6 Minutės
Nuo Sant'Agatos LM002 iki naujos Sterrato perspektyvos
Lamborghini ryšys su bekelės (off‑road) gebėjimais siekia kelis dešimtmečius. Legendinis LM002 — visureigis su Countach varikliu, milžiniškomis padangomis, dviem pavarų pernešimo dėžėmis ir maždaug 295 mm (11,6 col.) pravažumo aukščio — įrodė, kad Raging Bull gali įveikti nelygumus toli prieš tai, kai SUV tapo masiniu reiškiniu. LM002 istorija ne tik atspindi Lamborghini inžinerinį polėkį, bet ir parodo prekės ženklo eksperimentinę gamą, siekiančią sujungti aukštąją sportinę dinamiką su tikra bekelės praktika.
Modernesnė Lamborghini bekelės era prasidėjo su Urus — aukštos klasės sportiniu visureigiu, sukurtu ant Volkswagen Group MLB Evo architektūros, kurią dalijasi Audi Q8, Porsche Cayenne ir Bentley Bentayga. Nors Urus naudoja Audi stiliaus visų varančiųjų ratų sistemą su Torsen centru, o ne tradicinį „hardcore“ bekelės pavarų išdėstymą, šis automobilis vis tiek demonstruoja imponuojančias galimybes už asfalto ribų. Urus geba suderinti didžiulį našumą su praktiškesnėmis bekelės funkcijomis — nuo pakabos nustatymų iki antrinių apsaugų po važiuokle ir specialių ANIMA režimų, kurie pagerina sukibimą skirtingose sąlygose. Toks balansas daro Urus svarbiu žaidėju tarp prabangių off‑road automobilių ir pabrėžia, kaip Lamborghini adaptuoja savo technologijas, kad patenkintų įvairių pirkėjų poreikius ir laisvalaikio poreikius.

Kodėl Sterrato idėja nuolat sugrįžta
2022 metais Lamborghini nustebino rinką pristatydama Huracán Sterrato — bekelės orientuotą Huracán variantą, pristatytą netrukus po Porsche 911 Dakar modelio. Nesvarbu, ar tai buvo sutapimas ar strategiškai suplanuota Volkswagen Group vidinė taktika, Sterrato parodė, kad Lamborghini siekia sujungti superautomobilio dinaminius bruožus su lengvojo bekelės pajėgumo galimybėmis. Tokia koncepcija atvėrė diskusijas apie tai, kaip „superautomobilio“ charakteristikas galima pritaikyti ne tik trasoms, bet ir žvyro ar smėlio dangoms — tai leidžia įsivaizduoti neįprastas, tačiau funkcionalias konfigūracijas.
Pagrindiniai faktai apie Huracán Sterrato yra reikšmingi tiek entuziastams, tiek inžinieriams, nes jie atspindi techninius sprendimus, leidusius šiam modelio variantui išlaikyti sportiškumą ir įveikti bekelės iššūkius:
- Gamybos tiražas: 1 499 vienetai
- Traukos sistema: Haldex sankabos komplektas, perduodantis sukimo momentą priekyje ir gale
- Kitos technologijos: galinis mechaninis savaime užsiblokuojantis diferencialas bei Sterrato režimui pritaikyta LDVI sukimo momento paskirstymo valdymo logika

