Ribota Mitsubishi Triton Savana atvyksta į Braziliją

Mitsubishi pristato riboto leidimo Triton Savana Brazilijoje: 80 vienetų, 800 mm įvažiavimo gylis, stipri dyzelinė jėgainė ir bekelės įranga. Kompaktiškas ekspedicinis pikapas su gamykliniais apsauginiais ir komforto sprendimais.

3 Komentarai
Ribota Mitsubishi Triton Savana atvyksta į Braziliją

8 Minutės

Ribota leidimo versija Triton Savana atvyksta į Braziliją

„Mitsubishi“ Brazilijos padalinys pristatė specialiai pritaikytą, itin atsparią Triton versiją (kitose rinkose žinomą kaip L200) – Triton Savana. Šis ribotos serijos pikapas skirtas rimtiems bekelės entuziastams ir nuotykių ieškotojams: gaminama tik 80 vienetų, o automobilio gebėjimas įvažiuoti į vandenį padidintas iki klasės lyderio – 800 mm (31,5 col.), palyginti su 500 mm (19,7 col.), kurie būdingi žemesniems komplektacijos lygiams.

Savana koncepcija orientuota į tikrą bekelės naudojimą: nuo kelio nutolę regionai, ekspedicijos, ūkiai ir profesionalūs darbai atšiauriomis sąlygomis. Konstrukcija ir priedai parinkti taip, kad automobilis tarnautų patikimai tiek techniniu, tiek ergonominiu požiūriu, užtikrindamas eksploatacijos ilgaamžiškumą ir komfortą ilgų reisų metu.

Kaina ir rinkos pozicionavimas

Triton Savana turi aukštesnę kainą nei įprastos versijos: pradinė kaina Brazilijoje nurodoma 349 990 BRL (maždaug 65 400 USD). Palyginimui, bazinė Triton versija šiuo metu Brazilijoje prasideda nuo 265 990 BRL (apie 49 700 USD). Tokia kainodara leidžia Mitsubishi užimti specifinę nišą – pirkėjams, kuriems reikalingas tikras bekelės funkcionalumas, išskirtinis stilius ir riboto leidimo statusas.

Ši kaina apima tiek gamyklinius mechaninius ir apsauginius patobulinimus, tiek priedus, skirtus ekspediciniam ir sunkesniam naudojimui. Savana modelis yra aiškiai skirtas rėmėjams, kurie vertina atsparumą, ilgalaikiškumą ir galimybę modifikuoti automobilį ateityje pagal specifinius darbų reikalavimus.

Kuo Savana išsiskiria?

Remiantis Katana komplektacija, Savana turi papildomų tvirtų konstrukcijų ir vizualinių sprendimų. Svarbiausi išoriniai atnaujinimai apima keleivio pusės snorgelį oro įsiurbimui, juodą įbrėžimams atsparų stogo bagažinę, platų kėbulo apsauginį apklotą ir 18 col. juodintus ratlankius. Gamintojas siūlo du ryškius spalvų variantus: Rally Yellow ir Forest Green, kurie derinami su grafito pilkos akcentais grotelėse, buferiuose, durelių apvadais ir arkų plėtimais.

Tokia išvaizda ne tik sukuria agresyvų ir praktišką įvaizdį, bet ir leidžia identifikuoti automobilį kaip specializuotą bekelės priemonę tiek vizualiai, tiek funkcionaliai. Grafito akcentai pabrėžia kietą, profesionalų stilių, o snorgelis užtikrina aukštesnį ir saugesnį oro tiekimą giliame vandenyje ar dulkėtose sąlygose.

Rinktiniai sprendimai taip pat orientuoti į mažinimą eksploatacijos išlaidų per ilgesnį laikotarpį: papildoma važiuoklės apsauga, atsparūs ratlankiai ir padangos, taip pat lengvai keičiami priedai palengvina priežiūrą lauke ir mažina gedimų riziką esant ekstremalioms sąlygoms.

Pagrindiniai Savana akcentai ir išskirtinumai:

  • 800 mm įvažiavimo į vandenį gylis
  • Snorgelis ir plieniniai rock sliders apsaugai nuo trinties
  • Įbrėžimams atspari stogo bagažinė (50 kg dinaminė apkrova)
  • Atsarginių gelbėjimo lentų (recovery board) ir kastuvo komplektas įtrauktas
  • 265/60 R18 „Goodyear" padangos ir apatinės važiuoklės apsauga

Plieniniai rock sliders, apatinės važiuoklės apsauga ir stogo bagažinė, pritaikyta 50 kg dinaminei apkrovai (statinė apkrova yra ženkliai didesnė), paruošia Savana intensyviam bekelės darbui. Mitsubishi taip pat komplektuoja automobilį pagrindiniais gelbėjimo įrankiais – tai vertinamas priedas savininkams, kurie planuoja naudoti pikapą sudėtingose situacijose ar atokiuose regionuose.

