Honda atnaujina hibridinę platformą Civic, CR‑V ir kt.

Honda pristatė atnaujintą hibridinę platformą, kuri palaikys Civic, CR‑V, HR‑V ir Accord. Naujoji architektūra sumažina svorį ~90 kg, didina standumą ir padidina dalių bendrinamumą — svarbus žingsnis link elektrifikacijos.

Komentarai
Honda atnaujina hibridinę platformą Civic, CR‑V ir kt.

5 Minutės

Honda atskleidžia atnaujintą hibridinę platformą Civic, CR‑V ir kitiems modeliams

Honda paskelbė naujų detalių apie naujos kartos platformą, kuri sudarys pagrindą plačiajai būsimų hibridinių modelių gamai. Naujoji architektūra bus pritaikyta Civic, CR‑V, HR‑V, Accord ir keliems kitiems modeliams; inžinierių dėmesys sutelktas į važiuoklės karkaso standumo padidinimą, svorio mažinimą ir geresnę dinamiką — permainas, kurios tiesiogiai prisidės ir prie ateities elektromobilių platformos sprendimų.

Stipresnė, lengvesnė, efektyvesnė

Inžinieriai nurodo, kad perdaryta platforma sumažina automobilio masę maždaug 90 kilogramų, palyginti su dabartine architektūra. Šis svorio taupymas, kartu su padidintu struktūriniu standumu, siekia geresnio valdymo ir didesnio stabilumo — privalumų, kuriuos vairuotojai pastebės posūkiuose, stipresnėje vairo reakcijoje ir bendrame pasitikėjime įvairiomis kelio dangomis. Svorio sumažinimas pasiektas taikant sudėtingesnius medžiagų derinius (aukštos stiprumo plienus, tam tikras aliuminio dalis ir lokaliai optimizuotus liejinius), pažangias sujungimo technologijas ir integruotą komponentų paketavimą, kuris mažina perteklines konstrukcines dalis.

Be to, Honda pristato naują judesio valdymo (motion management) sistemą, skirtą stabilumo ir vairo pojūčio tobulinimui. Kartu su atnaujinta „agile handling assist“ sistema, ši architektūra siekia užtikrinti sklandesnį ir labiau kontroliuojamą važiavimą tiek miesto gatvėse, tiek magistralėse. Technologiškai tai apima tikslius valdymo algoritmus, integraciją su stabilumo kontrolės sistemomis (ESP/ESC), greitesnį jutiklių apdorojimą ir aktyvesnį momentų paskirstymą tarp varančiųjų ratų — kas reiškia mažesnius posūkio poslinkius, mažesnį šoninio pasvyravimo efektą ir geresnę vairo linijos išlaikymo gebą prie didesnių tempų.

Keičiamumas ir kaštų efektyvumas

Viena iš pagrindinių komercinių atnaujintos platformos privalumų yra komponentų bendrinamumas: Honda tikisi, kad daugiau nei 60 % dalių bus naudojamos keliuose modeliuose. Ši didesnė moduliarumo pakopa supaprastina produktų vystymą, mažina gamybos sudėtingumą ir mažina kainas — kritiškai svarbu, kai automobilių gamintojai plečia hibridinių ir elektrinių modelių portfelius. Teilektrosistemių, važiuoklės komponentų ir elektronikos bendrinamumas leidžia greičiau diegti programinės įrangos atnaujinimus, koordinuoti tiekimo grandines ir sumažinti atsarginių dalių kiekį sandėliuose, taip padidinant gamybos ekonomiškumą.

Trumpi akcentai:

  • Apie 90 kg svorio sumažėjimas, palyginti su dabartine platforma
  • Daugiau nei 60 % dalių bendrinamumas tarp modelių
  • Nauja judesio valdymo sistema ir patobulintas valdymo asistento paketas

Ką pamatėme: maskuotas naujos kartos Civic prototipas

Testavimo įrenginiuose (mulinguose) naujasis Civic demonstruoja esamos kartos kėbulo formą su akivaizdžiais pokyčiais. Priekinė dalis atrodo masyvesnė — su „kubiniu“ buferiu, ilgesniais iškyšomis ir platesniais sparnų išsiplėtimais, kas byloja apie išplatintą ratų bazę. Kapotas turi aerodinamikai optimizuotus elementus, o galinė dalis išlaiko pažįstamą Civic siluetą, tačiau prototipe matomos dvigubos išmetimo angos — tai gali rodyti hibridinės jėgainės išdėstymo pobūdį arba garso imitavimo sprendimus bandomajame vienete.

Tokio pobūdžio masyvesni priekio apdailos elementai dažnai leidžia patogiai priimti papildomas aušinimo angas, didesnius sugertuvus ar bendrosios struktūros poslinkius, reikalingus hibridiniams agregatams. Papildomai, platesnė ratų arkų linija ir kiek platesnis „track“ prisideda ne tik prie geresnio neužslinkimo stabilumo, bet ir estetinio sportiškumo, kuris rinkodaros požiūriu gali patraukti plačią vartotojų auditoriją.

