Skalvių žiedas praplatintas dėl 3G maršruto: ką tai reiškia Vilniaus eismui ir Lietuvos transporto rinkai

Skalvių žiedas praplatintas dėl 3G maršruto: ką tai reiškia Vilniaus eismui ir Lietuvos transporto rinkai

0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Kas pakeista Skalvių žiede ir kodėl tai svarbu

Vilniaus Pašilaičių rajone esančio Skalvių žiedo išvažiavimas į Gileikių gatvę neseniai buvo praplėstas – tai pirminis, bet reikšmingas žingsnis prieš visos sankryžos rekonstrukciją. Savivaldybė aiškina, kad pakeitimas reikalingas sklandesnei ir saugesnei viešojo transporto eigoje, ypač įleidžiant ilgesnius miesto autobusus, tokius kaip maršrutas 3G.

Gyventojų spėlionės ir oficialūs paaiškinimai

Dar prieš oficialius darbų pranešimus vietiniai gyventojai kėlė prielaidą, kad platinimas leidžia į Gileikių gatvę sukti ilgesniems autobusams. Ir tai pasitvirtino: nors per vietą iki tol kursavo trumpi 5 maršruto autobusai, praplatinus išvažiavimą taps įmanoma įvesti ilgesnius 12–18 m klasių autobusus be didelių manevravimo problemų. „Išvažiavimas iš Skalvių viešojo transporto galutinės stotelės į Gileikių gatvę yra itin smailaus kampo. Todėl siekiant užtikrinti sklandesnes eismo sąlygas, nuspręsta išvažiavimą praplatinti“, – komentuoja Gabrielius Grubinskas, Vilniaus savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas.

Kokie darbai laukia toliau?

Artimiausiu metu planuojama pilna žiedo rekonstrukcija ir specialių autobusų peronų įrengimas – tai būtų naujovė Vilniuje. Tokie peronai pagerins įlipimą ir išlipimą, sumažins stotelių užtrukimo laiką ir padidins maršrutų patikimumą.

Transporto poveikis vairuotojams Lietuvoje

Nors internete pasirodė kritikos, kad ilgesni autobusai gali sukelti spūstis, istorija rodo ką kita: daugelį metų per panašius ruožus važinėję trumpi autobusai (pvz., 5 maršrutas) keliavo be reikšmingų vėlavimų. Pratesinus eismo juostą ir įrengus peronus, tikėtina, kad viešasis transportas taps patikimesnis, o asmeninių automobilių srautas – mažiau trukdomas.

Automobilių ir autobusų techniniai aspektai

Ilgesni autobusai (pvz., 12–18 m arba lenkti artikuliuoti modeliai) turi didesnį posūkio spindulį ir reikalauja platesnių išvažiavimų. Tai tiesiogiai veikia inžinerinius sprendimus – kelio dangą, bortelius, peronų aukštį. Lietuvos transporto sektoriuje vis labiau populiarėja elektriniai miesto autobusai, kurių kaina Lietuvoje gali būti aukštesnė nei kai kuriose ES šalyse dėl mažesnio masto pirkimų, tačiau eksploatacijos sąnaudos ilgalaikėje perspektyvoje dažnai būna mažesnės.

Rinkos perspektyvos ir kainų tendencijos

Lietuvos automobilių rinka šiuo metu fiksuoja augančią paklausą tiek naudotų, tiek naujų automobilių segmente. Augant viešojo transporto investicijoms, savivaldybės dažniau renkasi universalius ir ekonomiškus sprendimus – elektroautobusus ar hibridines modifikacijas. Transporto modelių populiarumas Lietuvoje atitinka Europos tendencijas: mažesni miesto automobiliai, dalijimosi paslaugos ir žaliųjų sprendimų poreikis auga.

Kaip tai veikia kasdienį eismą Vilniuje ir Kaune?

Pagal miesto planus, geresnė infrastruktūra viešajam transportui sumažins automobilio poreikį trumpiems miesto reisams, o tai ilgainiui gali mažinti spūstis ir oro taršą tiek Vilniuje, tiek Kaune. Tai ypač aktualu vairuotojams Lietuvoje, stebint kainų spaudimą degalams ir automobilių priežiūros išlaidas.

Išvados

Skalvių žiedo praplatinimas – maža, bet reikšminga dalis platesnės Vilniaus transporto modernizacijos. Investicijos į autobusų peronus ir didesnių maršrutų įvedimas gali pagerinti paslaugų kokybę, sutrumpinti kelionės laiką ir prisidėti prie tvaresnės mobilumo politikos Lietuvoje.

Šaltinis: madeinvilnius

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą

Susijusios straipsniai