Audi atnaujina V6 TDI: hibridinis HVO suderinamas variklis

Audi atnaujino savo 3,0 l V6 TDI variklį (EA897evo4) su 48 V MHEV, elektriniu kompresoriumi ir HVO suderinamumu. Dėl to gerėja reagavimas, mažėja kuro sąnaudos ir CO2 pėdsakas.

2 Komentarai
Audi atnaujina V6 TDI: hibridinis HVO suderinamas variklis

6 Minutės

Audi atgaivina V6 TDI su ekologišku hibridiniu akcentu

Audi pasirinko neatsisakyti vidaus degimo variklių, o modernizuoti savo trijų litrų V6 TDI agregatą. Vokiškas prekės ženklas pristatė atnaujintą EA897evo4 bloką, kuriame tradicinė V6 dyzelio konfigūracija derinama su 48 V silpnąja hibridine sistema (MHEV) ir pirmą kartą Audi istorijoje įdiegtu elektriniu kompresoriumi. Tai duoda realius pranašumus: geresnę atsako savybę, mažesnį kuro suvartojimą ir galimybę naudoti tvaresnį HVO kurą, pagamintą iš atliekų riebalų, įskaitant panaudotą kepimo aliejų.

Ką naujo po variklio dangčiu?

Pagrindinė variklio architektūra išlieka 3,0 litro V6 dyzelis, tačiau Audi integravo 48 V silpnąją hibridinę sistemą (MHEV), kurią sudaro trys elektrifikuoti komponentai: generatorius, diržinis starterio-alternatorius (belt-alternator starter) ir ličio-geležies-fosfato (LFP) baterija. Be to, svarbiausias naujumas – elektrinis kompresorius, kuris dirba drauge su turbokompresoriumi dviejų pakopų įkrovimo strategijoje. Toks sprendimas efektyviai mažina turbomosavimo (turbo lag) reiškinį ir užtikrina stiprų traukos momentą esant žemoms variklio apsukoms.

Popieriuje šis degimo blokas deklaruoja 295 AG (apie 295 hp) ir 580 Nm sukimo momentą. MHEV sistema suteikia papildomą 24 AG galią ir iki 230 Nm momentą trumpam impulsui, skirtam greitam pajudėjimui arba lenkimams, o regeneracinis stabdymas gali grąžinti į bateriją iki 25 kW energijos. Tokie elektrifikacijos elementai leidžia optimizuoti variklio darbą, sumažinti tiesioginį degalų poreikį ir pagerinti reagavimą į akceleratoriaus komandas.

Dinaminės charakteristikos ir važiavimo pojūtis

Audi teigia, kad EA897evo4 pagerina pagreitėjimo elgesį — pastebimai patobulėja pirmosios kelios sekundės nuo stovėjimo iki judėjimo atkarpa. Elektrinis kompresorius leidžia varikliui ištraukti jėgą iš žemų sūkių srities be didelio vėlavimo, o turbina gali dirbti efektyviau dėl pradinės elektrinės pagalbos. Tokiu būdu gerėja bendras reagavimas, sumažėja „dead zone“ jausmas ir sumažinama kuro sąnauda mišriame cikle, ypač miesto bei magistralinių ruožų kombinacijoje.

Techniniai akcentai ir privalumai:

  • 3,0 l V6 TDI: 295 AG, 580 Nm
  • MHEV suteikiamas „boost“: +24 AG, iki 230 Nm trumpam
  • Regeneracija: iki 25 kW grįžta į bateriją
  • Baterija: ličio-geležies-fosfato (LFP) tipas

Šie rodikliai reiškia, kad naujasis agregatas realiame kelyje elgiasi geriau nei ankstesni varikliai, montuoti tokiuose modeliuose kaip S4, S6 ir SQ5 — ypač kalbant apie atsaką ant dujų ir prieinamą sukimo momentą, o ne tik apie deklaruojamą maksimalios galios skaičių. Daugeliui vairuotojų svarbesnis yra linijinis ir prognozuojamas reakcijos pojūtis, kurį ir gerina elektrinis kompresorius su MHEV pagalba.

Tvarumas: HVO kuras ir mažesnės CO2 emisijos

Vienas ryškiausių EA897evo4 aspektų – kuro lankstumas. Audi inžinieriai projektavo šį V6 taip, kad jis veiktų ne tik su įprastu dyzelinu, bet ir su hidrotreated vegetable oil (HVO) – sintetinio tipo dyzeliniu kuru, gaminamu iš likučių ir atliekų žaliavų, įskaitant panaudotą kepimo aliejų. Atsakingai gaunant HVO, jo ciklo metu susidarančios CO2 emisijos gali būti sumažintos maždaug 70–95 % lyginant su iškastiniu dyzelinu, priklausomai nuo žaliavų kilmės ir gamybos proceso efektyvumo.

Audi taip pat patvirtina, kad automobiliai, išeinantys iš Ingolštato ir Neckarsulm gamyklų, yra užpildomi HVO, taip supaprastinant pereitį savininkams ir palaikant mažesnio anglies dioksido pėdsako tiekimo grandinę nuo pat pradžių. Tai svarbus logistikos ir rinkodaros žingsnis, skatinantis tvaresnio kuro prieinamumą ir vartotojų pasitikėjimą alternatyviais sprendimais.

