Ar Lexus ruošiasi atsisakyti ikoniško F ženklo ateityje?

Analizė apie galimą Lexus F ženkliuko transformaciją: nuo tradicinio V8 ir mechaninio našumo prie programiškai valdomų F režimų, elektrifikacijos ir prekinio ženklo ateities strategijos. Ką tai reiškia gerbėjams ir rinkai?

1 Komentarai
Ar Lexus ruošiasi atsisakyti ikoniško F ženklo ateityje?

6 Minutės

Ar Lexus ruošiasi atsisakyti ikoniško F ženklo ateityje?

Prieš septyniolika metų Lexus užgniaužė kvapą automobilių entuziastams, į prabangų sedano kėbulą sumontavus 5,0 litro V8 variklį ir pradėjus F našumo liniją. Originalus IS F sukūrė aukštos klasės sportinių modelių giminę, įskaitant RC F ir GS F, o to laikotarpio dvasia išliko iki šiol – pavyzdžiui IS500 F Sport Performance yra tiesioginis tos epochos palikimo įrodymas. Lexus F ženkliukas tapo ne vien techniniu apibūdinimu, bet ir emociniu simboliu, reiškiančiu didžiulį sukimo momentą, mechaninį charakterį ir tradicinį sportinio automobilio skambesį variklio aidu keliuose. Per beveik du dešimtmečius F modeliai formavo Lexus prestižą sportinių automobilių segmente ir padėjo vartotojams identifikuoti markės galimybes, susijusias su automobilio valdymu, važiuoklės charakteriu ir garso kultūra.

Tačiau pastarieji komentarai iš Lexus pasaulinės vadovybės rodo, kad prekės ženklo V8 varikliu varomi F modeliai gali palaipsniui keistis arba būti peržiūrimi. Lexus globalus vadovas Takashi Watanabe portale Drive Australia paminėjo, kad F ženkliukas vis labiau reiškia „išraišką“ našumo spektre per visą Lexus asortimentą, o ne tik atskirą, grynai mechaninę subprekės dalį. Tai atspindi platesnę tendenciją automobilių pramonėje: sportinės charakteristikos nebėra griežtai susietos su vien tik displazmentu ir cilindrų skaičiumi; vietoje to jos vis dažniau pasiekiamos per programinę įrangą, elektroninius valdymus ir hibridines/electrified pavaras. Toks pasikeitimas kelia klausimų dėl prekės ženklo identiteto, fanų lūkesčių ir pačios gaminių architektūros, tačiau taip pat atveria galimybes naujiems sprendimams platformų lygmenyje bei skaitmeniniam paslaugų paketui.

Nuo mechanikos prie programinės įrangos valdomo našumo

„Judėdami į ateitį, linkstame prie programine įranga orientuotų automobilių“, – sakė Watanabe. „Tokio požiūrio pridėtinė vertė yra naujas elementas. Mygtukas ant vairo signalizuoja evoliuciją: F režimas (F-Mode) pristatomas per programinę įrangą, tuo pačiu mes toliau tobuliname sportiškus charakterius.“ Šie žodžiai nurodo pokytį, kuriame vairavimo režimai, programinė kalibracija ir elektrifikuotos pavaros gali užimti svarbesnį vaidmenį, nei tradiciniai V8 varikliai kaip skirtinumo elementas. Programiniu keliu valdomi režimai apima ne tik variklio atsako kartografiją, bet ir elektroninį vairo sukimo parametrų, vairo asistento, aktyvaus diferencialo, adaptyvios pakabos ir stabdžių sistemų koregavimą – visa tai gali būti valdomi keliais mygtuko paspaudimais arba per nuotolines atnaujinimų paslaugas (OTA), leidžiančias pakoreguoti automobilio charakterį net po pirkimo.

