ES sugriežtino automobilių gamybos taisykles — mažas kainos augimas, didesnės galimybės Lietuvos šrotams ir dalių rinkai

ES sugriežtino automobilių gamybos taisykles — mažas kainos augimas, didesnės galimybės Lietuvos šrotams ir dalių rinkai

0 Komentarai Aistė Petrauskaitė

3 Minutės

Kas nutiko ir kodėl tai svarbu Lietuvos vairuotojams?

Europos Parlamentas neseniai patvirtino naujas taisykles, kurios griežtina automobilių gamybos ir utilizavimo reikalavimus, siekiant spartinti perėjimą prie žiedinės ekonomikos. Pagrindinis reikalavimas – perdirbto plastiko dalis naujuose ES parduodamuose automobiliuose turi sudaryti bent 20 proc. per šešerius metus nuo taisyklių įsigaliojimo ir bent 25 proc. per dešimtmetį. Iš šios dalies 15 proc. turi būti atgauta iš pačių išnaudotų automobilių (ELV), o iki 50 proc. galės būti gamyboje susidarantis industrinis plastikas.

EP pozicija ir Lietuvos perspektyva

Europarlamentaro Pauliaus Saudargo teigimu, taisyklės padeda mažinti priklausomybę nuo retųjų žaliavų (ypač svarbu elektromobilių komponentams) ir skatina gamintojus galvoti apie perdirbimą jau projektavimo stadijoje. Lietuvai tai gali būti gera žinia: vietos verslai, užsiimantys automobilių išrinkimu ir dalių prekyba (šrotai), Vilniuje, Kaune ar kituose miestuose gali gauti daugiau medžiagų perdirbimui ir perpardavimui.

Techniniai reikalavimai ir jų įtaka automobilio specifikacijoms

Medžiagos ir dizainas

Daugiau perdirbto plastiko reiškia, kad gamintojai ims plačiau naudoti reciklatus interjeruose, apdailoje ar nešlifuotuose komponentuose. Tai gali paveikti estetinius sprendimus, apdailos tekstūras ir spalvų stabilumą, tačiau šiuolaikinės reciklinto plastiko technologijos leidžia išlaikyti aukštą kokybę.

Našumas ir ilgaamžiškumas

Pakeitimai neturėtų reikšmingai sumažinti automobilio eksploatacinių savybių, tačiau dalinių pakeitimų atsparume ar svorio balanse gali būti – tai gamintojai spręs optimizuodami kompozitus ir konstrukcijas.

Rinkos poveikis Lietuvoje — kainos, pasiūla ir konkurencija

Remiantis EK preliminariais skaičiavimais, naujos taisyklės gali nežymiai padidinti automobilių kainas – dažniausiai tai būtų „keliasdešimt eurų“ vienam automobiliui. Lietuvoje naujų automobilių kainos jau priklauso nuo euro zonos tendencijų, o nedidelis kainos augimas greičiausiai neužgesins paklausos. Tuo pačiu metu padidės antrinių žaliavų srautas į šrotus ir auto dalių rinką, kas gali sumažinti naudotų dalių kainas ir pagerinti atsarginių dalių prieinamumą Vilniuje, Kaune ir kituose miestuose.

Rinkodaros ir pozicionavimo aspektai

Gamintojai, skelbiantys apie didesnį perdirbtų medžiagų kiekį, galės stiprinti savo tvarumo komunikaciją. Lietuvos automobilių rinka gali sekti Vakarų Europos tendencijas: pirkėjai vis labiau vertina ekologiją ir perdirbamumą, todėl prekės ženklai, siūlantys „žalesnius“ sprendimus, gali įgyti konkurencinį pranašumą.

Palatvės ir reglamentavimas

Naujos taisyklės taip pat numato ribojimus ELV eksportui iš ES – tai sumažins neteisėtą išregistruojamų automobilių judėjimą ir užtikrins, kad utilizuoti automobiliai būtų perdirbami Europos teritorijoje. EP patvirtinimas dar priklauso trišalėms deryboms su Komisija ir Taryba; jei susitarimas bus pasiektas, šešerių metų įgyvendinimo laikotarpis prasidės nuo galutinio priėmimo.

Kaip ruoštis Lietuvos vartotojams ir verslui?

  • Vairuotojams Lietuvoje: tikėtina, kad naujų automobilių kainų pokytis bus menkas, o ilgalaikėje perspektyvoje naudoti komponentai ir paslaugos bus pigesni.
  • Šrotams ir dalių pardavėjams: tai proga investuoti į perdirbimo linijas, sertifikaciją ir partnerystes su gamintojais.
  • Automobilių servisams: reikės prisitaikyti prie naujų medžiagų ir remonto technologijų.

Apibendrinant, ES sprendimas – tai maža papildoma kaina pirkėjui, bet didelė galimybė Lietuvos auto verslui: daugiau perdirbamų žaliavų, platesnės dalių rinkos ir tvaresnis sektoriaus vystymasis.

Šaltinis: delfi

Sveiki! Esu Aistė ir automobiliai – mano kasdienė aistra. Seku naujausias automobilių naujienas, modelių premjeras ir džiaugiuosi galėdama dalytis jomis su jumis. Tikiu, kad gera informacija padeda pa

Komentarai

Palikite komentarą

Susijusios straipsniai