Tokie sprendimai ypač svarbūs ekspedicijoms: snorgelis leidžia išvengti vandens ar dulkėtų dalelių patekimo į variklio oro filterį, o rock sliders saugo bortus ir kėbulą nuo akmenų ar sunkios augmenijos poveikio. Recovery lentos ir kastuvas suteikia galimybę išsikapstyti be išorinės pagalbos, o tai kritiškai svarbu izoliuotose zonose.

Talpos, tempimo ir pavarų perjungimo galimybės

Savana siūloma tik su dviem eilėmis sėdynių (double-cab) ir gali tempti iki 3 500 kg (7 716 lb) su maksimaliu krovinio gabenimu 1 000 kg (2 205 lb). Vienintelė pavarų dėžė – torque-converter automatinė, sujungta su Mitsubishi SS4-II visų ratų pavaros sistema, kuri leidžia pasirinkti režimus 2H, 4H, 4HLc ir 4LLc (Lc reiškia užfiksuotą centrinių diferencialą). Vairuotojo valdoma galinio diferencialo užrakinimo funkcija, aktyvus posūkio kontrolės mechanizmas (active yaw control) ir keturi važiavimo režimai pagerina trauką ir vairuotojo pasitikėjimą bekelėje.

Toks pavarų ir diferencialų išdėstymas suteikia platų naudojimo spektrą: nuo kasdienio miesto važiavimo (2H) iki pilno bekelės režimo su įjungtu reduktoriumi ir užrakintu centru (4LLc), leidžiančio maksimaliai išnaudoti variklio sukimo momentą ir kontroliuoti automobilį ant slidžių, status ar akmenuotų trasų. Galinio diferencialo užraktas ypač naudingas situacijose, kai vienas ratas praranda sukibimą – jis padeda išlaikyti trauką ir neįstrigti.

Priekinės ir galinės ašys, pakabos elementai bei stabdžių sistema taip pat buvo pritaikyti padidintoms apkrovoms: sustiprinti šarnyrai, ilgaamžiškesnės sankabos dalys (kur taikoma) ir geresnis aušinimas užtikrina, kad automobilis išlaikys našumą ilgose ekspedicijose.

Variklis, degalų sąnaudos ir emisijos

Po kapotu įrengtas 2,4 litro bi-turbo dyzelinis eilinis keturių cilindrų variklis (kodas 4N16) su aliuminio liejimo bloku, generuojantis 205 PS (apie 202 bhp) ir 470 Nm (347 lb-ft) sukimo momento. Pagal gamintojo nurodymus, vidutinės degalų sąnaudos mieste siekia 10,8 L/100 km (21,9 mpg), o magistralėje – apie 9,7 L/100 km (24,3 mpg). Savana aprūpinta selektyvine katalizine redukcija (SCR) ir 17 litrų „AdBlue" talpa, kad atitiktų šiuolaikinius dyzelinių variklių išmetamųjų teršalų reikalavimus.

Praktinis tokio variklio privalumas – stiprus žemesniųjų sūkių sukimo momentas, kuris ypač svarbus vilkime ir bekelėje, kai reikia lėtų, bet galingų judesių. Bi-turbo konfigūracija leidžia išlaikyti gerą traukos diapazoną tiek žemesniuose, tiek aukštesniuose variklio sūkiuose, o tai padeda ekonomiškiau naudoti degalus esant skirtingiems darbo režimams.

Be to, SCR sistema kartu su AdBlue talpa padeda sumažinti NOx emisijas ir užtikrina, kad automobilis atitiktų griežtesnius išmetamųjų teršalų standartus, kurie daugelyje rinkų darosi vis aktualesni. Ilgalaikė priežiūra, įskaitant periodinį AdBlue papildymą ir oro filtro keitimą (ypač naudojant snorgelį dulkėtose zonose), yra svarbi eksploatacijos dalis, siekiant išlaikyti tiek variklio našumą, tiek emisijų conformitetą.

