7 Minutės
BYD Hits Major Milestone as Denza D9 Tops 300,000 Deliveries
BYD oficialiai pažymėjo 300 000-ojo Denza D9 pristatymo etapą — šį pasiekimą gamintojas šventė renginyje Denza Night Pekine. Pirmą kartą pristatytas 2022 m. rugpjūčio mėn., D9 tapo išskirtine sėkme Kinijos sparčiai augančioje naujosios energetikos transporto priemonių (NEV) rinkoje, parduodamas sparčiau nei bet kuris kitas daugiafunkcinis MPV visame pasaulyje. Šis rezultatas rodo tiek stiprų paklausos išaugimą dėl didelių salonų automobiliai ir šeimoms skirtų elektromobilių, tiek BYD sugebėjimą pritaikyti produktą vartotojų poreikiams.
How the D9 found its audience
Denza D9 siūlomas tiek kaip įkraunamas hibridas (DM-1 ilgų nuotolių versija), tiek kaip visiškai elektrinis modelis, todėl pirkėjams suteikiama galimybė rinktis tarp didesnio nuvažiuojamo atstumo patogumo ir visiško išmetamųjų dujų nebuvimo. Kainų diapazonas apytiksliai siekia nuo 309 800 juanių (apie 32 800 USD) iki maždaug 526 600 juanių (apie 74 400 USD). BYD teigia, kad didžioji dalis pirkėjų renkasi gerai aprūpintas versijas: daugiau nei pusė klientų pasirinko konfigūracijas, kurių kaina viršijo 400 000 juanių, o reikšminga dalis apsisprendė už aukščiausios įrangos lygių komplektacijas.
Toks poreikis aukštesnės klasės MPV modeliams padėjo D9 pardavimams perkopti 300 000 vienetų ribą mažiau nei per trejus metus — tempas, dėl kurio modelis pelnė pasaulio greičiausiai parduodamo NEV MPV etiketę. D9 tiesiogiai konkuruoja su kitais aukštesnės klasės Kinijos daugiafunkciniais automobiliais ir stovi greta konkurentų, tokių kaip Volvo EM90 (elektrinis MPV, kurį 2023 m. pristatė panašios didelio salono filosofijos pagrindu). Ši konkurencija skatina tiek technologijų tobulinimą, tiek kainodaros strategijų formavimą, todėl pirkėjai gauna platesnį pasirinkimą tarp elektromobiliai, hibridai ir prabangos komplektacijų.

Design, interior and usability
Denza D9 projektuotas galvojant apie šeimas ir keleivinius pervežimus su vairuotoju. Jis siūlo lankstų septynių sėdimų išdėstymą, prabangų saloną, kuriame daug dėmesio skirta keleivių komfortui, ir funkcijas, kurių tikimasi iš aukštos klasės MPV: erdvi antroji eilė, kelios technologinės ir patogumo funkcijos, bei garso izoliacija, orientuota į ilgų reisų komfortą. Interjeras apima premium medžiagas, integruotas informacijos ir pramogų sistemas bei daugybę saugos funkcijų, todėl automobilis tinka tiek šeimoms, tiek verslo klientams, ieškantiems patogumo ir stiliaus viename.
Variklio charakteristikos ir nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo pasirinktos pavaros architektūros: hibridinė DM-1 versija orientuota į didesnį nuvažiuojamą atstumą ir ekonomiškumą, o visiškai elektrinė versija pabrėžia nulinę išmetamųjų teršalų emisiją, tinkamą miesto ir tarpmiestiniam naudojimui. Elektromobilio baterijos talpa, regeneracinio stabdymo sistema, bei greito įkrovimo galimybės yra esminiai elementai, lemiančios praktiškumą kasdienėje eksploatacijoje. BYD savo technologinėje grandyje taiko nuoseklią baterijų valdymo sistemų strategiją (BMS), kuri didina efektyvumą ir saugumą, o tai taip pat prisideda prie vartotojų pasitikėjimo elektromobiliais.
Highlights:
- Vietų iki septynių keleivių
- Galimybė rinktis tarp įkraunamo hibrido (DM-1) ar visiškai elektrinio variklio
- Didelis susidomėjimas aukštos klasės, gerai aprūpintomis komplektacijomis
Nors paminėti pagrindiniai D9 privalumai, detalės apie kėbulo stabilumą, pakabos reglamentavimą, o taip pat garso izoliacijos lygį gali lemti galutinį pasirinkimą tarp panašių modelių. Vairuotojams, kuriems svarbu dinamiką ir manevringumą, gamintojas pateikia įvairias pakabos ir vairo derinių parinktis, tuo tarpu salono komfortą vertinantys pirkėjai dažnai kreipiasi į aukštesnės komplektacijos versijas su papildomomis sėdynių funkcijomis ir klimato kontrolės sprendimais. Be to, D9 ergonomika ir modularumas yra išplėtota taip, kad tiek šeimos, tiek korporatyviniai klientai rastų efektyvius sprendimus jų poreikiams.
Europe on the horizon; U.S. still off the table
Renginio Denza Night metu BYD patvirtino planus pristatyti D9 Europoje. Modelis bus marketinguojamas po Denza prekės ženklu, BYD labiau premium segmentui skirtu padaliniu, orientuotu į tarptautinę plėtrą. BYD jau didina savo buvimą Europoje — nuo 2025 m. sausio iki spalio parduota maždaug 138 390 lengvųjų automobilių — ir gamintojas tikisi, kad D9 populiarumas vidaus rinkoje perleis į sėkmę užsienyje. Įėjimas į Europos rinką reiškia ne tik logistinį ir reguliacinį pasirengimą, bet ir adaptaciją prie vietinių vartotojų lūkesčių: pavyzdžiui, rinkodaros pozicionavimo, požiūrio į garantijas, aptarnavimo tinklo ir atsarginių dalių prieinamumo klausimai yra svarbūs ilgalaikei sėkmei.