Toks perėjimas reiškia techninį ir vartotojišką poslinkį: našumą galima „sukurti“ per ECU žemėlapius, įkrovų valdymą hibridiniuose agregatuose, momentiniai elektrinio papildomo sukimo momento injekcijomis arba per pažangius dinamikos valdiklius, kurie optimizuoja sukibimą, sukimosi greitį ir reakcijos laiką. Programinės įrangos vaidmuo taip pat leidžia pasiekti aukštos klasės vairavimo pojūtį kitu būdu – subtiliau formuojant galia perdavimo kreives ir transmisijos perjungimus, o ne vien mechaniniu didelio darbinio tūrio varikliu. Tai ypač aktualu šiandien, kai reguliaciniai reikalavimai dėl emisijų, degalų sąnaudų ir triukšmo verčia gamintojus ieškoti alternatyvų amerikietiško dydžio V8 sprendimams.

Be to, programinė įranga suteikia galimybę labiau personalizuotam vairavimo patyrimui: vartotojas gali susikurti kelis F-Mode profilius, perjungti elektrinį boost režimą ar keisti variklio skambesį per sintetinius garso įrašus arba tiesioginius aktyvius garso stiprinimo sprendimus. Visa tai išplečia F koncepciją nuo vien tik mechaninio, „pilno tauro“ identiteto iki platesnio emocinio ir potyrių lygmens – kas ir buvo užsiminta kaip „išraiška“ visoje Lexus gamoje.

Šis modelis jau ryškėja Lexus koncepciniuose automobiliuose, kuriuose daugelyje yra F režimo mygtukas ant vairo, siekiant pabrėžti našumo žymę, net kai bazinė techninė užuomina skiriasi nuo tradicinio V8 sprendimo. Tokie elementai atspindi prekės ženklo bandymą išlaikyti F identitetą, bet perduoti jį per naują, programinį sluoksnį, pasitelkiant pažangią valdymo logiką ir elektronikos architektūrą, kurią lengviau integruoti į hibridines ar pilnai elektrines platformas.

Ką tai reiškia gerbėjams ir gamai

Watanabe atsisakė patvirtinti oficialų F modelių pabaigos planą, sakydamas: „Mes neturime konkretaus produkto plano, kurį galėtume aiškiai nurodyti.“ Vis dėlto signalai yra aiškūs: ateities Lexus našumo etosą gali labiau formuoti programinė įranga ir patyrimai negu vien tik variklio architektūra. Tai turi daugybę pasekmių – nuo prekinio ženklo pozicionavimo iki gamybos planavimo, paslaugų ir klientų lojalumo strategijų. Tokia neapibrėžtumo taktika taip pat suteikia Lexus lankstumo reaguoti į rinkos paklausą, reguliacinius pokyčius ir technologinius poslinkius be prievolės anksti nutraukti ar per daug užsitikrinti konkrečią variklių liniją.

Santrauka:

  • F režimas kaip programine įranga pristatoma vairavimo patirtis
  • Konceptiniai automobiliai, akcentuojantys programinę įrangą ir valdymą per vairo mygtukus
  • Neužtikrintas produktų planas dėl būsimų F ženkliukais ženklinamų automobilių

V8 dar nėra miręs — dar ne

Tačiau yra ir vilties ženklų gerbėjams, kurie vertina tradicinį V8 patirtį. Žiniasklaidoje buvo pranešimų, kad Toyota ir Lexus dirba prie naujo V8 variklio, kuris galėtų pasirodyti būsimame LFR sportiniame automobilyje, o taip pat galimai būti pritaikomas didesniems, masinės gamybos modeliams, tokiems kaip didesni SUV. Toks scenarijus rodo, kad Lexus visiškai nenutraukė V8 pažado; greičiau vyksta svarstymas, kaip ir kur tokia architektūra būtų labiausiai prasminga tiek iš prekinio ženklo, tiek iš ekonominės perspektyvos. Naujas V8 galėtų būti suprojektuotas atsižvelgiant į šiandienos emisijų standartus – pavyzdžiui, integruojant mild-hybrid technologijas (48V), dvigubą turbokompresorių sprendimus arba hibridinių modulių pagalbą, kurie leistų išlaikyti emocinę galią ir akustinį charakterį, tuo pačiu sumažinant CO2 emisijas ir pagerinant degalų sąnaudas.

