Du unikalūs Hurst Viperiai Barrett-Jackson aukcione

Du vienetiniai Hurst 50th Anniversary Dodge Viper SRT/10, vairuoklės #1 ir #2, parduodami kartu Barrett-Jackson Scottsdale aukcione be rezervinės kainos. Straipsnyje aptariama istorija, technika, aukcionų rezultatai ir kolekcinė vertė.

Komentarai
Du unikalūs Hurst Viperiai Barrett-Jackson aukcione

9 Minutės

Du vienetiniai Hurst Viperiai pasirodo Barrett-Jackson Scottsdale

Retame kolekcionierių sprendime Barrett-Jackson aukcione Scottsdale mieste (Arizona) vienu lote bus siūlomi du vieni iš neįprastiausių kada nors pagamintų Dodge Viper SRT/10 egzempliorių. Tai pirmieji 2008 m. Hurst 50-mečio programos automobiliai: važiuoklė #1 (kupė) ir važiuoklė #2 (pirmasis atviras kabrioletas šioje serijoje). Abu automobiliai yra autentiški vienetiniai kūriniai riboto 50 vienetų leidimo kontekste, ir šį kartą parduodami kartu, be rezervinės kainos. Kupė rodoma su 813 mylių rida, o kabrioletas — su 209 mylių rida — praktiškai garaže laikyti šiuolaikinės Mopar legendos pavyzdžiai.

Šis pasiūlymas akcentuoja retą rinkos dinamiką: du praktinai nauji riboto leidimo Viperiai parduodami viename lot’e. Tokie pasiūlymai sutraukia ne tik Viper entuziastus, bet ir Mopar kolekcionierius, klasikinių automobilių investuotojus bei aukcionų rinkos stebėtojus, ieškančius retų, autentiškų ir geros kilmės eksponatų.

Kodėl šie Hurst Viperiai yra svarbūs

Hurst ir Mopar / amerikietiško muscle tradicija siekia daugiau nei šešiasdešimt metų. Nuo legendinio pokalbio kavinėje tarp George'o Hurst ir žurnalo Hot Rod žurnalisto Ray Brock iki Hemi Under Glass šlovės bei Hurst/Olds specialiųjų modelių 1960–1970 metų pabaigoje — Hurst vardas visada asocijavosi su bekompromisiu našumu ir individualizuotais sprendimais. 2008 metais, minint Hurst Performance Vehicles penkiasdešimtmetį, kompanija savo pasirašytą požiūrį pritaikė vienam iš labiausiai intensyvių amerikietiškų sportinių automobilių: Dodge Viper.

Viperis niekada nebuvo subtilus. Jis buvo kurtas garsiai, žiauriai ir mechanistiškai — kaip kontrargumentas saugumo ir elektronikos dominavimui automobilių pramonėje. Hurst 50th Anniversary versija dar labiau paryškino šias savybes, suteikdama automobiliui unikalų charakterį ir aiškų ryšį su Hurst inžinerine filosofija.

Be istorinės reikšmės, šie modeliai atspindi ir laikotarpį, kai gamintojai bei nepriklausomi tuneriai bendradarbiavo, kad sukurtų riboto leidimo „artikulus“, pritraukiančius kolekcionierius ir entuziastus. Hurst modifikacijos Viper platformoje tapo tam tikru etalonu tiems, kurie vertina mechaninį vientisumą, transmisijos jungtį ir vairuotojo įsitraukimą į valdymą.

Ne tik dažai — pilnas Hurst apipavidalinimas

Nors dauguma 50 automobilių serijos egzempliorių buvo nudažyti juoda arba balta spalva su aukso juostelėmis, pirmieji du automobiliai gavo matinį aukso (Flat Gold) apmušalą su juodais akcentais ir išskirtiniais ženklais, todėl juos lengva atpažinti. Už estetinio sluoksnio Hurst realizavo ir kompleksines valdymo bei našumo modifikacijas, kurios aiškiai skyrė šiuos automobilius nuo standartinio SRT/10.

