4 Minutės
Latvių dominavimas Elektrėnuose: Sesks ir Francis laimėjo absoliučiąją įskaitą
Šeštadienį Elektrėnų apylinkėse nugriaudėjo penktasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas „Berner Rally Elektrėnai“, kuriame prie starto stojo 79 ekipažai. Po intensyvios, kiek daugiau nei 100 km ilgio kovos žvyrkeliuose aplink Elektrėnus, Kaišiadorys ir Trakus, absoliučiais nugalėtojais tapo latviai Martinš Sesks ir Renars Francis. Vairuodami „Škoda Fabia STR Proto“ jie laimėjo 7 iš 9 greičio ruožų ir finalinėje rikiuotėje aplenkė artimiausius persekiotojus 1 min. 7 sek., išsiveždami ir specialų prizą – mikroautomobilį „Citroën Ami“.
Techninė persvara ir taktinė lyderystė
Sesksų „Škoda Fabia STR Proto“ buvo greita ir patikima: tipiniai tokio lygio ralio automobilio privalumai – lengvesnė kėbulo konstrukcija, specialiai pritaikyta važiuoklė, sustiprinta transmisija ir efektyvus variklio valdymas – leido latviams išlaikyti didelį tempą per daugumą ruožų. Šie elementai yra svarbūs ir Lietuvos automobilių rinkai, kur Škoda modeliai ilgai vertinami dėl geros kainos ir priežiūros sąnaudų santykio.

Lietuvos lyderiai: Žala užsitikrino čempiono titulą
Vaidotas Žala ir Ugnius Vainevičius pasiekė antrą vietą ir tuo pačiu užsitikrino 2025 metų Lietuvos ralio čempionų titulą. Nors jie neprilygo Sesksams šio etapo metu, finišavo greičiausi tarp lietuvių, o jų rezultatas – svarbi žinia vairuotojams Lietuvoje, stebintiems sezono eigą ir vietinių komandų pajėgumą.
Tarpinės įskaitos ir įdomūs automobiliai
2WD klasėje po gedimo su Andrejaus Apočkino ir Anuš Šachsuvarovos BMW M3 vairuojamu automobiliu į priekį pakilo Kajus ir Maja Samsonai, kurie nugalėjo viena ašimi varomų automobilių įskaitoje. BMW M3 – pripažintas sportinio segmento modelis Europoje – Lietuvos rinkoje išlieka populiarus tarp entuziastų dėl galios ir vairavimo dinamikos, tačiau tokie automobiliai reikalauja didesnės priežiūros ir investicijų.

Rally 4 Trophy, SSV ir incidentai trasoje
Irmantas ir Edvinas Buivydai, vairavę retą „Lancia Ypsilon“, pirmą kartą sezone laimėjo „Rally 4 Trophy“ etapą. Lancia modeliai Lietuvoje yra retesni nei populiarūs „Volkswagen“ ar „Škoda“, tad tokie pasirodymai pritraukia dėmesį dėl unikalaus dizaino ir itališko charakterio. SSV klasėje nugalėtojais tapo Aurimas Juodvalkis ir Lukas Araminas; antroje vietoje – Paulius ir Eligijus Urbonai.
Deja, dėl gedimų ir avarijų „Berner Rally Elektrėnai“ finišo nepasiekė 31 ekipažas iš 79 startavusių, tarp incidentų buvo ir rimtesnių apsivertimų.

Kaip ralio rezultatai veikia Lietuvos automobilių rinką?
Tokie ralio renginiai stiprina vietinę auto entuziastų bendruomenę ir daro įtaką pirkėjų nuostatoms. Ralio technologijos – stipresnė važiuoklė, tvirtesnės stabdžių sistemos, efektyvesni varikliai – dažnai inspiruoja gamintojus ir pardavėjus siūlyti patikimesnes, geriau valdomas versijas populiarių modelių Vilniuje, Kaune ar kituose miestuose. Mikroautomobilis „Citroën Ami“, kaip prizas, atkreipia dėmesį į augančią miesto mobilumo tendenciją: tokie sprendimai aktualūs miestams, kur kaina ir parkavimo galimybės lemia pirkėjų pasirinkimus.
Rinkos tendencijos Lietuvoje ir Europa
Lietuvos automobilių rinka šiuo metu seka Europos tendencijas: mažesni, ekonomiški miesto automobiliai populiarėja, taip pat stiprėja susidomėjimas elektrinėmis ir hibridinėmis versijomis. Tuo pat metu automobilių populiarumas tarp entuziastų (BMW M3, ralio šėlsmas) išlieka stabilus, tačiau pirkėjai Vilniuje ir Kaune dažniau renkasi praktiškumą ir mažesnes eksploatacijos išlaidas. Kainos Lietuvoje, lyginant su Vakarų Europa, dažnai priklauso nuo importo mokesčių ir pasiūlos – naudotų sportinių modelių kainos gali būti konkurencingos, tačiau naujos technikos įsigijimas brangesnis dėl importo ir komplektacijos.

Verdiktas vairuotojams Lietuvoje
„Berner Rally Elektrėnai“ parodė, kad techninė parengtis, patikimas automobilis ir komandinė disciplina lemia pergalę. Lietuvos vairuotojams ir automobilių rinkai tokie renginiai skatina tiek naujų modelių atėjimą, tiek diskusijas apie automobilio pasirinkimą – nuo miesto mikroautomobilių iki sportinių sedanų. Stebėdami ralio rezultatus, pirkėjai Vilniuje ir Kaune gali geriau suprasti, kuri technika ir kokie sprendimai praktikoje pasiteisina Lietuvos keliams.
Šaltinis: autoasas

Komentarai