Naujoji 2026 metų Toyota bZ: Elektrinio SUV evoliucija ar dar tik žingsnis į priekį? | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Naujoji 2026 metų Toyota bZ: Elektrinio SUV evoliucija ar dar tik žingsnis į priekį?

Naujoji 2026 metų Toyota bZ: Elektrinio SUV evoliucija ar dar tik žingsnis į priekį?

2025-05-13
0 Komentarai

Pirmasis žvilgsnis į Toyota bZ 2026: kokybės paieškos naujame elektromobilyje

Toyota elektromobilių rinkoje ilgą laiką nestebino inovacijomis – ypač JAV, kur tokios markės kaip Tesla, Hyundai ar Kia sugebėjo pasiūlyti patikimesnes ir daug universalesnes alternatyvas kompaktiškų elektromobilių SUV segmente. Tačiau naujoji 2026 metų Toyota bZ ambicingai siekia pakeisti susiklosčiusį įvaizdį, modernizuodama bene kiekvieną pagrindinį aspektą: nuo nuvažiuojamo atstumo ir įkrovimo iki interjero ir išorės dizaino.

Įdomu tai, jog šiai naujai kartai gamintojas nusprendė atsisakyti ankstesnio pavadinimo „4X“. Dabar automobilis vadinamas paprasčiausiai bZ, akcentuojant, jog „Beyond Zero“ (bZ) žymėjimo schema nebebus naudojama visiems Toyota elektromobiliams. Artėjantis 2026 Toyota C-HR+ bus ženklintas jau kitaip, taip atskleidžiant gamintojo norą stipriau išskirti modelius rinkoje.

Nuvažiuojamas atstumas ir galingumas: Pranašesni skaičiai

Didžiausias technologinis šuolis naujajame bZ – net 25 % padidėjęs maksimalus nuvažiuojamas atstumas, kuris dabar siekia net 505 km (314 mylių). Ankstesnės kartos Toyota bZ4X galėjo pasigirti daug kuklesniu – 405 km (252 mylių) – rezultatu. Įspūdinga tai, kad šiam pasiekimui neprireikė masyviai didinti baterijos talpos: didžiausia akumuliatoriaus pakuotė turi 74,7 kWh energijos (prieš tai – 71,4 kWh modeliuose su priekine varančiąja ašimi ir 72,8 kWh visų varančiųjų ratų versijose).

Pažangūs nuolatinio magneto elektros varikliai dabar efektyviau naudoja energiją, dėka silicio karbido puslaidininkių, ir kartu suteikia dinamiškesnį važiavimą. Priekine ašimi varomi bZ modeliai generuoja 221 AG (20 AG daugiau nei anksčiau), o naujausi „AWD“ variantai – net 338 AG (vietoj buvusių 214 AG). Pagal gamintojus, greičiausi variantai iki 100 km/h įsibėgės per maždaug 4,5 sekundės – daugiau nei sekunde greičiau nei pirmtakai.

Ko gamintojas neatskleidė, bet automobilistų bendruomenėje jau spėliojama – Toyota galėjo sureguliuoti baterijų rezervo dydį, leisdama panaudoti didesnę jų dalį, nei anksčiau. Tai rezultatas strategijos, kai ne tik padidinamas techninis pajėgumas, bet ir efektyviau išnaudojami resursai kasdienėse situacijose.

Modelių gama ir charakteristikos

Žemiau – aiški apžvalga, kokius variantus ir kokias galimybes siūlys 2026 Toyota bZ:

  • bZ XLE FWD: 57,7 kWh baterija, 236 mylios (380 km) nuvažiuojamas atstumas;
  • bZ Limited AWD: 74,7 kWh baterija, 278 mylios (447 km);
  • bZ XLE AWD: 74,7 kWh, 288 mylios (463 km);
  • bZ Limited FWD: 74,7 kWh, 299 mylios (482 km);
  • bZ XLE FWD (didesnė baterija): 74,7 kWh, 314 mylios (505 km).

