Peugeot Polygon – Hypersquare vairas ir priekinis HUD

Peugeot pristato Polygon koncepciją su Hypersquare vairu ir priekinio stiklo HUD, derinančią steer-by-wire technologiją, tvarias medžiagas ir drąsų dizainą. Koncepcija nurodo kryptį naujam 208 modelio evoliucijos etapui.

1 Komentarai
Peugeot Polygon – Hypersquare vairas ir priekinis HUD

6 Minutės

Peugeot goes bold with the Polygon concept

Peugeot atskleidė Polygon koncepciją – ryškų prekės ženklo dizaino ir technologijų krypties antrajai dešimtmečio pusei peržiūros variantą. Šio parodinio automobilio centre yra Hypersquare vairas, radikaliai pergalvotas vairuotojo sąsajos elementas, kuris signalizuoja, kaip ateinantis 208 modelis – planuojamas iki 2027 m. – galėtų žengti į ateitį. Koncepcija atkreipia dėmesį tiek dizaino, tiek aviacinių sąsajų integravimo požiūriu, taip pat pabrėžia Peugeot poziciją inovacijų, vartotojo patirties ir tvarumo srityse.

Kas yra Hypersquare?

Vietoj tradicinio apvalaus rato Peugeot pristato suapvalintą stačiakampio formos vairą, sudarytą iš keturių apvalių mazgų (podų). Kiekvienas podas veikia kaip valdymo centras pagrindinėms funkcijoms, leidžiantis vairuotojui lengvai pasiekti valdiklius be atitraukimo nuo kelio. Hypersquare derinamas su steer-by-wire architektūra – elektronine vairavimo sistema, kuri panaikina įprastinį mechaninį ryšį su priekiniais ratais ir atveria naujas galimybes konstrukcijai, ergonomikai bei saugos funkcijoms.

Pagrindiniai akcentai:

  • Keturi valdymo podai įmontuoti ratuio apvado zonoje, maksimaliai prieinami pirštais ir nykščiais
  • Steer-by-wire architektūra be tradicinio mechaninio veleno, leidžianti laisvesnį interjero išdėstymą
  • ±170 laipsnių sukimosi kampas į abi puses – lyginant su trimis pilnais apsisukimais, būdingais tradiciniam vairui

Toks sprendimas optimizuoja ergonomiką mieste ir leidžia sumažinti vairavimo metu rankų posūkių skaičių, išlaikant tikslumą ir jautrumą. Steer-by-wire sistemose svarbi saugos redundancija, valdiklių algoritmai ir elektros dalies patikimumas; tai yra sritys, kur Peugeot priskiria daug inžinerinės pastangos, siekdama sertifikuoti tokią technologiją mažesniuose segmentuose.

i-Cockpit perdarytas: priekinis stiklas kaip ekranas

Peugeot taip pat pergalvojo kabiną. Polygon koncepcija visiškai atsisako centrinio jutiklinio ekrano ir vietoj jo tiesiogiai projecija perduoda informaciją ant priekinio stiklo per mikro-LED panelę. Projekcijos zona apytiksliai siekia 24 x 74 cm ir pateikiama kaip 31 colio ekrano ekvivalentas, sukuriantis plačią, heads-up informacijos patirtį vietoje tradicinės prietaisų skydelio struktūros. Palyginimui, daugelyje šiuolaikinių salonų naudojami du 12,3 col. ekranai; Polygon sprendimas vizualiai gerokai pralenkia juos ekrano ploto suvokimu.

Tai nėra vien tik įdomus triukas. Didesnis ir lankstus HUD leidžia dizaineriams supaprastinti centro konsolę, sumažinti fizinių valdiklių skaičių ir pritaikyti informaciją skirtingiems važiavimo režimams (miestas, užmiestis, sportas, AD režimai). Kartu su steer-by-wire ir Hypersquare, Peugeot piešia esminį pokytį vairuotojo ir automobilio sąveikoje – perkelti informaciją ar valdymą į labiau intuityvias zonas reiškia geresnį dėmesio susikoncentravimą ir naujus interjero architektūros sprendimus.