Tokie techniniai sprendimai suteikė Huracán Sterrato galimybę elgtis panašiai į ralio automobilį, ypač „Rally“ režime, kai mašina aktyviai valdo galią ant žemo sukibimo dangų, skatindama kontroliuojamą perpusto posūkiuose (oversteer) ir leidžiant vairuotojui išnaudoti dinamikos ribas saugiau. Tai geras pavyzdys, kaip elektronika, diferencialai ir sukimosi momentų valdymas gali sukurti lenktyninio elgesio pojūtį net ant nelygios dangos.
Temerario: nauja platforma ir numatomas ilgaamžiškumas
Artėjantis Temerario modelis pakeis Huracán ir buvo projektuojamas su aukštų apsukų flat‑plane (plokščia alkūne) V8 varikliu, numatytu aptarnauti bent dvi modelio kartas. Paolo Racchetti, produktų linijos direktorius už Temerario, leidiniui The Drive yra užsiminęs, kad Lamborghini mato galimybes plėsti Sterrato koncepciją ateinančiais metais: „Kalbame apie metus iš dabar“, – sakė jis, paliekdamas vartus atvirus tam, kad bekelės versija Temerario galėtų pasirodyti vėlesniame modelio gyvavimo etape. Tai reiškia, kad Sterrato emblema gali tapti ilgalaikiu strateginiu atributu, pritaikomu skirtingoms Lamborghini platformoms, priklausomai nuo rinkos poreikių ir techninių galimybių.
Toks laiko planavimas atspindi tiek techninius, tiek strateginius realybės aspektus. Dabartinė Urus linija naudoja Porsche EA825 cross‑plane V8 V formos variklį keliuose savo variantuose, tiek praeityje, tiek dabartyje. Racchetti pažymėjo, kad Urus priimti flat‑plane V8, toks kaip Temerario, reikštų didelius inžinerinius pakeitimus — tiek variklio tvirtinimo, tiek aušinimo, transmisijos ir svorio paskirstymo atžvilgiu. Todėl platformos pasirinkimas ir architektūra stipriai nulems, kurie Lamborghini modeliai bus lengviausiai pritaikomi Sterrato tipo modifikacijoms.

Kuriam Lamborghini labiausiai tikėtina gauti Sterrato komplektą?
Nors idėja Sterrato modifikacijas taikyti flagmanams, tokiems kaip Revuelto, atrodo viliojanti, praktiniai išdėstymo (packaging) aspektai vaidina svarbų vaidmenį sprendžiant, kuris modelis geriausiai tinka bekelės adaptacijai. Rato bazės (wheelbase) matmenys aiškiai iliustruoja, kodėl:
- Urus: 3 003 mm (118,2 col.)
- Revuelto (V12): 2 779 mm (109,4 col.)
- Temerario: 2 658 mm (104,6 col.)
Ilgas ratų bazės atstumas gali būti trukdis ant smulkių, vingiuotų bekelės trasų; tai sumažina priekinio įvažiavimo (approach), vidurinio pervažiavimo (breakover) ir išvažiavimo (departure) kampų galimybes. Dėl to Sterrato stiliaus Revuelto būtų mažiau praktiškas sprendimas nei Urus adaptacija arba atskiro Temerario Sterrato modelio kūrimas vėlesniame gyvavimo etape. Trumpesnė ratų bazė ir kompaktiškesnis korpuso išdėstymas suteikia geresnį manevringumą ir palankesnes geometrijas bekelės sąlygoms, todėl Temerario arba modifikuotas Urus atrodo kaip prioritetinės galimybės Sterrato ženklui pritaikyti.

Urus bekelės galimybės šiandien
2025 m. lapkritį Lamborghini siūlo „Off‑Road Package“ Urus SE plug‑in hibridiniam variantui. Šio paketo akcentai apima papildomą važiuoklės (po automobilio dugnu) apsaugą, iki 248 mm (9,8 col.) pravažumo aukštį ir du specialius ANIMA off‑road režimus: Terra ir Sabbia. Tai parodo, kad markė aktyviai investuoja į sprendimus, kurie pagerina automobilio gebėjimą įveikti žvyro, purvo ar smėlio ruožus, neprarandant pagrindinio našumo ir komforto lygio. Techninė įranga ir programinės valdymo sistemos derinamos taip, kad prieigos ir išėjimo kampai būtų optimizuojami, o variklio ir transmisijos charakteristikos prisitaikytų prie žemo sukibimo sąlygų.
Citata verta paminėti:
- Jim Farley, Ford generalinis direktorius (CEO), viešai išreiškė susižavėjimą Huracán Sterrato ir pasiūlė, kad tam tikros formos „bekelės superautomobilis“ yra verta svarstyti — tai ženklas, jog tokia idėja rezonuoja ne tik Lamborghini viduje, bet ir tarp kitų automobilių gamintojų bei vadovų. Toks viešas palaikymas rodo, kad bekelės krypties innovacijos superautomobilių segmente turi platesnį pripažinimą ir komercinį patrauklumą.
Ką tai reiškia pirkėjams ir rinkai
Ateities Temerario Sterrato versija išlaikytų Lamborghini konkurencingumą tuo metu, kai pirkėjai vis dažniau ieško našumo automobilių su didesne universalumo dalimi. Entuziastams tai siūlo pribloškiantį koncepcijos elementą – superautomobilį, galintį įveikti žvyrkelius ar smėlio ruožus neaukojant trasinės našumo specifikos. Tokie modeliai praplėstų superautomobilių panaudojimo ribas, leisdami savininkams mėgautis tiek trasinėmis akimirkomis, tiek nuotykiais lauke.

