Kia žengia į pikapų rinką: kodėl Tasman sukelia tiek ažiotažo?
Automobilių entuziastų dėmesį šiemet patraukė dar nematytas konkurentas iš Pietų Korėjos – naujasis „Kia Tasman“. Tai pirmasis rimtas „Kia“ žingsnis pikapų segmente, o gamintojas ambicingai taikosi į rinkas, kuriose universalūs, patikimi ir prabangūs dvigubos kabinos pikapai užima svarbią poziciją – pirmiausiai Australijoje, vėliau ir kitur. Ar naujasis korėjietiškas modelis gali realiai varžytis su tokiomis legendomis kaip „Ford Ranger“ ar „Volkswagen Amarok“? Pirmieji bandymai rodo, kad „Kia“ čia žengia ne tik dėl skaičiaus, bet ir siekia pakeisti žaidimo taisykles.

Drąsus dizainas, aukštas komforto lygis ir išskirtinis universalumas
Nuo pirmųjų nuotraukų „Kia Tasman“ išsiskyrė savo originaliu, drąsiu dizainu – čia nėra varžymosi su kinų konkurentais, kurie dažnai kaltinami garsiausių amerikietiškų ar japoniškų pikapų kopijavimu. Tasman vizualiai tvirtas, modernus, jo dizaino sprendimai drąsiai balansuoja tarp praktiškumo ir išskirtinumo. Komforto lygio siekiama aukščiausio – kabina dvelkia prabanga, o visa modelio konstrukcija akcentuoja kasdienio naudojimo patogumą ir pritaikomumą įvairiems poreikiams.
Kia siekia įtikti ne tik sunkaus darbo reikalaujantiems vairuotojams, bet ir tiems, kuriems svarbus patogumas, inovatyvūs sprendimai bei stilingas įvaizdis. Ši strategija išties gali padėti užimti dėmesingo Australijos, Europos ar net Lietuvos pirkėjo dėmesį.
.jpg)
Kainodara ir rinkos pozicionavimas
Australijos rinkoje bazinis „Kia Tasman“ dvigubos kabinos variantas prasidės nuo 27 600 JAV dolerių, o prabangiausia X-Pro versija, kurią ir išbandėme, kainuos apie 48 200 JAV dolerių. Toks kainų diapazonas pozicionuoja modelį šalia segmentų lyderių, tad „Kia“ privalo pateikti rimtą priežastį rinktis būtent Tasman.
Salonų dizainas ir komforto sprendimai
SUV komforto lygio pikapo kabina
.jpg)
Nors „Ford Ranger“ ir „Volkswagen Amarok“ dažnai laikomi etalonais dėl salono komforto ir technologijų, „Kia Tasman“ šioje srityje pakelia kartelę dar aukščiau. Čia dominuoja aukštos kokybės, malonios liesti medžiagos, o kabina alsuoja tikra prabanga, iki šiol mažai pažįstama pikapų segmente.
Išskirtinės spalvų kombinacijos, tokios kaip šokoladinės odos ir švelnios juodos/ pilkos tonacijos, sukuria stilingą kontrastą. X-Pro modelyje laukia išgraviruota oda, šildomos bei ventiliuojamos priekinės sėdynės su atminties funkcija vairuotojui, šildomos galinės sėdynės ir stoglangis. Daugelis pasakytų, kad turint užrištas akis, įėjąs vidun manytum, jog sėdi prabangiame „Kia Sorento“ ar netgi „Sportage“!
Abi „Kia Tasman“ prietaisų skydelio dalys – tiek skaitmeninis indikatorius, tiek multimedijos centras – yra 12,3 colių įstrižainės, dirba sinchroniškai ir aktyviai prisideda prie didingo, modernaus salono pojūčio. Apple CarPlay ir Android Auto funkcionalumas čia – standarte, o vertikalios linijos ir minimalistinis valdymas sukuria itin erdvaus, tvarkingo interjero jausmą. Sėdate tris suaugusius galinėje eilėje – vietos čia daugiau nei pakankamai ir ilgoms kelionėms, ir darbui mieste.
.jpg)
Varikliai ir techninės charakteristikos
Vienas iš didžiausių naujovių – „Kia Tasman“ variklio gama. Australijoje startuoja su 2.2 litro keturių cilindrų turbodieseliniu varikliu, kurio maksimali galia siekia 207 AG, o sukimo momentas – 440 Nm. Visa tai persiduoda per aštuonių laipsnių automatinę pavarų dėžę, kurios veikimo algoritmai bandymų metu sulaukė tiek pagyrų, tiek pastabų (apie tai žemiau).
Pietų Korėjos rinkai siūlomas ir 2.5 litro turbo benzininis variklis su net 277 AG, tačiau bent jau kol kas Europoje ir Australijoje šio pasirinkimo nebus. Gaminant šį pikapą taip pat svarstomos ateities hibridiniai ir elektriniai jėgos agregatai – tikėtina, kad įgyvendinus šiuos planus, ,,Kia Tasman“ galėtų būti vienas iš inovatyviausių pasirinkimų rinkoje.
.jpg)
Dinaminės savybės ir valdymo įspūdžiai
Bandomasis važiavimas realiomis sąlygomis
Per dviejų dienų bandymus gamintojas suteikė progą išbandyti beveik pilnai serijinei gamybai prilygstantį X-Pro modelį įvairiose situacijose. Keliai driekėsi per purvo telkinius, akmenuotas atkarpas, klampias žvyrkelių nuovažas ir netgi kalnuotą reljefą. Naujoji pikapo važiuoklė išsiskiria patobulinta nepriklausoma pakaba, kuri sureguliuota atsižvelgus į australiškus ir tarptautinius standartus.
