Ar naujoji S klasė bus Vision Iconic dizaino atgaiva

Analizė apie galimą naujos S klasės dizaino poslinkį, įkvėptą Vision Iconic koncepto, aptariant facelį, elektrifikaciją, 4 lygio autonomiją, AMG ir Maybach perspektyvas bei konkurencinį kontekstą rinkoje.

2 Komentarai
Ar naujoji S klasė bus Vision Iconic dizaino atgaiva

6 Minutės

Could the next S-Class be a design reset inspired by Vision Iconic?

Dabartinė septintosios kartos Mercedes‑Benz S klasė pasirodė 2020 m. pabaigoje ir vis dar nustato standarto linijas prabanginių sedanų segmente daugybe aspektų, nuo komforto iki technologijų integracijos. Vis dėlto Mercedes ruošia vidurinio ciklo atnaujinimą, kuris palaikys šį flagmaną aktualų, kol kompanija apsvarsčius savo ateities – kitos kartos – strategiją. Naujausi konceptiniai automobiliai ir gerbėjų sukurtos vizualizacijos atgaivino spėliones, kaip galėtų atrodyti 2030 m. Mercedes S klasė ir ar ji pranoktų dabartinį modelį tiek estetika, tiek technologijomis.

What to expect from the imminent facelift

Artimiausiu metu laukiama facelifto, bet tai neturėtų būti radikalus šuolis nuo dabartinės W223 platformos. Tradicinės modifikacijos bus orientuotos į išvaizdos atnaujinimą ir smulkias funkcines pataisas: pertvarkyti priekiniai ir galiniai bamperiai, nauja grotelių forma, atnaujinti žibintų parašai su daugiau žvaigždžių motyvų LED elementų, papildomos ratų ir kėbulo spalvų variacijos bei subtilūs salono atnaujinimai. Tokie pakeitimai padės pratęsti W223 konkurencingumą dar keliems metams, tuo tarpu Mercedes galės kryptingai planuoti visapusišką perkūrimą.

From Vision Iconic to pixel-perfect renderings

Neseniai Mercedes pristatė Vision Iconic Concept – dizaino studiją, kuri jungia klasikinius trijų taškų žvaigždės gestus su moderniomis proporcijomis: ilgą variklio dangtį, trumpą priekinį išsikišimą, ištemptas duris ir dramatišką, arką primenančią stogo liniją, kuri siaurėja link galinės dalies ir primena valtį. Šis konceptas įkvėpė profesionalius dizainerius ir skaitmeninius menininkus permąstyti, kaip tokios proporcijos galėtų būti adaptuotos į gamybinę S klasę.

Viena ryškiausių vizualizacijų atsirado iš Instagram menininko @kelsonik repertuaro. Menininkas panaudojo Vision Iconic stilistiką kaip pradinį tašką ir pritaikė ją prie esamos S klasės silueto – taip gimė įtikinamas galimos 2030 m. S klasės previzualizacijos variantas. Šie vaizdai sukėlė diskusijas tarp entuziastų ir industrijos stebėtojų apie tai, ar Mercedes turėtų eiti panašiu keliu ir ar toks retro‑modernus tonas padėtų išlaikyti S klasės prestižą bei atpažįstamumą.

Design highlights from the renderings

  • Aukštesnė, siauresnė tradicinė grotelė, artėjanti prie klasikinių Mercedes proporcijų
  • Plonesni, aerodinamiškesni priekiniai žibintai ir švaresnis, elegantiškesnis priekinis bamperis
  • Peržiūrėtos variklio dangčio briaunos ir sutrumpinti šoniniai langai – siekiant aptakesnės „stiklo namelio“ silueto
  • Subtiliai pailginti veidrodėliai ir žemesnė chromo juosta palei slenksčius
  • Labai ploni galiniai žibintai ir rafinuota bagažinės danga su integruota numerio vieta

Bendra išvaizda atrodo formalesnė ir gracingesnė nei dabartinis modelis – išvaizda, kuri, daugelio nuomone, puikiai tiktų ateities S klasei. Net ratlankiai vizualizacijose atrodo proporcingai teisingi, kas visumą dar labiau sujungia į nuoseklų dizaino sprendimą.

