4 Minutės
Vienas iš 54: Išskirtinis BMW M1 Procar atvyksta į Monterey aukcioną
Nuostabiai autentiškas BMW M1 Procar, važiuoklės numeris 94301057, bus pristatytas Broad Arrow aukcione Monterey Jet Centre 2025 m. rugpjūčio 14 d. Šio itin reto automobilio vertė vertinama nuo 1,45 iki 1,85 milijono JAV dolerių. Tai vienas iš vos 54 pagamintų Procar modelių, kuris niekada nedalyvavo varžybose ir išlaikė originalią gamyklinę būklę – nedažytas, su autentišku interjeru ir atitinkančia laikmečio technine specifikacija. Kolekcininkams ir senovinių lenktyninių automobilių entuziastams toks išsaugotas Procar – beveik vienintelė savo rūšies proga.
Pirmasis BMW Motorsport sukurtas tikras lenktyninis automobilis
BMW M1 Procar buvo sukurtas BMW Motorsport, įkurto 1972 m. siekiant vystyti gamyklinius sportinių automobilių projektus. Tai pirmasis BMW sportinis automobilis, suprojektuotas ir pagamintas tik lenktynėms. Skirtingai nei ankstesni BMW modeliai (328, 700RS, 2002 ir 3.0 CSL „Batmobile“), M1 buvo sukurtas siekiant atitikti FIA 5 grupės reikalavimus ir konkuruoti su Porsche tarptautinėse sportinių automobilių varžybose.
Dizainas ir konstrukcija
Procar modelis turėjo vamzdinę važiuoklę, lengvaspalvius stiklo pluošto kėbulo elementus, efektyvią aerodinaminę paketą ir specializuotą aušinimo bei išmetimo sistemą. Lyginant su gatvės M1, Procar pasižymėjo platesne vėže, ryškesniais kėbulo elementais, integruotais pakeliamais domkratais ir pagerintomis aušinimo angomis – visa tai užtikrino optimalias sąlygas trumpoms lenktynėms ir greitam aptarnavimui.

Galingumas ir techninės charakteristikos
Šį Procar varo legendinis M88/1 3,5 l DOHC eilinis šešių cilindrų variklis su sausos karterio sistema ir 24 vožtuvais. Lenktynėms skirtame Procar jis išvysto apie 470 AG ir pasiekia apie 9 000 aps./min. Galia perduodama galiniams ratams per ZF penkių pavarų rankinę dėžę. Automobilio lenktyninis svoris siekia kiek daugiau nei 1000 kg, o maksimalus greitis – iki 305 km/h tinkamomis sąlygomis.
Pagrindinės specifikacijos
- Variklis: M88/1 3,5 l DOHC eilėje šeši cilindrai (sauso karterio, 24 vožtuvai)
- Galia: apie 470 AG (Procar specifikacija)
- Pavarų dėžė: ZF 5 pavarų mechaninė, galiniai varomieji ratai
- Svoris: apie 1000+ kg (lenktyninis variantas)
- Maksimalus greitis: beveik 305 km/h
- Važiuoklė: vamzdinė su stiklo pluošto kėbulo elementais
- Stabdžiai: ventiliuojami diskai visose ašyse
- Pakaba: nevienodo ilgio svirtys, reguliuojama lenktynėms
Procar čempionatas ir BMW M1 lenktyninė paveldas
Gamybos sunkumai – įskaitant nesėkmingą ankstyvą bendradarbiavimą su Lamborghini ir homologacijos reikalavimus – paskatino BMW Motorsport vadovą Jocheną Neerpaschą inicijuoti BMW M1 Procar čempionatą. Vienos markės Procar lenktynės vyko kaip „Formulės 1“ palaikomosios varžybos 1979 ir 1980 m. Kiekviename etape penki greičiausi F1 kvalifikacijos sportininkai turėjo galimybę sėsti į gamyklinius Procars ir kautis su privačiais dalyviais.