Mikro-LED ir didelės raiškos projekcijų privalumai apima geresnį kontrastą prie dienos šviesos, galimybę dinamiškai valdyti informacijos padėtį ir mastelį bei mažinti vairuotojo akių perkaitimą. Tokio tipo HUD sprendimai taip pat atveria kelią papildytos realybės (AR) sluoksniams – pavyzdžiui, nurodymams, apgabendami aplinkos objektus, ir saugos įspėjimams, kurie yra vizualiai akivaizdesni nei įprasti skydeliai.

Medžiagos ir tvarumas

Polygon salone Peugeot stipriai pasikliovė perdirbtomis medžiagomis. Salono lakuose naudojami junginiai iš sunaudotų padangų liekanų, o specialus tekstilės audinys, pagamintas iš perdirbtų sėdynių medžiagų, apgaubia durelių apdailą, grindis ir lubas. Sėdynių kėbulai ir vairo dangteliai naudoja perdirbtą plastiką, parodydami, kad aukštos kokybės faktūros ir tvarumas gali egzistuoti kartu.

Toks požiūris siejasi su Peugeot platesne strategija mažinti viso gyvavimo ciklo poveikį aplinkai, tuo pat išlaikant dizaino tapatumą, kuris semiasi įkvėpimo iš klasikinių modelių, tokių kaip 205 hečbekas ar AZ-1 sportinis automobilis. Naudojamos medžiagos yra parinktos taip, kad būtų sumažintas anglies pėdsakas tiek gamybos stadijoje, tiek eksploatacijos metu, kartu siekiant užtikrinti ilgaamžiškumą ir estetinį patrauklumą.

Praktinė požiūrio pusė: perdirbtų medžiagų panaudojimas mažina žaliavų poreikį, skatina antrinių žaliavų rinką ir gali sumažinti gamybos sąnaudas ilguoju laikotarpiu. Tuo pačiu metu technologiniai reikalavimai (pvz., ugnies atsparumas, UV stabilumas, dilimo atsparumas) verčia automobilių gamintojus griežtai testuoti tokius sprendimus, kad būtų išsaugotas saugumas ir komfortas eksploatacijos metu.

Tech lineage and competitors

Steer-by-wire nėra visiškai nauja idėja: Infiniti prieš kelerius metus įdiegė šią technologiją Q50 sedane. Tačiau pastebimi elektronikos, valdymo algoritmų ir saugos atsargumo (redundancijos) pažangos reiškia, kad šiandien technologija gali būti integruota ir į masinius kompaktiškus modelius, tokius kaip 208. Peugeot taip pat kuria greičiui adaptuojamą kintamą vairo perdavimo santykį (variable steering ratio), kuris pritaikytų Hypersquare sumažintą sukimosi diapazoną prie kasdienio vairavimo lūkesčių: daugiau lengvumo mieste ir pakankamo jėgos pojūčio greičiau važiuojant.

Konkurencinės aplinkos kontekste, kiti Europos ir japonų gamintojai taip pat eksperimentuoja su elektroniniu vairavimo valdymu, didesniais HUD sprendimais ir tvarumo iniciatyvomis. Svarbu pažymėti, kad įvedant steer-by-wire ir kitus pažangius sprendimus, automobilių gamintojai turi derinti regulacines reikalavimus, sertifikavimo procesus ir vartotojų priėmimą – ypač mažesniame B segmentuose, kur kainos jautrumas yra didelis.

Kaip tai paveiks kitą 208

Peugeot patvirtino, kad dalis Polygon idėjų bus pritaikytos kitoje kartoje 208, kuris išlieka vienu populiariausių supermini segmentų Europoje. 2024 metais prekybininkai Europoje pardavė beveik 200 000 vienetų 208 modelių (Europe-28 duomenys), tad markės sprendimai dėl technologijų ir gamybos turi tiesioginį komercinį poveikį.

