Klasės ieškinys Kalifornijoje įveikė kliūtį dėl Tesla Full Self‑Driving (FSD)

Komentarai
Klasės ieškinys Kalifornijoje įveikė kliūtį dėl Tesla Full Self‑Driving (FSD)

5 Minutės

Klasės ieškinys Kalifornijoje įveikė kliūtį

Tesla daugiau negali nukreipti aukšto profilio teisminio ginčo dėl savo Full Self‑Driving (FSD) rinkodaros į privačią arbitražą daugumos savininkų atžvilgiu. Šiaurės Kalifornijos JAV apygardos teismo teisėjas patvirtino grupinį ieškinį, kurį pateikė Kalifornijos „Tesla“ pirkėjai, teigiantys, kad bendrovė ir generalinis direktorius Elon Musk kelis kartus perdėjo parduotų automobilių autonomines galimybes nuo 2016 m. Sprendimas seka ankstesnius arbitražo laimėjimus kai kuriems savininkams ir neseniai priimtą kompensacijos bylą, kurioje „Tesla“ turėjo grąžinti pinigus FSD pirkėjui.

Ko ieškinys kaltina

Ieškinys susitelkia į pareiškimus, paskelbtus nuo 2016 m. spalio iki 2024 m. rugpjūčio, kad „Tesla" automobiliai buvo aprūpinti aparatine įranga, pasiruošusia pilnai autonomijai. Ieškovai teigia, kad šie teiginiai, matyti „Tesla" svetainėje, dabar pašalintame tinklaraščio įraše ir viešuose Elono Musko pareiškimuose, privertė tūkstančius potencialių pirkėjų įsigyti FSD parinktį manydami klaidingus prielaidus apie jutiklius, aparatinę įrangą ir ilgų distancijų savarankiško vairavimo gebėjimus. Teisėjas nusprendė, kad yra pakankamai bendro paveikumo dėl šių pareiškimų, kad Kalifornijos savininkai galėtų kolektyviai siekti savo reikalavimų.

Kas įeina į klasę?

Patvirtintos Kalifornijos klasės apima vairuotojus, kurie įsigijo Full Self‑Driving programinę įrangą nuo 2017 m. gegužės 19 d. iki 2024 m. liepos 31 d. ir kurie atsisakė „Tesla" arbitražo susitarimo, kartu su klase, apimančia ankstesnius pirkėjus nuo 2016 m. spalio 20 d. iki 2017 m. gegužės 19 d. Teismas atsisakė patvirtinti klasę Enhanced Autopilot pirkėjams, nustatęs, kad šis paketas nebuvo paremtas FSD pažadais kaip pagrindine produkto kokybe.

Teiginiai apie autonomiją, jutikliai ir techniniai klausimai

Vienas pagrindinių techninių skundų byloje yra tas, kad daugelyje „Tesla" modelių trūksta jutiklių komplekto, reikalingo tikrai autonomijai. Ieškovai nurodo LiDAR (lidar) nebuvimą ir ribotą radaro bei ultragarsinių įvesties duomenų dubliavimą kai kuriuose automobiliuose, teigdami, kad „Tesla" žadėjo visapusišką (end‑to‑end) savarankišką vairavimą, bet neįrodė reikalingos aparatinės patikros ar patikimo ilgų atstumų autonominio demonstravimo.

Automobilio specifikacijos ir techninis kontekstas

Nors „Tesla" elektromobiliai paprastai turi kamerų, ultragarsinių jutiklių ir judesio jutiklių rinkinį, sujungtą su borto kompiuteriu, ieškinyje pabrėžiami skirtumai tarp vairuotojo pagalbos sistemų ir visiškai autonominių sistemų. Svarbios specifikacijos diskusijai apima jutiklių dubliavimą, skaičiavimo galias valdymo modulyje, OTA programinės įrangos atnaujinimų galimybes ir vairuotojo stebėjimo sistemų prieinamumą saugiai rankų laisvumo priežiūrai pažangių vairuotojo pagalbos sistemų veikimo metu.

Dizainas, našumas ir vairuotojo pagalbos funkcijos

„Tesla" dizainas pabrėžia integruotą aparatūrą ir per oro bangas (OTA) teikiamus programinės įrangos atnaujinimus, kurie gali atrakinti funkcijas po pardavimo. Tokie našumo rodikliai kaip pagreitis, nuvažiuojamas atstumas ir efektyvumas išlieka pranašumais keliems „Tesla" modeliams, tačiau FSD ginčas susitelkia į programinės įrangos veikimą ir realaus pasaulio gebėjimus, o ne į baterijos ar variklio specifikacijas. „Tesla Autopilot" ir FSD reklamuoja juostos išlaikymą, adaptyvų kruizą ir navigaciją įvairaus laipsnio autonomijai pritaikytuose keliuose, tačiau ieškovai tvirtina, kad tai vis dar pažangios vairuotojo pagalbos funkcijos, o ne tikras 4 arba 5 lygio autonominis vairavimas.

Rinkos pozicionavimas ir konkurencinė analizė

„Tesla" save pozicionavo kaip lyderę autonominio vairavimo inovacijose, dažnai kildama skirtumą tarp savo kamerų pagrindu veikiančio požiūrio ir konkurentų, naudojančių LiDAR arba įvairesnę jutiklių sintezę. Tokios konkurentės kaip Waymo, Cruise ir GM Super Cruise pabrėžia išsamius žemėlapius, specializuotus jutiklių rinkinius ir griežtą geofencingu paremtą veikimą autonomijai. Ieškinys kelia klausimą, ar „Tesla" rinkodara neatitiko pirkėjų lūkesčių, viršijančių tai, ką jos jutiklių ir programinės įrangos paketai patikimai galėjo suteikti.

Teisinės ir reguliavimo pasekmės

Ši byla didina reguliavimo priežiūrą. Kalifornijos DMV iškėlė iššūkių dėl tokių „Tesla" terminų kaip Autopilot ir Full Self‑Driving vartojimo ir siekė veiksmų dėl tariamai klaidinančių teiginių, sprendimas lauktinas spalį. Atskirai arbitražo nutartys ir susitarimai jau privertė kai kuriuos pirkėjus gauti grąžinimus. Klasės ieškinys gali padidinti galimą atsakomybę ir pakeisti, kaip automobilių gamintojai reklamuoja vairuotojo pagalbos technologijas bei autonomijos diegimo laikotarpius.

Kodėl tai svarbu pirkėjams ir entuziastams

Vairuotojams sprendimas pabrėžia būtinybę atskirti reklamuojamą autonomiją nuo dabartinio ADAS veikimo. Entuziastams ir rinkos stebėtojams byla parodo įtampą tarp sparčios programinės įrangos inovacijos, OTA atnaujinimų ir reguliuotojų nuosaikaus požiūrio į tikro autonominio vairavimo diegimą. Kuo toliau tobulėja elektromobiliai, tuo aiškesnė reklama, patikrinti saugumo demonstravimai ir skaidrios techninės specifikacijos bus būtinos vartotojų pasitikėjimui ir rinkos priėmimui.

Tolimesni veiksmai

Klasės ieškinys tęsis per federalinius teismus, kur ieškovai galės siekti kompensacijos ir draudimų. Bylos rezultatas turės įtakos „Tesla" rinkodaros praktikoms dėl Autopilot ir FSD ir gali paveikti pramonės standartus, kaip aprašomos pažangios vairuotojo pagalbos ir autonominės galimybės.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai