5 Minutės
Rekordinis ilgo nuotolio važiavimas: iš Stuttgarto į Malmę viena įkrova
Mercedes parodė reikšmingą žingsnį elektrinės mobilumo srityje: EQS bandymų automobilis, aprūpintas ličio-metalo kietosios būsenos baterija, nuvažiavo 1 205 km (749 mylių) kelionę iš Stuttgarto, Vokietijoje, į Malmę, Švedijoje, viena įkrova, atvykdamas su apie 137 km likusiu nuvažiuojamu atstumu. Šis važiavimas vyko kaip dalis Mercedes realaus pasaulio patvirtinimo programos naujos kartos baterijų technologijai ir parodo, kaip didesnis energijos tankis gali praktiškai suteikti ilgą nuotolį už laboratorijos ribų.
Kas lėmė didesnį nuvažiuojamą atstumą?
Bandymų automobilis naudoja ličio-metalo kietosios būsenos elementus, sukurtus bendradarbiaujant su Mercedes-AMG High Performance Powertrains ir tiekiamus JAV įmonės Factorial Energy. Palyginti su standartine EQS baterija, kietosios būsenos paketas, kaip pranešama, suteikia apie 25 % daugiau naudojamos energijos, išlaikydamas panašų svorį ir išmatavimus. Būtent šis padidėjęs naudojamos energijos kiekis yra pagrindinė priežastis, dėl kurios EQS nuvažiavo tokią išskirtinę distanciją be papildomos įkrovos.
Baterijų technologija ir išdėstymas
Kietosios būsenos chemija pakeičia įprastose ličio jonų paketuose naudojamą skystą elektrolitą kietuoju elektrolitu ir ličio-metalo anodą. Tai leidžia pasiekti didesnį energijos tankį ir gali pagerinti saugumą bei įkrovimo charakteristikas. Mercedes teigia, kad prototipo baterijos fizinis plotas ir masė išlieka panašūs į serijinę EQS bateriją, kas supaprastina integraciją ir rodo, jog technologija galėtų pereiti į serijinę gamybą be didelių automobilio pertvarkymų.

Automobilio specifikacijos ir našumas
Nors Mercedes bandymų EQS apibūdino kaip tik „lengvai modifikuotą" palyginti su serijiniu modeliu (baterijos chemija buvo pagrindinis skirtumas), šis važiavimas atspindi realaus pasaulio nuvažiuojamo atstumo padidėjimą, o ne tik laboratorinius skaičius. EQS platforma jau yra aerodinamiškai optimizuota ir sukurta efektyvumui — savybės, kurios kartu su didesnio energijos tankio baterijų elementais leido pasiekti 1 205 km rodiklį. Specialus pavaros ar programinės įrangos derinimas bandymui buvo minimalus, kad atspindėtų tai, ko klientai gali tikėtis, kai technologija pasieks salonus.
Pagrindinės techninės išvados
- Pasiektas atstumas: 1 205 km (Stuttgarto–Malmės) viena įkrova
- Likęs nuvažiuojamas atstumas atvykus: ~137 km
- Naudojamos energijos padidėjimas: maždaug +25 % lyginant su standartine EQS baterija
- Baterijos formos faktorius: svoris ir dydis panašūs į esamą EQS paketą
- Vystymo partneriai: Mercedes-AMG High Performance Powertrains ir Factorial Energy
Dizainas ir efektyvumas
EQS yra Mercedes flagmaninis elektrinis sedanas, sukurtas mažam oro pasipriešinimui ir efektyvioms sistemoms — idealus bandymų pagrindas pažangiems baterijų elementams. Jo aerodinaminė siluetas, dugno aerodinamika ir efektyvus šilumos valdymas papildo tankesnę energijos saugyklą ir padeda maksimaliai išnaudoti realaus pasaulio nuvažiuojamą atstumą. Bandymas pabrėžia, kaip svarbu, kad automobilio dizainas ir baterijų chemija veiktų kartu mažinant range anxiety ir gerinant ilgo nuotolio kelionių patogumą.

Rinkos pozicionavimas ir gamybos perspektyvos
Mercedes pozicionuoja EQS kaip prabangų elektrinį flagmaną, o kietosios būsenos baterijų integracija galėtų pakelti tiek nuvažiuojamą atstumą, tiek komfortą prabangiems EV klientams. Vadovai teigia, kad tokie bandymai skirti įvertinti našumą skirtingomis klimato sąlygomis ir maršrutų profiliais bei pagreitinti serijinę gamybą. Nors Mercedes neatskleidė tikslios išleidimo datos, įmonės vadovybė pabrėžė tikslą pristatyti kietosios būsenos inovacijas į serijinę gamybą iki dešimtmečio pabaigos, kas šią technologiją galėtų perkelti į pagrindinę prabangių EV rinką per artimiausius kelerius metus.
Palyginimai ir pramonės kontekstas
1 205 km važiavimas vos lenkė ankstesnį ilgo nuotolio demonstravimą su Mercedes Vision EQXX koncepcija, kuri nuvažiavo Stuttgarto–Silverstono maršrutą, trumpesnį 3 km. Skirtingai nei koncepcinis automobilis — kuris prioritetizavo ekstremalų efektyvumą ir buvo beveik eksperimentinis prototipas — EQS bandymų automobilis yra arčiau to, ką klientai pirks, kas sustiprina rezultatų patikimumą. Palyginti su šiandien prieinamais įprastais ličio jonų EV, EQS su kietosios būsenos elementais žada reikšmingą naudojamos nuvažiuojamos energijos šuolį nepadidinant paketo dydžio.
Pasekmės pirkėjams ir EV įsisavinimui
Vairuotojams, nerimaujantiems dėl ilgo nuotolio kelionių ir įkrovimo infrastruktūros, kietosios būsenos baterijos gali būti transformuojančios: didesnis energijos tankis reiškia mažiau įkrovimo sustojimų ir didesnį lankstumą kelionėse. Be to, panašaus baterijos svorio ir dydžio išlaikymas supaprastina integraciją į esamas automobilių linijas, potencialiai pagreitindamas patekimą į rinką. Mercedes požiūris — pritaikyti patikrintą automobilio architektūrą su patobulinta elementų chemija — siekia sumažinti techninę riziką ir tuo pačiu suteikti apčiuopiamą naudą klientams.
Santrauka
Mercedes EQS ilgo nuotolio bandymas, naudojant ličio-metalo kietosios būsenos elementus, demonstruoja aiškų proveržį elektrinio nuvažiuojamo atstumo srityje ir patvirtina gamintojo kelią link serijinių naujos kartos baterijų. Su 1 205 km vienos įkrovos važiavimu ir 25 % daugiau naudojamos energijos panašaus dydžio pakete, kietosios būsenos technologija išryškėja kaip svarbus sprendimas praplėsti EV nuotolį, pagerinti saugumą ir pagreitinti elektrinių automobilių įsisavinimą plačiojoje rinkoje.
Šaltinis: arenaev

Komentarai