Naujasis 2025 metų Toyota 4Runner Limited: legenda atgimsta su moderniomis technologijomis | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
Naujasis 2025 metų Toyota 4Runner Limited: legenda atgimsta su moderniomis technologijomis

Naujasis 2025 metų Toyota 4Runner Limited: legenda atgimsta su moderniomis technologijomis

2025-06-07
0 Komentarai Tadas Jankauskas

5 Minutės

Toyota 4Runner yra sukaupusi legendinę reputaciją dėl ilgaamžiškumo, patikimumo ir nuotykių siekiančio universalumo. Šis vidutinio dydžio visureigis per daugybę metų tapo sinonimu tvirtumui ir patvarumui, išlikdamas aktualus nepaisant besikeičiančių automobilių madų. 2025 metais Toyota pristato visiškai atnaujintą 4Runner, simboliškai užbaigdama penktosios kartos 15-os metų gyvavimo ciklą. Naujasis modelis pasižymi reikšmingais patobulinimais bei technologinėmis naujovėmis, tačiau lieka ištikimas savo palikimui – ypač Limited versijoje, kuri derina prabangą, pravažumą ir kasdienį praktiškumą.

Išorės dizainas: Drąsi evoliucija su klasikiniais pagrindais

2025 metų Toyota 4Runner įgavo šviežiai atnaujintą, raumeningą išvaizdą, tačiau išsaugojo gerai pažįstamus, aštrius bruožus, kurie taip vilioja šio modelio gerbėjus. Naujasis modelis atrodo dar tvirtesnis ir turi išraiškingesnę išvaizdą. Net ir prašmatnioje Limited komplektacijoje, 4Runner išlieka aiškiai SUV tipo, aukštas ir ryžtingas. Jo dizaino DNR dalijasi su naujuoju Land Cruiser, tačiau truputį apvalesni kampai 4Runner suteikia savitumo.

2025 metų 4Runner pasižymi moderniomis detalėmis: stilingais LED žibintais, masyviais ratų arkų apvadais ir ryškia priekine grotelėmis. Pasirenkami elektriniai laiptai ($1,005) užtikrina didesnį patogumą įlipant bei išlipant iš aukšto salono. Testuojama Limited versija turėjo ir papildomas trečios eilės sėdynes ($1,330), padidinančias universalumą šeimoms, tačiau geriausiai tinkančias vaikams.

Išskirtinis galinis stiklas ir krovinio prieiga

Ikoniškas 4Runner bruožas – galinis nuleidžiamas langas elektra. Tai unikali funkcija, kuri ypač praktiška norint gauti prieigą prie bagažo ar mėgautis gaiviu oru, kas ir toliau traukia nuotykių ieškotojus ir šeimas prie šio visureigio.

Salonas: Modernus komfortas ir išmanios technologijos

Įžengus į 2025 metų Toyota 4Runner Limited, pasitinka pagaliau prie šių dienų poreikių pritaikyta erdvė. Salono akcentas – didžiulis 14 colių lietimui jautrus multimedijos ekranas su naujausiomis jungiamumo galimybėmis. Toyota išlaiko pusiausvyrą tarp skaitmeninių naujovių ir didelių, patogių, pirštinėms pritaikytų mechaninių valdiklių – tai pabrėžia visureigio praktiškumą.

Salone vyrauja paprastumas ir tvirtumas: kampuotos, solidžios linijos, ilgaamžės medžiagos ir minimalus, tačiau stilingas dizainas. Toyota „low-polygon“ koncepcija, jau būdinga visai pikapų ir visureigių gamai, pasitelkiama tiek estetikai, tiek patvarumui.

Lankstus sėdynių išdėstymas ir praktiškos detalės

Papildomos trečios eilės sėdynės, kaip ir daugelyje šio segmento visureigių, labiau tinka vaikams ar trumpoms kelionėms suaugusiems. Išlieka puikus ventiliavimas gale ir, žinoma, tas pats nuleidžiamas galinis langas – galimybė įsileisti gaivaus oro net tolimesniems keleiviams. Ergonomika apgalvota, kad visos svarbiausios funkcijos būtų lengvai pasiekiamos – tai itin patogu šeimoms ir aktyviai laisvalaikį mėgstantiems vairuotojams.

Variklis ir dinamika: naujovės su niuansais

2025 metais Toyota atsisako legendinio 4.0 l V6 atmosferinio variklio ir įdiegia naują, turbininį 2.4 l keturių cilindrų agregatą, kuris išvysto 278 AG ir 430 Nm sukimo momentą – tai konkurencingi parametrai vidutinio dydžio visureigių klasėje. Pirmą kartą siūloma ir hibridinė pavara, tačiau hibridas nėra suderinamas su trečios eilės sėdynėmis.

Svarbiausi techniniai duomenys

  • Variklis: Turbininis 2.4L keturių cilindrų (278 AG, 430 Nm)
  • Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
  • Pagreitis 0-100 km/val (patikrinta): 7.5 s (Limited, 3 eilės)
  • Stabdymo kelias (nuo 112 km/val): 52 m
  • Šoninė g: 0,74 g
  • Svoris: 2318 kg (testuota versija)

Nors naujasis variklis ženkliai lenkia ankstesnį pagal efektyvumą ir technologijas, jo charakteris gali nepatikti visiems. Keturių cilindrų garsas gana grubus, o nors turbinos švilpukas suteikia šiek tiek žavesio, bendra galios ir važiavimo kokybė šioje klasėje ne iš pačių geriausių. Nauja aštuonių pavarų automatinė dėžė, nors ir efektyvesnė, jaučiasi beveik taip pat, kaip ir senesnioji transmisija.