  • Variklis: visiškai aliuminis 8,4 litrų V10 (8.4 V10 — evoliucija palyginti su ankstesniais 8.0 ir 8.3 agregatais)
  • Galia: apie 600 AG ir apie 560 lb-ft sukimo momento (apytiksliai 608 PS, 760 Nm)
  • Transmisija: šešių greičių mechaninė dėžė su Hurst „pistol-grip" perjungimo svirtimi
  • Pakaba: Moton Club Sport reguliuojami coil-over amortizatoriai su aukštos kokybės Eibach spyruoklėmis
  • Išmetimo sistema ir ratai: Corsa performance išmetimo sistema ir kalti Hurst juodo-chromo ratlankiai

Šios techninės specifikacijos nėra vien formos detalės. Kiekviena dalis – nuo reguliuojamos pakabos iki perfomansinio išmetimo – buvo parinkta taip, kad pagerintų trajektorijos stabilumą, užtikrintų geresnį sukibimą posūkiuose ir sustiprintų variklio garsą bei reakciją. Hurst atnaujinimai orientuoti į vairuotojo įsitraukimą: aštrus valdymas, tiesus paėmimas į posūkį ir atgalinis ryšys iš važiuoklės bei stabdžių sistemos.

Galingumas ir vairavimo charakteris

Hurst modifikuoti Viperiai išlaikė SRT/10 brutalią paprastumo filosofiją: didžiulis V10, galinis varymas ir dėžė, skirta rimtam įsipareigojimui. Car and Driver bei panašūs tuo metu pateikti eksploataciniai duomenys vis dar atrodo įspūdingai — nuo 0 iki 96 km/val. (0–60 mph) apytiksliai per 3,5 sek., o 402 m (kvartalė) su laiku apie 11,6 sek. Hurst modifikacijos dažniausiai neturėjo tikslų pagerinti šuolio galios rodiklius, jos fokusavosi į valdymą ir vairuotojo sąveiką su automobiliu.

Legendinė Hurst „pistol-grip" svirtis, derinama su visiškai aliumininiu V10, suteikia analoginį vairavimo jausmą — tai pilotinis ryšys, kurio daugelis šiuolaikinių superautomobilių pirkėjų ieško ir už kurį neretai yra pasirengę primokėti. Šie modeliai vengė pernelyg įsikišančių elektroninių stabilumo sistemų, todėl vairuotojas jautėsi labiau atsakingas už automobilio elgesį, o tai daugeliui entuziastų suteikia didesnį pasitenkinimą ir autentiškumo pojūtį.

Be to, Hurst išlaikė Viper konstrukcijos balansą, tačiau modifikacijos dažnai apėmė geresnį svorio paskirstymą per stabdžių komponentus ir stabilizatorius, kas pagerino reakciją posūkiuose. Stiprinti stabdžių diskai ir pakabos sritys leidžia agresyvesnį važiuoto vairavimą tiek trasoje, tiek uždarose demonstracijose.

Trumpa aukcionų istorija

Abu vienetiniai automobiliai jau turi dokumentuotą pardavimo istoriją. Kupė — važiuoklė #1 — buvo parduota Barrett-Jackson aikštelėje 2009 m. sausį už plaktuko kainą, kuri, įskaičius 10% pirkėjo mokestį, sudarė maždaug 275 000 JAV dolerių. Kabrioletas viešai pasiekė 200 000 USD plius premija (galutinė kaina 220 000 USD) 2016 m. Barrett-Jackson Las Vegas aukcione. Šie skaičiai iliustruoja, kaip specializuoti ir riboto leidimo egzemplioriai gali pasiekti žymiai didesnes kainas nei standardiniai modeliai — ypač kai yra aiški kilmė, mažas ridos rodiklis ir vientisas, unikalus dažų bei apipavidalinimo komplektas.

Tokia ankstyvoji prekybos istorija taip pat suteikia vertingą „provenance“ sluoksnį: įrašai iš aukcionų, dokumentai apie modifikacijas ir serviso istorija leidžia ateities pirkėjams patikimiau įvertinti autentiškumą bei investicinį potencialą. Tokie duomenys dažnai atsispindi kainoje — kolekcionieriai moka už aiškią istoriją, ypač jeigu automobilis buvo prižiūrėtas ar saugotas kaip investicija.

Šį kartą parduoti porą kartu, be jokios rezervinės kainos, yra įdomus rinkos eksperimentas. Tai parodys, kiek stipriai kolekciniai sentimentai, retumas ir komplektacijos unikalumas įtakoja late-model Mopar vertinimą. Lot’e esantis neįprastas 2008 m. Viper SRT/10 Hurst 50th Anniversary go-kart tik pagilina pasakojimą ir didina rinkos patrauklumą — tai papildomas kolekcinis objektas, pridedantis vertę paketui.

