Lėtesnis Lietuvos transportas: TTLA ragina veikti dabar

Lėtesnis Lietuvos transportas: TTLA ragina veikti dabar

Komentarai

3 Minutės

Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA) perspėja, kad Lietuvos transporto sektorius praranda augimo tempą. Organizacijos duomenimis, krovininio kelių transporto eksportas pastaraisiais metais sumažėjo, o vežimų apyvarta – traukiasi. Tai svarbu ne tik logistikos įmonėms Vilniuje ar Kaune, bet ir visiems vairuotojams Lietuvoje, nes mažesnis sektoriaus pajėgumas gali kilstelėti krovinių gabenimo kainas ir paveikti prekių prieinamumą Lietuvos automobilių rinkoje.

Priežastys: migracija, mokesčiai ir konkurencija

TTLA nurodo kelias pagrindines problemas: griežtėjančią migracijos politiką, kuri riboja galimybes pritraukti vairuotojus iš trečiųjų šalių; nenuspėjamą mokestinę aplinką, didinančią verslo kaštus; bei neužtikrintą atstovavimą ES lygiu. Dėl to Lietuvos transporto sektorius, nors ir išlaiko stiprias pozicijas Europos rinkoje, susiduria su konkurencingumo iššūkiais.

Rekomenduojami veiksmai Vyriausybei

Aljansas siūlo centralizuoti migracijos sprendimų priėmimą, įtraukti ekonomikos politikos formuotojus, peržiūrėti kvotų mechanizmus, stiprinti migracijos padalinių darbą užsienyje ir užtikrinti stabilų mokesčių reglamentavimą. Taip pat būtina skatinti inovacijas, standartizuoti skaitmeninius procesus ir diegti pažangias technologijas, kad transporto įmonės Lietuvoje galėtų didinti efektyvumą ir mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Kaip tai susiję su Lietuvos automobilių rinka?

Kai logistika brangsta arba tampa nepatikima, tai atsiliepia automobilių tiekimui, dalių prieinamumui ir kainų dinamikai. Vilniuje ir Kaune jau pastebimos ilgesnės pristatymo trukmės ir ribotes kai kurių modelių atsargos, kas lemia didesnę automobilių kainą ir lėtesnį naudotų automobilių pokytį rinkoje. Lietuvos automobilių rinka yra glaudžiai susijusi su Europos tiekimo grandinėmis, todėl vietiniai pirkėjai gali jausti skirtumą lyginant su Vakarų Europa.

Transporto priemonių specifikacijos ir rinkos pozicionavimas

Sektoriaus modernizavimas apima naujų vilkikų su efektyviais varikliais ir žemesnėmis emisijomis pirkimą, logistikos platformų diegimą bei elektrinių ir hibridinių logistinių sprendimų integraciją. Tokios transporto priemonės pasižymi geresne kuro ekonomija, sumažintomis eksploatacijos sąnaudomis ir aukštesniais saugumo standartais. Lietuvoje populiarėja ekonomiški dyzeliniai ir vis daugiau – elektriniai sprendimai, tačiau jų pradinis kaina ir infrastruktūra Vilniuje ir Kaune vis dar lemia skirtingą prieinamumą nei daugelyje ES šalių.

Konkurencijos palyginimas su Europa

Lietuvos sektorius išlaiko stiprias eksporto pozicijas, bet Europoje pastebimas didėjantis spaudimas dėl darbo jėgos trūkumo ir reguliavimo griežtinimo. Investicijos į skaitmeninimą ir darbo sąlygų gerinimą gali pagerinti konkurencingumą, sumažinti kainų spaudimą Lietuvos viešojo ir privačiojo sektoriaus klientams bei atlaisvinti kelią į stabilesnę automobilių rinką.

Apibendrinant: sprendimai dėl migracijos, mokesčių stabilumo ir inovacijų skatinimas yra kritiškai svarbūs, kad Lietuvos transportas ir Lietuvos automobilių rinka išliktų konkurencingi tiek vietoje, tiek Europoje.

Šaltinis: delfi

Palikite komentarą

Komentarai