Tačiau kol kas nėra planų pristatyti D9 Jungtinėse Amerikos Valstijose. Aukštos muito normos, reguliacinės sudėtingumo problemos ir politiniai niuansai laikė BYD lengvųjų automobilių asortimentą užsienio rinkose, tokiose kaip JAV. Nepaisant to, bendrovė yra pristatoma Šiaurės Amerikoje kitais kanalais: BYD parduoda komercinius autobusus ir sunkvežimius, teikia energijos saugojimo sprendimus, vykdo komercinių transporto priemonių gamybą Kalifornijoje ir steigia Šiaurės Amerikos būstinę. Taip pat buvo pranešta apie planus statyti lengvųjų automobilių gamyklą Meksikoje, o tai gali sukurti kelią į vėlesnį įėjimą į JAV rinką, jei politinė ir prekybinė aplinka taps palankesnė.

Market context and what to watch
BYD platesnė sėkmė pabrėžia D9 pasiekimą. Automobilų gamintojas 2024 m. pasiekė naują rekordą pardavęs 4 272 145 transporto priemones — tai 41,3 % metinis augimas — ir toliau aktyviai žengia į Vakarų rinkas tiek pagrindinių modelių, tiek premium segmentų lygiu. Sportiškasis Denza Z net ruošiamas pasirodymui Nürburgringe, kas signalizuoja ambicijas ne tik šeimos transportui, bet ir performance bei prekinio ženklo kūrimui. Tokie žingsniai padeda BYD formuoti įvaizdį, o taip pat įneša technologinį ir dizaino pažangumą į visą Denza gamų liniją.
Ar D9 taps įprastu vaizdu Europos keliuose, priklausys nuo to, kaip BYD adaptuos MPV prie vietinių reglamentų ir klientų pageidavimų. Reikalavimai dėl saugos, emisijų testų, vietinių bandymų ir paraiškų dažnai skiriasi tarp rinkų, todėl reikalinga nuosekli parengiamoji veikla. Be to, konkurencija Europoje yra stipri — vietiniai ir tarptautiniai gamintojai taip pat plečia savo elektromobilių pasiūlą, todėl BYD teks išlaikyti kainos ir kokybės balansą, pasiūlyti patrauklias garantijas bei aptarnavimo galimybes.
Dabar pasiekus 300 000 vienetų ribą, D9 tampa vienu iš ryškiausių Kinijos naujosios energetikos transporto priemonių sėkmės pavyzdžių ir yra flagmaninis pavyzdys, kaip gerai nukreiptos elektrinių ir įkraunamų hibridinių versijų strategijos gali dominuoti savo segmentuose. Šis rezultatas taip pat parodo, kad vartotojai vis labiau linksta prie didesnių salonų elektromobilių ir hibridų, kurie pasižymi ne tik erdve, bet ir technologiniu turiniu bei efektyvumu.
„Denza D9 spartus pardavimų tempas rodo stiprią paklausą premium, didelio salono NEV Kinijoje — o jo debiutas Europoje bus svarbus BYD užsienio strategijos išbandymas,“ — teigia pramonės analitikai. Jie taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad sėkmė įrodo BYD gebėjimą integruoti baterijų technologijas, variklių sprendimus ir programinę įrangą taip, kad gautųsi konkurencingas produktas komplektuojant su patrauklia kainodara ir tinkama leidžiamųjų emisijų politika. Tai tampa svarbiu pavyzdžiu kitiems gamintojams, siekiantiems konsoliduoti rinkos dalį tiek Kinijoje, tiek už jos ribų.
Techniniai aspektai, kuriuos verta stebėti artimiausiu metu: baterijų chemija ir talpa D9 elektrinėje versijoje, oficialūs WLTP arba nacionaliniai nuvažiuojamo atstumo parametrų rodikliai, greitojo įkrovimo galimybės ir infrastruktūros suderinamumas Europoje, taip pat garantiniai terminai ir aptarnavimo tinklo plėtra. Taip pat svarbu vertinti realius klientų atsiliepimus apie ilgaamžiškumą, požiūrį į krovimo ekonomiškumą ir eksploatacines išlaidas, nes tai dažnai lemia ilgalaikį modelio reputacijos formavimąsi.
Galiausiai, D9 pasiekimas yra daugiau nei vien tik pardavimų skaičius — tai ženklas apie tai, kad didelio salono elektromobiliai ir įkraunami hibridai gali tapti pagrindiniu transporto sprendimu šeimoms ir įmonėms bei pakeisti suvokimą apie tradicinių MPV ir furgonų poreikį. Tuo pačiu, BYD ir Denza prekės ženklai demonstruoja, kad integruotos gamybos grandinės, baterijų technologijų kontrolė ir plačios pardavimo bei aptarnavimo tinklo strategijos gali būti kertiniai veiksniai ilgaamžiame tarptautiniame augime.
Šaltinis: autoevolution
Komentarai
rytis_
Ar tikrai toks populiarumas Europoje išlaikys? įdomu, kaip veiks baterijų gyvavimo laikas, įkrovimo tinklas ir garantijos. Kainos ir aptarnavimas gali gerokai skirtis.
Marius
Wow, 300 000 Denza D9 pristatymų, rekordas! Tokios erdvės MPV jau seniai laukėm. Ar Europos rinka atsigaus pirkėjų, ar kainos užlies? įdomus lūžis.
Palikite komentarą