Kolekcionierių patrauklumas ir rinkos pozicionavimas

Kurioje vietoje šie Viperiai stovi platesnėje kolekcininkų rinkoje? Keli faktoriai padidina jų geidžiamumą:

  • Retumas: pagaminta tik 50 Hurst 50th automobilių, o šie du yra atidarymo numeriai.
  • Kilmė: dokumentuoti ankstyvieji aukcionų pardavimai ir beveik nauja rida.
  • Autentiškumas: originalios Hurst modifikacijos ir gamykliniu būdu patvirtinti elementai, pvz., pistol-grip perjungiklis.

Priešprieša įprastiems vėlyvo modelio performanso automobiliams yra akivaizdi: daug modernių egzotinių automobilių praranda vertę gana greitai, o riboto leidimo versijos iš žinomų tuner’ių arba kuriamos partnerystės dažnai išlaiko arba netgi auga vertėje, jei jos atspindi geriausią arba simboliškiausią prekės ženklų susijungimą. Hurst palikimas kartu su Mopar ir Hurst/Olds istorija suteikia šiems automobiliams naratyvą, kuris rimtai domina kolekcinę auditoriją.

Kaip juos įvertinti

Dviejų automobilių vertinimas priklauso nuo pirkėjų profilių. Entuziastingi kolekcionieriai, vertinantys vienetinių egzempliorių kilmę, gali laikyti šį lotą kaip vienkartinę galimybę gyvenime. O prekybininkai ar investuotojai gali įvertinti galimybę parduoti automobilius atskirai vėliau, taip maksimalizuodami grąžą. Rinkos palyginimai apima retus Viper modelius, Hurst/Olds specialius leidimus ir kitus riboto leidimo Mopar produktus.

Vertinant tokius lot’us, svarbu atsižvelgti į šiuos parametrus:

  • Provenance: ar visi aukcionų įrašai ir dokumentai yra tvarkingi?
  • Rida ir techninė būklė: ar automobiliai buvo prižiūrimi, ar yra originalūs komponentai?
  • Komplektacija: ar visi Hurst add-on’ai yra originalūs ir ar yra patvirtinimai apie montavimą gamykloje ar aukščiausios klasės dirbtuvėse?
  • Rinkos sentimentai: ar Hurst/Mopar istorijos vertinimas auga tarp kolekcionierių?

Praktiniai patarimai pirkėjams: prieš aukcioną galite kreiptis dėl kondicijos patikrinimo (pre-purchase inspection), pasikonsultuoti su Mopar/Viper ekspertu ir susipažinti su ankstesnėmis pardavimo kainomis panašiems modeliams. Tai sumažina riziką ir padeda nustatyti realų vertės intervalą.

Paskutinės mintys: reta proga Mopar gerbėjams

Barrett-Jackson sprendimas pirmuosius du Hurst 50th Anniversary Viper egzempliorius pasiūlyti kartu, be rezervinės kainos, taps vienu iš labiausiai stebimų įvykių Scottsdale aukcione. Šie automobiliai atspindi dalį amerikietiškos muscle istorijos — Hurst ženklu pažymėtą Viper, kuri jungia didelio bloko mentalitetą su moderniu sportinio automobilio paketu. Nesvarbu, ar esate Viper tradicijų gerbėjas, Hurst istorijos entuziastas, ar aukcionų medžiotojas, ieškantis nepriklausomų vertės galimybių — šis lot’as verta atidaus stebėjimo.

„Tai mažo tiražo šiuolaikiniai klasikiniai automobiliai su kilme — ir ta kilmė su laiku tampa vis vertingesnė,“ — sakė privatus kolekcionierius, pageidavęs likti anonimu.

Kiek sumokėtumėte už porą praktiškai naujų, vienetinių Hurst Viperių — ir ar pridedamas go-kart pakeistų išskaičiavimus? Scottsdale aukcionas parodys, kaip rinka šiuo metu vertina nostalgiją, retumą ir gryną našumą viename pakete. Vienetinių, riboto leidimo Viper vertė ilgainiui priklauso ne tik nuo techninių parametrų, bet ir nuo istorijos, dokumentacijos, išsaugojimo būklės bei bendro rinkos požiūrio į Mopar kolekcionavimą.

Galų gale, tai yra pasiūlymas, kuris traukia tiek sentimentą, tiek faktinį investicinį susidomėjimą: Hurst modifikuotas Viper yra ne tik automobilis — tai kultūrinis objekto simbolis, kurį gali vertinti tiek vairavimo entuziastai, tiek rimti kolekcionieriai.

Šaltinis: autoevolution

Palikite komentarą

Komentarai