Trakuose 4 elektrobusai: žalesnė viešojo transporto era

Komentarai
Trakuose 4 elektrobusai: žalesnė viešojo transporto era

3 Minutės

Trakų rajone viešojo transporto parkas atsinaujina – į regiono maršrutus atvyko keturi nauji elektriniai autobusai. Savivaldybės ir vietinės bendrovės UAB „Trakų paslaugos“ bendradarbiavimas leido pratęsti žalio kurso strategiją: mažinti taršą, skatinti keleivių persėdimą į viešąjį transportą ir plėtoti patikimą elektrinę infrastruktūrą.

Oficialus perdavimas ir simbolika

Oficialioje ceremonijoje Trakų autobusų stotyje žalią juostelę kirpo Trakų rajono meras Andrius Šatevičius ir UAB „Trakų paslaugos“ direktorius Rolandas Lenkauskas. Renginyje dalyvavo ir savivaldybės administracijos vadovai bei autobusus perdavusios įmonės atstovai. Keleiviai gavo saugumo atšvaitus, o tiekėjas prie autobusų pridėjo ir keturis ąžuoliukus – gestą, simbolizuojantį tvarumą ir investiciją į ateitį.

Plečiamas elektrobusų parkas ir įkrovimo infrastruktūra

Per pastaruosius metus UAB „Trakų paslaugos“ spartino elektrifikaciją: 2023 m. pabaigoje įrengtos dvi įkrovimo stotelės su energijos kaupikliu, o anksčiau turėti du elektriniai autobusai šiemet papildyti dar keturiais – taip bendrovės parkas išaugo iki šešių elektrinių transporto priemonių. Tai rodo, kad ES fondų ir vietinių investicijų dėka mažesni miestai, tokie kaip Trakai, taip pat gali tapti žaliųjų sprendimų taškais Lietuvoje.

Techninės charakteristikos ir eksploatacija

Nors konkretūs modeliai ir specifikacijos viešinti nebuvo detalizuotos, modernūs miesto elektrobusai dažniausiai pasižymi žemais grindimis, talpa 60–90 keleivių (priklausomai nuo konfigūracijos), baterijų talpa ~200–350 kWh ir rida vienu įkrovimu 150–300 km mieste. Tokie autobusai reikalauja mažiau priežiūros dėl paprastesnės variklio konstrukcijos, o eksploatacijos kaštai dažnai mažėja lyginant su dyzeliniais analogais – tai aktualu savivaldybėms vertinančioms biudžeto efektyvumą.

Poveikis Lietuvos automobilių rinkai ir vairuotojams Lietuvoje

Plėtra Trakuose atspindi platesnę tendenciją Lietuvos automobilių rinkoje: elektromobilių ir elektrinių autobusų pasiūla didėja, o kainos pamažu stabilizuojasi dėl gamintojų masto ekonomijos ir didėjančios infrastruktūros Vilniuje, Kaune bei kituose miestuose. Vairuotojams Lietuvoje tai reiškia didesnį pasirinkimą tarp elektrinių transporto priemonių, o miestams – galimybę mažinti emisijas ir triukšmą gyvenamosiose zonose.

Rinkos pozicionavimas ir palyginimai su Europa

Nors didžiuosiuose Europos miestuose elektrinių autobusų parkai jau platesni, Lietuvos iniciatyvos – finansuojamos ES ar vietų savivaldybių – leidžia sparčiai mažinti atotrūkį. Kaina naujam elektriniam autobusui Lietuvoje vis dar yra didesnė nei dyzelinio, tačiau subsidijos ir ilgesnis tarnavimo laikas sumažina bendrąsias eksploatavimo išlaidas. Populiarumas tarp keleivių auga dėl tylesnių ir patogesnių kelionių.

Ateities perspektyvos Trakų rajone

UAB „Trakų paslaugos“ tikisi, kad nauji elektrobusai pagerins keleivių aptarnavimo kokybę, išplės pasiekiamumą atokesnėse rajono vietovėse ir taps pavyzdžiu kitiems Lietuvos savivaldybių operatoriams. Investicijos į įkrovimo infrastruktūrą ir tvarius sprendimus – svarbi dalis šalies žingsnio link neutralaus CO2 transporto sektoriaus.

Trakai rodo, kad net mažesni regionai gali būti inovacijų lyderiai: derinant ES finansavimą, vietos valdymą ir technologinius tiekėjus, „žalesnė“ mobilumo era Lietuvoje tampa realybe.

Šaltinis: vilnijosnaujienos

Palikite komentarą

Komentarai