3 Minutės
Mažas variklis, sukurtas prailginti elektromobilio nuotolį
Net kai automobilių gamintojai aktyviai pereina prie pilnai elektrinių automobilių (BEV), vidaus degimo technologijos ir toliau vystomos taip, kad juos palaikytų — o ne pakeistų. Rumunų specialistas Horse Powertrain pristatė C15, kompaktišką 1,5 litro atmosferinį keturių cilindrų variklį, sukurtą konkrečiai kaip elektromobilio nuotolio didintuvas. Maždaug mažos rankinės dydžio įrenginys integruoja generatorių, inverterį, išmetimą ir aušinimo įrangą į vieną kompaktišką bloką, galintį įkrauti EV bateriją važiuojant.
Transporto priemonės specifikacijos
Išmatavimai ir montavimas
C15 matmenys yra maždaug 19.7 in x 21.7 in x 10.8 in, suprojektuotas montuoti horizontaliai arba vertikaliai siaurose variklių ertmėse. Jo kompaktiška konstrukcija tinka B ir C segmento elektriniams automobiliams, o turbininė versija — ir didesniems D segmento keleiviniams bei lengviesiems komerciniams automobiliams.
Galia ir emisijos
Atmosferinė versija išvysto iki 94 hp, o su turbokompresoriumi galia padidėja iki maždaug 161 hp. Horse Powertrain teigia, kad dizainas atitinka Euro 7 emisijų ribas ir gali veikti su skystomis naftos dujomis (LPG), kai to reikalaujama, kas suteikia didesnį lankstumą gamintojams, orientuojantiems į skirtingas rinkas.
Dizainas ir integracija
Sukurtas nuo nulio kaip nuotolio didinimo generatorius, C15 dera su esamais elektriniais varikliais ir bortinėmis įkrovimo sistemomis. Jo vientisas korpusas talpina ir starterio generatorių, ir inverterį, taip sumažinant montavimo sudėtingumą. Gamintojai gali montuoti modulį priekinėse arba galinėse ertmėse su minimaliu pertvarkymu, leidžiant natyvioms BEV platformoms būti konvertuotoms į nuotolio prailgintus elektrinius automobilius (REEV) be esminių architektūros pakeitimų.

Našumas ir efektyvumas
Nuotoliui skirtieji varikliai neturi būti aukštų sūkių, didelės galios agregatais, kad būtų veiksmingi. C15 veikia optimizuotu sūkių diapazonu, siekiant maksimalizuoti šiluminį efektyvumą ir sumažinti kuro sąnaudas, tuo pačiu palaikant baterijos įkrovos lygį. Toks pastovus darbas padeda mažinti vairuotojų nerimą dėl nuotolio, prailginant realų važiavimo atstumą nesumažinant elektromobilio važiavimo savybių.
Rinkos pozicionavimas ir aktualumas
Automobilių gamintojai vis dažniau dengiasi tarp grynųjų BEV ir mišrių architekturų. Pramonės judesiai — nuo Scout planuojamos Harvester nuotolio didinimo opcijos iki kitų gamintojų tyrinėjimų REEV srityje — rodo tendenciją link lanksčių pavarų sistemų. Horse Powertrain pozicionuoja C15 kaip ekonomišką, mastelį keičiantį sprendimą gamintojams, siekiantiems greito rinkos pateikimo nuotolį prailginančioms versijoms tose rinkose, kur įkrovimo infrastruktūra arba klientų pageidavimai daro prailginimą patraukliu.

Palyginimai ir panaudojimo scenarijai
Lyginant su didelės darbinės talpos generatorių varikliais, naudojamais kai kuriuose koncepciniuose REEV sprendimuose, C15 yra kompaktiškas, lengvas ir lengviau pritaikomas montavimui. Jo turbokompresorinė 161 hp versija konkuruoja su didesniais generatoriais, skirtais sunkesnėms transporto priemonėms, tuo tarpu 94 hp atmosferinis modulis orientuotas į mažesnius elektrinius hečbekus ir sedanus. Flotų ir lengvųjų komercinių operatorių atveju C15 mažas dydis ir Euro 7 atitikimas gali sumažinti sistemos sudėtingumą bei eksploatacines sąnaudas, palyginti su didelėmis hibridinėmis pavaromis.
Išvada
Tęsiantis elektrifikacijos procesui, nuotolio didintojai, tokie kaip Horse Powertrain C15, siūlo pragmatišką tarpinius sprendimus. Jie leidžia gamintojams pasiūlyti ilgus nuotolius ir greitesnį priėmimą regionuose, kur įkrovimo tinklai dar vystosi. Vartotojams tai reiškia elektromobilio važiavimo privalumus su mažiau kompromisų realiame nuotolyje — visa tai iš maždaug lagamino dydžio variklio, sukurtą sklandžiai integruotis į esamas EV platformas.
Šaltinis: motor1

Komentarai