Powertrain and performance — what might change

Daugiausia spėlionių susiję su variklių ir pavarų konfigūracijomis. Tikėtina, kad pradžioje Mercedes vis dar pasiūlys vidaus degimo (ICE) variklių versijas – ypač rinkoms, kur eksploatacija dar nėra visiškai elektra orientuota. Tačiau visose rinkose, ypač Europoje, kompanija tikriausiai didins elektrifikacijos svorį asortimente, atsižvelgdama į griežtėjančius CO2 emisijų reikalavimus ir valdžios institucijų reglamentus.

Galimos variklių kryptys ir technologiniai sprendimai:

  • Mild‑hybrid ir įkraunami hibridiniai (PHEV) šešių cilindrų variantai kaip pagrindas serijai, derinant geresnį degalų ekonomijos profilį ir žemą emisijų lygį su tradiciniu komfortu ir diapazono lankstumu
  • V8 varikliai išliks aukštos galios bei AMG modeliuose, bet bus papildyti elektrinės pagalbos moduliais (elektros turbokompresoriai, 48V arba aukštesnės įtampos hibridinės sistemos) – tai pagerins reakciją ir sumažins emisijas
  • V12 galimybė gali būti palaipsniui atsisakoma net ir Maybach lygiuose, pereinant prie elektrifikuotų V8 arba visiškai elektrinių sprendimų, kurie pasiūlytų panašią sklandumo ir tylos patirtį
  • Mažiausiai vienas visiškai elektrinis S klasės modelis arba artimas elektrinis brolis (EV sibling), kuris stovėtų šalia ICE modelių ir suteiktų pasirinkimą privačių bei korporatyvinių pirkėjų segmentuose

AMG padalinys greičiausiai ir toliau siūlys aukštosios spartos versijas, tačiau su vis didėjančiu elektrifikacijos vaidmeniu – tiek dėl emisijų reikalavimų, tiek dėl padidėjusio momentinio sukimo momento pateikimo trasoje ar posūkiuose. Hibridiniai elektriniai įjungimai leis geriau subalansuoti kuro sąnaudas ir dinamiką, taip pat suteiks papildomą torque boost efektą per atskirus režimus.

Tech and autonomy: Level 4 is on the roadmap

Vienas solidžiausių užuominų apie ateities S klasę – Mercedes siekis integruoti pažangesnes autonomines sistemas. Kompanija oficialiai pranešė apie planus aprūpinti kitą flagmaną 4 lygio (Level 4) savavaldžiu vairavimu tam tikromis sąlygomis – tai reiškia, kad automobilis galėtų veikti be žmogaus vairuotojo tam tikruose scenarijuose. Tokia galimybė žymi reikšmingą poslinkį link bevairio arba rankų neriboto judėjimo prabangos kategorijoje ir akcentuoja S klasę kaip technologinį pavyzdį.

Technologiniai elementai, kurie gali būti įtraukti į autonomijos paketą, apima platų jutiklių rinkinį: pažangius radarus, daugiakamerinę viziją aukštos raiškos kameromis, ultragarso jutiklius bei – priklausomai nuo modelio ir rinkos – LiDAR modulį. Programinė įranga, galinti apdoroti tūkstančius scenoje atpažintinų elementų per sekundę naudojant sunkesnį dirbtinį intelektą (AI), kartu su atnaujinamomis per orą (OTA) sistemos atnaujinimų platformomis, leis nuolat tobulinti autopiloto gebėjimus ir saugos logiką.

Why Mercedes might delay a full redesign

Automobilių ciklai pastaruoju metu tapo mažiau nuspėjami. Ankstesnės S klasės kartos W222 tarnavo apie septyniolika metų rinkoje (pastaba: W222 – septynerių metų), o W221 gyvavo aštuonerius metus; tačiau tiek tiekimo grandinės svyravimai, tiek reglamentų pokyčiai ir itin spartus elektrifikacijos tempas verčia automobilių gamintojus permąstyti tradicinį pakeitimo grafiką. Gali būti, kad Mercedes pratęs dabartinės platformos gyvavimą su faceliftais ir laipsniškais technologiniais atnaujinimais tol, kol rinka ir teisinė aplinka nenurodys aiškios krypties naujam modelio dizainui ar architektūrai.

