2025 Mazda CX-60 apžvalga: pažangus atsinaujinimas ir vertės šuolis SUV segmente | Pedal - Automobilių naujienos, apžvalgos ir technologijos Lietuvoje
2025 Mazda CX-60 apžvalga: pažangus atsinaujinimas ir vertės šuolis SUV segmente

2025 Mazda CX-60 apžvalga: pažangus atsinaujinimas ir vertės šuolis SUV segmente

2025-05-27
0 Komentarai

9 Minutės

Įžanga: Mazda CX-60 kelias į atsinaujinimą

Naujoji 2025 metų Mazda CX-60 pasitinka vairuotojus su svarbiais atnaujinimais, žyminčiais reikšmingą Mazda SUV strategijos pokytį. Anksčiau pristatyta kaip prabangi sportinio tipo visureigio alternatyva didiesiems Vokietijos gamintojams, dabar Mazda CX-60 siūlo išskirtinę vertę – aukščiausios klasės inžinerinius sprendimus, galingus variklius bei premium komplektaciją už gerokai labiau prieinamą kainą. Šis atnaujinimas pagerino modelio važiavimo savybes ir komfortą, o CX-60 bandoma pozicionuoti kaip viršutinės vidutinės klasės SUV, tampant alternatyva tiek įprastiems, tiek įžanginiams premium konkurentams. Tiek automobilių entuziastams, tiek šeimoms, ieškančioms modernaus ir finansiškai patrauklaus SUV – ši 2025 Mazda CX-60 apžvalga atskleidžia viską, kuo modelis išsiskiria šių dienų konkurencingoje rinkoje.

Istorija: nuo premium ambicijų iki rinkos lyderio pozicijos

Kiekvienas puikus SUV turi savitą istoriją – ir CX-60 nėra išimtis. Pandemijos metu Mazda atsisakė tik elektrinės krypties, investuodama į išskirtinę degimo variklių platformą. Ši platforma paremta išilgai išdėstytais šešių cilindrų varikliais ir pagrįsta galinių ratų pavara – tai tikras malonumas vairavimo entuziastams. Nors Mazda yra daug mažesnė už tokius milžinus kaip „Volkswagen“, ji rizikavo pasirinkdama išskirtinį techninį sprendimą.

Laukimas buvo didelis, ypač po itin sėkmingų Mazda CX-5 ir CX-9 modelių. CX-60 startas žadėjo – siūlyti modernius šešių cilindrų benzininius ir dyzelinius variklius bei hibridinę PHEV versiją su mokesčių lengvatomis. Tačiau aukšta kaina, standi pakaba ir šiurkšti automatinė pavarų dėžė nuvylė tiek klientus, tiek ekspertus. Lyginant su pagrindiniais konkurentais – BMW X3, Volvo XC60, Audi Q5 – CX-60 vertė kėlė abejonių, o perkamumo rodikliai smuko žemiau lūkesčių.

Todėl buvo pradėti tobulinimai – pagerinti amortizatoriai, optimizuota transmisijos programinė įranga, o vėlesniuose modeliuose, kaip CX-70, CX-80 ir CX-90, pritaikyta dar daugiau patobulinimų. 2025 metų Mazda CX-60 išsiskiria visiškai atnaujinta pakaba, patrauklesne kainodara bei rodydama Mazda investicijų grąžą.

Dizainas: Prabanga ir funkcionalumas

Išorės dizainas

2025 metų Mazda CX-60 atspindi „Kodo: Soul of Motion“ dizaino filosofiją – atletinės proporcijos dera su subtiliais dizaino akcentais. Tvirta galinių varančių ratų architektūra suteikia CX-60 išskirtinę išvaizdą tarp konkurentų. Priekinė dalis paženklinta LED žibintais, išraiškinga grotelė ir sportiškomis ratų arkomis pabrėžia premium pojūtį.

Ratlankių pasirinkimas – nuo 18 colių lydinių „Pure“ versijoje iki 20 colių GT ir Azami modeliams – leidžia pasirinkti išvaizdą nuo praktiškos iki sportiškos. Aštuonios kėbulo spalvos, įskaitant spindintį Rhodium White Metallic, Soul Red Crystal bei naująjį Zircon Sand, suteikia daugiau individualumo. Tai SUV, kuris išsiskiria tiek mieste, tiek užmiesčio keliuose.