Jei Lamborghini nuspręstų realizuoti šią idėją, tikėtina:
- Specialus traukos kontrolės ir sukimo momento paskirstymo (torque split) nustatymas, pritaikytas bekelės sąlygoms ir Sterrato režimui;
- Stipresnė važiuoklės apsauga ir didesnė buferių bei apatinės dalies apsauga nuo smūgių ir akmenų;
- Padidinta pakabos eiga ir pakabos geometrijos pritaikymas nelygioms dangoms, įskaitant kintamą amortizatorių valdymą ir galimą pakėlimo režimą bekelės poreikiams;
Nesvarbu, ar kitas Sterrato pasirodys kaip modifikuotas Temerario, unikalus Urus darinys ar riboto leidimo „late‑life“ specialus modelis, ši koncepcija jau pakeitė suvokimą apie markę. Lamborghini įrodė, kad gali jungti egzotišką dizainą su praktiška bekelės geba — ir Sterrato ženklas išlieka vienu iš įdomiausių būdų tai įgyvendinti. Be to, tokie modeliai stiprina prekės ženklo poveikį naujose rinkose, kur pirkėjai vertina universalumą, neatsisakant aukštos klasės performanso. Tai taip pat atveria naujas galimybes serviso tinklams, personalizacijos paslaugoms ir antrinės rinkos dinamikai, nes Sterrato modeliai siūlo specifines modifikacijas, kurios padidina paklausą tarp kolekcininkų ir nuotykių ieškotojų.
Techninė raiška: įgyvendinant Sterrato koncepciją reikės dėmesio svorio paskirstymui, žemo centro masės konservavimui, aušinimo sprendimams, kad varikliai išlaikytų termodinaminį efektyvumą kai važiuojama žemo greičio bekelėje, ir transmisijų tvirtinimo stiprinimui, kad pavarų dėžė atlaikytų smūgius bei drebėjimus. Be to, svarbu užtikrinti, kad aerodinamika, kuri dažnai yra itin svarbi superautomobiliams, nebūtų visiškai kompromituota — tai reikalauja inovatyvių sprendimų, tokių kaip nuimami aerodinaminiai komponentai arba adaptuojami difuzoriai, kurie veikia skirtinguose režimuose.
Galiausiai, Sterrato sėkmė priklausys nuo rinkos poreikio: ar pirkėjai bus pasirengę mokėti premium kainą už dvigubą pritaikomumą — ekstremalų greitį trasoje ir patikimumą bekelėje. Iki šiol Huracán Sterrato sulaukė didelio susidomėjimo tarp kolekcionierių ir entuziastų, o tai rodo, kad rinkoje egzistuoja paklausa išplėstam „bekelės superautomobilio“ segmentui.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
labcore
Urus Off-Road paketas rodo, kad universalumas domina. Temerario Sterrato versija galėtų būti ta, kuri įtvirtins markės bekelės kryptį.
turbo_mk
Sterrato idėja atrodo įspūdinga, bet ar tai gali derinti aukštą sportinį našumą su realia bekelė? Laukiu daugiau techninių įžvalgų.
Palikite komentarą