Variklio konfigūracija ir technologijų perėmimai

Numatoma hibridinė konfigūracija sujungs 2,0 litrų benzininiu varikliu ir elektriniais varikliais, panašiai kaip Honda pastaraisiais metais taikomoje hibridinėje strategijoje. Naujojo Civic sedanas taip pat skolins programinės įrangos valdomas funkcijas iš sportiškesnių modelių: išskirtinai S+ Shift imituojančią pavarų perjungimo sistemą. Simuliuodama pavarų perjungimus per variklio garsą ir specialiai pritaikytą važiavimo programavimą, S+ Shift sustiprina vairuotojo įsitraukimą net ir be tradicinės mechaninės pavarų dėžės.

Tokia simuliuoto perjungimo technologija leidžia programuoti kelis važiavimo scenarijus: ekonomišką (maksimali regeneracija ir minkštesnis garsas), subalansuotą (kasdieniam naudojimui optimizuota mapa) ir sportišką (intensyvesnis garso efektas, aštresnė variklio reakcija). Programinės įrangos sluoksnis leidžia atskirti dinamikos parametrus nuo fizinės transmisijos konstrukcijos, taip suteikiant daugiau galimybių personalizacijai ir būsimoms atnaujinimo iteracijoms per OTA (over‑the‑air) atnaujinimus.

Tokia pat imituoto perjungimo technologija pateko ir į miesto elektrinį hečbeką Super‑One, kurį pristatė Japan Mobility 2025 parodoje. Super‑One siūlo septynių laipsnių S+ Shift režimą, aktyvų garsų valdymą ir „boost“ važiavimo nustatymą. Pastatytas ant patobulintos lengvos platformos, kilusios iš Honda kei‑serijos N automobilių, jis pasižymi išplėstu kėbulu ir po grindimis įmontuota baterija, kas gerina salonui skirtą erdvę ir bendrą komponentų išdėstymą. Tokio tipo architektūra leidžia užtikrinti mažesnį centrinės traukos aukščio lygį ir geresnį masės paskirstymą, ko rezultatas — stabili važiuoklė miesto manevruose ir efektyvesnis energijos panaudojimas.

Super‑One paleidimo planai nurodo Japoniją pirmoje vietoje 2026 metais, o vėliau modelis turėtų pasiekti UK, Europos ir kai kuriuos Azijos rinkas. Įvedimas tokiose rinkose priklausys nuo vietinių reguliavimo reikalavimų, apmokestinimo schemų ir tiekimo grandinės optimizavimo.

Ilgalaikė vizija

Be naujų produktų, Honda savo platformos darbą suvokia platesniame tvarumo ir saugumo kontekste. Įmonė siekia netaršaus gamybos ir produktų portfelio iki 2050 m., taip pat tęsia pastangas siekiant sumažinti avarijose žūčių skaičių, susijusių su Honda motociklais ir automobiliais. Naujoji modulinė hibridinė platforma yra svarbus techninis žingsnis šiame kelyje — ji padeda balansą tarp našumo, efektyvumo ir saugumo, kai prekės ženklas tolsta į elektrifikacijos linkme.

Tvarumo kryptis apima ne tik emisijų mažinimą eksploatacijos metu, bet ir tiekimo grandinės dekarbonizavimą, baterijų perdirbimo sprendimus, antrinį baterijų naudojimą ir resursų efektyvumą. Technologinės perspektyvos numato, kad modulinė platforma palengvins integraciją su įvairių tipų elektrinėmis jėgainėmis (plug‑in hybrid, full hybrid, BEV) bei leis naudojant bendrus gamybos procesus gerinti tiekimo partnerių ataskaitas dėl CO2 pėdsako.

„Ši platforma siekia padaryti hibridinius ir elektrinius automobilius tiek malonesnius, tiek praktiškesnius“, — sakė vienas iš bandymuose dalyvavusių inžinierių. „Mažesnis svoris, geresnis standumas ir protingesnės valdymo sistemos reiškia, kad kitos Honda kartos gali būti tiek efektyvios, tiek įtraukiančios vairuoti.“

Pirkėjams ir entuziastams nauja architektūra žada patobulintą valdymą, lengvesnį vairavimo pojūtį ir technologijas, kurios kasdieniams hibridams suteikia sportinių automobilių emocijų. Be to, platformos lankstumas reiškia, kad ateityje galime matyti platesnę modelių įvairovę, įskaitant specializuotas versijas su skirtingu akcentu — nuo šeimyninių, komfortiškų automobilių iki labiau orientuotų į vairavimo malonumą variantų.

Techniniu požiūriu svarbu pažymėti, kad platformos dizainas orientuotas į ilgalaikį atnaujinamumą: tai reiškia, jog tiek aparatūros, tiek programinės įrangos modulių architektūra yra parengta greitiems iteracijoms, saugos sistemų integracijai ir energijos valdymo patobulinimams. Tokia architektūra taip pat leidžia efektyviau vykdyti testavimą ir sertifikavimą, kai pakeitimai taikomi keliems modeliams vienu metu, todėl galutinis klientas gauna geresnę kokybę ir didesnę funkcionalumo įvairovę už konkurencingą kainą.

Apibendrinant, Honda atnaujinta hibridinė platforma derina inžinerinius sprendimus, modulinį dizainą ir programinės įrangos galimybes, kad artimiausiais metais pasiūlytų efektyvesnius, saugesnius ir vairavimo savybėmis patrauklesnius hibridinius bei elektrinius automobilius.

Šaltinis: smarti

Palikite komentarą

Komentarai