Toks požiūris leidžia optimizuoti gamybos kaštus, išlaikyti tiekimo grandinės stabilumą ir tuo pačiu metu integruoti naujas baterijų technologijas ar modulinę EV architektūrą, kai jos taps ekonomiškai ir technologiškai patrauklesnės plačiajai gamybai. Be to, pratęstas modelio gyvavimo laikas suteikia laiko rinkos reakcijai į autonominio vairavimo reglamentus bei infrastruktūros (pvz., V2X, įkrovimo tinklų) plėtrai.

Positioning among rivals

Kai Mercedes pristatys naują S klasę, varžovai taip pat intensyviai atnaujins savo flagmanus. BMW greičiausiai jau turės naujai perprojektuotą 7 seriją, o Audi A8 programa gali būti transformuojama atsižvelgiant į markės elektrifikacijos strategiją. Konkurencija neapsiribos tik emblemomis ar prabangiomis medžiagomis interjere – vyraus mūšis technologijų, elektrifikacijos sprendimų, autonominio valdymo funkcijų ir programinės įrangos ekosistemų srityse.

Ateities S klasė turi derinti savo istorinę palikimą – komfortą, tylą, rafinuotumą – su pažangiausiomis technologijomis ir tvariomis variklių alternatyvomis. Tuo pačiu svarbu pasiūlyti diferencijuotus sprendimus įmonėms bei VIP klientams – pvz., specializuotas Maybach versijas su prailgintu ratų baze, individualizuotu interjeru ir aukščiausio lygio garso izoliacija arba visiškai elektrinius „Executive“ modelius su kompleksiniais autonominio valdymo paketais.

Key takeaways for buyers and fans

  • Artėjantis faceliftas išlaikys W223 aktualumą, tačiau nebus revoliucinis pokytis; tai labiau išvaizdos ir funkcinių elementų atnaujinimas.
  • Konceptiniai automobiliai, tokie kaip Vision Iconic, ir vartotojų renderiai suteikia stilistinę nuorodą bei įkvėpimą, kaip galėtų atrodyti ateities S klasė.
  • Laukti galima didesnės elektrifikacijos visoje S klasės produktų linijoje: nuo mild‑hybrid sprendimų iki PHEV ir visiškai elektrinių modelių, kurie egzistuos šalia tradicinių ICE versijų.
  • Lygiagretus technologijų vystymasis gali reikšti, kad 4 lygio autonominis vairavimas pasirodys kitame flagmane, radikaliai pakeis saugumo ir komforto lūkesčius.

„Šios vizualizacijos nėra oficialios – bet jos siūlo įtikinamą matymą, koks galėtų būti 2030 m. S klasės įvaizdis.“

Ar Mercedes pasiskolins elementų tiesiogiai iš gerbėjų vizualizacijų, ar laikysis savo vidinių dizaino gairių, kitos S klasės užduotis bus didelė: išlaikyti tradicijas, įsilieti į skaitmeninės ir elektrinės eros reikalavimus bei siūlyti patirtį, kuri pateisintų brendo premium statusą. Kol oficialių detalių nėra, menininkų įsivaizdavimai ir Vision Iconic studija lieka geriausiais spėjimo šaltiniais.

Ar jums labiau patinka 2030 m. vizualizacija nei šiandieninė S klasė? Pasidalykite nuomone – prabangių sedanų ateitis formuojasi tiek per programinę įrangą ir elektrifikaciją, tiek per klasikines proporcijas ir išliekamąją buvimą kelyje.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

Gediminas

Greičiausiai faceliftas nesiims radikalaus dizaino šuolio, o plonas atnaujinimas. 4 lygio autonomija skamba įdomiai, bet kada realybė? elektrifikacija plinta lėtai, tikiuosi aiškių planų ir kainų.

Vairuotojas

Wow, Vision Iconic skamba šauniai kaip įkvėpimas, bet ar 2030 S klasė tikrai bus tokia? man tai atrodo daugiau vizija nei realus pokytis, faceliftas ne revoliucija.