Šis čempionatas tapo ypač mėgstamas žiūrovų ir sportininkų. Tarp nugalėtojų – Niki Lauda (1979) ir Nelsonas Piquet (1980), o dalyvauti Procar lenktynėse pakviesti F1 žvaigždės Alan Jones, Jacques Laffite, Clay Regazzoni ir Hans-Joachim Stuck. Tokia lenktynių sistema lėmė itin įtemptas, artimas kovas, dažnai prilygusias pagrindinės F1 lenktynių įspūdžiui.
Važiuoklė 94301057: puikiai dokumentuota istorija
BMW šią važiuoklę užbaigė 1979 m. gegužės 9 d., o Procar specifikaciją įdiegė Osella Italijoje. Automobilis buvo pristatytas Vasekui Polakui, žymiam lenktynininkui ir Porsche pardavėjui Kalifornijoje. Po bandymų Riverside trasoje, dėl FIA taisyklių pokyčių jis tapo netinkamas varžyboms, tad Polak nusprendė jį sandėliuoti.
1989 m. automobilis buvo parduotas pirmą kartą, vis dar išlaikęs originalią baltą spalvą be lipdukų. Vėlesni savininkai išsaugojo visas svarbiausias specifikacijas: originalų M88/1 variklį, vamzdinę važiuoklę, gamyklinį stiklo pluošto kėbulą ir lenktyninę įrangą. Dabartinis savininkas jį įsigijo 2021 m. ir 2022 m. atliko techninę apžiūrą The Werkshop dirbtuvėse. Nuo to laiko automobilis buvo naudotas tik neintensyviose treniruotėse trasoje.
Kodėl šis Procar svarbus kolekcininkams ir entuziastams
Iš visų pagamintų 54 Procars dauguma buvo aktyviai eksploatuojami, patyrė avarijų, buvo restauruojami ar modifikuojami. Labai mažai egzempliorių išsaugojo originalią gamyklinę dažų dangą ir interjerą, dar retesni – visai nedalyvavo lenktynėse. Važiuoklė 94301057 yra tarsi M1 Procar laiko kapsulė iš 1979 metų, kurio autentiškumas ypač vertinamas kolekcininkų, muziejų bei „concours d’elegance“ renginių dalyvių.
Šio automobilio retumas, kilmė ir autentiškumas jį daro patrauklų įvairiais aspektais – kaip prestižinį eksponatą, restauracijos projektą ar nedidelę rida turintį dalyvį istorinių automobilių renginiuose. M1 Procar statusas – vieno ikoniškiausių BMW sportinių automobilių, vienintelių vienos markės lenktynių, kuriose reguliariai dalyvavo F1 žvaigždės – suteikia jam ypatingą kultūrinę ir istorinę vertę klasikinių automobilių rinkoje.
Rinkos pozicija ir palyginimas
Klasikinių automobilių rinkoje M1 Procar yra vienas geidžiamiausių BMW lenktyninių modelių ir varžosi su laikmečio Porsche bei kitais 1970-ųjų pabaigos sportiniais prototipais. Lyginant su Porsche 935 ir 911 pagrindu sukurtais sportiniais automobiliais, Procar pasižymi kompaktiškumu, tiesioginiu gamykliniu lenktynių paveldėjimu ir lengvu, grynai sportišku charakteriu. Ribota gamyba bei tiesioginis BMW Motorsport įsitraukimas suteikia šiam modeliui svarbią vietą kolekcininkų bei automobilių sporto entuziastų akyse.
Aukciono informacija
Partijos nr.: 276
Data: ketvirtadienis, 2025 m. rugpjūčio 14 d.
Vieta: Monterey Jet Center, Monterey, Kalifornija
Kaina: 1 450 000 – 1 850 000 USD
Tiems, kurie ieško išskirtinai autentiško BMW lenktyninio automobilio, važiuoklė 94301057 yra itin reta proga įsigyti gamyklinės būklės, puikiai išsaugotą ir nepakitusią vertybę. Nesvarbu, ar jis bus eksponuojamas muziejuje, dalyvaus „concours“ apžiūroje ar pasirinktame istorinių lenktynių renginyje – šis M1 Procar bus išskirtinis Broad Arrow Monterey aukciono akcentas.
Šaltinis: bmwblog

Komentarai