HVO kuro priemonės turi techninių reikalavimų segmentą – tai reiškia, kad tiek gamintojas, tiek servisai turi užtikrinti suderinamumą su kuro sistema, tarpiniais sandarikliais ir filtravimo grandinėmis. Audi nurodo, jog EA897evo4 yra patikrintas ir suderintas darbui su HVO, o tai reiškia, kad vairuotojai gali naudoti tvaresnį kurą be papildomų modifikacijų. Tai padidina dyzelinių variklių patrauklumą ir suteikia konkurencinį pranašumą regione, kur HVO pasiekiamumas auga.

Modeliai ir rinkos pozicionavimas

EA897evo4 jau montuojamas Audi Q5 ir A6 modelių gamoje ir siūlomas su Audi quattro visu varančiųjų ratų sistema. Abu modeliai jau priima užsakymus, tačiau įrangos lygiai ir kainos priklauso nuo regiono bei komplektacijos paketo. Šis žingsnis atspindi Audi dvikryptę strategiją: plečiant elektrinių modelių asortimentą tuo pačiu metu gerinant vidaus degimo technologijas, kad jos būtų švaresnės ir praktiškesnės regionuose, kur elektromobilių įkrovimo infrastruktūra dar nepakankamai išvystyta arba pirkėjų nuostatos vis dar linkusios prie tradicinių sprendimų.

Kodėl tai svarbu

Entuziastams ir įmonių parko savininkams, kuriems reikalingas didelis nuvažiuojamas atstumas, traukos galimybės ar greitas degalų papildymas, švaresnis ir efektyvesnis dyzelis vis dar gali būti racionalus sprendimas. Audi atnaujinimas parodo, kad vidaus degimo variklis gali evoliucionuoti: integravus elektrifikaciją ir pritaikius tvaresnį kurą, sumažinamos emisijos ir pagerėja važiavimo savybės, neprarandant ilgo nuotolio ar greito papildymo, kurie yra svarbūs daugeliui vartotojų.

"Mes norėjome geriausio iš abiejų pasaulių: dinamiško važiavimo ir optimizuoto suvartojimo," – sako Audi apie elektrinį kompresorių ir hibridinius sprendimus. Ar šis kompromisas atitiks pirkėjų lūkesčius, priklausys nuo asmeninių prioritetų, vietinio kuro prieinamumo ir vis griežtėjančių emisijų reikalavimų. Tačiau EA897evo4 aiškiai rodo, kad dyzeliniai varikliai gali turėti vietą žemesnio anglies pėdsako ateityje, ypač integruojant tvaresnį kurą ir elektrinę pagalbą.

Techniniu požiūriu, elektrinis kompresorius kartu su 48 V MHEV suteikia laisvę projektuoti turbiną ir išmetimo sistemą taip, kad būtų optimizuotas veikimas plačiame apsukų diapazone. Tai reiškia efektyvesnį išmetamųjų dujų valdymą, geresnį rekuperacijos panaudojimą miesto sąlygomis ir galimybę mažinti realius kuro sunaudojimo skaitiklius. Be to, LFP baterija pasižymi ilgesniu tarnavimo laiku ir didesniu saugumu, palyginti su kai kuriomis kitomis ličio chemijos kartomis, kas yra svarbu ilgalaikiam eksploatavimui ir komerciniam naudojimui.

Rinkos požiūriu Audi sprendimas suteikia gamintojui konkurencinį pranašumą: kol dalis rinkų pereina prie visiško elektrifikavimo, kitos vis dar reikalauja praktiškumo ir infrastruktūros, kuri palaiko vidaus degimo variklius. Tokiu būdu EA897evo4 leidžia Audi išlikti lanksčiam ir pasiūlyti sprendimus skirtingiems klientų segmentams – nuo individualių pirkėjų, ieškančių sportiškumo ir ilgo nuotolio, iki įmonių, kurioms svarbūs eksploatavimo kaštai ir logistiniai aspektai.

Galiausiai, techniniai patobulinimai, tokie kaip pažangesnis aušinimo valdymas, patobulinti įpurškimo algoritmai ir suderinti emisijų kontrolės sprendimai, lemia, kad šie nauji dyzeliniai varikliai gali atitikti griežtesnius emisijų standartus ir ilgainiui dalyvauti pereinamuosiuose etapuose link visiškai dekarbonizuotos mobilumo pramonės. Toks požiūris – sinergija tarp elektrifikacijos ir atsinaujinančių ar antrinių kuro srautų – yra vienas iš realių būdų mažinti transporto sektoriaus anglies pėdsaką šiuo pereinamuoju laikotarpiu.

Apibendrinant, EA897evo4 yra technologiškai pažangus sprendimas, sujungiantis V6 dyzelio charakteristiką su elektrinės pagalbos privalumais, leidžiančiais taupyti kurą, mažinti CO2 emisijas ir gerinti važiavimo komfortą. Tai strateginis žingsnis, kurio pasekmės gali tapti reikšmingos tiek gamintojui, tiek keleiviams ir komerciniams naudotojams, ieškantiems praktiškų ir tvaresnių sprendimų.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

pumpzone

Ar HVO prieinamumas tikrai plinta? Kokių techninių išlaidų gali pareikalauti servisas? Domina, ar toks sprendimas išties bus naudingas kasdieniame naudojime.

driveline

Wow, EA897evo4 skamba kaip tikras kompromisas: V6 TDI su 48V MHEV ir elektriniu kompresoriumi. Mažesnis turbinos lagas, geresnis reakcijos laikas žemose apsukose. HVO nauda įspūdinga, mažesnės CO2.