Salono dizainas ir kokybė

Automobilio viduje Mazda CX-60 žavi kokybe ir apdaila. Baziniuose variantuose naudojamos itin patvarios medžiagos arba dirbtinė oda, tačiau aukštesnių komplektacijų versijose klientai lepinsis natūralia oda, nappa oda, subtiliais siūlais dekoruotais panelės elementais ir medžio įdėklais. GT ir Azami modeliai papildomi panoraminiu stoglangiu, BOSE garso sistema bei elektra valdomomis sėdynėmis, siekiant prabangos jausmo.

Erdvė tiek priekyje, tiek gale keliautojams erdvi – patogiai įrengtos saugojimo vietos, intuityvūs valdikliai ir kokybiškai pagamintos detalės paverčia saloną ne tik gražiu, bet ir praktišku. Tarp pagrindinių infotainment privalumų: 10,25 arba 12,3 colio jutiklinis ekranas, Apple CarPlay, Android Auto, belaidis krovimas bei skaitmeninis prietaisų skydelis – viskas standartinėje ar papildomos komplektacijos dalyje.

Varikliai ir techninės specifikacijos

Variklių pasiūla ir charakteristikos

2025 metų Mazda CX-60 variklių paletė apima tris modernius mechanizmus, orientuotus į dinamiką, efektyvumą ir elektrifikaciją:

  • 3.3 l tiesiaeigis šešių cilindrų turbo benzininis (G40e „Mild Hybrid“), 209 kW ir 450 Nm, nuo 50 240 USD. Sklandus ir galingas, tiek mieste, tiek keliuose užtikrina užtikrintą trauką.
  • 3.3 l tiesiaeigis šešių cilindrų turbo dyzelinis (D50e „Mild Hybrid“), 187 kW ir 550 Nm, nuo 52 240 USD. Puikus sukimo momentas, ekonomiškas ilgoms kelionėms, viena kuro talpa leidžia nuvažiuoti iki 1000 km.
  • 2.5 l eilinis keturių cilindrų „Plug-in Hybrid“ (P50e), bendra galia – 241 kW ir 500 Nm, nuo 63 290 USD. Hibridinis variantas leidžia iki 50 km važiuoti elektriniu režimu, itin mažos deklaruojamos sąnaudos (2,1 l/100 km).

Kiekvienas variklis derinamas su nauja aštuonių laipsnių automatine transmisija ir visų ratų pavara kaip standartu. Realiose sąlygose CX-60 garantuoja gerą dinamiką ir valdymo pojūtį nepriklausomai nuo konfigūracijos.

Komplektacijos ir standartinė įranga

Pirkėjai gali rinktis iš penkių skirtingų Mazda CX-60 versijų pagal pomėgius bei biudžetą:

  • Pure: Puikus pasirinkimas ekonomiškai mąstantiems ar parkų savininkams. 18 colių ratlankiai, visų ratų pavara, LED žibintai, 10,25 colių ekranas (PHEV – 12,3 colių), belaidis „Apple CarPlay“/„Android Auto“, rankiniu būdu reguliuojama vairuotojo sėdynė.
  • Evolve: Prideda dirbtinę odą, elektra valdomą bagažinės dangtį, 360° kamerą, belaidį kroviklį, pilnai skaitmeninį prietaisų skydelį.
  • Touring: Vertės lyderis – juoda natūrali oda, šildomos ir elektra reguliuojamos priekinės sėdynės (su vairuotojo atmintimi), patogūs 18 colių ratai.
  • GT: Prabanga už kiek didesnę kainą – 20 colių ratlankiai, kėbulo spalvos apdaila, panoraminis stoglangis, adaptyvūs LED žibintai, BOSE garso sistema, šildomos galinės sėdynės, papildoma technika.
  • Azami: Aukščiausia komplektacija – juoda nappa oda, vėdinamos sėdynės, minkštų medžiagų interjeras, išskirtinės detalės eksterjere. Individualūs Takumi (balta nappa oda, medžio apdaila) ir SP (ruda oda, juodos detalės) paketai dar labiau išskiria modelį.

Supaprastinta gama leidžia lengvai pasirinkti norimą stilių ir funkcijas, o kainų politika stipriai konkuruoja su europietiškais konkurentais.

Važiavimo patirtis: komfortas, valdymas ir galia

Pakaba ir važiuoklė

Mazda išgirdo ankstyvųjų pirkėjų kritiką – 2025 metų CX-60 turi visiškai perdarytą pakabą: suminkštėjusius spyruoklius, naują geometriją ir pašalintą galinę stabilizatoriaus juostą. Šie patobulinimai ženkliai pagerina komfortą blogesniais keliais, tuo pačiu išlaikant sportišką Mazda SUV charakterį.

Modelio valdymas išlieka sportiškas – preciziškas vairas, greiti atsakai ir puikiai subalansuota važiuoklė leidžia patirti smagius vairavimo pojūčius. CX-60 išlaiko natūralų vairavimo jausmą – tiek mieste, tiek greitkelyje.