Komfortas ir technologijos

Nepaisant tvirto paskirties pobūdžio, salonas yra patogus ir gerai įrengtas: standartinė komplektacija apima 9,0 col. jutiklinį ekraną su pilna išmaniojo telefono integracija, belaidžio įkrovimo kilimėlį, 7,0 col. skaitmeninį vairuotojo ekraną, stilingą mygtukinį užvedimą ir dviejų zonų klimato kontrolę. Saugos ir patogumo funkcijos apima 360 laipsnių kamerų sistemą ir aktyvią eigos juostos perspėjimo (Active Lane Departure Warning) sistemą.

Salonas sujungia praktišką vulkanizuotos guminės dangos grindų sprendimą su odos apmušalais sėdynėse – tai sąmoningas kontrastas, pabrėžiantis funkcionalumą be komforto aukojimo. Vulkanizuota danga palengvina valymą po purvinių ekspedicijų, o odos apmušalai suteikia patogumo ir atlaiko intensyvų naudojimą.

Be to, infotainment sistema palaiko naudingas bekelės funkcijas, tokias kaip važiavimo režimų stebėjimas, pavarų naudojimo indikatoriai ir off-road telemetrija, kurias galima sinchronizuoti su išmaniaisiais įrenginiais. Tai naudinga planuojant maršrutus, sekant kuro sąnaudas ir analizuojant važiavimo duomenis po ilgesnių kelionių.

„Tai Triton, sukurtas realiam overland darbui“, – sakė „Mitsubishi" atstovas, pabrėždamas riboto leidimo krovininio automobilio praktiškumą ir gebėjimus. Tokia gamintojo pozicija aiškiai nurodo, kad Savana orientuota į rimtus naudotojus, o ne tik į estetiką ar miesto klientūrą.

Ar pirkėjai ieško pajėgaus darbo arkliuko tolimiems darbams, ar ekskliuzyvinio, nuotykiams pasirengusio pikapo, Triton Savana sukoncentruoja rimtus bekelės sprendimus į kompaktišką, ribotą leidimą – tačiau turint tik 80 vienetų, greičiausiai jis greitai išsems dealerių atsargas. Tokia ribota gamyba gali kilstelėti vertę rinkoje per antrinę prekybą, ypač tarp entuziastų ir kolekcininkų, kuriems svarbus originalaus gamyklinio įrangos rinkinys ir autentiškumo išlaikymas.

Rinkos kontekste Savana konkuruoja su kitais specializuotais bekelės pikapais, tokiais kaip Toyota Hilux GR Sport ar Ford Ranger Raptor (kitų rinkų specialios versijos), tačiau išlieka išskirtinė dėl Mitsubishi koncepto balanso tarp komercinio tvirtumo ir ekspedicinio komplekto. Palyginus su masiškai gaminamomis bazinėmis versijomis, Savana labiau orientuota į ilgalaikį ir intensyvų naudojimą, kas atitinka profesionalių vartotojų lūkesčius.

Techninė priežiūra ir garantijos sąlygos taip pat yra svarbūs pirkėjams. Nors gamintojo garantija paprastai apima bazinei serviso priežiūrai reikalingus elementus, intensyvus bekelės naudojimas gali reikalauti papildomų priežiūros planų arba garantijų išplėtimų, ypač jei automobilis veiks atokiose vietovėse. Pirkėjams rekomenduojama iš karto aptarti su dealeriu galimas priedų ir garantijų opcijas, taip pat vietinių serviso tinklų prieinamumą regionuose, kur bus eksploatuojama transporto priemonė.

Galiausiai, dėl riboto gamybos kiekio ir specializuotos paskirties, Savana taip pat yra patrauklus variantas asmenims, ketinantiems atlikti gamyklinius modifikavimus ar pritaikymus: nuo papildomos apšvietimo įrangos, per specialias padangas ir pakabos pakėlimo komplektus iki krovinių organizavimo sistemų ir montuojamų palapinių stogui. Gamintojas ir autorizuoti platintojai gali pasiūlyti oficialius priedus, užtikrinančius, kad modifikacijos nesugadintų konstrukcijos ar garantinių įsipareigojimų.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai

Marius

Ar tai realiai geras pirkinys? Ribotas leidimas, brangi kaina, bet ar toks komplektas atlaikys laukinėse zonoje? įdomu sulaukti platesnės nuomonės.

mechbyte

Trumpai: Savana atrodo rimtas bekelės darbų arklys, bet kaina labai aukšta. Jei reikia tikrai atsparios komplektacijos – verta pamąstyti. Garantijos ir aptarnavimas regionuose klausimas.

turbo_mk

Oho, Triton Savana atrodo tikras bekelės žvėris! 800 mm vandens įvažos, tik 80 vienetų ir kaina apie 65 400 USD – ar tai verta tokio riboto leidimo?