Rudens pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: daugiau transporto, trumpesni intervalai ir atnaujinti maršrutai

Komentarai
Rudens pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: daugiau transporto, trumpesni intervalai ir atnaujinti maršrutai

3 Minutės

Rudens tvarkaraščiai startuoja nuo rugsėjo 1-osios

Rugsėjo 1 d. Vilniaus viešasis transportas pereina prie rudens tvarkaraščių: atnaujinti maršrutai, padidintas transporto priemonių skaičius ir trumpesni kursavimo intervalai padės patogiau planuoti keliones miesto viduje. Rudens sezono metu į gatves išvedama 622 transporto priemonių – tai apie 15 % daugiau nei vasarą. Lyginant su vasaros metu dirbusiu parkų kiekiu, papildomai kursuos 9 autobusai greitiesiems reisams ir 54 troleibusai kasdienėms kelionėms.

10 atnaujintų maršrutų ir geresnis susisiekimas

Nuo rugsėjo atnaujinami 10 maršrutų, siekiant padidinti susisiekimo kokybę sparčiai augančiuose rajonuose: Perkūnkiemis, Bajorai, Visoriai, Lazdynai, Lazdynėliai ir kitos teritorijos. Pokyčiai orientuoti į keleivių srauto valdymą, viešojo transporto prieinamumą ir persėdimų optimizavimą.

Kursavimo dažnis ir miesto mobilumas

Didžiausią naudą pajus Perkūnkiemio gyventojai: piko metu reisų intervalas sutrumpės nuo 16 min. iki 5 min. Tarandės gyventojams 52 maršruto autobusas kursuos kas 15 min. vietoje buvusių 25 min. 4G greitieji autobusai važiuos intervaliniu tvarkaraščiu piko metu – kas 6–8 min. (nuo 7:00–9:00 ir 16:00–19:00). Elektriniai laivai kursuos kasdien nuo 8:00 iki 20:00; du laivai ir ilgesnis darbo laikas leis geriau paskirstyti keleivius ir padidinti paslaugos prieinamumą stotelėse.

Transporto priemonių specifikacijos, dizainas ir našumas

Viešajame transporte dominuoja elektrinė trakcija: troleibusai ir elektriniai laivai užtikrina mažesnes emisijas bei tylų važiavimą. Standartiniai miesto autobusai yra 12–18 m ilgio, talpa nuo 60 iki 120 keleivių, modernizuoti salono dizainai su žemesne platforma ir kondicionavimu pagerina komfortą. Greitieji 4G autobusai dažniausiai yra iš anksto prioritetizuoti eismo juostose, todėl jų praktiškas vidutinis greitis ir kuro/energijos sąnaudos yra optimizuotos per maršruto organizavimo sprendimus.

Performance ir efektyvumas

Elektrifikuotos transporto priemonės sumažina vietines NOx ir CO2 emisijas, gerina akustinį komfortą ir pasižymi mažesnėmis eksploatacinėmis sąnaudomis ilgalaikėje perspektyvoje. Greitųjų autobusų ir troleibusų dažnesnis kursavimas sumažina persėdimo laikus ir leidžia efektyviau paskirstyti keleivių srautus.

Rinkos pozicija ir palyginimai su asmeniniu transportu

Investicijos į viešąjį transportą – strategija, konkuruojanti su individualiu automobiliu miesto erdvėje. Didesnis reisų dažnis ir geresnė prieinamumas mažina šviesoforų kamštis, mažina parkavimo poreikį ir išlaidas keleiviams. Palyginti su asmeniniais automobiliais, modernus viešasis transportas pasižymi didesniu keleivių tankumu ir mažesnėmis emisijomis vienam keleiviui.

Nauda keleiviams

Įgyvendinti pokyčiai leis sutrumpinti persėdimo laikus, pagerinti reisų dažnumą ir užtikrinti sklandesnę kelionę daugiau nei 45 tūkst. vilniečių. Apskaičiuota, kad per parą keleiviai bendrai sutaupys apie 322 valandas kelionės laiko.

Pastaba: visos originalios nuotraukos, jų vieta ir antraštės nekeičiamos, laikomasi pradinio šaltinio vaizdinės medžiagos.

Vilniaus m. savivaldybės informacija. Pradėti ikiteisminiai tyrimai pagal LR BK 22 str. 1 d., 129 str. 1 d., 178 str. 1 d., 281 str. 2 d.

Šaltinis: vilnijosnaujienos

Palikite komentarą

Komentarai