Šešių cilindrų benzininis ir dyzelinis varikliai išsiskiria stipria akceleracija, plačiu sukimo momentu ir maloniu variklio garsu. Dyzelinis variantas ypatingai taupus ilgesnėms kelionėms. PHEV puikiai tinka trumpiems kasdieniams maršrutams, tačiau važiuojant tik benzininiu režimu, ypač su sunkia baterija, pojūčiai kiek prastesni.

Palyginimai: CX-60 tarp konkurentų

Persiorientavus kainų strategijai, CX-60 sunkiau konkuruoja su pačiais brangiausiais SUV, tačiau puikiai pasirodo prieš vidutinės klasės ir artimesnius prabangių segmentų konkurentus. Lyginant su Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4 ar Kia Sportage, Mazda CX-60 pasižymi galingesniais varikliais, pranašesniu interjeru ir geresniu važiavimo komfortu. Net aukščiausi CX-60 modeliai kainuoja pigiau nei baziniai BMW X3, Volvo XC60 ir Audi Q5, tuo pačiu siūlydami daugiau prabangos ir technikos.

Vidaus komfortas ir technologijos

Erdvumas ir praktiškumas

Vienas didžiausių CX-60 privalumų – erdvus, puikiai subalansuotas salonas. Net ir po 2025 metų kainų sumažinimo statybos kokybė išliko aukščiausio lygio. Keleiviams, net ir aukštesniems, netrūksta vietos galvai bei kojoms, o aukštos kokybės apdailos detalės būdingos ne tik aukščiausiose versijose.

Galinėje sėdynėje patogiai įsitaisys ir suaugę keliautojai – papildomos oro ventiliacijos, USB-C jungtys bei, aukštesnėse komplektacijose, net maitinimo lizdai buitinėms reikmėms. Bagažinė talpina 477 litrus, tad telpa tiek šeimos lagaminai, tiek kasdienės prekės. Galines sėdynes galima nulenkti per nuotolį – praktiškumas maksimalus.

Infotainment ir kasdienis patogumas

Visuose CX-60 išlaikomas aiškus, vairuotojui orientuotas valdymas. Fiziniai ratukai ir mygtukai klimato bei pagrindiniams multimedijos nustatymams užtikrina patogų valdymą net važiuojant blogais keliais. 12,3 colių Mazda Connect ekranas (nuo vidurinių komplektacijų) pasižymi ryškumu bei greitu reagavimu, belaidžiu Apple CarPlay ir Android Auto palaikymu. Visi modeliai turi USB-C jungtis, o Evolve ir aukštesni – ir belaidį įkrovą.

Iš reikšmingų trūkumų galima paminėti, kad vis dar trūksta kai kurių pažangesnių junglumo paslaugų (pvz., nuotolinio klimato valdymo ar išplėstos mobiliosios programėlės). Kai kurie konkurentai siūlo masažuojančias sėdynes ar galinius širmas, tačiau CX-60 orientuotas į reikalingiausias kasdienes funkcijas, išlaikant koncentraciją į patogumą ir ergonomiką.

Rinkos pozicionavimas: CX-60 vertės pasiūlymas

Mazda strategiškai perpozicionavo CX-60, todėl dabar jis siūlo ženkliai daugiau nei visi ligšioliniai gamintojo SUV modeliai. Pradinė šešių cilindrų modelių kaina – nuo 53 990 USD, kas yra žemiau ar šalia mainstream konkurentų kaip Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4 net paties CX-5, tačiau CX-60 turi didesnius matmenis, galingesnius variklius ir prabangesnį vidų. GT ir Touring komplektacijos siūlo beveik prabangią automobilio patirtį už žymiai mažesnę kainą nei europietiški analogai.

Keliautojams, siekiantiems našumo ir įspūdingo pasirodymo, šešių cilindrų versijos suteikia žymiai daugiau galios ir sukimo nei įprasti keturių cilindrų konkurentai. Hibridinis modelis, kuris dabar kainuoja konkurencingai, vilioja tuos, kas ieško ekologiškų kasdienių sprendimų, tačiau nenori atsisakyti nuvažiavimo ilgesniuose atstumuose.

Galų gale, 2025 metų Mazda CX-60 išryškina nišą tarp prabangių polinkių (galinių ratų pojūtis, aukštos klasės salonas, sklandūs šešių cilindrų varikliai) ir mainstream patikimumo, praktiškumo bei mažų eksploatacijos kaštų.