Važiavimas miesto keliais

Nors vairavimo tikslumas kiek pagerėjo, 2025 metų 4Runner Limited ir toliau jaučiasi sunkus, aukštas ir kiek gremėzdiškas. Važiavimas, nors ir minkštinamas adaptyvios pakabos bei skirtingų vairavimo režimų (Comfort ir dvi Sport parinktys), išlieka gana tvirtas ir kartais drebantis, kaip ir kitų rėminių visureigių. Nei vienas „Sport“ režimas nepadidina manevringumo, o pasirinkus „Comfort“, sumažėja vibracijos, bet padidėja kėbulo siūbavimas. Net kai kurie konkurentų pikapai su paprasta pakaba kartais valdomi tiksliau.

20 colių „Dunlop Grandtrek PT5A“ visasezonės padangos labiau orientuotos į ilgaamžiškumą nei į sukibimą ar komfortą. Važiuojant per duobes juntamas aiškus smūgis, o triukšmo slopinimas prastokas: važiuojant greitkeliu viduje fiksuota 69 dB. Vėjuotomis dienomis vėjo keliamas triukšmas dėl SUV formų dar labiau sustiprėja.

Bekelės galimybės ir universalumas

Ten, kur 4Runner tikrai išsiskiria, yra bekelė. Naujoji karta išlaiko įspūdingas visureigio galimybes, artimas Toyota Land Cruiser. Tinkamai pasirinkus modelį (TRD Pro ar Trailhunter – nepasiekiami Limited versijai), 4Runner gali pasigirti puikiais užvažiavimo, nuvažiavimo ir persirėmimo kampais, o šiuolaikinės traukos valdymo sistemos leidžia užtikrintai įveikti sudėtingą reljefą.

Pozicija rinkoje ir kaina

Toyota modelių gamoje 4Runner Limited užima aukščiausią vietą tarp ne hibridinių versijų, kurių kaina prasideda nuo 58 850 dolerių. Su tokiomis opcijomis kaip elektriniai laipteliai ir trečia sėdynių eilė mūsų bandyta versija pasiekia 62 875 dolerių. Tai tiesiogiai konkuruoja su naujuoju Toyota Land Cruiser 1958, kurio pradžios kaina – 58 150 dolerių. Norintiems hibridinės pavaros, Land Cruiser ją siūlo standartinę, tuo metu 4Runner už ją reikia papildomai primokėti.

Pirkėjams, ieškantiems daugiau komforto asfaltuotose keliose, Land Cruiser pasiūlys šiek tiek švelnesnę eigą, tačiau atsisako kai kurių 4Runner TRD Pro ir Trailhunter nišinių versijų skirtų bekelėms. Abu modeliai išlaiko gerą balanso tarp pravažumo ir šeimos patogumo santykį, tad jie patrauklūs tiems, kuriems nepakanka universalių miesto visureigių savybių.

Palyginimai ir galutinis vertinimas

2025 metų Toyota 4Runner toliau atsisako visiškos perėjimo į lengvojo SUV (crossover) koncepciją, išlaikydama klasikinę rėminę konstrukciją su visais jos privalumais bei trūkumais. Nors naujasis modelis ir pasiūlo daugiau šiuolaikinių patogumų bei technologijų, betoninėje dangoje vis tiek šiek tiek pralaimi moderniems nesurėmintiems SUV ar kai kuriems pikapams pagal važiavimo kokybę.

Limited versija siūlo unikalų prabangos ir legendinio tvirtumo derinį, tačiau tai nėra ekonomiškiausias ar rafinuočiausias pasirinkimas vidutinio dydžio visureigių segmente. Visgi 2025 metų atnaujinimai suteikia didelę vertę ištikimiems pirkėjams, kurie prioritetą teikia patvarumui, išskirtiniam dizainui ir tikram nuotykių potencialui. Jei ieškote automobilio, kuris pagarba tradicijoms derina su šiuolaikinėmis naujovėmis, naujasis 4Runner Limited tikrai turėtų atsidurti jūsų pasirinkimų sąraše.

Galutinės mintys

2025 metų Toyota 4Runner Limited išlieka tvirtas, klasikinės rėminės konstrukcijos visureigis, kuris puoselėja tradicijas bei pagaliau siūlo technologinius ir komforto sprendimus, kurių tikisi šiuolaikiniai pirkėjai. Tai universalus, iš karto atpažįstamas ir patikimas automobilis, pasiruošęs tiek kasdieniam naudojimui, tiek nuotykiams bekelėje.

Labas! Aš Tadas – automobilių bandymai man yra tikra gyvenimo dalis. Nuo mažens svajojau vairuoti ir vertinti įvairius modelius. Kiekvienas mano testas yra nuoširdus ir paremtas tikrais įspūdžiais – k

Komentarai

Palikite komentarą