4WD pasirinkimų gama išties įspūdinga: 4A (visiškai automatinis išmanusis visų varančių ratų režimas), kuris, vos vos aptikus slydimą, aktyvuoja galinę ašį. Skirtingai nei daugelyje konkurentų, čia perjungimas tarp režimų intuityvus ir daug greitesnis – nebūtina dirbti su sunkiomis mechaninėmis svirtimis.
Sudėtingesniems ruožams naudojamas 4L režimas, kuris ženkiai sumažina pavarų perdavimo santykį ir leidžia kruopščiai, užtikrintai įveikti nelygius ruožus ar stačias nuokalnes. Labai pravertė „Ground View Monitor“ sistema, kuri naudoja keletą kamerų realios laiko informacijos apie padangas, prošvaisą ir padėties kampus pateikimui. Tai itin palengvina manevravimą tiek mieste, tiek laukinėje gamtoje, o grafikos raiška ir patogumas pranoksta daugelio konkurentų.
.jpg)
Triukšmo izoliacija ir šiuolaikinė ergonomika
Vienas iš maloniausių netikėtumų – akustinis komfortas. Iš išorės garsus dyzelinis motoras salone beveik negirdimas; važiuojant tiek lygiu asfaltu, tiek akmenuotu žvyrkeliu, pikapas išlieka stebėtinai tylus ir tvirtas. Kabina nejaučia tipinių barškėjimų tarp kėbulo ir krovinių platformos, būdingų tradiciniams pikapams. Vairavimo pojūtis – minkštas, bet pakankamai informatyvus, nors centrinėje padėtyje galėtų būti šiek tiek aiškesnis. Kia inžinieriai jau patvirtino, kad pavarų perjungimo ir vairo pojūčio kalibravimas bus papildomai tobulinamas iki gamybinės versijos pasirodymo.
.jpg)
Technologijos ir važiavimo asistavimo sistemos
Pikapo informacinės sistemos (nuolatinis akumuliatoriaus, padangų slėgio, alyvos lygio stebėjimas), kalibravimo kreivės, įkalnės/nuokalnės kampų indikatoriai – visa tai veikia itin patikimai ir padeda vairuotojui bet kokiose situacijose. X-Pro modelyje naudojamas elektroninis galinio diferencialo blokatorius, o visiems modeliams priklauso riboto slydimo diferencialas.
Žemės reljefo sudėtingiausiose trasose išnaudota unikalia „X-Trek“ sistema – analogiška žinomo „Crawl Control“ režimo, kurį gali pasiūlyti tik brangiausi visureigiai. Jis leidžia išlaikyti nustatytą greitį (penki žingsniai) kalno šlaite ar nelygioje vietovėje, nereikia spausti gazo pedalo – ypatingai naudinga ilguose, varginančiuose nuolydžiuose ir statiškai sudėtingose situacijose. Elektroninių asistavimo sistemų gausa įrodo – šis modelis tinkamas tiek nuotykiams, tiek atsakingiems darbams.
.jpg)
Prošvaisa ir visiškas pravažumas
„Kia Tasman“ X-Pro versija pasižymi 252 mm prošvaisa, o atakos, išvažiavimo ir rampa kampai siekia atitinkamai 32,2°, 26,2° ir 25,8° laipsnius. Tai vieni geriausių rodiklių klasėje (pvz., „Ford Ranger Wildtrak“ turi 234 mm prošvaisą ir 30°/23°/21° kampus). Dėl to naujasis korėjietiškas pikapas ne tik technologijomis, bet ir visišku pravažumu pajėgus konkuruoti su segmentų lyderiais.
.jpg)
Palyginimas su konkurentais
Iš pirmų bandymų aišku, kad Kia Tasman orientuotas būtent į aukštesnės klasės dvigubos kabinos pikapų segmentą. Šis modelis siūlo daugiau komforto nei dauguma tradicinių konkurentų: interjeras artimas moderniems SUV, o technologijų arsenalu ir praktiškumu jis gali nurungti ne vieną rinkos senbuvį. Vis dėlto, norint objektyviai įvertinti naujoko potencialą, būtina laukti serijinių bandymų realiomis sąlygomis ir palyginimo su tokiais žaidėjais kaip „Toyota Hilux“, „Ford Ranger“ ar „VW Amarok“ – tiek asfaltu, tiek tempiant krovinį, tiek bekelėje.
Išvada
„Kia Tasman“ – ambicingas ir drąsus bandymas užimti vietą tarp galingiausių dvigubos kabinos pikapų pasaulyje. Pirmieji įspūdžiai rodo, kad automobilis kurtas su išskirtiniu dėmesiu detalėms – tiek dizaino, tiek technologinės pažangos, tiek komforto srityse. Tai nėra tik dar vienas „darbo arklys“ – Tasman siūlo komfortą, kokybės pojūtį ir inovacijas, kurių iki šiol nesietėme su pikapais. Jei inžineriniai pažadai virs realiais kasdienės eksploatacijos pranašumais, šis pikapas gali tapti rimtu konkurentu geriausiems, o galbūt – ir nauju segmentų etalonu. Žinoma, reikės sulaukti serijinės versijos pristatymo ir detalesnių palyginimų, tačiau kol kas „Kia Tasman“ kelia didelį susidomėjimą ir žada tapti ryškiu žaidėju tiek Australijos, tiek Europos pick-up rinkose.
Komentarai
Palikite komentarą