Išlaikymo ir eksploatacijos kainos

2025 metų Mazda CX-60 eksploatacijos kaštai priklauso nuo pasirinkto variklio. Švelnios hibridinės šešių cilindrų pasirinktys pasižymi ekonomiškumu – dyzelinis 3,3 l naudoja vos 6,5 l/100 km, o benzininis – apie 10 l/100 km mišriame cikle. Vairuojant didesnius atstumus, dyzelis – itin geras pasirinkimas.

Hibridinis PHEV modelis deklaruoja įspūdingą 2,1 l/100 km sąnaudą, jei 17,8 kWh baterija nuolat kraunama – tai ypač tinka miesto ar priemiesčio gyventojams, naudojantiems saulės energiją namuose. Kita vertus, važiuojant tik benzinu, sąnaudos siekia 8–11 l/100 km. Nuo 2024 m. sumažėjo mokesčių lengvatos PHEV įmonių naudotojams, tad papildomų naudų jiems mažiau.

Visiems Mazda CX-60 modeliams taikoma 5 metų neribotos ridos garantija ir fiksuotų kainų aptarnavimo programa iki 7 metų. Pirminių 5 metų priežiūros kaina anksčiau siekė apie 3360 USD, tačiau gamintojas žada mažinti išlaidas ir priartinti jas prie pagrindinių konkurentų lygio.

Saugumas: penkių žvaigždučių įvertinimas

2025 metų Mazda CX-60 patvirtina gamintojo aukštus saugumo standartus, pelnydama 5 žvaigždučių ANCAP įvertinimą (pagal Euro NCAP bandymus). Aukšti balai skirti tiek suaugusiųjų, tiek vaikų bei pėsčiųjų apsaugai ir pagalbinėms sistemoms. Standartinėse versijose įdiegta autonominė avarinio stabdymo sistema (aptinka ir pėsčiuosius, dviratininkus), juostos palaikymo funkcija, kelio ženklų atpažinimas, atbulinės eigos kamera, aklosios zonos stebėjimas ir pagalba kamštyje.

Vidutinės ir aukštesnės komplektacijos CX-60 siūlo išplėstas funkcijas – adaptyvi kruizo kontrolė su juostos centru, 360 laipsnių kameros, vairuotojo stebėsena, adaptyvūs LED žibintai. Nors kai kurie korėjiečių gamintojai įdiegia papildomus priedus (pvz., aklosios zonos kameras), Mazda siūlo pilnai išbaigtą, intuityvią ir patikimą pagalbos įrangą.

Palyginimas su konkurentais

Lyginant su pagrindiniais SUV – Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Kia Sportage – Mazda CX-60 lenkia juos dizainu, galingais varikliais ir pranašesniu salonu. Net BMW X3, Audi Q5 ar Volvo XC60 bazinės versijos siūlo ne daugiau komforto ar techninių inovacijų, nei Mazda CX-60 už ženkliai mažesnę kainą. Nors kai kuriems konkurentams priklauso kiek tolygesni dinaminiai pojūčiai, mažai kas gali prilygti CX-60 kainos ir kokybės santykiui.

Net ir Mazda CX-5 atžvilgiu naujasis CX-60 – išskirtinai didesnis, labiau ištobulintas ir orientuotas į aukštesnį segmentą, tačiau išlaiko draugišką kainų politiką.

Apibendrinimas: kodėl verta išbandyti 2025 Mazda CX-60

Mazda CX-60 istorija – tai nuolatinio tobulėjimo ir adaptacijos pavyzdys. Nors pirmasis bandymas įsitvirtinti tarp prabangių SUV gal ir nepavyko iki galo, tačiau rezultatas – išgrynintas, techniškai ištobulintas visureigis, siūlantis išskirtinę vertę. Reti segmentui šešių cilindrų varikliai – stiprybė ir rafinuotumas, o hibridinė modifikacija žavi ekologiškumu.

Nors modelis toli gražu nėra be trūkumų – važiavimas, nors ir ženkliai pagerėjęs, išlieka kiek tvirtas, o skaitmeninės junglumo galimybės atsilieka nuo kai kurių konkurentų – 2025 metų Mazda CX-60 yra išskirtinai patrauklus pasiūlymas. Tai SUV, kuris džiugina dizainu, kokybišku salonu ir įspūdinga dinamikos bei kainos sąveika – už sumą, kuri gerokai žemesnė nei daugumos konkurentų.

Ieškantiems galingesnio, erdvesnio ir išskirtinio SUV, garsėjančio Mazda patikimumu bei kokybe – 2025 m. CX-60 privalai išbandyti savo trumpajame sąraše.

Komentarai

Palikite komentarą