Įkrovimo galimybės: naujos funkcijos ir patogumai

Bene labiausiai ankstesnio modelio kritikų nuvylė lėtas greitasis DC įkrovimas. Nors 2026 metų Toyota bZ maksimalus įkrovimo galingumas siekia tuos pačius 150 kW, kaip ir bZ4X, tačiau modernizuoti baterijos valdymo algoritmai gerokai pagerina praktinius įspūdžius. Nauja baterijos kondicionavimo sistema leis skysčiui automatiškai pašildyti ar atvėsinti akumuliatorių, užtikrinant optimalias sąlygas įkrovimo metu. Funkciją galima aktyvuoti tiek rankiniu būdu, tiek pasirinkus greito įkrovimo stotelę navigacinėje sistemoje.

Varta paminėti, kad bZ tampa pirmąja Toyota, gamykliškai diegiančia Tesla suprojektuotą NACS (North American Charging Standard) jungtį. Tai atvers prieigą prie didžiosios dalies Tesla Supercharger elektros įkrovimo tinklo be papildomų adapterių. Tokios „Plug & Charge“ galimybės leis automatiškai inicijuoti įkrovimą ir apmokėti paslaugą be papildomų programėlių ar kortelių. Namų sąlygomis elektromobilį įkrausite žymiai greičiau, nes AC galios ribos pakilo nuo 7 kW iki 11 kW.

Dizainas ir interjeras: subtilios, bet svarbios permainos

Pirmosios žvilgsnį patraukiančios naujienos – siauresnės dienos šviesos, primenančios naujausias Camry ir Prius linijas. Dar didesnį įspūdį palieka galimybė rinktis kėbulo spalvos apdailos elementus, kurie vizualiai „sulieja“ ryškius plastiko intarpus su visu kėbulu. Tik gaila, jog kontrastingas juodas apdailos pasirinkimas dar išlieka standartu kai kuriuose modeliuose ir šiek tiek gadina harmoniją.

Salono pertvarkos taip pat žingsnis į priekį – visose versijose montuojamas didesnis 14 colių lietimui jautrus ekranas. Nors ankstesnio modelio monitorius buvo 12,3 colio, didžioji dalis klimato valdymo funkcijų buvo atskirai po juo. Dabar jos perkeltos į ekrano apatinę dalį, todėl „ekrano efektas“ vizualiai nepaveikia bendro salono erdvumo. Atkurtas centrinis tunelis su dviem belaidžio telefono įkrovimo vietomis, o pavarų svirtis paslinkta arčiau porankio – patogesniam valdymui.

Toyota taip pat užtikrino, kad salonas būtų dar tylesnis ir komfortiškesnis. Patobulinta garso izoliacija ir pakabos nustatymai, o vairuotojo patogumui įrengtos rekuperacijos valdymo mentelės bei iki 1500 W galios AC lizdas įvairiai buitinei technikai ar elektronikai įkrauti. Limited komplektacijos versijos turės aštuonių krypčių elektra valdomą keleivio sėdynę, vairuotojo atminties funkciją bei skaitmeninį „galinio vaizdo veidrodėlį“.

Rinkos perspektyvos ir konkurentai

Naujasis bZ pasieks JAV prekybos atstovus 2025 metų antroje pusėje. Didesnis nuvažiuojamas atstumas, galingesni elektriniai varikliai, spartesnis įkrovimas, modernesnis dizainas ir komfortiškesnis interjeras aiškiai rodo pažangą lyginant su buvusiu bZ4X.

Tačiau automobilių rinka nestovi vietoje – taigi, lieka klausimas: ar šių permainų pakaks, kad Toyota bZ būtų rimta alternatyva Tesla Model Y, Hyundai IONIQ 5, Kia EV6 ar net populiarėjančiam Volkswagen ID.4? Sprendžiant iš specifikacijų ir naujų technologijų, Toyota aiškiai pasitempė ir gali tapti realiu pasirinkimu tiems, kas ieško praktiško, patikimo ir universalaus elektrinio SUV.

Visgi tik realūs važiavimo bandymai parodys, ar naujoji Toyota bZ tikrai gali lygiuotis su konkurentais ne tik „ant popieriaus“. Lauksime testų ir palyginimų su pagrindiniais rinkos žaidėjais.

Komentarai

Palikite komentarą