.avif)
Dizainas ir salonas: 1966 metų Fastback identitetas
Pradinis Dodge Charger dažnai lieka šešėlyje, nes dauguma entuziastų įsivaizduoja garsiuosius 1968–1970 metų kupė modelius. Visgi 1966 modelis buvo išskirtinis „fastback“ tipo automobilis, įkvėptas konkurentų, pavyzdžiui, Rambler Marlin. Jis turėjo savitą ašmenų stiliaus groteles su paslėptais žibintais ir prabangesnį saloną nei įprasti Dodge sedanai: keturios atskiros sėdynės ir vientisas vidurinio tunelio konsolė suteikė automobiliui grand touring pojūtį, suderindami komfortą su vairuotojui svarbiausiu išdėstymu.
Techninė specifikacija
Variklis ir transmisija
- Variklis: 426 kubinių colių (7,0 litro) Hemi V8, gamykliškai deklaruojantis apie 425 AG galingumą.
- Transmisija: Gamyklinė keturių pavarų mechaninė; išlikęs originalus, numeriais sutampantis variklis ir dėžė.
- Varantieji ratai: Galiniai, su tvirtos ašies galine pakaba, būdinga to laikmečio „muscle car“ automobiliams.
.avif)
Matmenys ir komplektacija
- Kėbulas: Pirmosios kartos „fastback“ kupė
- Salonas: Keturi atskiros sėdynės su beveik per visą saloną einančia centrine konsolė
- Išskirtinės opcijos: Didelio našumo V8 ir mechaninės perdavimo dėžės deriniai buvo itin reti 1966 metais.
Važiavimo savybės ir našumas
Su 426 Hemi varikliu 1966 metų Charger įgauna tikro „muscle car“ charakterį. Hemi hemisferinės degimo kameros ir didelė darbinė apimtis leidžia mėgautis galingu sukimo momentu esant mažiems sūkiams ir stipria traukos galia greitkelyje. Poruotas su artimų pavarų keturių greičių mechanine dėže, Charger siūlo autentišką aukso amžiaus vairavimo patirtį vertinantiems istoriškai autentišką našumą ir mechaninį ryšį.
Rinkos pozicionavimas ir kolekcinė vertė
Pirmosios kartos Dodge Charger niekada netapo staigiu herojumi kaip 1968–1970 R/T modeliai, kas atsispindi ir aukcionų kainodaroje. Hemi komplektacijos 1966 metų Charger yra ypač reti, tačiau vis dar išlieka santykinai prieinami lyginant su vėlesnių metų „big-block“ Charger modeliais. Tik 1,2% 1966 metų Charger buvo su 425 AG V8, tai sudarė vos 468 egzempliorius. Be to, keturių pavarų mechaninę dėžę pasirinko tik apie 250 pirkėjų, todėl numeriais sutampantys Hemi ir rankiniai pavarų dėžės automobiliai yra ypač įvertinami kolekcininkų.
.avif)
Aukciono rezultatai ir būklė
Šis auksinės spalvos Charger aukcione Ohajuje tapo tikru radiniu. Automobilis ilgai buvo tinkamai saugomas ir išvengė rūdžių bei stipraus nusidėvėjimo. Nors prieš sandėliavimą galėjo būti perdažytas, didžioji automobilio dalis išliko originali ir neperrestauruota. Hemi variklis ir keturių pavarų transmisija išlieka originalūs. Automobilis parduotas už 65 000 JAV dolerių – tai stiprus rezultatas, pakeliantis jį tarp vertingiausių 1966 Charger modelių, tačiau dar neatitinka vėlesnės kartos Hemi aukcionų kainų. Pastačius šalia rinkos tendencijų, tik keli 1966 Charger per viešuosius aukcionus yra pasiekę šešiaženklę sumą.
Palyginimai ir kiti įdomūs modeliai aukcione
Aukciono metu taip pat buvo pristatyti kiti reti Mopar ir klasikiniai išlikę automobiliai. 1967 metų Coronet R/T kabrioletas su 440 kubinių colių V8 ir keturių pavarų mechanine dėže, tik 628 R/T kabrioletai pagaminti 1967-aisiais, todėl šis modelis itin retas. Taip pat buvo demonstruojamas išskirtinai išsaugotas 1961 metų Mercury Comet su maža rida – tai iliustruoja, kad puikios būklės klasikiniai amerikietiški automobiliai vis dar domina kolekcininkus ir entuziastus bei pritraukia dėmesį regioniniuose aukcionuose.
Rekomendacijos entuziastams ir pirkėjams
Kolekcionieriams, siekiantiems autentiško 1960-ųjų Mopar istorijos fragmento, 1966 metų Charger su originaliu 426 Hemi ir keturių pavarų mechanine transmisija – puikus derinys tarp retumo, našumo ir vertės. Nepriklausomai nuo to, ar automobilis bus naudojamas kaip įprastas klasikinis vairavimo malonumas, restauruojamas ar laikomas investicijai, šie ankstyvieji Charger modeliai apdovanoja tuos, kurie vertina autentiškumą ir kilmę. Stebėkite išlikusius egzempliorius regionaluose aukcionuose – gerai išlaikyti modeliai vis dar pasirodo ir gali suteikti puikių galimybių entuziastams.
Šaltinis: autoevolution

Komentarai