Nors informacijos apie variklius ir gamybines specifikacijas dar yra nedaug, koncepcija nurodo dvi tikėtinas kryptis:

  • Tradicinė degimo variklių ir hibridinių variantų gama dėl kainos jautrių rinkų išlaikymo
  • Išskirtinis elektrinis variantas, perimantis Polygon priekio dizainą, apšvietimo sprendimus ir salono technologijas

Jeigu Peugeot paleis elektrinį 208, įkvėptą šios koncepcijos, galima tikėtis ryškių LED apšvietimo elementų, supaprastinto prietaisų skydelio ir pažangių HUD funkcijų. Elektriniam modeliui parinkus Hypersquare ir priekinį HUD, klientai galėtų gauti visiškai naują vairavimo patirtį – mažesnį fizinių mygtukų skaičių, daugiau pritaikomumo ir modernesnę informacijos pateikimo struktūrą.

Taktiniu lygiu Peugeot turės subalansuoti inovacijų įvedimo greitį su kainodara: aukštesnės klasės technologijos, tokios kaip mikro-LED HUD ar steer-by-wire, padidina gamybos sudėtingumą ir kaštus. Todėl logiškas sprendimas būtų pirmiausia pasiūlyti tokias naujoves aukštesnėse apdailos versijose arba kaip atskirus paketus, o vėliau jas diegti platesniu mastu, kai komponentai taps pigesni ir pasiekiami didesnėms gamybos apimtims.

Performance and market positioning

Einantis 208 modelis remiasi PSA Common Modular Platform (CMP) ir yra prieinamas su įvairiais trijų ir keturių cilindrų vidaus degimo varikliais bei elektrinėmis versijomis. Iki šiol didžiausią sportinį charakterį demonstravo E-208 GTi su 280 cv (276 hp) ir 345 Nm (255 lb-ft) iš priekyje montuoto elektrinio pavaros bloko, įrodydamas, kad kompaktiškas hečbekas gali būti tuo pačiu metu ir efektyvus, ir jaudinantis.

Tokie modeliai, kaip E-208 GTi, padeda merkei pozicionuoti 208 ne tik kaip praktišką miesto automobilį, bet ir kaip platformą, kurioje gali būti eksponuojamos pažangios variklių bei pakabos technologijos. Tai svarbu konkurencinei kovai su kitais B segmentų žaidėjais, tokiais kaip Renault Clio, Volkswagen Polo ar Toyota Yaris, kur techninė įvairovė ir emocinis apeliavimas lemia rinkos dalis.

Cituojant įmonės atstovą: „Polygon yra Peugeot pareiškimas, kad nedideli automobiliai gali būti inovatyvūs, tvarūs ir smagūs vairuoti.“ Toks pozicijos formulavimas aiškiai signals tiek techninius prioritetus (steer-by-wire, HUD, elektrifikacija), tiek rinkodaros liniją, kuri orientuota į jauną, technologijas vertinantį pirkėją.

Polygon koncepcija – subalansuotas show-car teatro ir realistiškos technologijų peržiūros derinys. Ar visos idėjos pasieks serijinę gamybą, parodys laikas; tačiau Hypersquare vairas ir priekinio stiklo HUD aiškiai nubrėžia kryptį kitam 208 ir bendrą Peugeot produktų architektūrą. Gamintojas demonstruoja, kaip galima sintezuoti ergonomiką, skaitmeninę sąsają, tvarias medžiagas ir emocinį dizaino akcentą į vieną aiškų strateginį naratyvą, kurio tikslas – atgaivinti B segmentą naujomis technologijomis ir patrauklia estetika.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

auto_r

Wow Hypersquare vairas skamba kaip iš filmų. Ar steer-by-wire tikrai saugu kasdieniam mieste? Smalsu, kaip tai pristatys serijoje.