Kalbant techniniais aspektais, tokio variklio vystymas reikalautų investicijų į lengvas medžiagas, pažangią uždegimo ir įpurškimo kontrolę, emisijų aftertreatment sistemas ir galbūt galimybę naudoti sintetinius degalus ar e-degalus ateityje. Taip pat svarbu, kad V8 integracija išlaikytų darną su šiuolaikinėmis transmisijomis, elektroniniu momentų valdymu ir adaptaciniais valdikliais, kurie yra būtini norint užtikrinti tiek vairavimo dinamiką, tiek atitikimą reguliaciniams reikalavimams globaliose rinkose. Be to, tokio variklio buvimas pritrauktų tam tikrą nišinę auditoriją – entuziastus, kurie vertina tradicinį variklio skambesį ir mechaninį charakterį, o tai Lexus gali išnaudoti kaip prekės ženklo diferenciatorių.

Vis dėlto, net jeigu toks V8 projektas egzistuoja, jo komercinė ateitis priklausys nuo daugelio veiksnių: rinkos poreikio regionuose, kur paklausa dėl didesnio displazmento lieka stipri (pvz., JAV), kainodaros strategijos, tiekimo grandinių stabilumo ir galutinio atitikties emisijų normoms. Lexus svarstymai gali apimti ir hibridinę V8 konfigūraciją arba specializuotus „halo“ modelius, skirtus ribotam tiražui, o tai leistų išlaikyti F paveldo antspaudą neišlaikant pilno V8 portfelio visoje gamoje.

Nors nauji prototipai ir koncepciniai modeliai pastaruoju metu neparodė ryškių F ženklo elementų, tai nereiškia, jog F vardas bus užmirštas. Sportiškas koncepcinis Lexus modelis, rodytas ankstesniame etape, neturėjo akivaizdžių ryšių su tradicine našumo padalimi, kas paskatino fanus tikėtis, jog F vardas bus saugomas kažkokia forma – arba kaip visą mechaninę gamos dalį, arba kaip aukštos klasės programinės įrangos režimą, kuris siekia atkurti arba interpretuoti ankstesnės kartos emocinį patyrimą.

Automobilių entuziastams narratyvas yra pažįstamas: gamintojai pamažu pereina nuo grynos darbinio tūrio ir cilindrų strategijos prie programiškai apibrėžiamo našumo, elektrifikacijos ir platesnių produktų strategijų. Lexus uždavinys bus išsaugoti F ženkliuko emocinį magnetizmą – garsą, akceleracijos pojūtį, valdymo griežtumą – tuo pačiu metu adaptuojant šias savybes prie šiuolaikinių technologijų ir rinkos realijų, kurios lemia degalų ekonomiją, emisijas ir skaitmeninę patirtį. Tai reiškia, kad Lexus turi suderinti paveldą su inovacijomis, kad išlaikytų lojalią auditoriją ir pritrauktų naują klientų segmentą, kuriam svarbus ne tik tradicinis V8 pulso pojūtis, bet ir modernios vairavimo galimybės bei integruotos skaitmeninės paslaugos.

Ar F išliks grynai mechanine linija, ar taps programine paraša, gerbėjai stebės artimus Lexus sprendimus: kaip prekės ženklas subalansuos istorinius V8 jaudulius su ateities technologijomis, įskaitant elektrifikaciją ir programiškai valdomą dinamiką. Tai bus kertinis testas, ar F ženklas gali evoliucionuoti į platformą, kuri vienu metu išlaiko paveldą ir priima technologinius pokyčius, ar taps labiau konceptualiu „biltu prieskoniu“ visiems Lexus modeliams, nepriklausomai nuo jų techninės bazės.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai

turbo_mk

Wow, Lexus stumia F į programinį lygmenį. F režimas per mygtuką - šaunu, bet ar tokia šiuolaikinė kalba išlaikys tą tikrąjį garso dūžį?