4 Minutės
Savaitgalį, rugsėjo 26–27 d., Lietuvos automobilių Mini ralio čempionato karavanas sustos Mažeikiuose: „ORLEN Lietuva Rally Cup 2025" finalas žada ne tik dramatiškas kovas dėl titului, bet ir A lygos ralio kokybės elementus, kurie svarbūs tiek dalyviams, tiek automobilių entuziastams Lietuvoje. Renginio organizatoriai pasirūpino, kad dalyviams būtų paruošta ilgiausia sezono sportinė distancija (beveik 33 km) ir net septyni techniški greičio ruožai Mažeikių ir Viekšnių apylinkėse.
Kas laukia trasoje ir žiūrovams
Penktadienio vakarą Mažeikiuose vyks iškilmingas ralio atidarymas: pro starto arką pravažiuos net 85 automobiliai, kurie šeštadienį kovos dėl čempiono titulų. Šis etapas – neeilinis: už gerą rezultatą skiriama 1,5 karto daugiau taškų nei kituose etapuose, todėl čempionato lentelė gali pasikeisti iš esmės. Organizatoriai taip pat pirmą kartą mini ralyje įtraukė bandomąjį greičio ruožą, kuriame penktadienį nuo 17 iki 19 val. dalyviai galės patikrinti techniką ir įgūdžius.

Žiūrovų privalumai
Renginio transliacijomis ir interaktyviais įrankiais rūpinasi „Rally Freaks“: parengti interaktyvūs žemėlapiai su rekomenduojamomis stebėjimo vietomis bei videoclip'ai iš ekipažo perspektyvos. Negalintys atvykti į Mažeikius stebės tiesioginę transliaciją iš 2 ir 4 greičio ruožų, taip pat atidarymo ir apdovanojimų ceremonijas internete. Visos nuorodos ir informacija skelbiama „ORLEN Lietuva Rally“ Facebook puslapyje.
Techninės detalės ir A lygos elementai
Organizatoriai aiškiai pabrėžia kokybę: net mini ralis turi veiksmų elementų, būdingų A lygai. Registracija vykdoma per „Autorally.lt" platformą – ta pačia sistema kaip ir aukščiausios klasės etapuose, todėl rezultatai bus fiksuojami aukštos kokybės standartais.

Dalijimasis trasomis su A lyga
Į renginį atvyks ir A lygos pilotai su aukščiausios klasės technika: Giedrius Notkus ir Jonas Sluckus su Škoda Fabia R5, pretendentai į Rally4 Trophy – Markas Buteikis ir Erikas Valkeris. Taip pat įdomus dalyvis Darius „Biesas" Biesevičius su Porsche Cayman: tokių automobilių atsiradimas starto sąraše parodo, kad mini ralis Lietuvoje tampa vis įvairesnis ir patrauklesnis žiūrovams.
Automobilių specifikacijos, našumas ir dizainas
R5 (dabar dažnai vadinami Rally2) klasės bolidai, kaip Škoda Fabia R5, pasižymi turbokompresoriniais varikliais (apie 1,6 l) ir maždaug 280 AG galios diapazonu, visų ratų pavara bei pažangia važiuokle – tai lemia aukštą trauką ir greitį techninėse trasos atkarpose. Rally4 klasės automobiliai yra mažesnės galios (priklausomai nuo modifikacijos 100–200 AG), dažnai priekiniais varančiaisiais ratais, pigesni eksploatuoti ir puikiai tinkantys pradedantiesiems.
Porsche Cayman startas mini ralyje – išskirtinumas: tokie automobiliai pasižymi puikia dinamikos pusiausvyra, tačiau jų eksploatacija ir paruošimas ralio reikalams Lietuvoje dažnai yra brangesnė nei specializuotų ralio bolidų.
Rinkos poveikis ir vartotojų įžvalgos Lietuvoje
Daugeliui vairuotojų Lietuvoje ralio įranga ir bolidai įkandami tik kaip hobis arba profesionali karjera; naujų automobilių kainos Lietuvoje šiuo metu išlieka aukštesnės nei kai kuriuose Europos rinkose dėl mokesčių ir paklausos, todėl daug lietuvių renkasi naudotų automobilių importą arba dalyvavimą čempionatuose su mažesnės klasės technika. Škoda markė išlieka tarp populiariausių Lietuvoje dėl prieinamumo ir patikimumo; tuo tarpu egzotiškesni modeliai, kaip Porsche, dažnai užima nišinę vietą rinkoje – juos renkasi turtingesni pirkėjai ar kolekcininkai.
Išvados
Mažeikių etapas „ORLEN Lietuva Rally Cup 2025" – ne tik finalas: tai renginys, kuriame mini ralio dalyviai gauna galimybę pajausti A lygos kokybę, o žiūrovai – stebėti profesionaliai paruoštą varžybų laidą. Renginys turės ir ilgalaikį poveikį Lietuvos automobilių kultūrai: nuo jaunų talentų kilimo iki didesnio susidomėjimo ralio sportu ir specifinių automobilių paklausos Vilniuje, Kaune ir kituose šalies miestuose.
Šaltinis: tv3
Komentarai